توصیه های سفر به لبنان

توصیه های سفر به لبنان

فصل تابستان فصل توریسم و سفر است. با اینکه چند سالی است به جهت وضعیت جنگی در سوریه تورهای ایرانی بسیار کمی به لبنان می آیند و از طرف دیگر با وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و سقوط ارزش پول ملی، تعداد مسافران خارجی کمتر شده، هنوز افرادی هستند که مایلند به سفر لبنان بیایند.

از طرف دیگر افرادی پیدا شده اند که می خواهند برای دریافت ارز مسافرتی، و فروش آن در کشور، سودی به جیب بزنند. آنها به سفر خارجی رفته و با پرواز عصر به ایران بر می گردند. برخی از آنها از فرودگاه هم خارج نمی شوند و برخی بدشان نمی آید در این نیم روز، چرخی در بیروت بزنند.

توصیه های زیر برای سفر به بیروت به شما کمک خواهد کرد:

- لغو روادید با لبنان: برای سفر به لبنان ویزا لازم ندارید و حتی اگر با هواپیمای غیر ایرانی سفر کنید، از شما ویزا نمی خواهند. اساسا در فرودگاه، پلیس به گذرنامه شما نگاه می کند نه بلیط. متاسفانه برخی دفاتر هواپیمایی و حتی سفارت لبنان، اطلاعات نادرستی به مسافران می دهند. تاکید می کنم لبنان ویزا نمی خواهد.

- برای ورود به لبنان همه خارجی ها باید یک کارت سفید رنگ پر کنند. لطفا اطلاعات درست وارد کنید. فردی که برای گرفتن ارز مسافرتی سفر کرده بود، محل اقامت را خانه شخصی انتخاب کرد و باعث شد تحت بازجویی قرار بگیرد و از پرواز برگشت به ایران باز بماند.

- اینترنت: در فرودگاه می توانید مدت زمان اندکی (شاید نیم ساعت) اینترنت رایگان دریافت کنید.

- از تاکسی های شرکتی استفاده نکنید. هزینه زیادی می گیرند. می توانید تا بیرون فرودگاه پیاده بروید و تاکسی رسمی معمولی بگیرید که حد اکثر ده دلار هزینه دربست است.

- برای هتل و اقامت به مطلب راهنمای سفر به لبنان مراجعه فرمایید.

- برای گشت و گذار به مطلب لبنان گردی و نقشه اطلاعات توریستی مراجعه نمایید.

- برای چنج یورو می توانید به صرافی های مختلف در سطح شهر مراجعه کنید. پیش از آن از صفحه نرخ تبدیل لیره لبنان به دلار و یورو مراجعه نمایید و از قیمت حدودی مطلع شوید.

- برای خرید سیم کارت به دفاتر رسمی شرکت های مخابراتی مراجعه فرمایید. با خرید و ثبت نام یک سیم کارت که تنها ۵۰۰۰ لیره هزینه دارد، یک گیگا بایت اینترنت رایگان دریافت کنید.

۰ ۰ ۱۵ نظر ۲۸۴۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۵)

سلام
استاد چند سوال:
1.تاریخ جشن سالگرد پیروزی جنگ 33روزه چه زمان و مکانی است؟
2. امکان زیارت سوریه رفتن از بیروت هست یا نه؟
3.امکان جنوب لبنان و مناطق آزاد شده و زندان موزه شده چی؟ هست امکانش؟
تشکر

پاسخ:

۴ مرداد ۹۷، ۰۱:۳۵
سلام.
۱- هنوز اطلاعیه آن را ندیده ام
۲- سوریه رفتن برای ایرانی ها ممنوع هست. مگر سفارت ایران با مرزبانی سوریه هماهنگ کنند. شنیدم می توان شخصا از طریق سفارت سوریه اقدام کرد.
۳- امکان بازدید هست. اما لب مرز، مجوز لازم دارد

تشکر
اگر درباره تاریخ جشن سالگرد پیروزی جنگ 33روزه و مکانش اطلاعاتی یافتید لطفا بفرمایید.

پاسخ:

۶ مرداد ۹۷، ۱۶:۳۰
به مناسبت سالگرد پیروزی جنگ تموز، سلسله جشن هایی در وادی الحجیر برگزار خواهد شد. در تاریخ ۴ آگوست برنامه عصرانه ارکستر به نام وسوسة الذهب (وسوسه طلا) برگزار خواهد شد که یگان موزیک ارتش لبنان، پیشاهنگی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و ارکستر ملی لبنان برنامه خواند داشت
در تاریخ ۱۱ آگوست برنامه عصرانه عتبات (موسیقی مذهبی) اجرا خواهد شد
در ۱۸ آگوست نمایش زنده همراه با نور و صدا به نام اگر حجیر سخن بگوید. برای رزرو بلیط به سایت فستیوال الحجیر مراجعه کنید.

سلام مجدد
اگر از برنامه ای که خود سید حسن نصرالله به صورت زنده گفتگو می کند اطلاعی یافتید لطفت اطلاع رسانی کنید.
با ایمیل های سفارت ایران در بیروت که تماس گرفتم برای مجوز سفر به سوریه و راهنمایی هیچ جوابی ندادند...
شما امکان راهنمایی بیشتر دارید؟ 
تشکر

پاسخ:

۱۵ مرداد ۹۷، ۱۲:۲۴
سلام
هیچ وقت چنین برنامه ای را از پیش خبر نمی دهند.
سفارت ایران برای ژن های خوب مجوز صادر می کند. نه برای مردم معمولی. مردم عادی باید از سفارت سوریه اقدام کنند.

سلام
ارز مسافرتی دیگه به قیمت قبل نمیدن
با قیمت بازار ثانویه است که مطلوبیت چندانی برای گرفتنش نیست

پاسخ:

۱۵ مرداد ۹۷، ۱۴:۳۹
علیکم السلام. بله ارز مسافرتی را قطع کردند. یک کاسبی عجیبی راه افتاده بود که می آمدند لبنان و ترکیه و کشورهای نزدیک، همان روز هم بر می گشتند.

دمتون گرم سایتتون عالیه

سلام  . اگر بخوام در حد یک هفته به صورت تفریحی فقط در بیروت بچرخیم حداکثر هزینه چقدر میشه ؟ با حساب هزینه رفت و برگشت

پاسخ:

۲ اسفند ۹۷، ۱۱:۳۱
حداکثر نداره. عراقی هست میاد اینجا با بیست هزار دلار و میچرخه و کم میاره. بستگی به خرج داره. بلیط از ایران به لبنان بین سیصد چهارصد دلار هست. هزینه هتل بین هفتاد تا صد و خرده ای دلار برای هر شب. خورد و خوراک اقلا بیست دلار. حمل و نقل هم ده بیست دلار. یعنی روی هم رفته هزار دلار هزینه ها است. قبلا هم تورها همینقدر بود. وقتی دلار هزار تومن بود تور یک میلیون بود. دلار سه تومن شد تور سه تومن شد. الان اگر تور باشه که کم گیر میاد، قاعدتا باید شش تا ده میلیون باشه. البته بعضی ها کلک می زنند و می گویند تور دو تومن. اما بعد متوجه میشید که دلار مسافرتی شما را بر میدارند برای هتل و برای خودشان.

سلام . هزینه ی سفر پنج شش روزه به بیروت برای سه نفر با در نظر گرفتن حداقل و رعایت خرجهای اضافی که تو سفرها میشه تقریبا چقدره ؟

پاسخ:

۱۲ مرداد ۹۸، ۱۸:۴۷
سلام. غیر از هزینه بلیط که الان خیلی زیاده و در هر حال از ایران و به ریال پرداخت میشه، هزینه هتل هست،‌هزینه خورد و خوراک و رفت آمد و گردش.
اگر هتل آپارتمان بگیرید پنجاه شصت دلار برای هر شب برای همه،‌ صرفه جویی میشه وگرنه هتل اتاق دو تخته شبی صد دلار به بالاست. خوراکی هم از ساندویچی های معمولی بگیرید و صبحانه و شام هم ساده باشه،‌ روزی ۲۰ دلار اقلا آب میخوره. تاکسی هم باز سرشکن میشه اگر دربست بگیرید که هر مسیر اقلا ده دلاره.

السلام عليكم و رحمة الله

 

به سوريه  مي شود سفر كرد؟ عادي و معمولي شرايط ويزا و اقامت بفرماييد عربي لبناني با سوري فرق دارد؟  ممنون

پاسخ:

۱۵ مرداد ۹۸، ۱۲:۵۶
علیکم السلام والرحمة والاکرام. بابا مستحبه یه چیزی رو باقی بگذارید در سلام که ما بتونیم در پاسخ جواب بدیم! همشو نگید! ههه
سفر به سوریه امکان پذیر هست. ویزا لازم نداره برای ایرانی ها و لبنانی ها. عربی شون خیلی شبیه لهجه لبنانی هست. فقط چند سالی هست ورود ایرانی منوط به مجوز از سفارت ایران هست در بیروت یا شام. باید هماهنگ کنید وگرنه لب مرز راه نمیدن. برای این هست که عده ای بدون آموزش و سازماندهی میرفتند برای دفاع و باعث ایجاد مشکلات و ناهماهنگی و خطرات می شدند.
از لبنان می شود به صورت زمینی به سوریه رفت که با ون حدود 16 دلار و با تاکسی 50 دلار است.


سلام علیکم. هتل اپارتمان سیلور حدودا شبی چقدر برای هر نفرمی باشد؟

بطور کلی برای شخص یا خانواده مناسب است؟ خیلی ممنون از راهنمایی شما.

پاسخ:

۲۲ شهریور ۹۸، ۱۶:۱۸
سلام. شبی حدودا 50 دلار هست. برا خانواده خیلی مناسب هست. چون همون تعداد آدم در هتل باید شبی 150 تا دویست دلار پول بدهند.

سلام. خانه ای برای دو هفته به نرخ 500 دلار در بعلبک به نظرتان به صرفه هست؟ غیر از هزینه اقامت و پول بلیط؛ برای اقامت دو هفته در لبنان (خوراک و رفت و امد و بدون ولخرجی و خرید) حدودا خرج هر نفر چند دلار می شود؟ منون

پاسخ:

۱۶ مهر ۹۸، ۰۸:۴۷
علیکم السلام. خانه مبله دیگه؟ یک مقدار زیاد هست. در ضاحیه ماهی ششصد هفتصد هست. البته اگر با قیمت هتل آپارتمان حساب کنید که اقلا شبی 50 دلار است، قیمتش بد نیست. بطور متوسط نفری 300 دلار هزینه صبحانه ناهار شام و ایاب و ذهاب خواهد شد. البته تعداد افراد بیش از یکی باشد و غذا بپزید و با هم تاکسی بگیرید هزنه کمتر میشه.

سلام. ممنون از راهنمایی. ظاهرا اجاره خانه مبله کمتر از یک ماه مرسوم نیست و نمی دهند. 300 دلاری که فرمودید تخمین برای دو هفته هست؟ 

پاسخ:

۱۷ مهر ۹۸، ۱۱:۵۱
سلام. بله

سلام. ببخشید این بانک صادرات که در لبنان شعبه داره چه خدمتی به ایرانیان مسافر میده، مثلا با کارت عابر بانک ایرانی ریال میده یا اون رو به دلار و دینار تبدیل میکنه؟!

پاسخ:

۱۸ مهر ۹۸، ۰۸:۴۹
علیکم السلام. بانک تجارت به عنوان یک موسسه مالی خصوصی در لبنان ثبت شده و بعد از تحریمهای بانکی، ارتباط بانکی آن قطع شده و خودپردازهایش کار نمی کنند. الان تقریبا کار خاصی نمی کنند و صندوق سپرده محسوب می شوند و هیچ ارتباطی با ایران ندارند و خدماتی نمی توانید دریافت کنید.

سلام. در این روزها بحران ارزی در لبنان به وجود آمده؟

پاسخ:

۱۸ مهر ۹۸، ۰۸:۵۱
بله. مطالب را در کانالهای ما دنبال کنید

وای خدای من چقدر لبنان قشنگه. خیییلی عالی بود. منم عاشق سفر هستم. پارسال با همسم رفته بودیم پراگ اونجا رو اولین بار بود که دیده بودم اصلا بی نظیر بود. همسر جان برام از عطر و  ادکلن سان تارا یک عطر سرد گرفته بود که الان هر وقت اسم سفر میاد یا طبیعتی رو می بینم دوباره اون بو، کل سفر رو برام تداعی می کنه.


سلام. آیا در لبنان لیره ی لبنان رواج نداره و حتما باید دلار به همراه داشت؟ 

پاسخ:

۱۱ مرداد ۰۱، ۱۱:۳۳
سلام. در لبنان لیره استفاده میشود اما جاهایی مثل هتل از خارجی دلار میگیرند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها