پروژه خاشقجی

پروژه خاشقجی

اگر دقت کرده باشید در دنیای رسانه ای بین المللی، مدتی است اخبار سوریه فروکش کرده است. عمده اخبار مربوط به ترامپ، عربستان و ناپدید شدن جمال خاشقجی است.
از حدود یک ماه پیش که سناتور آمریکایی با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار کرد مشخص بود که آمریکا کاملا شکست پروژه قبلی را پذیرفته و دنبال راهی جدید برای برآورده شدن برنامه هایش است.
با فشاری که آمریکا به ترکیه آورد و تحریمها علیه این کشور، ترکیه در عرض مدت کوتاهی عقب نشست و علیرغم هارت و پورت های اردوغان، جاسوس نیروی ویژه ارتش آمریکا را تحویل داد. و در برنامه جدید آمریکا در فشار به عربستان نقش جدیدی دریافت کرد.
پروژه خاشقجی تنها برای فشار بر عربستان و خصوصا پادشاه این کشور و فرزندش، ولیعهد جوان است. خاشقجی اساسا یکی از دوستان و دست اندرکاران قدیمی حاکمیت عربستان است و حدودا یکسال است خود را مخالف و معترض وضع جدید نشان می دهد. توییتهای وی در تایید عاصفة الحزم یعنی عملیات حمله به یمن، و پروژه های بن سلمان هنوز در دسترس است. اینکه وی در کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شود قطعا پیام ها و معناهای قابل توجهی دارد.
خاشقجی ترکیه ای الاصل است و نام خانوادگی وی به اسم قاشق فروش و قاشق ساز است. اما برخی می گویند اجداد وی قاچاقچی سلاح بوده اند این حرف بعید نیست. چرا که عدنان خاشقجی میلیاردر سعودی هم تاجر سلاح بود وی در قضیه ایران کنترا واسطه انتقال سلاح به ایران شد. گفته می شود ثروت وی چهار میلیارد دلار برآورد می شد.
پروژه خاشقجی، قطعا برای فشار بر عربستان است تا ترامپ بتواند این کشور را بدوشد. مگر می‌شود برای نابود کردن یک شخصیت رسانه ای پیر، ۱۵ متخصص با دو هواپیمای خصوصی به ترکیه بیایند و بعد از جنایت هم صاف به منزل سفیر بروند؟ نمی شد یک نفر ترک یا عربستانی اجیر شود و در خیابان نابودش کند؟
به ادعای مجتهد فعال توییتری سعودی، خاشقجی نه به خاطر مخالفتش، بلکه به خاطر اطلاعات محرمانه ای که داشت نابود شده است. خیلی دلتان برای خاشقجی نسوزد، او کسی است که در جوانی در افغانستان فعالیت مسلحانه داشته و تا این اواخر هم از تروریسم آل سعود دفاع کرده است.
بیچاره آن کسانی که در کشور تصور می کنند با پول عربستان و حمایت آنها می توانند به جایی برسند. بنی سعود مثل اربابان صهیونیستشان حتی به خودشان رحم نمی کنند. برخورد با خاشقجی نمونه ای برای اثبات این مدعا است.
امروز نوشت: ظاهرا با کوتاه آمدن مقامات سعودی و سفر پمپئو به این کشور، مشکل آمریکا حل شد و پلیس ترکیه هم که دیروز جلوی منزل سفیر سعودی آمده و آماده تفتیش خانه اش بود، عملیات خود را ادامه نداد و گفتند علت آن، عدم توانایی مسئولان سعودی در شرکت در این بازدید بود! پومپئو هم پس از دیدار با مقامات ریاض گفت مذاکرات شفافی و صریحی انجام شد و مسئولان سعودی گفتند ما از این موضوع هیچ خبر نداشتیم! آنها قول همکاری دادند.

پ.ن: ننه ممد بن سلمان بمیره برات خاشقجی که خینت هدر رفت! ارباب-کدخدا و پادشاهت هر دو سر بازی های سیاسیشان تو را به دست مرگ سپردند و تو موندی و مسئولان اون دنیا.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۵۰۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها