یک میلیارد دلار ایستگاه های فراوری و تصفیه آب به باد رفت

یک میلیارد دلار ایستگاه های فراوری و تصفیه آب به باد رفت

در پی بارندگی اخیر در لبنان منطقه توریستی بیروت دچار آبگرفتگی شد و کاربران فضای مجازی لبنان از این وضع انتقاد کرده و آن را به سخره گرفتند. حتی کانالهای فیک عربستانی بسرعت آن را علیه لبنان و مقاومت به کار گرفتند. به سرعت در فضای مجازی و سپس رسانه ها تبادل اتهامات آغاز شد.

به گزارش روزنامه الاخبار فرماندار بیروت، شهرداری غبیری (منطقه ای شیعه نشین در ضاحیه) را عامل این آبگرفتگی دانست. شهرداری این اتهام را رد کرد و مشخص شد دلیل اصلی این اتفاق، احداث مجموعه توریستی و هتل مجللی است که بطور غیر قانونی در منطقه رملة البیضاء در کنار ساحل ساخته شده است و مالک هتل، کانال انتقال آب و فاضلاب را با بتن بسته تا ساحل هتل اش به هم نریزد!

در نهایت مجلسی تشکیل شد که رئيس گروه عمران نزيه نجم، وزير کشور نهاد المشنوق دادستان عمومی سمير حمود و فرماندار بيروت زياد شبيب و رئيس شهرداری بیروت جمال عيتاني و رئیس شهرداری غبيري مُعن الخليل و نمایندگانی از نیروی انتظامی و شرکت آب بیروت و دیگران حضور داشتند تا علت این بحران مشخص شود. مشخص شد فرماندار و شهردار بیروت از بسته شدن مجرای آب خبر داشتند و حتی بستن آن با حضور نیروهای پلیس انجام شده است.

اما در این ماجرا موضوع بزرگتری کشف شد. مجلس عمران و آبادانی دولت از دهه 90 میلادی بیش از یک میلیارد دلار برای تاسیس ایستگاه های پمپاژ و تصفیه آب های سطحی به گردن دولت گذاشته است ولی امروزه حتی یک متر مکعب آب تصفیه نمی شود. این یک میلیارد دلار کجا هزینه شده است؟ مجلس عمران و آبادانی دولت در سایه حمایت جریان آبی (حزب المستقبل وابسته به حریری که رنگ و نماد آن آبی است) پاسخی به این سوال نمی دهد.

برخی می پرسند چرا ایران به لبنان کمک می کند؟ مگر خودشان پول ندارند؟ پول دارند خوب هم دارند اما در لابلای فسادهای مختلف ناپدید می شود. ایران هم به دولت یا مردم کمک نمی کند. به مقاومت کمک می کند.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۳۸۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها