نظر یک مهندس روس درباره سوریه

نظر یک مهندس روس درباره سوریه

با یک روسیه ای در لبنان هم کلام شدم. با قیافه خاص روس و موهای لَختِ بور خودش آدم را یاد پوتین می انداخت. دیمیت مهندس است و چند شرکت تولید انرژی دارد.
از او درباره وضع سوریه پرسیدم و سوال کردم آیا مردم اعتراضی به این وضع ندارند؟
گفت: به نظر ما وجود ارتش روسیه در سوریه مشکلی ندارد. یک تمرین است برای ارتش. خیلی هم خوب است. در تمرین و مانور هم تلفات هست چه برسد در جایی که جنگ هست. بحث های سیاسی و ژئوپلیتیک را سیاسیون بلدند اما به نظر ما هیچ مشکلی ندارد و برای کشور خوب است.
اساسا مردم خیلی توجهی ندارند، آنها مشکلات خودشان را دارند، بحث هزینه‌های درمانی، بالا رفتن سن بازنشستگی، و مشکلات_اقتصادی و غیره. اصلا به نظر من باید این بازنشستگی را بردارند. هرکسی تا آخر عمر کار کند مگر مریض و عاجز شود که در اینصورت دولت باید کمکش کند. به جای سیصد دلار به همه، به محتاجین دو هزار دلار بدهد.
روسیه در سوریه تلاش می کند بین ایران و اسراییل طوری حرکت کند که هر دو راضی باشند. هیچ وقت خودش را با اسراییل درگیر نمی کند. مگر با سی تا هواپیما و دو تا ناو می‌توانیم با اسراییل بجنگیم؟ این اس ۳۰۰ ها که به سوریه دادند هم فقط یک نمایش رسانه ای است. اساسا اینها از انبار بیرون آورده شدند. در روسیه از خدمت خارج شده اند. دو تا اس ۳۰۰ هم چه کار می تواند بکند؟ از فردا هواپیماهای اسراییل را می زنند؟ نه.‌ اسراییل وقتی بخواهد حمله کند، اول اینها را می زند و بعد کار خودش را می کند.
اما داستان سقوط هواپیمای ما اتفاق خوبی بود که فهمیدیم اسراییلی ها می توانند همچین کاری بکنند و خباثت خود را نشان دادند. حالا بهانه ای دست ما هست که به آنها فشار بیاوریم.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۵۸۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها