سپر شمال صهیونیستها با چه هدفی آغاز شده است؟

سپر شمال صهیونیستها با چه هدفی آغاز شده است؟

با انتشار خبر عملیات سپر شمال که برای مقابله با تونلهای احتمالی حزب الله آغاز شده است تحلیلهای مختلفی در این باره منتشر شد.
برخی معتقدند این عملیات با چهار بیل مکانیکی و در نقطه ای محدود، تنها برای جلب توجه است. عده ای آن را جلب توجه افکار عمومی داخل جامعه صهیونیستی می دانند تا پرونده محاکمه فساد نتانیاهو را فراموش کنند. عده ای هم آن را جهت پرت کردن حواس افکار عمومی دنیا می دانند تا در جای دیگری عملیات بزرگی انجام دهند. در مجامع صهیونیستی چنین گفته می شود که عدم حمله به حماس و توقف ناگهانی درگیری، برای مسائل شمال کشوراست.
عده ای عقیده دارند دشمن با این کار، نشان داد که دیگر نمی تواند آغاز گر جنگ باشد و از ترس اقدامات دفاعی حزب الله تلاش دارد تا آنها را پیش از وققوع هرگونه درگیری از بین ببرد.
رییس پارلمان لبنان آقای نبیه برّی گفت برنامه دشمن مشکوک است و معلوم نیست تونلی در کار باشد. اگر هست مخنتصات آن را بدهید تا از داخل لبنان بررسی کنیم. اما اگر بخواهید به این بهانه داخل خاک ما شوید، دیگر وضع عوض خواهد شد.
ترس رژیم صهیونیستی از تونلهای مقاومت لبنان بسیار زیاد است. یکی از فرماندهان نظامی دشمن می گوید تونل های حماس در مقابل تونلهای حزب الله بچه بازی است. با این وجود در جنگ 11 روزه با غزه، به خاطر همان تونلهای حماس، ضربات سختی به ارتش متجاوز وارد شد. بدین ترتیب هراس متجاوزان از تونلهای حزب الله کاملا قابل درک است.
از طرف دیگر در اینسوی مرز، لبنانی ها روزگار خود را بصورت عادی سپری کردند و به شوخی و بذله گویی پرداختند. از ساختن تبلیغات طنز که به اجاره دکان های زیر زمینی بین لبنان و سرزمینهای اشغالی اشاره دارد تا مبارزه طلبی و اعلان اینکه شما به آسمان کشور ما تجاوز می کنید، ما هم زمین کشور شما را برایتان نا امن می کنیم. برخی کاربران با انتشار تصاویر عملیاتهایی که مجاهدان مقاومت در روز روشن از مرز رد می شوند، نوشتند ما مردانه جلو می آییم. برخی هم با انتشار تصاویر کایت سواری و موتورکراس های پرشی، نوشتند ما راه های دیگری هم داریم.
رژیم صهیونیستی کشوری است که به علت مساحت کم و سکونت مردمش از لب مرز، عمق استراتژیک ندارد و نمی تواند کیلومترها زمین خالی را برای دفاع و جلوگیری از حمله دشمنانش به کار بگیرد. لذا به خود اجازه می دهد کوچکترین تهدید امنیتی را در کشورهای همسایه و حتی آبهای بین المللی دوردست، در نطفه خفه کند. ترور دانشمندان کشورمان، حملات صهیونیستها به سوریه، زدن هواپیمای جمع آوری اطلاعات روسها، و حتی نابودی کشتی اطلاعاتی آمریکا در گذشته را در این راستا باید تفسیر کرد.
سید حسن نصرالله در 13/8/2016 در یادبود جنگ تموز گفت اگر الان کسی، هرکسی از هر روستایی برود با خودش کمپرسور (چکش بادی) ببرد لب مرز یا کمی قبل از مرز، و شروع کند به کار کردن، می بینید که شهرک نشینان نزدیک آنجا فرار می کنند.

۱ ۰ ۲ نظر ۱۵۳۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

رژیم صهیونیستی کشوری است که به علت مساحت کم و سکونت مردمش از لب مرز، عمق استراتژیک ندارد و ...
کشور؟؟؟؟&

پاسخ:

۱۴ آذر ۹۷، ۱۷:۰۹
فعلا به جز ایران و یکی دو تا دیگه، بقیه کشورهای دنیا کشور قبولش دارند! واقعیت اینه.

بیشتر امیدوار بودم در این مطلب از حال و هوای مردم کوچه و بازار و  واکنششون به این اتفاقات بنویسید ...

پاسخ:

۱۶ آذر ۹۷، ۱۰:۵۴
مردم که مثل همیشه عادی هستند. لب مرز نیستم تا عکس و فیلم بگیرم. ولی انگار نه انگار اون طرف دشمن لب مرز داره خودشو جر میده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها