واکنش مردم لبنان به خروج آمریکا از برجام

واکنش مردم لبنان به خروج آمریکا از برجام

🔹عمدتا مردم لبنان اخبار متعلق به ایران که طبیعتا تاثیر بالایی بر اوضاع منطقه دارد، به طور دقیق دنبال می کنند.
🔹 نشستن پای میز مذاکره با کشورهای بزرگ جهان همواره تاثیر بالایی بر دیدگاه مردم لبنان نسبت به ایران داشت؛ و به طور کلی این جمله خیلی از زبان مردم لبنان شنیده می شد و تکرار می شد که «ایران ابرقدرت توانست ابرقدرت ها را به میز مذاکره بکشاند».
🔹اما پس از اعلام خروج از برجام توسط رییس جمهور آمریکا، در درجه اول جمله ی رهبر انقلاب درباره اینکه «من به این مذاکرات بدبین هستم» در ذهن بسیاری از مردم لبنان یادآوری شد و مردم مقاومت دوراندیشی رهبر انقلاب که مرجعیت اصلی مقاومت اسلامی لبنان است را تحسین کردند.
🔹 اما بعضی دیگر به تحلیل و بررسی واکنش رییس جمهور ایران پرداختند. بعضی ها واکنش رسمی ایران را عقلانی و منطقی شمردند و اهمیت آن را از لحاظ رسانه ای با توجه به اتهامات گزاف ترامپ تاثیرگزار قلمداد کردند، و با یادآوری کنایه معروف لبنانی ها به مردم ایران که با پنبه سر می برند بعضی ها گفتند خوی سرد و آرام ایرانی ها در تعامل با آمریکا به نفع ایران تمام خواهد شد چنانچه نیم قرن است ایران در مقابل زورگویی آمریکا و غرب پابرجا مانده است و پیشرفت های استراتژیک مهمی داشته است.
🔹اما بعضی دیگر از مردم لبنان دل خوشی از واکنش رسمی ایران نداشتند و توقع داشتند ایران رسما خروج خود را از برجام اعلام کند. البته که تاریخ مقاومت مسلحانه لبنان در مقابل اشغال گری رژیم اسرائيل ذهنیت بدی را از مذاکرات با غربی ها در ذهن مردم لبنان ایجاد کرده، و اخراج آمریکایی ها و فرانسوی ها از لبنان را با عملیات چریکی نقطه ی درخشانی در تاریخ لبنان می خوانند، و به همین دلیل معتقدند هیچ راهی جز ایستادگی در مقابل خوی تجاوز گرانه محور آمریکایی نیست.
🔹قسمتی دیگر از مردم لبنان از جمله طرفداران حزب المستقبل و ائتلاف 14 مارس که روزهای بدی را پس از شکست در انتخابات سپری می کنند، این رخداد سیاسی را مایه شماتت از مردم مقاومت قرار دادند و آن را شکست ایران در مقابل سیاست های آمریکایی سعودی برشمردند.
🔹 اما درکل، همه منتظر عواقب این تصمیم خطرناک هستند، چنانچه با شکست این توافق اوضاع ملتهب تر از زمان قبل از مذاکرات می شود و علی الخصوص که ایران یکی از نقاط قوت خود را که نیروی هسته ای است از دست داده و تهدیدات صهیونیستی و صبر آزمایی ایران در سوریه بالا گرفته و مدتی است اسرائيل در تشنج واکنش ایران به بمباران پایگاه T4 به سر می برد.

۰ ۰ ۱ نظر ۱۱۸۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

سلام استاد میگم کدوم مناطق  حزب الله و امل نتونستن  کرسی های شیعه رو بگیرن؟ فقط یدونه تو جبیل از دست داده؟  اون فرد کیه ؟چه نوع ادمیه؟  

پاسخ:

۲۰ ارديبهشت ۹۷، ۱۰:۴۱
فقط در جبیل این اتفاق افتاد. نامزد حزب الله با بیش از 9500 رای، برنده نشد و نامزد مستقل با حدود 250 رای پیروز شد. البته او هم عملا جزو لیست حرکت امل و حزب الله محسوب می شود و به آقای نبیه بری، رییس مجلس لبنان و ریاست جنبش امل پیغام داده که عضو فراکسیون آنها خواهد بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها