نيروگاه سیار برق، و شایعات

نيروگاه سیار برق، و شایعات

یک نیروگاه تولید برق سیار ترکیه ای که بر روی یک کشتی قرار داشت از شبکه برق لبنان خارج شد. این نیروگاه به همراه دو کشتی دیگر روی هم رفته 1200 مگاوات برق تولید می کردند واز ترکیه با قیمت کلانی اجاره شده بود تا مشکل برق لبنان را کمی بهبود بخشد. کارشناسان بر این باورند که پرونده قرارداد این کشتی، فساد مالی و رشوه زیادی در آن نهفته است و با هزینه 5 سال اجاره این کشتی می توان نیروگاه برق دائمی ساخت. هزینه اجاره 5 سال این سه کشتی 3.5 میلیارد دلار است. جالب است بدانید مصر سه نیروگاه برق با توان 15000 مگاوات ساخت که تنها 6 میلیارد یورو هزینه داشت. با اصرار نمایندگان شیعه مجلس، جلوی پرونده فساد و کلان کشتی اجاره ای گرفته شد و این کشتی که توسط واسطه آن یعنی داماد رییس جمهور کنونی لبنان اجاره شده بود، به مناطق شمالی مسیحی نشین منتقل می شود.
در پی خروج کشتی ای که در برابر مناطق شیعه نشین قرارداشت و شبکه برق آنها را تقویت می کرد، عده ای از مردم شاکی شده و شایع کردند حزب الله و حرکت امل پشت این قضیه هستند و باعث شده اند بی برقی مناطق شیعیان جنوب بیشتر شود.
حرکت امل در بیانیه ای به این شایعات پاسخ داد: این کشتی ها به ظاهر سه ماه مجانی هستند اما در حقیقت هزینه بسیار بالایی بر لبنانی ها تحمیل می کنند و از آنجا که برنامه برای ساخت یک نیروگاه جدید در منطقه زهرانی وجود دارد، اتفاقا باعث جدیت در کار تاسیس و حل مشکل برق خواهد شد. از طرف دیگر اخراج کشتی، برای جلوگیری از ضررهای زیست محیطی است که به شهرها و روستاهای مجاور وارد می شد. نیروگاه زهرانی برای تولید برق جنوب اختصاص خواهد یافت که با تولید 450 مگاوات، بیش از نیاز مردم تولید خواهد کرد و بقیه را به مناطق دیگر خواهد رساند. اتهام حرکت امل درباره دور نمودن کشتی، را نفی نکرده و به این اقدام افتخار می کنیم.

اما مردم می گویند علت اصلی مخالفت حرکت امل با این کشتی تولید برق، فشار مافیای موتور برق است که به مردم برق گران می فروشند.

بر اساس سخنان کارشناسان، این کشتی توان تولید بیش از 100 مگاوات برق را دارد، اما شبکه فرسوده برق در جنوب و رسیدگی نکردن به آن طی سالیان دراز، تنها توان انتقال 30 مگاوات را دارد. کشتی مذکور که اکنون در منطقه مسیحی نشین ذوق لنگر گرفته در حال تولید 100 مگاوات برق و برق رسانی به مناطق مسیحی شمال است.
در مورد مشکل بی برقی در لبنان، مطلب سایت ما را بخوانید.

۰ ۰ ۱ نظر ۲۳۱۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

فکر کنم اگر شایعات رو از زندگی بشر حذف کنن بشر منقرض میشه...خیلیا الان تو دنیا با همین شایعات زندگی میکنن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها