مقایسه ایران با دیگر کشورها

مقایسه ایران با دیگر کشورها

هر وقت ایران می روم، سری به دوستان می زنم. اکثر اوقات، در یکی دو مدرسه که قبلا همکاری داشتم، یک سخنرانی هم میکنم. در مدرسه ای که مدیرانش از دوستان و همکاران گذشته بودند و تازه تاسیس کرده بودند، از لبنان و شرایط آن صحبت می کردم تا بچه پولدارهای این غیر انتفاعی، فکر نکنند دنیا فقط آن چیزی است که در ماهواره هایشان می بینند. بعد از اینکه صحبتم تمام شد بعضی ها سوالهایی پرسیدند. نوجوانی پرسید مگر نمی گویند در زندگی، بهترها را الگو قرار دهید؟ چرا ایران را با لبنان مقایسه می کنید؟ با استرالیا مقایسه کنید.

در پاسخ گفتم لبنان یک کشور آزاد و مورد حمایت آمریکا و غرب است و از نظر آنها از دموکراتیک ترین کشورهای خاورمیانه محسوب می شود. ایران کشوری است که انقلاب کرده و خواسته تا مستقل باشد، از اول هم تحریم بوده. آیا کشورهای دیگر می توانند با وجود چنین تحریمهایی به وضع کنونی ایران برسند؟ در همان استرالیا بدون تحریم، وضعیت آب و برق مثل ایران و با قیمت ایران نیست. اگر تحریم بشوند می توانند زندگی خود را به همان حالت حفظ کنند؟

البته یادم رفت که بگویم توصیه ائمه این است که در معنویات به بالاتر از خود بنگرید و در مادیات به پایین تر، نه برعکس! یعنی در معنویات باید اقلا شخصی مثل آیت الله بهجت را الگو بگیرید و در مادیات مردم فقیر و کسانی که امکانات شما برایشان خواب و آرزو است.

اما امروزه برعکس شده. مردم با عطش سیری ناپذیری به دنبال زندگی لاکچری هستند و با دنبال کردن صفحه شاخ های مجازی ایرانی و خارجی، می خواهند زندگیشان مثل آنها باشد. ولی آیا وضعیت آن شخص را دارند؟ هنر یا علم آن شخص را دارند؟ زحمتی که او در طول هفته سر کار می کشد را می کشند؟ آن مالیاتی که او پرداخت می کند پرداخت می کنند؟

وضعیت امروز ما ناشی از عطش عده ای از مردم برای رسیدن به رویای زندگی آمریکایی و غربی بود. این قابل انکار نیست. شعارهای شب برجام را نگاه کنید قانع می شوید. هدف این جماعت فقط کیف و حال و ظریف الکسیس را بیار بود. اما متوجه نبودند که سر کار آوردن سیستمی با نگاه لیبرالی، به این معنی است که آن مسئولین هم دوست دارند مثل خارجی ها خوب بخورند و خوب بپوشند و خانه و ماشین خوب داشته باشند. هزینه های وحشتناک ناهار هیئت دولت در فلان منطقه را یادتان هست؟ یا مسئولی که می گفت من شیشلیک می خورم وماشین خوب دارم؟ بچه هایشان می خواهند هر روز بهترینها را داشته باشند. خب هزینه اینها از کجا باید تامین شود؟ از استعمار کشورهای دیگر؟ ما که برای دفاع از منافع خودمان به سوریه رفتیم، صدای همین جماعت درآمد که وای چرا می روید سوریه ما فقیر داریم! پس نمی توانیم کشور دیگری را استعمار کنیم. چون فقیر داریم! خب تنها راهی که می ماند، کاهش خدمات، و گران کردن کالا و خدمات و سوار شدن بر دوش کل مردم است. هر چه بیشتر به سمت غرب و آمریکا می رویم وضع بدتر می شود. وضعیت حقوق های نجومی لبنان را در مطالب اخیر منعکس کردیم. ایران تا کنون اینطور نبود. اینکه مقام دولتی بصورت کاملا قانونی پنجاه شصت برابر یک معلم و کارمند حقوق بگیرد، در قاموس انقلاب نبود. این جزو قاموس غرب یا بهتر بگویم غربزده ها است. چون خود غرب اینقدر تفاوت در حقوق رسمی دولتی ها نیست. مسئولین ثروتمند غرب، خزانه عمومی دولت را جارو نمی کشند، ثروتشان ناشی از داشتن شرکتها و انحصار در تولید و فروش سلاح و دارو و غیره است.

مشکلات امروز کشور ناشی از عدم تربیت صحیح است که بر عهده آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه بود و قطعا کم کاری کرده اند. همچنین ناشی از تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی است. از شبیخون هم گذشته و داریم به ذبح فرهنگی می رسیم. صفحه های برخی از بچه مومن ها و حزب اللهی ها و انقلابی ها را می بینیم که فالور صفحه های ناجور ایرانی و خارجی را فالو می کنه که آدم هنگ میکنه این چیه، اون چیه!

در انتها از مسئولین خواهش میکنم اگر معترض یا مخالفی را گرفتند، به جای مجازات، بلیط برایش بگیرند و تبعید کنند خارج. تا طرف بفهمه کشور خودش چه امکانات و مزایایی داشت و مجبور بشه اون تن رو تکون بده و مثل خارجی ها عین سسسس... یعنی عین ساعت کار کنه.

۱ ۰ ۵ نظر ۱۶۵۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

احسنت حاج محمود  اصولا راحت طلبي و رفاه طلبي زمينه ذلت و خواري و وابستكي است

تا زماني كه درك درستي از زندكي و شرايط ديكر مناطق و كشورها نداشته باشيم و مدام از وضعيت خود بناليم و از وضعيت نديده حسرت بخوريم زندكي را به خود و اطرافيان تلخ مي كنيم بهترين نسخه همين هست كه بروند ببينند قطعا اكر منصف باشند به خود مي ايند بايد خودمان را درست كنيم اين همه با هزار دوز و كلك و دروغ و تغيير دين هاي دروغي ميرن اون ور ولي ميبينن هيج خبري نيست و سرابي بيش نبود و در اون باتلاق كرفتار ميشن ولي حاجي منم قبلا از اشنايي با اين وب و شما مسلمون بودم اما ضعيف قطعا بيشرفت و كلاس و رستكاري را در فرهنك غرب مي جستم و اين طبيعي است در ميان اين همه رسانه هاي بي بند و بار ماهواره اي موبايلي اينترنتي خيلي سخت است حقيقت را در يابيم خصوصا اينكه مي دانيم اينها دشمنان قسم خورده هستند و به دنبال محو اسلام و فرهنك ايراني و شيعي هستند وجود امثال شما و اين مطالب هست كه باعث تلنكر شديد مي شود كه مقابل از بين رفتن دين و ايمان و كافر شدن شخص را بكيرد و حقيقت را بنمايد حاجي خيلي دعات مي كنم وضعم روبراه نيست وكرنه زيارت و بوسيدن بيشاني ات واجب شده خدا حفظت كنه از خدا خواستم و دارم تمرين مي كنم قلم و بيانم مثل شما شود تا حقيقت غرب و بلاد كفر و صهيونيسم را بشناسونم اكر شيفتكي يك نفر رو هم بتونم به تنفر تبديل كنم موثر بودم  حاجي تغيير كردنم و ريش كذاشتنم باعث شده از طرف برخي اطرافيون مورد فشار باشم ولي نميدونن ايمانم تقويت شده اساسي و دنيا رو يه جور ديكه ميبينم  حاجي فدات بنويس بنويس بنويس زياد هم بنويس

پاسخ:

۱۸ بهمن ۹۷، ۱۴:۴۶
سلام. پیامبر مهربان ما یکبار برای تبلیغ اسلام به طائف رفت و آنجا خیلی آزار و اذیت زبانی و جسمی کشید، با سنگ او را می زدند و بدن مبارکش زخمی و خونین شد. وقتی برگشت از او پرسیدند سفر شما چه فایده ای داشت؟ فرمود خیلی خوب بود، به لطف خدا یک نفر را مسلمان کردم. شما هم هیچوقت از فشار دیگران ناراحت و خسته نشو، لازم هم نیست تیپ و ظاهر و برنامه ات را خیلی عوض کنی. در حد حلال و حرام باش. قرار نیست همه تیپ بسیجی و طلبه باشند. صدها میلیون مسلمان در دنیا هست که با تیپ معمولی هستند. هدف ما هم فقط نشان دادن واقعیت در این دنیای تاریک هست. وگرنه هیچ سود و منفعت مادی که نداره، تازه از خودمون هم وقت و مایه میگذاریم.
انشالله وضع دلار درست بشه و وضع شما هم بهتر بشه و اینجا زیارتت کنیم.

سلام کجا میتونم مطلبی راجع به فربق بین حرکت امل وحزب الله را پیداکنم ؟مطلبی ک بدون هیچ ملاحظه حقایق رابنویسه مطلب سایتتون کافینبود

پاسخ:

۱۸ بهمن ۹۷، ۱۴:۳۴
سلام. هیچ جا. چرا کافی نبود؟ سرچ کنید حرکت امل، چند تا مطلب خوب داریم

بسم الله

ميكم خدا را شكر ديشب سيد از اوضاع اب و برق و كاز لبنان كفت تا ملي كرايان متعصب هميشه معترض تهمت زن بي انصاف به خودشون بيان و بفهمن ايران در لبنان هيج كارست يعني اصولا نميذارن كاري كنه و فقط يه كروه مسلمون شيعه را حمايت مي كنه و اينكه متوجه رفاه و نعمت خدمات اوليه باشند و بدانند اون ور اكر يك روز كار نكني اب و برق هم نداري جه برسه به نان
البته ما به خاطر فعاليت شما مدت ها بيش متوجه شديم به خودمون اومديم وضعيت اون ور را هم درك كرديم دين و ايمونمون هم قوي تر شد
 

مطلب جالبی بود واقعاً مرسی

مردم خوب هم میفهمن که وضعیت الان کشور به خاطر عملکرد مسئولانی هست که خودشون انتخاب کردند ولی چون عموما ایرانی ها دوست ندارند تقصیر رو به گردن بگیرند واسه همین دنبال انداختن تقصیر گردن بقیه هستن .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها