لبنانی ها و پرچم حرم مطهر رضوی

لبنانی ها و پرچم حرم مطهر رضوی

همزمان با ایام #دهه_کرامت و دوازدهمین سالگرد جنگ سی و سه روزه که رزمندگان حزب الله در پیکار با نظامیان تا دندان مسلح اسرائیلی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را شکستند، کاروان «زیر سایه خورشید» با حضور در لبنان، نام و یاد امام هشتم(ع) و کریمه اهل بیت(ع) را در سرزمین مقاومت طنین انداز کرد.
خادمان #حرم_مطهر_رضوی در قالب کاروان #زیر_سایه_خورشید، با دردست داشتن #پرچم متبرک حرم #امام_رضا (ع)، به ده ها شهر و دهکده لبنان رفته و با حضور در مساجد، حسینه ها  و مراکز درمانی و بهداشتی حال و هوای عاشقان امام مهربانی را در لبنان دگرگون کردند.
امسال در چارچوب یازدهمین دوره برنامه های این کاروان ۸۰ کاروان خادمان امام هشتم(ع) به ۱۵ کشور در ۳ قاره جهان عزیمت کردند.
دهکده های جنوب لبنان و حومه جنوبی بیروت که در تهاجم 33 روزه رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 (1385) ایستادگی شان زبانزد شد، از جمله مقصدهای کاروان خدام رضوی در طول یک هفته بود.
دلدادگان امام علی بن موسی الرضا (ع) در #مسجد_القائم (عج) #ضاحیه، پرچم سبز حضرتش را در آغوش گرفتند و به سر و صورت خود کشیدند و اشک شوق ریختند.
در آن میان #جانبازان و پدران شهدا اما حال عجیب تری داشتند.
در مرکز بهداشتی و درمانی #دارالحوراء (س) در حومه جنوبی بیروت که دوازده سال پیش بر اثر موشکباران #صهیونیست ها تلی از خاک، بیشتر از آن نمانده بود، پزشکان و پرستارانی که بر زخم های #مدافعان_حرم لبنانی مرهمی می گذارند و خانواده های آنان را درمان می کنند، نخست برای شفای بیماران و جانبازان مقاومت دعا کردند و سپس حاجت های خود را با توسل به ضامن آهو از خداوند مسألت داشتند.

چهارشنبه در شهرداری الغبیری، که جشن میلاد امام مهربانی ها برگزار شد، مردم برای تبرک جستن به پرچم سبز رضوی سر از پا نمی شناختند و از خادمان می خواستند تا نزد امامشان آنها را یاد کنند.
این چهارمین سال بود که پرچم سبز حرم امام رضا(ع) برای شیعیان لبنانی فرستاده شد.
همچنین دیروز (پنجشنبه) نشست «محبت و عدالت در ادیان با نگاه به سیره رضوی» که مقدمه ای برای همایش بین المللی «امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان» است با حضور صاحبنظران #مسلمان و #مسیحی در لبنان برگزار شد.
در حاشیه این نشست نمایشگاهی برگزار شد که تصاویری از بارگاه نورانی رضوی و گنجینه کتب خطی ادیان گوناگون موجود در موزه آستان قدس، در آن به معرض دید علاقه مندان درامد و به عنوان تبرک به حاضران #نمک و #نبات توزیع شد.

۱ ۰ ۰ نظر ۱۴۰۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها