پشت پرده موضوع تونلهای حزب الله در رژیم صهیونیستی

پشت پرده موضوع تونلهای حزب الله در رژیم صهیونیستی

یک هفته ای از شروع حفاری رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان می گذرد. برخی کارشناسان در روزهای اول علت حفاری را آمادگی برای حمله آتی عنوان کردند. برخی دیگر آنرا به دادگاه فساد مالی نتانیاهو و همسرش مرتبط دانستند. برخی هم آن را گامی برای افزایش اختیارات نیروهای یونیفل در لبنان پیش بینی کردند.

روزنامه هاآرتص به نقل از نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت وی در مقابل معاون رییس جمهور ایتالیا رهبر راستگرایان تندروی ایتالیا ماتیو سالوینی گفته است  تونل های حزب الله یک اقدام ددمنشانه واضح علیه ما و بر خلاف موازین بین المللی است. فرمانده یونیفل (نیروهای پاسدار صلح در لبنان) ایتالیایی است و ما عقیده داریم یونیفل باید نقش قوی تری ایفا کند. یونیفل باید جلوی حزب الله را بگیرد تا اقدامات ضد اسراییل انجام ندهد.

از طرف دیگر به نقل از هاآرتص یک روز قبل از آغاز عملیات اکتشاف، نتانیاهو در دیدار با مایک پومپئو در بروکسل از آمریکا خواست حکومت و ارتش لبنان را به خاطر تونل های حزب الله تحریم کند. اما واشنگتن قبول نکرد و تاکید کرد که بین دولت لبنان و حزب الله تفاوت قائل است. پس از رد شدن این خواسته صهیونیستها، آنها خواستار اصلاح وظایف یونیفل شدند و گفتند این نیرو باید به جای نظارت و گزارش، با حزب الله مقابله کند! آمریکا این گزینه را هم رد نمود.

صهیونیستها با اجرای نمایش تونل ها به سرعت در حال تحرکات دیپلماتیک و سیاسی هستند تا در جنگی سیاسی به لبنان فشار آورند. منابع سیاسی مطلع بر این عقیده اند که لبنان با تغییر وظایف یونیفل موافقت نخواهد کرد. رژیم صهیونیستی خصوصا پس از جنگ 2006 بارها خواستار افزایش صلاحیت های یونیفل شده است.

یک کارشناس لبنانی هم در این مورد گفت هرگونه تغییر وظایف یونیفل باعث از هم پاشیدن آن خواهد شد. زیرا بسیاری از کشورهایی که نیروهای نظامی خود را در قالب یونیفل به لبنان فرستاده اند از آن خارج خواهند شد. اولین آنها فرانسه است که مخالفت خود را با رویارویی نظامی با حزب الله اعلام کرده است.

یک دیپلمات بلندپایه صهیونیست هم در مصاحبه با جورازلیم پست هشدار داد که تلاش برای تغییر وظایف یونیفل باعث فروپاشی نهایی آن خواهد شد.

در همین راستا یک منبع اسراییلی گفته است که موضوع تونل ها برای ارجاع پرونده به شورای امنیت است تا حزب الله را به خاطر نقض قظعنامه 1701 محکوم کرده و شاخه سیاسی آن هم مثل شاخه نظامی مورد تحریم قرار بگیرد.

رییس جمهور لبنان ژنرال میشل عون و نبیه بری رییس مجلس درباره اتهام حزب الله به نقض قطعنامه سازمان ملل گفتند رژیم صهیونیستی هر روز صدها بار به مرزهای لبنان تجاوز می کند و این نقض قطعنامه است.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۳۰۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها