شایعه جدید: حزب الله عامل ترور دانشمندان هسته ای!

شایعه جدید: حزب الله عامل ترور دانشمندان هسته ای!

شایعه کثیفی در حال منتشر شدن در ایران است که اول با معرفی شایعه به آن پاسخ می دهیم و سپس بررسی می کنیم چرا این خبر مرده، پس از سالها، در این زمان خاص از قبر بیرون کشیده شده است و در مغز مخاطب چپانده می شود.

در خبری تحت عنوان زلزله در لبنان و پس لرزه های آن در ایران، با اشاره به کشف یک جاسوس در حزب الله، حزب الله را عامل ترور دانشمندان هسته ای ایران و همینطور شهید عماد مغنیه و مهندس حسان اللقیس معرفی می کند و پا از این فراتر نهاده، نهادهایی مثل سپاه بسیج قوه قضاییه و حتی هیئت های مذهبی را میزبان شبکه های موساد معرفی می کند!

در پاسخ به این دروغ مهندسی شده باید گفت بر خلاف آنچه شایعه تلاش دارد، به مخاطبان القا کند، بازداشت محمد شوربه در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاده و سه ماه قبل از اعلام این خبر، وی کشف و بازداشت شده بود و این مطلب اصلا موضوع جدیدی نیست و هیچ ارتباطی با ایران ندارد.

در ثانی وی رییس گارد حفاظت سید حسن نصرالله نبوده و تنها در گذشته، هنگامی که مقامی نداشته، جزو نیروهای تیم حفاظت ایشان بوده است. پس ادعای اینکه وی ۸ سال زندگی خصوصی سید حسن را اسکن می کرده است کاملا دروغ است. نویسنده شایعه یا کاملا بی اطلاع بوده یا از بی اطلاعی مردم استفاده کرده است چرا که واضح است اگر رژیم صهیونیستی لحظه ای مکان سید حسن را پیدا می کرد، قطعا بدون تعلل ایشان را به شهادت می رساند و آنها با کمال وقاحت به این موضوع اقرار کرده اند.

نکته بعد این است که وی اساسا رییس عملیات خارجی حزب الله نبوده و تنها، هماهنگ کننده در این زمینه محسوب می شده است. به همین جهت، در پی اقدام ضد جاسوسی حزب الله، به راحتی نقش وی کشف شد.

ادعای اینکه وی عامل به دام افتادن شهید عماد مغنیه در دمشق بوده به دو دلیل رد می شود. اولا آن شهید هیچ وقت اطلاعات خود را به هیچ کس نمی گفت و اگر شوربه در آن زمان مسئول عملیات خارجی بوده، قاعدتا باید در اروپا می بود و در جلسه دمشق حاضر نبوده و اطلاعی از آن نداشت. دوما با تحقیقات بعدی مشخص شد یک افسر اطلاعاتی سوری و یک افسر اطلاعاتی فلسطینی، هویت حاج عماد را در آن روز برای شخصی تایید کرده بودند که مشخص شد افسر اطلاعاتی آمریکا است و فکر نمی کردند قرار است این تایید، به ترور مغنیه منجر شود.

نویسنده شایعه به دروغ می نویسد رسانه های لبنانی می گویند وی توانسته بود شبکه ای از جاسوسان را در حزب الله سازماندهی کند. این ادعا با یک سرچ ساده رد می شود و حتی شبکه های مسیحی نزدیک به اسراییل، چنین ادعایی را مطرح نکرده اند. از طرف دیگر وی اکثر عمر خود را خارج لبنان بوده پس نمی توانسته در لبنان فعالیت علیه حزب الله داشته باشد.

ادعای نویسنده مبنی بر تردد وی به ایران با تردید جدی روبرو است. چرا که حتی شهروندان عادی لبنانی که در کانادا و امریکا یا اروپا زندگی می کنند، از آمدن به ایران می ترسند. چون در بازگشت، مورد بازجویی شدید قرار می گیرند. چطور کسی که عمده زندگی اش در خارج لبنان بوده، بتواند دم به ساعت به ایران برود و آنقدر حضور داشته باشد که به تمام بالا و پایین سازمانهای عریض و طویل اطلاعاتی ایران سر بزند و اطلاعات کش برود!

نویسنده خبیث این شایعه پس از ادعاهای بی سند و دروغین، نتیجه می گیرد پس وی با رفت و آمدهای بیشمار به ایران، شبکه جاسوسی موساد را به ایران گسترش داده است! این ادعا برای کسانی که اندک درکی از وضعیت اطلاعاتی امنیتی کشور داشته باشند مضحک و بچه گانه است. چرا که سازمانهای اطلاعاتی چندگانه، پیچیده و چندلایه ایران، اجازه نمی دهند حتی خود سید حسن نصرالله به اطلاعات طبقه بندی شده دست یابد. ضمن اینکه این سازمانها، جاسوس دشمن، نزار زاکا را که توسط مقامات دولتی ایران دعوت شده بود، بسرعت بازداشت می کنند و از تورشان در نمی رود. نزار زاکا به همراه یک مهندس لبنانی شیعه که بسیاری از فامیلهایش از مسئولین حزب الله هستند وارد ایران شد. اما این مانع از بررسی سابقه و اطلاعات این اشخاص نشد و نزار به دام افتاد.

ادعای نویسنده شایعه در مورد وجود شبکه جاسوسی در سپاه قدس، سپاه، بسیج، قوه قضاییه (!!!!) و هیئت های مذهبی که به عراق و سوریه سفر می کنند، نشان می دهد وی بشدت از این نهادها متنفر بوده و از آنها ضربه خورده است.

شایعه ساز چنین نشان می دهد که ترور دانشمندان هسته ای پس از شناسایی های چند ماهه این شبکه های موساد انجام شده است. اما باید گفت، ریشه اطلاع از اینکه چه کسی دانشمند هسته ای است و نقش مهم و کلیدی دارد، در خود سازمان انرژی اتمی و جاسوسهایی است که در دولت و مجلس، اطلاعات هسته ای را به دشمن دادند. علاوه بر آن، انگشت اتهام اصلی به سوی آژانس انرژی هسته ای است که با مجوز برخی مقامات معلوم الحال در ایران، اجازه یافتند در ایران حضور یابند و به اطلاعات تمام کارکنان دست یابند. این داستان در مورد دانشمندان شتاب دهنده که با شتاب ذرات به شکافت می رسند صدق می کند. اطلاعات دانشمندان ایرانی به سازمانهای خارجی داده شده است و امکان ترور آنها وجود دارد. جالب است رییس سازمان انرژي هسته ای، از مرکز شتاب دهنده انگلیس بازدید کرده است. معلوم نیست چه میزان اطلاعات محرمانه ایران در دست دشمن است. جالب است بدانید در افتتاح این مرکز در انگلیس، به گفته یک شهروند انگلیس، مراسم ایلومناتی و شیطانی برگزار شد و هیچ معلوم نیست ربط چنان فعالیتهایی به علم فیزیک چیست؟

اصلا چرا باید سیستم های حضور و غیاب وزارت خارجه و سازمانهای محرمانه مملکت با دستگاه های آمریکایی باشد؟ یا دستگاه های شرکتهای ایرانی که فقط جعبه و زبان دستگاه را عوض کرده اند؟ چرا باید اجازه دهیم سازمانهای اطلاعاتی دشمن، آمار دقیق ورود و خروج کارکنان مختلف را آنلاین در دسترس داشته باشند؟ اینهمه گاف امنیتی تقصیر شبکه های مورد ادعای نویسنده شایعه است یا خود ایران؟

اما چرا این شایعه در این زمان سر برآورد و چرا قبلا کسی نگران اطلاعات مملکتی نبود! چرا قبلا می گفتند باید دستمان را باز کنیم تا کشورهای جهان ببینند ما از برنامه آژانس خارج نیستیم! چرا قبلا کسانی که فعالیت های هسته ای را تعلیق کردند می خواستند اجازه دهند ناظران نظامی مسلح هم در ایران حضور یابند؟ حالا که برجام با لگد آمریکا به هم ریخته و معلوم شده مدعیان تدبیر و دیپلماسی هیچ فکری برای عدم پایبندی طرف مقابل به قرارداد نداشته اند، دست به هر کاری می زنند تا موضوع را سرپوش بگذارند و مشکلات را گردن دیگران بیاندازند. الان که سه جاسوس در تیم مذاکره کننده و چند جاسوس در دستگاه های دولتی پیدا شده اند، می خواهند جاسوسی را گردن حزب الله و سپاه و قوه قضاییه بیاندازند! تازه این فرای جاسوس هایی است که در بدنه دولت بودند و سپاه و سازمانهای اطلاعاتی صدای آن را در نیاورده اند!

از طرف دیگر، پیروزی قاطع حزب الله و حرکت امل در لبنان باعث سردرگمی و عصبانیت صهیونیستها شده و به سرعت در اولین واکنشهای خود اذعان کردند کل لبنان یعنی حزب الله. به همین جهت تلاش آنها برای سیاه نمایی و جنگ رسانه ای علیه حزب الله دو چندان شده است. پس نباید تعجب کرد که با چنین اتهاماتی در شبکه های اجتماعی روبرو شویم.

از یک نگاه هم می توان وحشت و عصبانیت صهیونیستها از پاسخ بی سابقه ارتش سوریه را دلیل افزایش فعالیت های آنان در جبهه جنگ نرم دانست. آنها پس از ضربه بی سابقه و شدیدی که دریافت کردند، دنبال آنند تا با تفرقه انگیزی، جریان مقاومت در منطقه را نسبت به هم بدبین کنند و با اتهاماتی واهی، مردم را نسبت به آنها دلسرد کرده و حمیات ملتها از آنها را سلب کنند. در پی تصویب لایحه FATF در مجلس، که اطلاعات مالی تمام ملت ایران را در اختیار اجانب قرار می دهد، باید منتظر ترورهای بیشتر بود. و دشمن برای ترورهای بعدی، چنین سناریوهای سخیفی را مطرح می کند تا نگاه ها را منحرف سازد.

۰ ۰ ۷ نظر ۲۶۴۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

یاسر نیکوبیان

۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۲۱
بمیرم الهی طرف چقدر سختی کشیده. . . 

پاسخ:

۲۵ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۴۷
جاسوسه یا نویسنده شایعه؟ laugh

سلام. تحلیل به جا و به موقعی بود. دقیقا دیروز یک دانشجوی خارجی داشت راجع به این مسئله صحبت می کرد و متأسفانه تحت تأثیر همین شایعات نظرش همین بود.

یادمه راجع به جیسون رضاییان شنیدم اینقدر به روحانی نزدیک شده بوده که مارک آدامسی که روحانی میجویده رو میدونسته!

جای تأسفه واقعا. عده ای نادانسته و عده ای هم عامدانه اطلاعات کشور رو راحت در اختیار دشمن قرار می دن. خون شهدای هسته ای به گردنشون

یاسر نیکوبیان

۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۵۲
نویسنده شایعه ، بنده خدا از چند نهاد آزارش دادن که خواسته همشون رو با یه تیر بزنه. . .

سلام

ممنون از سایت جالبتون. چند تا سوال همیشه تو ذهنم بود اگه اجازه بدین بپرسم.

کسانی که عضو حزب الله میشن چطوری وارد بخشهای مختلف میشن؟ یعنی به اصطلاح چطوری استعدادیابی میشن که وارد کدوم بخش بشن :)) ؟

دیدم تو پرسش و پاسخها گفته بودین که نمیشه عضو حزب الله شد و خارجیها عضو سازمانی زیرمجموعه حزب الله میشن. سوالم اینه اولا اون سازمانه فرق خاصی با حزب الله داره؟ مثلا دیگه فعالیت نظامی بهشون نمیدن فقط کارای غیرنظامی؟ یا درست مثل حزب الله فقط اسمش فرق داره؟و بعد این خارجیها که عضو این سازمان میشن یعنی اول خودشون مساله اقامت و کارشونو حل کردن بعد عضو اون سازمان میشن؟ یعنی در واقع به منظور دیگه ای اومده بودن لبنان بعد عضو شدن؟ یا اینکه فقط برای عضویت میتونن و مساله اقامتشون با هماهنگی سازمان حل میشه؟

ببخشید دیگه خیلی سوال شد :))

پاسخ:

۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۲۳:۵۳
سلام. من داخل حزب الله نبودم که اطلاع داشته باشم. قاعدتا استعداد یابی میشه. و علاقه و درخواست خود فرد هم مهم هست. البته الان سیستم حزب الله با چند سال پیش فرق کرده ساختارها را عوض کرده اند. اینجا نمی شود توضیحات بیشتری داد.
اساسا حزب الله خارجی ندارد. سازمان دیگر، به نام سرایا المقاومة برای حضور غیر شیعیان تشکیل شده است. مثل خود حزب الله نیست و بیشتر برای بهره برداری سیاسی و داخلی است. خارجی اگر مادرش یا همسرش لبنانی باشد و از آزمونها و مصاحبه های فرهنگی امنیتی سربلند بیرون بیاید در حزب الله شاید جاهای بسیجی وار بتواند فعالیت کند. اقامت که به او نمی دهند هیچ، اسمش می رود داخل لیست تروریسم آمریکا و حسابهایش بسته می شود و مشکلاتی از این قبیل. اقامت نمی دهند.

سیدعلی موسوی

۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۹:۰۱
سلام 
عالی بود متن فوق گرچه من این شایعه رو نشنیدم ولی در کل جواب فوق العاده ای بود ....
نظرتون درخصوص انتخابات عراق و جریان صدر چیه؟
تشکر

پاسخ:

۲۶ ارديبهشت ۹۷، ۲۳:۴۸
سلام. در جریان انتخابات عراق، به دلیل مفاسد مسئولان، مرجعیت شیعه خصوصا حضرت آقای سیستانی توصیه به شرکت در انتخابات نداشتند و گفتند هرکسی بخواهد رای بدهد، آزموده را دوباره می آزماید. یعنی امیدی به این سیاسیون نداریم. برای همین مشارکت شیعیان کم شد. جریان صدر خیلی به مرجعیت گوش نمی دهند لذا با استفاده از این شرایط، رای بالایی آوردند. مقتدا صدر را نه آنقدر باید خارج از دایره فهم و شعور و وفاداری به تشیع دانست نه زیاد داخل عقلا و سیاست فهمان به حساب آورد. به گفته یکی از لبنانی هایی که در عراق زندگی می کند، این ویژگی عموم مردم عراق است که رنگ عوض کنند. لذا دیدیم در داستان کوفه چه شد. نه باید از وضع موجود ترسید و نه باید مطمئن بود.

کرامت سلیمی

۲۷ مهر ۹۷ ، ۱۴:۱۴
با سلام و احترام خدمت مدیر محترم سایت

اگر امکان دارد مطلب زیر را در صفحه اصلی قرار دهید.

اگر شما اصحاب رسانه در راه افشای حقایق همکاری نکنید در اینده ای نزدیک کشور ما به کشوری ویران و فقیر در حد کشورهای افریقایی تبدیل خواهد شد و دیگر گفتن حقایق فایده ای ندارد و هیچ دردی را دوا نمی کند.

در پناه حق باشید.

چند دلیل ساده که نشان می دهد سلاح اتمی وجود ندارد

1-انچه را به عنوان انفجار هسته ای نشان می دهند دقیقا" مشابه انفجار گاز مایع در مقیاس دهها و یا صدها تن گاز مایع می باشد.

یعنی اگر دهها و یا صدها تن گاز مایع را با هوای فشرده کافی منفجر نمایند ،دقیقا" انفجاری مشابه انفجار به اصطلاح هسته ای رخ می دهد. مثلا" در هردو انفجار قارچ تشکیل می شود و و چرخش قارچشان کاملا" مشابه می باشد.

ان چیزی که به عنوان بمب هیدروژنی عنوان می شود که مدعی هستند قدرت تخریب ان خیلی بیشتر از بمب اتمیست چیزی جز انفجار دهها و یا صدها تن گاز هیدروژن مایع  به همراه هوای فشرده کافی نیست.
اگر از هیدروژن مایع استفاده نمایند به علت سرعت بیشتر واکنش هیدروژن با هوا ، انفجار در زمان کمتری رخ می دهد و در نتیجه

شدت انفجار بیشتر و قدرت تخریب بیشتری خواهد داشت. اما با استفاده از عدم آگاهی ملتها وانمود می کنند همجوشی هسته ای رخ داده است.

کلیپ زیر را با دقت ببینید و قضاوت با شما.

https://www.aparat.com/v/TtyjC


2- مدعی هستند که برای غنی سازی اورانیوم با استفاده از روش نصف کردن بر اساس قانون گراهام عمل می کنند. یعنی گاز UF6 

را هزاران بار در ظروف جداگانه نصف می کنند ( حدود 4000 بار )  ، در صورتی که اگر عمل نصف شدن را 30 بار متوالی هم انجام دهیم حدود یک میلیاردم از ان ماده باقی می ماند.( عدد 2 به توان 30 حدود یک میلیارد است ).یعنی عملا" چیزی باقی نمی ماند.

از لحاظ عملی امکان 4000 بار نصف شدن وجود ندارد و بعد از مدتی چیزی نیز باقی نخواهد ماند تا بتوان عمل نصف شدن را ادامه داد.

3- موضوع بمب تزار که توسط شوروی ازمایش شد و مدعی بودند معادل با 50 مگا تن  TNT    قدرت انفجاری دارد جای سوالات

زیادی دارد.

بمب ادعایی هیروشیما که قدرت تحریبی معادل 15000 تن  TNT   داشت طبق گفته خودشان 60 کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشت

بنا بر این بمب 50 مگا تنی تزار طبق محاسبات باید حدود 200000 کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشته باشد که این مقدار برای یک بمب غیر منطقیست و نمی توان ان را مدیریت نمود.  زیرا بنا به گفته خودشان جرم بحرانی برای انفجار اورانیوم حدود 50 کیلو گرم می باشد . پس باید در بمب تزار 200000 کیلوگرم اورانیوم به 4000  قطعه تقسیم شود و در لحظه انفجار تمام 4000 قطعه در ان واحد به هم جوش بخورند تا بمب منفجر شود. که در عمل چنین چیزی ممکن نیست. زیرا به گفته خودشان به محض عبور جرم توده اورانیوم از 50 کیلوگرم بمب اتمی فعال و منفجر می شود.

4- در طی جنگ جهانی دوم فقط هیروشیما و ناکازاکی نابود نشدند بلکه حدود ۶۰ شهر ژاپن مانند هیروشیما و ناکازاکی اسیب دیدند و سوختند، ازجمله توکیو پایتخت ژاپن.که طبق گفته ها حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر در توکیو کشته شدند اما هیچ نامی از توکیو نیست و رسانه ها فقط دو شهر گمنام هیروشیما و ناکازاکی را بر سر زبانها انداختند...
بعضی از افراد و رسانه ها برای باور وجود سلاح هسته ای فقط چسبیده اند به قضیه هیروشیما و ناکازاکی و بدون انکه تحقیق کنند انچه را گفته شده می پذیرند و نمی خواهند فکر کنند که نابودی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی که عمدتا” از چوب و پلاستیک و مواد پلیمری با تراکم زیاد بودند با یک بمباران معمولی یا بمباران ناپالم هم امکانپذیر است و برای ایجاد احساس وحشت در دل ملتها وانمود به نابودی این دو شهر با یک سلاح خیالی به نام بمب اتمی کرده اند. ...

در حال حاضر هیروشیما و ناکازاکی دو شهر پیشرفته کشور ژاپن هستند و میلیونها نفر در این دو شهر زندگی می کنند، در صورتی که به ما گفته بودند آثار بمباران اتمی برای هزاران سال باقی می ماند...... برای این موضوع چه توضیحی دارند.
۷۳سال است که مردم هیروشیما و ناکازاکی در این دو شهر بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند.
در تمام عکسهای هیروشیما و ناکازاکی یک نکته به خوبی مشهود است و انهم اینکه خانه های چوبی و پلاستیکی از بین رفته اند اما ساختمانهایی که از اجر و فلز هستند باقی مانده اند.
عکسهای هیروشیما و ناکازاکی را در گوگل پیدا کنید و ببینید....
 
5-  قرار شد در 20 فروردین سال 1397 از یک باتری اتمی رونمایی کنند که 50 سال به طور مداوم برق تولید می کند رونمایی شود.

سازمان انرژی اتمی مدعیست که می توان از این باتریها در موبایل ، لپ تاپ ،صنایع و در بیابانهای دور افتاده که فاقد برق هستند استفاده نمود.

مطمئن باشید که هیچگاه چنین چیزی رونمایی نخواهد شد.

اگر چنین باتری هایی وجود داشته باشد یعنی اینکه می توان با اتصال چند عدد از انها یک اتوموبیل را به حرکت دراورد و دیگر در طی 50 سال هیچ نیازی به بنزین ندارد .
ویا با تعدادی از انها برق یک خانه برای 50 سال تامین می شود و دیگرنیازی نیست هیچ هزینه ای برای مصرف برق  پرداخت.

اگر چنین است پس چه نیازیست روزانه حدود صد میلیون بشکه نفت ، میلیاردها متر مکعب گاز طبیعی و صدها هزار تن ذغال

سنگ مصرف شود و الودگیهای ان وارد طبیعت شود و در کنار ان جنگ و ادمکشی برای تصاحب منابع نفتی صورت گیرد.

همچنین  اگر برای مدتی مثلا" چند روز از برق مداومی که این باتری به اصطلاح اتمی تولید  می کند استفاده نشود  چه اتفاقی برای این باتری می افتد و انرژی ان صرف چه کاری می شود.

6- مسئله مهم دیگر زباله های به اصطلاح هسته ایست. که می گویند چون زباله های هسته ای دارای تشعشعات پر انرژی هستند باید در کیلومترها عمق زمین دفن شوند.
اگر زباله های هسته ای دارای تشعشعات پر انرژی هستند باید از تشعشعات این زباله ها مجددا" استفاده شود تا زمانی که تشعشعات ان از بین برود و نیازی به دفن انها در اعماق زمین نباشد.

به قول خودشان مواد هسته ای با فرایندهای زمانبر و پرهزینه به دست می ایند. بنا براین زباله های تشعشع دار انها که به نوعی دارای انرژی گرمایی هستند باید مجددا" مورد استفاده قرار گیرند نه اینکه دور ریخته شوند.

مدتی پیش در امریکا افشا شد که مواد هسته ای را در کنار دریا دفن می کنند  و این با ادعای انها مبنی بر خطرناک بودن زباله ها  برای محیط زیست تضاد دارد.

7- امریکایی ها به قول خودشان اولین ازمایش هسته ای را در سال ۱۹۴۵ انجام دادند و شوروی نیز در سال ۱۹۴۹ یعنی ۴ سال بعد از ازمایش امریکا.
بیش از ۱۳۰ سال است که نوشابه کوکاکولا ساخته شده است و چنان سیستم حفاظتی در شرکت کوکاکولا ( یک شرکت خصوصی غیر نظامی و غیر امنیتی ) برقرار است که تا بحال فرمول ساخت ان فوق سری باقی مانده و هیچ کسی نتوانسته است فرمول انرا پیدا نماید و انحصار ان به طور کامل در اختیار شرکت امریکایی کوکاکولاست.
حال اگر سلاحی به نام بمب اتمی با ان خصوصیات ویرانگری که در مورد ان مدعی هستند و پیچیدگیهای ان قابل مقایسه با کوکا کولا نیست چطور با ان سیستمهای حفاظتی و کنترلی پیشرفته امریکاییها به بیرون درز کرد و ۴ سال بعد در اختیار شوروی که درگیر جنگ داخلی وویرانیهای عظیم ناشی از جنگ داخلی و جنگ جهانی دوم بود   قرار گرفت و انها هم راحت در زمان کوتاهی به تمامی مراحل ساخت ان پی بردند و ان را عملیاتی نمودند و همزمان توانستند موشکهای لازم برای پرتاب ان را بسازند و رقیب امریکا شوند.

8- موضوع مهم دیگری که جای تامل دارد این است که تا بحال چندین بار عده زیادی از دانشمندان به اصطلاح اتمی امریکا به روسای جمهور امریکا اوباما و ترامپ نامه نوشته اند و خواستار ان شده اند که توافق هسته ای با ایران را حفظ کنند.

چرا باید دانشمندان به اصطلاح اتمی امریکا نگران از بین رفتن توافق هسته ای باشند. و چه عاملی باعث شد که تعدادی دانشمند اتمی  چنین درخواستی از دولت امریکا بکنند.این عامل چیزی نیست جز اینکه منافع  این به اصطلاح دانشمندان درخطر است. در واقع همه انسانها وقتی منافعشان در خطر قرار بگیرد واکنش نشان میدهند. مثلا" کارگران در تغییرات کارخانه ها و تعدیل نیرو , کشاورزان در کاهش بارندگی و بروز خشکسالی و تجار در رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم .
 
اصولا" سیاستمداران و دولتمردان به دانشمندان به عنوان ابزاری نگاه میکنند که باید در راستای منافع انها عمل کنند و هیچ نقشی در سیاستها و تصمیم گیریها ندارند.سیاستمداران انقدر مغرور و از خود راضی  هستند که  به کسی اجازه اظهار نظر نمیدهند و جز نظر و دیدگاه خودشان نظر و دیدگاه هیچ شخص یا گروه دیگری را قبول ندارند و اصلا" دانشمند هسته ای امریکا از کجا  میداند ایران کجاست و در صنعت هسته ای چه وضعیتی دارد؟
 
.
 
این دانشمندان عجیب و غریب از زندگی و امکانات خوبی برخوردار هستند. حال اگر دروغ بودن سلاح هسته ای فاش شود این افراد بی ارزش می شوند و دولت امریکا دیگر به انها بهایی نمیدهد و از زندگی و مزایای عالی محروم می شوند و چون هیچ کاری بلد نیستند معلوم نیست که با لو رفتن دروغ سلاح  اتمی تکلیف انها چیست.                        
                     
 
پس دانشمندان هسته ای امریکا نگران منافع خود و زندگی راحت و مفت خوریشان هستند نه نگران امنیت جهان.

چرا زمانی که  کشورهایی مثل پاکستان ، افریقای جنوبی ، برزیل ، هندوستان ، چین ، کره شمالی ، اسراییل و... به دنبال ساخت سلاح به اصطلاح اتمی بودند نمایشنامه هایی مشابه برجام اجرا نمی شد.

چرا دانشمندان به اصطلاح اتمی روسیه مثل دانشمندان اتمی امریکا در مقابل ایران جبهه نمی گیرند و خیلی از انها هم در دهه 90 میلادی از کشور شوروی سابق فرار کردند و به کشورهای جهان سوم پناهنده شدند و معلوم نیست در این کشور ها چکار می کنند.

با عرض سلام خدمت آقا محمود عزیز و ادمینهای زحمتکش لیانبران

این متن نیز بنده ی حقیر در جواب اون متن کذایی آماده کردم شاید اندکی مکمل متن خوب شما باشد :

 

 

د🔴 تکذیب متن غیرواقعی و مبالغه آمیز *« زلزله در حزب الله لبنان و پس لرزه های آن در ایران »* در چند روز اخیر یک متن نسبتا قدیمی به نام *زلزله در حزب الله لبنان و پس لرزه های آن در ایران* برای چندمین بار در فضای مجازی بازنشر داده شده است که ما در گروه ضد صهیونیستی حدوداً دو سال قبل جوابیه ای برای آن تنظیم کرده و نشر دادیم . اما با انتشار مجدد آن و با اهدافی نامعلوم لازم دیدیم توضیحات کاملتر و تحقیقات جامعتری را خدمت تمامی عزیزان ارائه دهیم . ◀️اول اینکه خبر اصلی در مورد شناسایی جاسوس در حزب الله و خود متن ، مربوط به چند سال قبل می باشد . که به تناوب در چند سال اخیر متأسفانه بعضاً دوستان بدون تحقیق و بدون توجه به زمان آن که قدیمی و کهنه شده و صرفاً کپی و بازنشر داده اند . لازم است گفته شود تنها بخش درست و واقعی متن ، بازداشت یکی از فرماندهان باسابقه در بخش عملیات خارجی حزب الله به عنوان جاسوس می باشد که این نیز در ابتدا خود حزب الله کشف و ماهیت آن را اعلام و رسانه ای کرد و اتفاقا چون یک عملیات پیچیده و موفقیت آمیز بود ، حزب الله به عنوان یک دستاورد امنیتی در شناسایی محل نفوذ دشمن آن را اعلام کرد . اما رسانه های معاند با شایعه پراکنی و دروغ پردازی درصدد برآمدند که این دستاورد امنیتی را کمرنگ کرده یا به سود دشمن قلمداد کنند . سایر گمانه زنی های مطرح شده در متن بخشی از آن برگرفته از وهمیات نادرست نویسنده و بخش دیگر برگرفته از روزنامه های واشنگتن پست ، رأی الیوم کویت و النشره لبنانی است که هیچکدام نزدیک یا مطلع و حتی دوستدار حزب الله نیستند . از سوی دیگر چه خود حزب الله لبنان و چه رسانه های رسمی و معتبر وابسته به آن چون المنار ، العهد و حتی المیادین هیچوقت در هیچ جا اعلام نکرده اند که شوربه فرمانده گارد حفاظت سید حسن نصرالله بوده یا در شهادت حاج عماد و حاج حسان اللقیس و دانشمندان هسته ای ایران نقش داشته است . همین رسانه های عربی و غربی که به هیچ وجه دلسوز مقاومت نیستند نیز بعد از اعلام خود حزب الله مبنی بر شناسایی جاسوس ، شروع به گمانه زنی و نشر شایعات کرده اند و حتی اطلاعات غلط و متنقاضی ارائه داده اند از جمله اینکه مدعی هستند این شخص در سال 2007 شروع به ارتباط با موساد کرده و از طرفی در سال 2010 یعنی سه سال بعد حزب الله او را شناسایی کرده است اما در متن مربوط گفته شده محمد شوربه 8 سال جاسوس بوده است !!!! متاسفانه نگارنده ی متن بسیار ساده و با سفسطه های عامیانه نتیجه گیری کرده و چنان مبالغه آمیز اشراف دشمن را صرفاً با شناسایی یک جاسوس توصیف کرده و اسم از ویترین آورده که انسان حس میکند این مبالغه در جهت خدمت به دشمن و تخریب و تضعیف جنبش قدرتمند و مقتدر حزب الله لبنان است. در مورد سبک و سیاق متن نیز این نکته قابل توجه است که شخص نگارنده اطلاعات ناقص ، غلط و نادرستی در مورد کل تشکیلات امنیتی و نهادهای اطلاعاتی ایران ، تشکیلات و زیر ساختهای امنیتی حزب الله و تاریخچه مواجهه آن با دشمن صهیونیستی داشته است . جدای از غلط های نگارشی و اطلاعات ناقص و نادرست ، نتیجه گیری های سراسر غلط و حتی اشتباه در نوشتن فامیل حاج عماد مغنیه ، که مقنیه قید شده این گمان را در ذهن متبادر می کند که نویسنده اصلا شناختی در مورد این شهید و یا حتی حزب الله لبنان دارد یا نه ؟؟؟؟؟!!!! در مورد شهادت حاج عماد مغنیه مواردی که قید شده غلط می باشد ، حاج عماد هیچوقت سوار بر خودرو نشد و هنگامی که در پیاده رو بوده بمب منهدم شده و به شهادت می رسند که سردار پاکپور و حاج قاسم سلیمانی لحظاتی بعد خودشان را به صحنه می رسانند و اینکه تا چند روز شناسایی نمیشده کذب می باشد زیرا که بمب طراحی شده توسط سازمان سیا خاص و ساچمه ای بوده که با شدت پرتاب ساچمه موجب شهادت ایشان شده است . لذا بدن حاج عماد قابل شناسایی بوده و البسه خصوصا کاپشن ایشان که هنوز در منزل شهید حاج قاسم موجود است ، نشان میدهد فقط سوراخهایی در آن ایجاد شده و همچنین در محل شهادت نیز هنوز جای ساچمه ها مشخص است . ◀️ *الفبای منطق کار دستگاههای اطلاعات و امنیتی ؟؟؟؟؟؟!!!!!* *بر اساس همان منطقی که سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی با آن کار می کنند ؟؟؟؟؟؟* 👆🏻این دو جمله اول دو پاراگراف قرار گرفته اند که هیچگونه رابطه ی منطقی در ادعاهای مطرح شده در آن وجود ندارد . بر اساس کدام منطق و الفبای دستگاههای اطلاعاتی ، یک فرمانده عملیات خارجی در یک جنبش مقاومت در کشوری دیگر ، نسبت به تمام ارگانها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و غیرامنیتی و اتمی و دانشمندان هسته ای یک کشور اشراف کامل دارد ؟؟؟!!!! محمد شوربه هیچوقت فرماندهی تیم حفاظت جناب سید را بر عهده نداشته است . لازم است فقط در زمینه ی حفاظت از سید حسن نصرالله این نکته توضیح داده شود که : حفاظت از جناب سید به صورت بسیار قوی ، لایه ای و شبکه ای کار می کند و حتی تیم حفاظت نیز به صورت چند لایه و بدون اطلاع از جزئیات مسئولیت سایر واحدها فعالیت میکنند . این را اشخاصی که با جناب سید ملاقات داشته اند بارها روایت کرده اند . برای نمونه شیخ محمد رضا زائری در کتاب خود به نام " نصرالله " ( صفحه 17 ، انتشارات عماد فردا ) دیدار و مصاحبه ی خود با سید حسن نصرالله اینچنین شرح می دهد : *« بعد از مشخص شدن زمان دیدار ، تیم حفاظت ضمن عذرخواهی از اینجانب و با کمال احترام با ماشین کاملا پوشیده و شیشه دودی مرا به محل ملاقات بردند ، در مسیر چند بار خودرو را برایم عوض کردند و هر بار نیز تیم انتقال و بازرسی عوض میشد و با دقت و حساسیت بالا این کارها صورت می گرفت . اشخاص حفاظت نیز در هر بخش از مسیر عوض می شوند و هر کدام فقط تا بخشی از مسیر من را همراهی میکنند و ادامه با فرد محافظ دیگری ست و اشخاص نیز به تناوب تغییر وسیله نقلیه یا مکان عوض می شوند و در هر مرحله کار انتقال دقیقتر و با حساسیت بیشتر ادامه می یابد تا اینکه به ساختمانی وارد شدم و پس از رفتن در اتاقهای مختلف و انتظار چند دقیقه ای شخص سید حسن را ملاقات کردم ، در حالیکه نمی دانستم کجا و در چه ساختمانی و چه طبقه ای و در چه موقعیت جغرافیایی هستم .»* خوب این نشان میدهد که حتی تیم حفاظت نیز مرحله ای، با دقت بالا و سلسه مراتبی کار میکند ، چه برسد به اینکه فرمانده ای در عملیات خارجی از جزئیات موشکی یا محل استقرار سید حسن چیزی بداند . سیستم امنیتی حزب الله چند لایه می باشد و کسانی که در عملیات خارجی هستند به اطلاعاتی در حد خودشان دسترسی دارند نه مواردی مانند محل اسکان و جزییات زندگی سید حسن نصرالله و اطلاعاتی در مورد سایر فرماندهان یا اطلاعات محرمانه موشکی و یا دانشمندان هسته ای ایران ...!!!!!! که اگر واقعا محل اقامت سید حسن نصرالله را می دانستند و به قول نویسنده در ویترین آنها بوده آن هم به مدت 8 سال ( طبق ادعای نویسنده متن مبالغه آمیز ) آیا صهیونیستها در آسیب زدن به ایشان تعلل می کردند ؟؟؟!!! برای درک بهتر اینکه صهیونیستها چقدر دنبال ترور ایشان هستند ، به مصاحبه ی صوتی فرمانده ارشد هوا فضای حزب الله یعنی شهید حاج حسان اللقیس در سال 88 با حاج حمید داود آبادی ( نویسنده حوزه ی دفاع مقدس ) رجوع می کنیم که گفتند : *« الآن صهیونیستها اگه یکی مثل سید حسن بتونن بزنن ، می زنن و حتما میکنند این کار را ، یکی مثل حاج عماد اگه میتونن میزنن ، که زدن . مثل من نه ، میگن اینا رده دوم برای مرحله ی بعد ، ولی حالا اگه منم تونستن طوری بزنن که کسی نفهمه اونا کردن این کار رو ، می کنن» ( که در آذر ماه سال 92 ایشان طبق پیش بینی خودش توسط موساد ترور و به شهادت رسید . )* ◀️سید حسن نصرالله در 25 دی ماه 93 طی مصاحبه با شبکه المیادین طی برنامه حوار العام در مورد محمد شوربه اینچنین گفتند : *« شخص دستگیر شده هیچ ارتباطی با نیروهای اساسی نظامی مقاومت نداشته است* *سید حسن نصرالله در بخش دیگری از این مصاحبه تفصیلی که به مدت سه ساعت به طول انجامید به دستگیری جاسوس در این حزب اشاره کرد و گفت: در خصوص اینکه یک مقام نظامی عالی رتبه حزب الله از سوی صهیونیست ها و آمریکایی ها مزدور بوده، بله، ما این مساله را تایید می کنیم، برخی گفته اند که این شخص،‌مسئول حفاظت از دبیرکل حزب الله بوده، خیر چنین نبوده، یا اینکه گفته می شود او مسئول واحدهای موشکی حزب الله بوده، خیر چنین نبوده، یا اینکه گفته شود وی در ترور "عماد مغنیه" یا فرماندهان دیگر مقاومت هم نقش داشته می گوییم خیر چنین نبوده است، از این رو می گوییم شخص مسئولی که دستگیر شده هیچ ارتباطی با نیروهای اساسی نظامی مقاومت نداشته است. او مسئول یکی از واحدهای کوچک حزب الله بوده است‬‎.* *وی با اشاره به اطلاعاتی درباره بازداشت این جاسوس تصریح کرد: او به تنهایی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیلی به خدمت درآمده بود و هیچ کس با وی همکاری نداشته است.‬‎این مزدور امنیتی، در زمان بازجویی به تمام اطلاعاتی که در اختیار سرویس های جاسوسی اسرائیلی و آمریکایی قرار داده بود اعتراف کرد‬‎ .»* 🔶 در پایان لازم به ذکر است ، دشمن صهیونیستی و یا بهتر بگوییم ائتلاف جهانی عبری ، عربی و غربی بیکار ننشسته و در کنار جنگ نظامی ، نبرد امنیتی نیز به پیش می برد و هم مورد حمایت ابرقدرتها هستند و هم با نیرنگ و فریب و تطمیع و دادن پول در پی صدمه به مقاومت هستند و طبیعی ست در این رویارویی ضربه هایی وارد کنند ، اما با وجود همه ی اینها در ترازوی مقایسه ، برتری ندارند و نیروهای توانمند و سربازان گمنام در جمهوری اسلامی ایران و مجاهدان حزب الله و مقاومت نیز تاکنون ضربات محکمی بر پیکره ی دشمن صهیونیستی از لحاظ امنیتی وارد کرده اند . و این جدای از نبرد نظامی ست که در جنگ 33 روزه و نبرد سوریه و رویارویی در کنار مرز فلسطین ، دشمن به طور رسمی هم در کمیته وینووگراد و هم در سایر اظهار نظرها به ناتوانی نظامی و اطلاعات جنگی خود در این مواجهه بارها اعتراف کرده است . در بحث شکست اطلاعاتی و امنیتی دشمن نیز برای نمونه و مثال میتوان به جاسوسی گونین سگو وزیر اسبق رژیم صهیونیستی برای ایران و یا گافهای مضحک نتانیاهو در سازمان ملل در مورد قالیشویی تورقوز آباد ، ورزشگاه العهد در بیروت و چند روز قبل نیز ادعای کذب در مورد انبار موشک حزب الله در بیروت اشاره کرد که با اعلام و دعوت سید حسن نصرالله از رسانه ها در عرض چند ساعت دروغ بودن آن مشخص شد ، و همه اینها نشان می دهد دشمن در نبرد اطلاعاتی به بیراهه هدایت شده است و برتری اطلاعاتی و امنیتی اش کذب محض می باشد . لذا عاجزانه از دوستان انقلابی تقاضا میکنیم تحت تأثیر شایعات و اکاذیب رسانه ای قرار نگیرند و در انتشار چنین متنهایی نهایت دقت به خرج داده و حتما از صحت و سقم آن اطلاع حاصل نمایند تا ناخواسته آب به آسیاب دشمن نریخته باشیم . و من الله توفیق گروه ضد صهیونیستی Down with zionist : 

 

 

 

 

 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها