کاهش فعالیت حزب الله در سوریه

کاهش فعالیت حزب الله در سوریه

رسانه های لبنان از کاهش تعداد رزمندگان حزب الله در سوریه خبر دادند. هرچند اکثر این رسانه ها و منابع آنها اساسا مخالف حزب الله هستند اما اخبار و اطلاعات حاکی از آن است که این ادعا خالی از حقیقت نبوده است.
سایت لبنانی النشره نوشت یک منبع فرانسوی برای روزنامه الحیات گفته است که حزب الله نیمی از رزمندگان خود در سوریه را به لبنان بازگردانده است. وی توضیح داد تعداد رزمندگان حزب الله در سوریه بین 5 تا 8 هزار نفر بود. (واقعیت جنجال رسانه های عبری عربی در اینکه حزب الله 50 هزار نفر و ایران هم 50 شصت هزار نفر آورده اند را از زبان خودشان بشنوید!)
این مقام فرانسوی مدعی شد اکنون سوریه به حزب الله محتاج است نه مثل گذشته که برعکس بود. این بدان معناست که فقط تهران به آن دستور می دهد. هرچند حزب الله در این جنگ مستقل بود و به تنهایی و خارج از سلطه فرماندهی سپاه جنگید. به ادعای این مقام فرانسوی حزب الله در طول سالها برای دستیابی شیعیان به عزت و کرامت تلاش کرد و الان به آن رسیده اند و هواداران آن مایل به جنگ نیستند و حزب الله نیروی خود را از جنگ می گیرد!
الحیات به نقل از منبعی دیگر نوشته است اظهارات سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه ماموریت حزب الله هنوز در سوریه تمام نشده است و تا زمانی که خطر تروریستها باقی است، حزب در سوریه باقی می ماند، نشان می دهد تعداد نیروهای آن در سوریه در حال تغییر است. علت اول آن حضور ارتش سوریه در حملات است (قبلا حزب الله خط شکن بود) و اینکه بسیاری از جبهه ها آزاد شده و برخی دیگر هم با مذاکره در حال تسلیم هستند. و علت دوم، کمبودهای مالی است.

(البته گمانه زنی هایی هم مبنی بر تلاش برای بیرون راندن ایران و حزب الله از سوریه توسط آمریکا و اسراییل هست که می کوشند روسیه را راضی به این فرایند کنند.)
در حالیکه مدتی است خبرهایی از کمبود بودجه شدید حزب الله و تعطیلی بسیاری از فعالیت های آن به گوش می رسد (که البته لازم نیست جزئیات آن در فضای مجازی پخش شود) می توان به مخالفان کمک به حزب الله و فلسطین و غیره اطمینان داد که دیگر نگران فقرای کشور نباشند! عملا کمک به حزب الله متوقف شده است! این خبر را می توانید بعدا از دهان اربابان صهیونیست هم بشنوید! حالا می توانید با خیال راحت، به زندگی و سفرهای تفریحی خود برسید و دیگر از فقرا عکس نگیرید!
نکته مهم اینجاست که تضعیف حزب الله به واسطه سیاست محاصره اقتصادی ایران و خفه کردن کانالهای انتقال پول و خام کردن مردم برای دست کشیدن از نقاط قوت تامین امنیت ایران حاصل شده و ظاهرا تا حدود زیادی موفق هم عمل کرده است. نتیجه آن، بازگشت به دوران ترور و کشتار توسط عوامل بیگانه در کشور است. چرا که پس از انقلاب، در پی هرج و مرج در دستگاه های امنیتی و نظامی ایران، عوامل مزدور به راحتی در ایران جنایت می کردند ولی پس از چند پاسخ امنیتی محکم که توسط نیروهای وابسته به ایران در کشورهای مختلف علیه مصالح کشورهای حامی ترور در ایران رخ داد، معادله عوض شد. امروز که سازمانهای اطلاعاتی کشور به جای برخورد با عوامل اصلی ضربه به نظام که از مهمترین آن، فک و فامیلهای دزد برخی مسئولان هستند، با افراد بی ارزشی برخورد می کنند که تنها باعث جنجال رسانه ای و اجتماعی می شود، باید منتظر نفوذ جنایتکاران به کشور بود.

سازندگان شعار نه غزه نه لبنان در تل آویو فکر می کردند حزب الله وابستگی تمام و کمال به ایران دارد و با قطع کردن کانالهای ارتباطی ایران، ریشه حزب الله می خشکد. باید به این افراد جاهل یادآوری کرد که مقاومت لبنان پیش از انقلاب ایران تاسیس شد و با کمک های مردمی شکل گرفت و برخلاف تمام احزاب لبنانی دیگر که از کشورهای خارجی بودجه و سلاح دریافت می کردند، تنها با سرمایه ایمان در قلب مردم ریشه دواند و این ریشه خشک نخواهد شد. حزب الله هم با تکیه بر منابع درآمد داخلی و خارجی خود می تواند بدون کمک ایران خار چشم صهیونیستهای متجاوز خونخوار باشد.

طبق اطلاعات اندک و ساده ای که در لبنان بدست آورده ام یقین دارم جنگ بعدی واقعا موجب نابودی این رژیم خواهد شد و فرماندهان و نیروهای مختلف حزب الله با قاطعیت این موضوع را مطرح می کنند و برای آن برنامه دارند. از آنجایی که شنود تلفن سربازان ارتش بچه کش صهیونیستی نشان داه است که از ترس جنگ به مادرانشان شکایت کرده اند، آنها هم به این ادعای حزب الله باور دارند.

۰ ۰ ۶ نظر ۱۷۲۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۶)

الان من نفهمیدم این که ایران کمک به حزب الله رو قطع کرده واقعیته یا ادعای رسانه فرانسوی؟ نامفهوم بود. 

پاسخ:

۱۸ تیر ۹۷، ۱۵:۲۷
ایران نمیتونه کمک رو قطع کنه. به صفر نرسیده. چون منافع ملی هست که حتی اصلاح طلبان هم این کار رو نکردند. زمان آقای هاشمی کمکهای فراوانی شد و خیلی از عملیاتهای خارجی زمان ایشون انجام شد و به همین سبب پرونده هایی علیه ایشان در خارج کشور تشکیل شد.
اما فعلا کمک بسیار کاهش پیدا کرده و واضح هست که حزب الله پول نداره.

چه خبر ناامید کننده ای دادین!!!

شاید حضورشون ضرورتی نداره مخصوصا اینکه داعش هم بساطش در سوریه جمع شد و فقط تروریستهای مخالف دولت سوریه و ... هستن. 
شما این ضرورت حضورشون رو از کجا میگین؟ 
شعار نه غزه نه لبنان هم تو اسرائیل ساخته میشه و سرمایه های اسراییل(اصلاح طلبان)تکرار میکنند این شعار همیشه توسط فتنه گران گفته شده نه همه مردم. 

پاسخ:

۱۹ تیر ۹۷، ۱۳:۱۶
حرف در این مورد زیاد هست و نمیشه خیلی در اینترنت بهش پرداخت. روسیه مدتهاست داره حتی با گروه های معارض و مخالف نزدیک میشه و نیروهای محلی سوریه رو تعلیم میده تا زیر پای ایران و حزب الله رو خالی کنه و ضرورتی به حضور ما نباشه.
قطعا همین هست که فرمودید.

وقتی در ایران ،برخی افراد با سپاه قدس و بسیج همین کار رو کردن ،دیگر لبنان جای خود دارد ،اما آ ن چیزی که قطعی است این که وقتی برای دفاع از مشورت منافعش بیرون از مرزها نجنگی مجبوری بزودی در داخل مرز و مشورت بجنگی،هرکس به وقت رهبری رو یاری نکنه زیر لگد دشمن ش بیدار می شود،باید منتظر اتفاق دردناکی در منطقه و احیانا کودتا در سوریه باشیم

پاسخ:

۱۹ تیر ۹۷، ۱۵:۰۲
قضيه سوريه تحت كنترل است اما کنترل روسیه! روسیه تلاش می کند به سوری ها نزدیکتر شود و با گروه های معارض رفاقت کند و آنها را قانع کند جمع شوند و قانون اساسی جدیدی بنویسند و پس از آن انتخابات شود. با این شکل بشار اسد را بصورت کاملا دموکراتیک کنار می گذارند و بعد خودشان می شوند فرشته نجات سوریه. هر جا در سوریه معدن فسفات و معادن به درد بخور هست روسیه محکم ایستاده و حضور دارد و هر جا زمین بایر به درد نخور است ایران و حزب الله دارند خون می دهند.

حرف غزه رو که زدین یه نکته جالب یادم افتاد. جنگ 2014 غزه که بود ما تازه رسیورمون رو عوض کرده بودیم. نصاب ما که همیشه میاد کارای ماهواره رو انجام میده اومد خونمون و در حالی که سرگرم بود با پدرم حرف میزد. از جمله یهو گفت آقا دیدین اسراییل داره چه بلایی سر فلسطینیا میاره. اینا چجور آدمایی هستن. از حیوون بدترن. باید نابودشون کرد. منظورم اینه که گاهی ماها چون زیاد تو فضای مجازی هستیم فکر میکنیم همه مردم حتی حاضرن با اسراییل دوست بشن. در حالی که فضای مجازی خیلی راحت میتونه مهندسی بشه. بعضی مسائل تو تهران و کرج خیلی مهمه در حالی که تو شهرستان اصلا بهش اهمیت نمیدن. یا برعکسش هم هست.
از طرفی این حقیقت داره که بخشی از مردم ناراحتن چون فکر میکنن که ما همش به لبنان و فلسطین کمک میکنیم. این از ناآگاهیشونه. ولی قدریش هم از اینه که میبینن اینجا پولشون حیف و میل میشه فکر میکنن چرا به فلسطین کمک میکنیم. دلخوریشون از مسئولا رو میخوان سر اونا خالی کنن. در عین حال اگه کمی جدی تر با فساد مقابله میشد و مسئولا کمی با مردم صادق تر بودن یقینا بخش زیادی از مردم مشکلی با کمک به سایر کشورها نداشتن.
باعث تاسفه که اولویتها تو کشور ما هرگز شناخته نشده. خیلی ادعا میشه که میخوایم به انقلاب جهانی امام عصر بپیوندیم ولی جهانی فکر و عمل نمیکنیم.

سلام 
خب عاقبت همپیمانی با شیطان همینه. خود ایران پای روسیه رو به سوریه باز کرد. چه کسانی رفتند مسکو و از پوتین خواستن تا وارد سوریه بشه؟ چه کسانی پایگاههای هوایی کشور رو در اختیار روسیه گذاشتن؟ 
توی اون مقطع تروریست ها داشتن نیروهای سپاه و حزب الله رو درو میکردن و آمریکا و عربستان هم می خواستند آسمان سوریه رو پرواز ممنوع اعلام کنند که با ورود روسیه، توازن قوا تغییر کرد. ولی خب همیشه اوضاع اون طور ما توقع داریم پیش نمی ره!!!!!

پاسخ:

۲۰ تیر ۹۷، ۰۲:۳۳
علیکم السلام. ما هم پیمان روسیه نبوده و نیستیم و این را سید حسن نصرالله هم تاکید کرد. ما از روسیه استفاده کردیم تا منافع خود را پیش ببریم. روسیه را قانع کردیم منفعت تو در دفاع از سوریه است و اوضاع چنین است. قانع شد و آمد. خیلی طبیعی است که یک ابرقدرت بخواهد منافع خودش را پیش ببرد و از اوضاع به بهترین شکل استفاده کند. اگر اقدامات اجتماعی و کمک روسیه به مردم را می دیدید، متوجه می شدید، ما هم هزینه چندانی نکردیم، هم برنامه و سیاست و دورنمای کاملی نداریم، هم جنگ رسانه ای و فرهنگی مناسبی رو پیش نبردیم. روسیه بسیار خوب برای خودش جای پا ایجاد کرده و حتی در بین خیلی از گروه های مخالف، کسب اعتبار کرده است. مشکل ما این است که خون خوب بلدیم بدهیم، اما به دیپلماسی که می رسد، لنگ می زنیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها