تقاضای گستاخانه حریری از سفیر کشورمان در اولین دیدار

تقاضای گستاخانه حریری از سفیر کشورمان در اولین دیدار

اولین دیدار رسمی سفیر کشورمان در لبنان با نخست وزیر آینده لبنان دیروز به انجام رسید. در این دیدار آخرین تحولات منطقه و راه های تقویت روابط بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. نخست وزیر آینده لبنان یادداشتی به سفیر کشورمان داد که برای رییس جمهور ایران، نوشته شده و خواستار آزادی نزار زاکا بود. (سعد حریری 237 روز است که موظف به تشکیل حکومت شده اما نتوانسته این ماموریت را به انجام برساند)

این اقدام وی باعث عصبانیت خیلی از لبنانی ها شد. حسن علیق در الاخبار نوشت: از نظر دولت، زاکا بدون توجه به هر جرمی که داشته و هر اتهامی که دارد باید آزاد شود، باید پرونده زندانیان در سوریه حل شود، و برای این پرونده خرافاتی را مطرح می کند و خود را مرجع بین المللی می داند. اما بقیه زندانیها چه؟ این خواسته هیچ ربطی به حقوق و منافع لبنانی های سراسر دنیا ندارد. قاسم تاج الدین در مغرب ربوده شد و در آمریکا به شکل غیر قانونی زندانی است. آنها 50 میلیون دلار خواسته اند تا وی را آزاد کنند. (با اینکه اتهامات وی اثبات نشده است). حریری یک تماس تلفنی با دوستش پادشاه مغرب نگرفت و اعتراضی به این ربایش غیر قانونی نکرد. اسعد برکات چه؟ وی در برزیل بازداشت شده تا به پاراگوئه تحویل داده شود. نادر فرحات که در پاراگوئه زندانی است چطور؟ یا محمود برکات که در اسانسیون پایتخت پاراگوئه زندانی است و وی با ایمان به بیگناهی خود خواستار تحویل به آمریکا شده است. آیا حریری در این موضوع نامه ای به ترامپ نوشت؟ چه خبر از زندانیان در امارات؟ و قبل از آن، کسانی که از ابوظبی و غیره اخراج شدند و اموال و سرمایه گذاریهایشان توقیف شد؟ دولت چه کرد؟ میدانی در بیروت رونمایی شد و منافقانه تمثال زاید بن سلطان در وسط آن نصب شد. در کشورهای خلیجی مجسمه انسان حرام است! در همان امارات مجسمه ای از بن زاید نیست. آن را شرک و کفر می دانند. اما دولت ما مجسمه ای نصب کرد بدون اینکه از سرنوشت فرزندان میهن که ظالمانه در زندان های این شیوخ هستند سوال کند.

اما این بی اعتنایی به زندانیان لبنانی در خارج فقط در مورد شیعیان نیست. جورج عبدالله نه شیعه است نه سنی نه مسیحی! وی خود را متعلق به طائفه ای نمی داند. (پس از گذشت سالها از محکومیتش در فرانسه، هنگام اتمام حکم دادگاه، وی را آزاد نکردند). 6 سال است بدون هیچ حکم قانونی در زندان است و این تصمیم آمریکا است آنهم در فرانسه! نفاق اینجاست که حریری به رییس جمهور فرانسه برای آزادی جورج عبدالله نامه نمی نویسد. یادداشت حریری پیامی است به امریکا و کسانی که پرونده جاسوس، نزار زاکا برایشان مهم است. وگرنه حریری هیچ وقت درباره تاج الدین، جورج عبدالله، و یا هیچ لبنانی دیگری که آمریکا به وی اتهام زده باشد یا پاپوش دوخته باشد سوالی نخواهد کرد.

ترجمه و تلخیص: محمود علوی

پ.ن: اینقدر وضعیت دیپلماسی ما فشل و ضعیف شده که نخست وزیری ربوده شده، کتک خورده، فراری داده شده، و کسی که نتوانسته پس از 237 روز یک دولت تشکیل دهد، به رییس جمهور کشور جمهوری اسلامی ایران می توپد که رفیق ما رو آزاد کنید!

۰ ۰ ۴ نظر ۱۲۴۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

ما اسلام داريم بهترين دين و مكتب داريم قران داريم نظام اسلامي داريم رهبرهاي مسلمان و سالم داريم  اون وقت كساني را انتخاب و مي فرستيم براي روابط بين الملل كه در مقابل شرابخوارها خوك خوارها و دشمنان قسم خورده اسلام و ايران لبخند بزنن كوتاه بيايند هر جي كفتن ببذيريم و هميشه وابسته به انها باشيم حالا وابسته و مطيع جيشون نميدونم محمود حالم خيلي بده دارم عذاب مي كشم جرا بايد اينطوري باشه؟ غرب به كجا رسيده و جي داره كه شيفته اش شديم؟ جرا ما قرار نيست خودمان باشيم محكم و استوار به بشتوانه كامل و غني اسلام؟ باور كنيد سعادت و رستكاري فقط در اسلام و قران و راه رسول الله است غرب سراب است با ابزار  زر و ماديات كه ادمي را به كمراهي و دوزخ مي كشاند

سلام. من یک دوره ۵ ساله لبنان بودم. منتها در منطقه  ذوق میکایل.و کم به بیروت می امدم.یک خانمی در رایزنی فرهنگی بودند که یادم نمیاد فامیل شون بنظرم میرزاده بود و همسر ایشان گویا لبنانی بودند و  خود خانم میرزاده منشی  دفتر شهید حاج اقا انصاری بودند. در ماجرای حمله به رایزنی در سال ۹۲ نبودم ولی چون اخبار رو پیگیری میکردم نام ایشون رو در ردیف مجروحین انتقالی به بیمارستان پیامبر اعظم از  یک شبکه لبنانی دیدم. میخواستم بپرسم اگر شما با رایزنی فرهنگی در تماس هستید آیا حال ایشون مساعد است و یا ایا هنوز در بیروت خدمت میکنند.یا خیر. ایشان در دوره ای که آنجا جهت استفاده از محصولات فرهنگی مراجعه میکردم واقعا با بنده حقیر مساعدت میکردند. با اینکه ساکن قم نیستم اما هر بار که به زیارت قم میرم به مزار حاج اقا انصاری هم سر میزنم  و از پشت دربهای بسته ارامگاه ایشان در حیاط حرم، به روح این عزیز عرض احترام میکنم.میدونم در حیطه کارهای شما نیست ولی چون ساکن لبنان هستید ممنون میشم بهم اطلاع بدین.

پاسخ:

۲۸ دی ۹۷، ۱۰:۴۵
سلام. بله خانم میرزاده هنوز هستند. شاید ایشان جراحت های سطحی برداشته بودند. با این حال شکر خدا ایشان سلامت هستند.

تشکر. لطف کردید.یه خبری دیدم مبنی بر اینکه قرار است گذرنامه های فلسطینی و ایرانی مهر ویزا زده نشود. البته من در سایت امن العام چنین مطلبی ندیدم. میتونین یک تحقیقی بکنید راجع به این امر ممنون میشوم.چون من هرسال به لبنان میام و این امر خیلی برای من حیاتی است.
این لینک خبر هستش. https://gulfnews.com/news/mena/lebanon/iranian-passports-no-longer-stamped-in-lebanon-1.2238186

پاسخ:

۱ بهمن ۹۷، ۱۰:۳۷
سلام. این مطلب مدتی پیش منتشر شد. معلوم نیست آیا اجرایی و ابلاغ شده یا نه. برای این کار، باید به سفارت لبنان در تهران مراجعه کنید تا کارتی صادر شود که در فرودگاه آن را به جای گذرنامه مهر کنند.

ما بخاطر مردم لبنان به حریری ارزش قائلیم وگرنه کسی که با سعودی ها هم پیاله هست برای ما دشمن اسلام و شیعه محسوب میشود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها