ارتش لبنان یک بازی موبایلی را ممنوع کرد

ارتش لبنان یک بازی موبایلی را ممنوع کرد

بازی جدیدی در کشورهای عربی فراگیر شده که کلش را در جیب بغلش گذاشته.

بازی پاب جی یک بازی اول شخص بصورت شبکه ای است که با صد نفر از کاربران مختلف از سراسر دنیا در یک جزیره فرود می آیید و باید به سرعت به جمع آوری سلاح و مهمات و تجهیزات از ساختمانها و مکانهای مختلف بپردازید و هر کسی را دیدید بکشید تا تجهیزاتش را غارت کنید. کسی که در انتها باقی بماند برنده است. در این بازی نمی توان جایی مخفی شد و انتظار کشید چون هر از مدتی زون یا فضای قابل بازی کوچکتر می شود و اگر بیرون آن بمانید می میرید.

کاربران می توانند از طریق میکروفون با یکدیگر حرف بزنند. چون نقشه کشور کاربر کنار اسمش ظاهر می شود، دعواها و فحاشی های زیادی در کشورهای عربی بین کاربران درگرفته و علیه یکدیگر در شبکه های اجتماعی جنجال آفرینی می کنند.

PUBG که عربها به آن بوبجی می گویند مختصر عبارت Player Unknown's Battle grounds به معنای میدان نبرد بازیگران ناشناخته است.

این بازی در 23 مارس 2017 به بازار آمد و اکنون هم روی ویندوز، اکس باکس و تلفنهای اندروید و ios در دسترس است.

این بازی در کشورهای عربی بشدت فراگیر شده و همه جوانها درحال بازی کردن آن هستند. آنقدر این موضوع در عراق زیاد و مشکل آفرین شده که کار به استفتا از مراجع رسیده و ائمه جمعه درباره آن صحبت کرده اند. تعداد طلاق ها به علت این بازی بالا رفته و زنان زیادی از اینکه همسرشان تمام روز بیکار نشسته و آدم می کشد اعتراض داشته اند.

به گزارش بی بی سی امام مسجد النعمان در عراق جمعه پیش در این مورد سخن راند و از خطراتی که برای جامعه پدید می آورد صحبت کرد. در مصر بسیاری خواستار صدور فتوا و ممنوعیت قانونی این بازی شده اند. مرکز بین المللی الازهر برای فتواهای الکترونیک بیانیه ای صادر کرد و نسبت به این بازی هشدار داد. این بیانیه پس از فتوای حرام دانستن این بازی صادر شد.

جالب است بدانید این بازی در اولین روزهای انتشار یک میلیون پرداخت داخلی داشت که 100 میلیون دلار بدست آورد.

ارتش لبنان بخشنامه ای صادر کرده و بازی پاپ جی موبایل و مشابه آن را برای نظامیان ممنوع کرد. کسانی که تخلف کنند بشدت تادیب خواهند شد. ارتش دلایل این ممنوعیت را جلوگیری از ارتباط ناخواسته با صهیونیستها و همچنین جلوگیری از هک شدن و سرقت اطلاعات ذکر کرده است.

همچنین در اردن پلیس این کشور اقدام مشابهی را انجام داده است. آنها بر این عقیده اند که این بازی باعث پرورش خشونت شده و شما را وا می دارد هر انسانی را دیدید بکشید و روحیه دزدی و غارت را افزایش می دهد.

۱ ۰ ۱ نظر ۱۸۴۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

چه جالب
اره واقعا امکان هک شدن اکانت های پابجی خیلی زیاده 
حاله این خوبه نسخه ی پابجی برای کامپیوتر وضعش بدتره ! قشنگ میان روی کامپیوتر نرم افزار مخرب نصب می کنن و اطلاعات رو می دزدن . بهره که اینترنت داخلی هم فکری برای این موضوع بکنه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها