پیروزی دو تیم دانشجویی ایران در مسابقات منطقه ای موت کورت

پیروزی دو تیم دانشجویی ایران در مسابقات منطقه ای موت کورت

دو تیم از دانشگاه های کشورمان در مسابقات موت کورت آکسفورد برنده شدند و به مرحله بین المللی رفتند. مسابقات حقوقی موت کورت توسط دانشگاه اکسفورد برگزار می شود و مرحله منطقه ای آن، در لبنان برگزار می شود.
این مسابقه برای ششمین سال متوالی، در لبنان برگزار شد. در 30 ام ژانویه با حضور سه تیم از دانشگاه های ایران، و تیمهای دانشگاه های مختلف کشورهای منطقه از جمله مصر، اردن، فلسطین، تونس و لبنان مسابقات در دانشگاه نتردام (السیده اللویزه) آغاز شد و تیمها با یکدیگر به رقابت پرداختند. موضوع مسابقات امسال قانون مقایسه ای رسانه و سیاست بود Comparative Media Law and Policy (PCMLP).

تیم ها یکبار در قالب دادستان و یکبار در قالب دفاع، یک پرونده را برعهده می گیرند و دادگاهی بین المللی را شبیه سازی می کنند.

تیم برتر این مسابقات از دانشگاه انگلیسی مصر بود. شش تیمی که به مسابقات جهانی موت کورت در آکسفورد راه یافتند به ترتیب عبارتند از
1- دانشگاه انگلیسی مصر
2- دانشگاه منصوره مصر
3- دانشگاه شهید بهشتی ایران
4- دانشگاه روح مقدس کسلیک لبنان
5- دانشگاه عین شمس مصر
6- دانشگاه علامه طباطبایی ایران
تیم دانشگاه شهید بهشتی علیرغم تمام مشکلات مختلف مثل گرفتار شدن در برف و تاخیر پرواز و نداشتن سرویس ایاب و ذهاب و غیره، با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت کرده بود که توانست تیم سوم مسابقات شود.

کوچک ترین تیم مسابقات، تیم تونس بود که از کل افراد آن، تنها یک دختر دانشجو توانسته بود خود را به لبنان برساند. ایشان جایزه روح مسابقات را از آن خود کرد.

۱ ۰ ۳ نظر ۲۳۶۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳)

دختران ایرانی آبروی ما را می‌برند با این وضع حجابشون!

پیشی جان معیار حفظ آبرو میزان فساد و اختلاس و نابرابری و بی عدالتی و .... در یک جامعه است.

صرفا جهت اطلاع


معیار حفظ آبرو حفظ ارزش‌ها و قوانین دین و قرآن و مملکت هم هست. این هم برای اطلاع شما
👇
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها