ازدواج دختر ایرانی با اتباع خارجی

ازدواج دختر ایرانی با اتباع خارجی

هرچند اقبال و علاقه برخی پسران ایرانی برای ازدواج با دختر لبنانی زیاد است اما دختران ایرانی ای هم هستند که علاقه دارند با پسر لبنانی ازدواج کنند. قبلا نکات مختلفی درباره ازدواج نوشته شد که می توانید مراجعه کنید اما در این مطلب قصد داریم مشکلات ازدواج دختر ایرانی با مرد خارجی (اتباع خارجه) را بیان کنیم.
برابر ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی و همینطور تجربه یک خانم ایرانی که همسر لبنانی دارد، قانونی وجود دارد که به اتباع خارجه اجازه ازدواج با دختر ایرانی نمی دهد و به واسطه این قانون، مرد خارجی اول باید با مراجعه با وزارت کشور، برای ازدواج با دختر ایرانی مجوز بگیرد! وگرنه دادگاهی شده و علاوه بر یک سال تا 3 سال حبس، جریمه مالی خواهد داشت. پس خارجی ها یادشان نرود که قبل از دیدن پدر دختر، نزد پدر کشور بروند و پروانه ازدواج بگیرند! از طرف دیگر ثبت ازدواج بسیار زمان بر و با کارشکنی همراه است. این خانم هموطن اظهار داشت برای ثبت ازدواجشان در ایران پس از طی یک پروسه طولانی، جمعا 9 میلیون تومان هزینه کرده اند.
لازم به ذکر است همسر ایشان ممنوع الخروج خواهد بود تا یا مهریه را بپردازد یا هر بار اجازه نامه از همسر ارائه دهد. هر بار خروج از کشور هم باید با مجوز پلیس باشد. یعنی به قسمت اتباع خارجه مراجعه و با پرداخت مبلغی، خروجی می گیرند.
اقامت فرزندان هم یکی از مشکلات اساسی است. خانمی که فرزندش مریض بود، موقع تجدید اقامت به وی گفتند برو وقتی حال بچه خوب شد بیا. وقتی یک ماه بعد رفت، بابت این تاخیر که خودشان سبب شده بودند، 2 میلیون تومان از وی جریمه گرفتند.
مشکلات مختلف زنان ایرانی و فرزندانشان زیاد است و تمامی ندارد. حتی در ثبت نام مدارس و ثبت مالیکت ماشین یا ملک دچار مشکل می شوند.
عجیب است که کشور اسلامی ما به جای مساعدت مسلمانان، شهروندان خودش را هم اذیت می کند. آن وقت بسیاری از مسئولین و شخصیت هایی که دم از اسلام می زنند، برای به دنیا آوردن فرزند دلبندشان به بلاد کفر می روند! و به راحتی تابعیت خارجی برای فرزندشان کسب می کنند. اگر ما ام القرای اسلام و تشیع هستیم، چرا مسلمانان و شیعیان خارجی را آدم به حساب نمی آوریم؟ سوالی که باید از مسئولان، سیاست گذاران، حوزه های علمیه و فرهیختگان کشور پرسید!

۰ ۰ ۵ نظر ۲۵۱۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

سلام. یک نکته ای به نظرم اومد بگم. از تجربه خودم میگم شاید برای شما اینطور نباشه یا هدفتون چیز دیگه ایه.
این که شما متن کامل مطالبتون رو تو تلگرام  و بقیه پیام رسان ها می گذارید باعث میشه کسی به سایتتون سر نزنه و عملا ارتباط دو طرفه حذف میشه و کسی هم نظری نمی گذاره. که در بلند مدت باعث میشه خودتون انگیزه تون کمتر میشه. و دیگه نمی دونید دقیقا کیا مخاطب شما هستند و برای کی دارید مطلب تولید می کنید.
ضمن این که کیفیت تمرکز در سایت و پیامرسان ها فرق می کنه. من وقتی مطلب شما رو در پیامرسان می خونم خیلی فرق می کنه با چشم نگاه می اندازم و با انگشت سریع میام تا آخر مطلب. ولی در سایت با دقت و تمرکز بالاتری می خونم.
می تونید بین این دو حالت شناور باشید. و بعضی مطالب رو نصفه بگذارید که ادامه مطلب رو در سایت بخونند و بین این دو حالت مقایسه هم بکنید.

پاسخ:

۱۷ تیر ۹۷، ۱۵:۴۴
سلام. درست هست. ولی متاسفانه عده ای عادت کرده اند سراغ سایت ها نروند و فق یک عکس یا متن را در پیامرسان ببینند. سعی خواهیم کرد بین این دو مقوله یک تعادلی پیدا کنیم.

اگر خیلی عاشق لبنان هستید پیشنهاد میکنم به جای ازدواج با پسر لبنانی با یک پسر ایرانی ساکن لبنان ازدواج کنید :))

ایا این مشکلات درصورتی وجود دارند که دختر و پسر بخواهند ایران زندگی کنند؟ نمیشه دختر و پسر در لبنان ازدواج کنند؟

پاسخ:

۹ خرداد ۹۸، ۱۰:۴۳
میشه گفت بله. هر کار اداری در خارج کشور راحت تر و سریع تر است

من خودم طلبه ام عمو محمود و بشدت درموردهمین موضوع بحث داریم توی حوزه

بنظرم زیادی دارن سخت میگیرن

 


باورتون میشه یک سری از قوانین از زمان تشکیل مجلس ملی (دوره قاجار) هیچ تغییری نکرده و همچنان ثابته!؟

من درمورد شرایط ازدواج کارکنان وزارت خارجه با اتباع خارجی که میخوندم ، جالب بود که قانونش مال دوره پهلویه و هیچ تغییری هم نکرده.

خب متاسفانه وقتی نماینده های ما بیشتر دغدغه ی افزایش حقوق و مزایای خودشونو دارن دیگه وقت نمیکنن به تغییر و تصویب قوانین دیگه بپردازن!


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها