لبنان، در صدر کشورهای مصرف کننده سیگار در جهان

لبنان، در صدر کشورهای مصرف کننده سیگار در جهان

بر اساس یک پژوهش آماری که مؤسسه آمریکایی «برای جهانی خالی از دخانیات» درباره میزان مصرف سیگار در بین 13 کشور جهان، در سال 2018 انجام داد، لبنان در صدر ایستاد.

آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلستان، یونان، آفریقای جنوبی، برزیل، ژاپن، لبنان، رژیم صهیونیستی، هند، مالاوی، و نیوزلند 13 کشوری بودند که طی این پژوهش، از جامعه آماری 17 هزار نفری اطلاعاتی جمع آوری شد.

طی این پژوهش، از تعداد 500 شهروند لبنانی نظرسنجی انجام پذیرفت، و مشخص شد که بیش از 57 درصد از مردان بالای 18 سال و حدود 49 درصد از زنان بالای این سن، سیگار مصرف می کنند.

بیشترین مصرف کنندگان سیگار در لبنان بین 25 تا 39 سال سن داشتند و نیمی از آنان ساکن منطقه «جبل لبنان» بوده اند.

هدف این پژوهش، بررسی تجارب مصرف کنندگان سیگار و مشکلات پیش رویشان، بعلاوه آگاهی سنجی از آنان و میزان سلامت کسانی اعلام شده  که مبتلا به مصرف دخانیات هستند.

در این پژوهش مشخص شد که 68 درصد از سیگاری های لبنانی با هر نخ سیگاری که دود می کنند، یک فنجان قهوه یا چای نیز می نوشند. 63 درصد از جامعه آماری هم اعلام کرده اند که سیگارشان را پس از صرف غذا می کشند.

58 درصد گفته اند زمانی که افراد سیگاری را می بینند، تمایل به کشیدن سیگار پیدا می کنند که این نسبت بالاترین میزان تأثیرگذاری در میان کشورهای این پژوهش بوده است.

95 درصد از سیگاری های لبنانی، و 80 درصد از غیرسیگاری های آمارگیری در این کشور اعلام کرده بودند که در میان دوستان و آشنایان خود افراد سیگاری را می شناسند؛ که این رقم هم بالاترین در میان بقیه کشورها بوده است.

جالب اینجاست که 92 درصد از سیگاری ها خود اذعان کرده اند که مصرف دخانیات برای سلامتی ضرر دارد، ولی 72 درصد از سیگاری ها این را هم گفته اند که به مصرف آن به نوعی اعتیاد پیدا کرده اند.

همچنین بیش از 72 درصد از آنهایی که در حال حاضر یا در گذشته سیگاری بوده و هستند، اعلام کرده اند که برای ترک آن تلاش کرده اند بدون اینکه از کسی کمک بگیرند.

تارنمای این مؤسسه آمریکایی درباره وضعیت مصرف دخانیات در لبنان، اعلام کرده است که با وجود اینکه دولت لبنان، کنوانسیون سازمان بهداشت جهانی درباره مبارزه با تنباکو و توتون را امضا کرده، و همچنین در قانون این کشور، مصرف سیگار و دخانیات در اماکن عمومی و اماکن سرپوشیده و بسته ممنوع است، اما پس از گذشت بیش از 6 سال از آن، همچنان درست اجرا نشده و در مرحله ابتدایی می باشد.

هشدار : استفاده از این گزارش و محتویات آن بدون ذکر منبع شرعا جایز نیست

۰ ۰ ۲ نظر ۱۶۳۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

یاسر نیکوبیان

۰۸ مهر ۹۷ ، ۱۶:۰۹
یعنی 43 درصد مردان بالای 18 سال سیگار نمی کشند؟! فکر میکردم 4.3 درصد هم نیستن غیر سیگاری ها !! 

عراق هم که رفته بودیم خیلی سیگار می کشند


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها