افشای مصوبه جنجالی اعطای تابعیت

افشای مصوبه جنجالی اعطای تابعیت

مدتی قبل پیش نویس مصوبه ای کشف شد که به اعطای تابعیت به برخی افراد خارجی منجر خواهد شد.

در لبنان تابعیت تنها از خون منتقل می شود. یعنی فقط باید پدرتان لبنانی باشد تا بتوانید شناسنامه لبنانی بگیرید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید)

اما پیش نویس جدید، برای اهدای تابعیت به فرزندان زنان لبنانی نیست. برای عده ای ثروتمند عمدتا سوریه ای است که پول کلان داده اند تا شناسنامه لبنانی دریافت کنند. افشای این طرح باعث شد جنجالی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی لبنان به راه افتد. این طرح در نظر دارد به صدها نفر عرب و افریقایی و امریکایی و اروپایی و یک نفر ایرانی، تابعیت و شناسنامه لبنانی اعطا کند. اما مشکل اینجاست که این طرح بر خلاف توافق های طوایف و بدون تصویب مجلس بصورت سری در حال انجام است و مسئولین و مردم به آن اعتراض دارند. رییس جمهور طبق قانون حق دارد به افراد غیر لبنانی تابعیت اهدا کند. مصوبه فوق پس از امضای رییس جمهور افشا شد و اعتراضاتی برانگیخت و قانونا این افراد تبعه لبنان شده اند. تنها سیصد اسم از طرف موسسه مارونی للانتشار معرفی شده بوده که در این لیست آمده اند. از مجموع این مصوبه تنها 104 اسم در رسانه ها منتشر شده است که برخی از آنها هم اشتباه ذکر شده و در مصوبه مذکور نبود.

۰ ۰ ۳ نظر ۱۴۲۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳)

تا جایی که اطلاع دارم متاسفانه فقط کشورهای جهان سوم هستند که تابعیت از طریق خون منتقل میشه. ایران هم همینطوره. کاش این قوانین هم در ایران و هم لبنان بازنگری بشه 

سلام 
شما الان تابعیت لبنانی دارید یا خیر؟

پاسخ:

۱۴ خرداد ۹۷، ۰۵:۱۸
علیکم السلام. خیر

سلام.
این خون از طرف مادر هم هست یا فقط از پدر هست؟
یه توصیه هم داشتم: اگر امکانش هست در اینستاگرام در رابطه با غذا های لبنانی هم توضیح دهید چون غذا های خوش رنگ و لعاب و چربی دارند اما تا آنجایی که من امتحان کردم خیلی از این غذا ها رو فقط خودشون خوششون میاد مثلا غذایی مثل کبه که خیلی خشک هست و حتما باید با نوشابه یا آب خورده بشود و شاید هم البته رستورانی که من رفتم کیفیتش پایین بوده.!!و وقتی با قیمت زیاد ما آن را در تهران میخریم میبینیم که اصلا آنطور نیست که بقیه تعریف میکنند و همون چلوکبابمونو میخریدیم ریسکش کمتر بود!!!.در رابطه نظر لبنانی ها در باره غذا های ایرانی(به جز کوبیده که همه دوست دارند!!)هم اگر امکانش هست توضیح دهید.
با تشکر از سایتتتون.

پاسخ:

۱۴ خرداد ۹۷، ۱۸:۰۹
علیکم السلام. فقط پدر
انشالله چشم. اجمالا غذای ایرانی را دوست دارند. اما چون فقط جوجه و کوبیده در رستورانها هست فکر می کنند تنوع غذایی ما کم است.
غذای لبنانی را باید فقط در لبنان خورد. بیشتر رستورانهای لبنانی داخل ایران، نه تنها به مواد اولیه اصلی دسترسی ندارند، که اسم و منو های قلابی هم ارائه می دهند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها