کمیته امداد لبنان

کمیته امداد لبنان

دروغ گویی و دروغسازی شبکه هایی که با بودجه های میلیون دلاری دشمن برای شبیخون فرهنگی و انتشار ویروس جهالت در کشورمان فعالیت می کنند چیز جدید و تازه ای نیست. اما مشکل اینجاست که عده ای به سخنان دروغ آنها باور دارند. شبکه manoto به تازگی خبری را از افطاری کمیته امداد برای فقرا و یتیمان در منطقه بقاع منتشر کرد و تاکید کرد این منطقه تحت کنترل حزب الله است! اساسا عنوان تحت کنترل حزب الله مسخره و خنده دار است. خصوصا بعد از انتخابات اخیر که نشان داد مردم مختلف لبنان حتی اهل سنت و مسیحیان، حزب الله را دوست دارند. حزب الله دولت نیست که جایی را تحت کنترل داشته باشد. او بر دلهای مردم تسلط یافته است.

جلسه تشکر از خیرین

کمیته امداد در ایران، لبنان، سوریه، عراق، تاجیکستان و افغانستان وجود دارد و بودجه های هرکدام جدا از دیگری و از محل کمکها مردمی همان کشور و وجوهات شرعی محلی است.

کمیته امداد لبنان در سال 1987 تاسیس شد و شامل دفتر مرکزی، شعبه های اصلی و فرعی در شهرها و روستاها، مؤسسه آموزشی و فرهنگی و مدرسه، مرکز فرهنگی، یتیم‌خانه و آموزشگاه است.

این کمیته به خانواده های یتیم و بی سرپرست کمک می کند. قبلا در مطلبی که راجع به همکاری با گروه مستند سازی در لبنان منتشر کردم، تجربه ورود به ساختمان این کمیته و چگونگی جمع آوری کمک های مردمی را نوشتم:

با آمدن یکی از مسئولین جمعیت امداد امام خمینی لبنان، شانس این را پیدا کردیم که به مرکز شمارش پولهای صندوقهای صدقات برویم. این مرکز در آپارتمانی ناشناس و با رعایت اصول امنیتی، قرار داشت. طبق یک برنامه مشخص، صندوقهای خیابانها و صندوقهای مستقر در مراکز خرید و موسسه ها و دکان ها و منازل را در کیسه ای خالی می کنند و برگه ای حاوی کد یکتا متعلق به آن صندوق را در کیسه گذاشته و پلمب می کنند. در مرکز شمارش، تعدادی خانم نشسته بودند و کیسه ها را باز می کردند، کد صندوق را در رایانه می زدند و پس از شمارش موجودی کیسه، مبلغ جمع شده را در رایانه ثبت می کردند. بالای هر میز یک دوربین امنیتی برای نظارت بر صحت اجرای شمارش وجود داشت. مسئول این قسمت اعلام کرد تنها در بیروت در طول یکسال، یک میلیون دلار از طریق صندوقهای صدقه جمع آوری می شود.

تلاش دشمن برای نابودی نقاط قوت ایران مثل موشکی و نظامی و گروه قدرتمند و همیشه پیروز حزب الله به اینجا کشیده که سعی می کنند با الغای این دروغ که کمکهای مردمی ایران به فقرای لبنان داده می شود، عده ای از نژادپرستان و ناسیونالیست های ایران را از نظام عصبانی کنند. پروژه ی هر روز یک بحران و هر روز یک شانتاژ و هر روز یک فریب، با تمام قدرت دنبال می شود و متاسفانه خیلی از مردم با خواندن خبرها، اصلا منبع خبر را بررسی نمی کنند. مثلا اگر یک نفر بنویسد روسیه از چین مرد وارد می کند چون دخترانش ترشیده می شوند، خیلی ها باور کرده و نظریه پردازی هم می کنند بدون اینکه سرچ کنند یک صفحه روسی در این مورد پیدا کنند.

اجازه ندهید به شعور شما تجاوز کنند.

 

۱ ۰ ۳ نظر ۲۳۶۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳)

سر اثبات شایعه بودن این مساله با یکی تو اینستا بحثم شد. واقعا خودشون رو به خواب زدن که این شایعات رو باور می کنن...


سلام 
مشکل ما همین عقب مانده های جهان سومی   در ایرانه که تعدادشون کم نیست هرچی رسانه بیگانه براشون میگه بدون استفاده  از عقلشون اون خبر را تایید می کنند  فکر کردن  مردم دیگر کشورها به نیازمند اشون کمک نمیکنند فقط  مردم ایران  سخاوتمندن  کلا هم دارن به مردم دنیا کمک مالی میکنند تو رو خدا دیدی   با  چه  جماعتی  شدیم  یه  ملت

یک عده که هرچی رو از دیگران میشنوند باور میکنند بخصوص سخنان غرض دار رو...بیشتر به خاطر لجاجت این کارو میکنند نه فقط صرفا از روی بی اطلاعی..به قول قرآن فی قلوبهم مرض...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها