دلسوزی گرگ - در پاسخ به شایعات صهیونیستی علیه حزب الله و ایران

دلسوزی گرگ - در پاسخ به شایعات صهیونیستی علیه حزب الله و ایران

مدتی است تلاش شدیدی از طرف صهیونیستها و آمریکایی های حامی آنان می شود تا حزب الله را عامل مشکلات اقتصادی ایران معرفی کرده و چنین نشان دهند که پول مردم ایران را حزب الله لبنان می بلعد! پومپئو در تازه ترین اظهارات خود گفته حقوق حزب الله از کارمندان ایرانی بیشتر است و نظام ایران، پول مردم را هدر می دهد.
اولا شخصی مثل وزیر خارجه آمریکا، آن هم جنگ طلبی چون پومپئو شایسته دلسوزی برای ما ایرانیان نیست. تحریم‌های سخت و ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران (و نه حکومت) در زمینه های مختلف از جمله دارو، لوازم پزشکی و حتی حوزه علم و فناوری، تحریم علمی دانشمندان و دانشجویان ایرانی، محروم کردن ایرانی ها از دیدن پدر و مادر یا فرزند یا فامیل و بستگان خود در آمریکا، و صدها توطئه سیاسی اقتصادی اجتماعی غذایی و فرهنگی علیه مردم ایران نشان می دهد نباید به این گرگ اطمینان کرد.
آمریکا با دولتهای منطقه که حامی داعش هستند پیمان راهبردی دارد و بارها به داعش کمک کرده است از محاصره بگریزد. به واقع امریکا و کشورهای خلیج فارس، امنیت منطقه را به هم ریختند.
حزب الله لبنان با این وحشی ها میجنگد و از امنیت ما و مردم منطقه و حتی اروپا دفاع می‌کند. به همین جهت بارها مقامات اروپایی از آن تقدیر کرده اند و جلساتی در لبنان با آنان داشته اند.
حزب الله لبنان نیرویی است که از شیعیان لبنان تشکیل می شود. لااقل نیمی از شیعیان، یعنی حدود یک میلیون نفر، حامی سرسخت آن هستند. اما تعداد کارمندان و نیروهای آن اصلا مشخص نیست. به نظر نمی رسد به بیست هزار نفر هم برسد. تازه باید نیروهای بسیجی و داوطلب که حقوق دریافت نمی کنند را از تعداد کل کسر کرد. تعداد زیادی از نیروهای حزب الله، شامل اساتید دانشگاه، معلمین و دکترها و پرستارها و دیگر مشاغلی که هزینه سازمان خود را از ارائه خدمات تامین می کنند حقوق بگیر حزب حساب نمی شوند. بسیاری از آنها، در استخدام دولت و موسسه های خصوصی و شهرداری هستند. لذا نیروهای کادر نظامی و رزمی و اطلاعاتی، تنها حقوق بگیران حزب الله هستند که به چند هزار نفر هم نمی رسند.
حقوق یک نیروی حزب الله پانصد دلار است  که در بالاترین وضع، با داشتن مدرک دانشگاهی، موقعیت شغلی، و موارد دیگر حداکثر به هشتصد دلار می رسد. چندی پیش سید حسن نصرالله در مصاحبه ای میزان دریافتی خود را  هزار و دویست سیصد دلار عنوان کرد که این بالاترین مبلغ حقوقی در این حزب محسوب می شود.
باید دقت نمود که این مبالغ در لبنان، نسبت به هزینه های یک زندگی عادی، بسیار پایین است. طبق محاسبات کارشناسان لبنانی هزینه یک خانوار چهار نفره لبنانی بالای خط فقر، بدون حساب اجاره خانه و قسط  مدرسه یا دانشگاه، اقلا ۲۰۰۰ دلار است. اطلاعات بیشتر در این زمینه در سایت ما موجود است.
این نیروها اضافه کار و پاداش و حق ماموریت آنچنانی ندارد. ضمن آنکه جانشان را بر  کف دست گرفته اند. اگر شهید شوند، چیزی به خانواده آنها نمی رسد. هیچی.
باید توجه نمود که نیروی حزب الله، یک نیروی عادی نیست. در محاسبات نظامی یک نیروی نخبه محسوب می شود که معادل چند نیروی ویژه اسراییل و آمریکا ارزش نظامی دارند. ۶ نفرشان توانستند شهرهای فوعه کفریا را طی سه سال محاصره حفظ کنند و جلوی قتل عام صدها هزار نفر را گرفتند.
اساسا درآمد حزب الله لزوما از جمهوری اسلامی نیست. مغتربین (تجّاری که به غرب مهاجرت کرده اند)، فعالیتهای اقتصادی حزب، موسسه های خودشان، و توانمندی های بالایی که دارند از جمله موارد درآمدی حزب الله است.
از طرفی باید دقت داشت که مثلا یک سرهنگ در ایران حدود ۵ میلیون حقوق دارد. حقوق و مزایا متناسب با نظام هر کشور تعریف می شود. آتش نشانی شاید ۳ میلیون به بالا بگیرد و بر اساس سابقه و ماموریت، میزان حقوقش تعریف می شود. لذا حزب الله که یک نیروی نظامی نخبه است، در برابر نخبگان ما، کمتر هم می گیرد.
توجه داشته باشید در ارتش لبنان نیرویی با سابقه و مهارت نیروهای حزب الله، چند برابر حقوق میگیره. پاداش، پایان خدمت، بازنشستگی، بیمه درمانی عالی، بورس تحصیلی برای فرزندان برای مدرسه و دانشگاه، بنزین مجانی در هر ماه، و.... مزایایی است که باعث شده جوانان لبنانی برای استخدام در ارتش بشدت رقابت کنند.
در شرایطی که خود دولت آمریکا در منطقه و خصوصا لبنان میلیاردها دلار خرج رقبای حزب الله می‌کند، صحبت از حقوق و مقایسه آن واقعا مسخره است. نمونه آن مربوط به انتخابات اخیر لبنان است که با بودجه های میلیونی، برای خریدن رای مردم تلاش کردند. اما حزب الله بدون رای خریدن و فشار، برنده شد.
فراموش نکنید حزب الله به خاطر ما تحریم هم می شوند، فشارهای اقتصادی و تحریمی و رسانه ای شدیدی تحمل می کنند که گاه بیش از فشاری است که به خود ایران می آید‌.

باید به جناب پومپئو گفت، شما نگران حقوق کارمندان ایرانی نباش، چون با یک محاسبه ساده مشخص می‌شود که اگر حقوق حزب‌الله کمتر نباشد بیشتر هم نیست اما شما بگویید چرا مدافع اختلاس کنندگان و فراری ها در کانادا و آمریکا هستید؟
به اذعان ترامپ، ایران در هفت سال جنگ با داعش، ۱۴ میلیون دلار در عراق و سوریه هزینه کرده که مبلغ بسیار بسیار ناچیزی برای تامین امنیت به حساب می آید. کافیست خودتان تقسیم بر هفت سال و تقسیم بر ۸۰ میلیون ایرانی کنید تا بفهمید مبلغ ناچیزی که برای امنیت کشور سهم هر ایرانی است چقدر می باشد.

۲ ۰ ۵ نظر ۲۰۲۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

وقتی نشریه آتلانتیک چند روز پیش یکی از 4 سلاح بازدارنده ایران را حزب الله میدونه ( هر چند حزب الله چنان هویتی داره در حال حاضر که خودش به عنوان یک الگو و حرکت برای مقاومت و ایران محسوب میشه به عنوان ناجی اقلیت شیعیان در منطقه ) مشخص هست که این تلاش رقت بار نتانیاهو/بن سلمان/پمپئو و براندازان وطنی چرا انقدر با سوزش ادامه داره.

مثل این هست که تلاش کنند ایران از سرمایه گذاری روی نیروی دریایی/موشکی/زرهی/هوایی و حتی حقوق دادن به پرسنل ارتشش خودداری کنه چون قصد تضعیف یکی از ارکان بازدارندگی ایران برای حمله به کشور هست.

حالا که یک عده به خاطر جهل و یک عده خیانت پیش را میگیرند برای خیلی ها مشخص هست. والا چرا در امارات تبلیغ نمی کنند که چرا این همه پول را در جیب سودانی ها میریزه یا خود آمریکا چرا این همه کمک بلاعوض نظامی به اسراییل داره یا به کشورهای مختلف پول میده که عضو ناتو بشن؟

سید علی موسوی

۰۴ مرداد ۹۷ ، ۰۹:۳۳
سلام 
تحلیل بسیار زیبایی بود ولی ای کاش اشاره می کردید دولت فعلی و دست اندرکاران ان مثل نوبخت نهاوندیان ظریف و بویژه خود روحانی اعتقادی به حوزه دفاعی منطقه ای ندارند
لذا عملا که کمک نمی کنند نوچه هاشون رو در رسانه های زرد وادار می کنند در برابر چیزی که اتفاق نمی افتد قلم فرسایی کنند
همین امروز و فرداست صدای زیبا کلام هم دربیاد😂😂😂
ای کاش کمکی می کردیم و منتی می گذاشتیم ...


معلومه که دیگه آمریکا واقعا کاری از دستش برنمیاد در مقابل ایران انجام بده واسه همین شروع کرده به فرافکنی

سلام.

یکی از اشتباهات رایج آن است که مردم خیال میکنند هر کس فارسی حرف زد ایرانی است.

پس آیا میرزا ملکم خان و آخوندف و دیگران هم ایرانی بوده اند؟


آیا خائنینی که در مجلس قانون بر علیه ایران تصویب میکردند هم ایرانی بودند؟


بقول آن انگلیسی کثیف که گفته بود: من تعجب میکنم از این ایرانیها که چرا به قدری که به فکر منافع دولت علیه انگلستان هستند به فکر منافع کشور خودشان نیستند.


آیا آن جوان فرانسوی که به ایران آمد و مسلمان شد و به جبهه رفت و برای ایران و اعتلای اسم اسلام شهید شد ایرانی نیست؟


آیا صرفا این سلبریتیهای بیسواد سگ باز و گربه باز که نوکران بی مغز یهود هستند به صرف محل تولد ایرانی به حساب می آیند؟

همینهایی که قلبشان در غرب است و جسد متعفنشان در ایران.


کاش با همان دوربینهای ساده از تحلیلها و نظرات مردم فیلم میگرفتید و با زیر نویس در کانال/سایت قرار میدادید.

و...


مرگ بر یهود



و خدا شما را از شر شیاطین ایرانی "من الجنهة و الناس"

و غیره و ذالک .... نگاه دارد.


که ایران هیچ دشمنی قویتر از ایرانی جماعت ندارد.


کل بودجه نظامی ما سه درصد تولید ناخالص کشور است که شامل پول حقوق و مزایا و نیروی انتظامی و ارتش و...میشود. چ به نسبت حجم هزینه و چ سهم در تولید ناخالص از کمترین بودجه های خاورمیانه ب حساب میاید حالا چند درصدش خارج هزینه میشود؟؟؟ چند درصدش به حزب الله میرسد؟ 
چ کسانی از این سود میبرند که مردمی تمام مشکلات را در یک درصد تولید ناخالصی که اتفاقا نقطه قوت واقعی هست ببینند ما 99 درصد باقی را رها کنند؟؟؟
در ایران سالی 35 میلیارد دلار معادل بودجه نظاامی کل سه سال کشور و احتمالا معادل کمک نظامی دویست سال ما به حزب الله قاچاق و فرار مالیاتی داریم  دلسوز واقعی اینها را میگوید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها