ادعای آمریکاییها و صهیونیستها: ۱۱ بانک لبنانی با حزب الله توطئه کرده اند

ادعای آمریکاییها و صهیونیستها: ۱۱ بانک لبنانی با حزب الله توطئه کرده اند

به گزارش لیبانیران، روزنامه لبنانی الأخبار در شماره امروز (دوشنبه) خبر داد که 26 اسرائیلی و بیش از 250 خانواده آمریکایی به اتهام ارتباط با حزب‌الله  علیه 11 بانک لبنانی شکایت کرده‌‌ و خواستار دریافت غرامت شده‌اند.
دونالد ترامپ رئیس‌‌جمهور آمریکا آبان ماه امسال با امضای مصوبه کنگره آن کشور درباره افزایش تحریم‌ها علیه حزب‌الله؛ راهی قانونی با هدف جلوگیری از دسترسی حزب‌الله به شبکه مالی جهانی و کاهش برخورداری از منابع مالی را گشود.
الأخبار نوشت: پس از صدور این قانون 26 اسرائیلی شکایتی علیه 11 بانک لبنانی به دادگاهی در نیویورک ارائه کردند و خواستار دریافت غرامت به دلیل خسارت‌های جنگ 33 روزه در سال 2006 شدند. همچنین این شکایت همزمان با شکایت 252 خانواده آمریکایی است که یکی از اعضای خانواده در زمان اشغال عراق (2003-2011)  -که عضو ارتش بوده- کشته یا زخمی شده‌ است.
به نوشته الأخبار لبنان، بانک‌های مربوط متهم به همکاری با حزب‌الله هستند و از آنها خواسته شده غرامت‌های ناشی از خسارت‌های وارد شده جسمی، روانی، عاطفی و مالی در نتیجه برخورد موشک‌های مقاومت در شمال فلسطین اشغالی را بپردازند. 252 خانواده آمریکایی نیز خواستار دریافت غرامت از 11 بانک لبنانی مذکور شده‌اند و گفته‌اند آنها متهم به حمایت مالی و توطئه با حزب‌الله هستند.
این روزنامه لبنانی افزود: در دو شکایت مطرح شده، آمده بانک‌ها از نقش سازنده خود در کمک به حزب‌الله برای اقدامات غیرقانونی مانند پولشویی و قاچاق از طریق مرزها آگاه بوده‌‌اند و می‌دانستند که کمک آنها به حزب‌الله، نقشی اساسی در فعالیت‌های خشونت‌آمیز دارد. شکایت‌کنندگان از دادگاه آمریکا خواسته اند 11 بانک لبنانی را به اتهام توطئه محاکمه کند تا میزان غرامت مشخص شود.
در همین حال، هیأت مدیره انجمن بانک‌های لبنانی نشستی برگزار کرد و اعلام کرد که دو شکایت مطرح شده هدفی جز باج‌خواهی از لبنان ندارد. بنابراین دو گزینه برای مقابله با این اقدام مطرح شد: نخست، مجمع از طریق اقدامی جمعی به حق دادگاه برای قبول دو شکایت مطرح شده اعتراض کند؛ دوم، تعیین وکیل تا در صورت قبول این شکایت، از بانک‌های لبنانی دفاع کند.
الاخبار در پایان نوشت: بی شک این شکایتها هدفی جز باج خواهی مالی و برانگیختن افکار عمومی لبنان علیه حزب‌الله و مقصر جلوه دادن مقاومت در آسیب اقتصادی وارده به لبنان ندارد.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۱۷۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها