اعتراضات علیه پخش یک فیلم در لبنان

اعتراضات علیه پخش یک فیلم در لبنان

اعتراض مخالفان به وزیر کشور: پلیس ممنوع کرد تو چرا قبول کردی آزاد شود؟

این روز ها در لبنان بازار دعوا در فضای مجازی بر سر فیلمی هالیوودی داغ است. پس از آنکه فیلم The Post از طرف پلیس امنیت عمومی لبنان ممنوع شد، برخی شخصیت های سیاسی و هنرمندان با مظلوم نمایی و علم کردن پرچم آزادی و آزادی بیان و احترام به هنر به مخالفت با این تصمیم پرداختند و وزیر کشور لبنان دستور پخش فیلم را داد.
این فیلم برخلاف برخی فیلمهای دیگر که به خاطر وجود هنرپیشه صهیونیست توقیف شده بودند، نه موضوع آن ارتباط مستقیمی به رژیم صهیونیستی وحمایت از آن دارد و نه هنرپیشه های آن در ارتش اشغالگر خدمت کرده اند. در سخنرانی پیشین سید حسن نصرالله، ایشان اشاره کرد که اتحادیه عرب، گروهی برای تحریم شرکت های حامی اسراییل دارد و هر سال لیست این شرکت ها به کشورهای عربی فرستاده می شود تا با آنها قرارداد بسته نشود. این قضیه مربوط به قدس است. اما کارگردان فیلم مذکور، خودش به تنهایی در لیست تحریم است. چرا که در جنگ سال 2006 علنا به حمایت از رژیم اشغالگر کودک کش پرداخت و از اموال شخصی خود یک میلیون دلار به این دولت ساختگی کمک کرد. وی گفته بود به عنوان یک یهودی درک می کنم چه میزان بقای اسراییل اهمیت دارد برای بقای همه ما!
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هنگام صحبت از کارگردان، اسم وی را بطور کامل نیاورد و خود را سرگرم پیدا کردن اسم او در میان برگه هایش نشان داد تا نشان دهد چقدر بی ارزش است. او گفت تحریم استیون نمیدونم چی چی، توسط هیئت مقاطعه (گروه تحریم اتحادیه عرب) نه به علت فلسطین و قدس، که به خاطر جنگ علیه لبنان بود. لااقل به قوانین اتحادیه عرب و قوانین کشور احترام بگذارید و در این مرحله مهم جلوی عادی سازی روابط با دشمن را بگیرید.
لازم به ذکر است در قانون کشور لبنان استفاده از محصولات دشمن و افراد و شرکتهایی که به آن سود می رسانند ممنوع و جرم است.
یکی از خواننده های مسیحی لبنان در توییتر به زبان انگلیسی نوشت خیلی مشتاق دیدن این فیلم هستم! کاربران با تمسخر وی نوشتند حتی آنقدر عرق ملی نداری که به عربی بنویسی.
در واکنش به این جسارت وی، منار صباغ مجری المنار چنین نوشت: می گویند مخالفت کن تا معروف شوی، اما الیسا مثل بسیاری از اشخاصی که در این کشور لقب هنرمند دارند، شعارشان این است: مزدور بودن، یک نظر شخصی است!
محمد قازان خبرنگار لبنانی هم در واکنش به پخش این فیلم گفت: مقابله با مرکاوا با کورنت در وادی الحجیر، راحت تر از توقیف یک فیلم در بیروت است که اسپانسر مرکاوا است!

جبران باسيل داماد رییس جمهور و وزیر خارجه لبنان، در دفاع از فیلم گفت اگر اینطور است دانه دانه فیلم ها را می خواهید توقیف کنید و سینما ها را ببندید؟ و کوکاکولا و استارباکس نخورید؟ تازه سر استیون اسپیلبرگ یادتان آمد؟ هیچکس در لبنان فیلم مشهور ای تی را ندیده؟
هرچند سابقه بد برخی مسیحیان در رابطه با رژیم صهیونیستی و همکاری با آن از خاطره ها فراموش نشده، اما حمایت از فیلم کارگردانی که به رژیم اشغالگر، یک میلیون دلار کمک کرده، مساوی است با کمک مستقیم به رژیم صهیونیستی برای کشتن کودکان لبنانی. امری که عصبانیت مردمی که اشغالگری دشمن را تجربه کرده بودند برانگیخته است.
متاسفانه در لبنان احزاب و گروه های نزدیک به آمریکا و عربستان که همیشه ادعای میهن پرستی شان گوش فلک را کر می کند، بیشترین اقدامات را در زمینه عادی سازی روابط با دشمن داشته اند. حتی یک سرتیپ آنها که مسئولیت نیروهای نظامی یک منطقه در جنوب در زمان جنگ 2006 را بر عهده داشت با دستور وزیر ورزش و جوانان لبنان و عضو حزب المستقبل درب پادگان را به روی یگانهای اسراییلی که زیر آتش حزب الله گرفتار شده بودند گشود و با چای و قهوه از آنها پذیرایی کرد و اسلحه خود را تحویل داده و همراه مردم فرار کردند و برخلاف قراردادشان با ارتش اشغالگر، این کاروان فراری ها، چند بار هدف بمباران قرار گرفت.
جالب است همه جای دنیا آنها که بیشتر به آمریکا و عربستان نزدیکند بیشتر هم با رژیم اشغالگر صهیونیست دوست هستند.

به نظر می رسد فشارهای جدید بر پلیس امنیت عمومی لبنان و اتهام آن به جاسوسی از صدها هزار نفر در سراسر جهان، به خاطر مواضع ضد اسراییلی آن و توفیقات پیاپی در مبارزه با تروریستهای مورد حمایت آمریکا و عربستان است.

۱ ۰ ۵ نظر ۱۹۴۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

سلام استاد مثل اینکه اتفاقات خوبی در سوریه اتفاق افتاده است مجاهدین بخش های زیادی از ادلب را گرفته اند و فکر کنم فرودگاه ابوظهور نمی دانم اسمش را درست گفتم یا نه آنجا هم ترکیه همراه با سنی های وحشی ارتش ازاد و جبهه النصره به سنی های وحشی کرد حمله کردند و دارند همدیگر را به جهنم می فرستند این روز ها جهنم زیاد شلوغ میشود این فرصت خیلی خوبی است که ارتش سوریه و متحدین مناطق بیشتری را آزاد کنند استاد میشه یه سوالی از دوستانتان بپرسید که تعداد سربازان معارضین چند هزار نفر است که هرچقدر ازشان می کشیم بیشتر می شوند و اینکه یکی از عملیات های حزبالله را گفتید که 17نفر شان در کمینی 300نفر از عمری ها را به درک فرستادند کمی غیر منطقی نیست

پاسخ:

۲ بهمن ۹۶، ۲۲:۱۹
علیکم السلام
در مورد تعدادشان باید عرض کنم 50 میلیون نفر به دولت ضد اسلامی عراق و شام لبیک گفتند. از لحاظ تعداد اصلا نگران نباشید. خیلی زیادند.
تعداد دقیق سربازان ارتش آزاد و النصره و گروه های کوچکی که هر روز اسم عوض می کنند را نمی شود دقیق فهمید.
حزب الله در عملیات کمینی که فیلم آن را هم منتشر کرد با منفجر کردن تله های انفجاری شبکه شده با هم، بیش از دویست نفر را در یک دقیقه نابود کرد. اما عملیاتی که در سیلوهای گندم سوریه انجام شد، با استفاده از تاریکی شب و کمین، تعداد زیادی را در درگیری کشتند. 300 نفر، تعدادی است که من از بچه های حزب الله شنیده ام. برای من قابل باور است اما اصراری برای اثبات آن ندارم.

اصلا به ترکیه اعتماد نکنید ،مواظب اوضاع سوریه باشید که لایه های پنهان خیانت بزودی آشکار می شوند

پاسخ:

۳ بهمن ۹۶، ۰۹:۱۷
کاملا درسته. ترکیه رقیب استراتژیک ما و دشمن بالقوه ما است. به علت روابط تنگاتنگ با آمریکا و اسراییل و ناتو و وجود پایگاه های نظامی برای آنها در خاک ترکیه، این کشور تهدید بالقوه ای برای ایران است. طبق قراردادهای نظامی اش با رژیم صهیونیستی، هواپیماهای این رژیم می توانند برای بمباران ایران از آسمان ترکیه رد شوند اما ما برای تعقیبشان اجازه نداریم وارد اسمان ترکیه بشویم و با هواپیماهای ناتو، ترکیه، آمریکا، و انگلیس مواجه خواهیم شد. اساسا چرخش ترکیه به سمت فلسطین در ماجرای کشتی مرمره که قبل از جریان سوریه بود، یک نمایش برای تصاحب جایگاه ایران در مبارزه با صهیونیستهای اشغالگر بود و توانست تا حدودی نقش خود را خوب بازی کند و در جریان سوریه، به تفرقه شیعه سنی کمک کتد و برگ برنده ایران یعنی مبارزه با دشمن اسلام را از دستش خارج کند.

شاید اگه مخالفت نمی شد باهاش کسی اصلا نمی فهمید این فیلم چی بود ؟؟؟ متاسفانه آفت های بچه های حزب الله ایران به لبنانی هم سرایت کرده ....


کاش اجازه می دادید فیلم پخش بشه بعد می نشتند در النمار فیلم را تحلیل می کردند و بعد توضیح می دادند که حامی فیلم کیست و چه کار کرده ... اونوقت هیچکس نمی تونست اینجوری بهتون حمله کنه

پاسخ:

۴ بهمن ۹۶، ۱۳:۵۹
بحث فیلم نیست. کارگردانش یک میلیون دلار در زمانی که صهیونیستهای وحشی مهاجم داشتند کودکان لبنانی رو می کشتند کمک کرده. در لیست تحریمه. الان ما که در تحریم اروپا و آمریکا هستیم، کسی میاد بگه اول بهشون جنس بدیم بعد تحلیل کنیم آیا خطر داشت برای امنیت ما یا نه؟ با ایران مقایسه نکنید و ممیزی یک فیلم در ارشاد! اینجا حق و باطله و اهل حق نباید در حق خودشون شل باشند. نکوهش حضرت علی به شیعیانش این بود که اهل باطل در باطل خود محکمند و شما در حقانیت خود سستید.
در لبنان کسی از حمله دشمن نمیترسه. مواجهه با دشمن سالهاست انجام شده و ادامه خواهد داشت. کوتاه آمدن و شکست مساوی نابودی است.

سلام. در خبرها آمده بود که فیلمی از لبنان به نام ”توهین” نامزد اسکار در بخش فیلمهای خارجی شده است. 
جسارتا ممنون میشم اگه امکانش وجود داره واطلاعاتی از مضمون فیلم دارید، در وبلاگ بزارید

پاسخ:

۴ بهمن ۹۶، ۱۳:۵۷

چقدر شبیهیم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها