خبرهای خواندنی از لبنان

خبرهای خواندنی از لبنان

این روزها به نظر می رسد کار مبارزه با داعش به انتهای خود رسیده است. قبل از استعفای حریری، آنقدر کار راحت پیش می رفت که مسئولان به شک افتاده بودند نکند طوفانی پشت این آرامش خوابیده باشد و آمریکا فتنه ای جدید از زیر خاکستر برآورد. اما به لطف خدا و زحمات و مجاهدت رزمندگان در عرصه نظامی و سیاسی، اوضاع لبنان خیلی خوب است.
برنامه استعفای حریری که بنا به اقرار مسئولین رسمی لبنان و کسورهای خارجی و سازمان ملل، نوعی گروگان گیری بود، توسط عقل ناقص جوانک سعودی و تیمش طراحی شده بود و هدفش تلکه کردن حریری بود که با زد و بند با امرای سعودی توانسته بود پروژه های عمرانی در عربستان بگیرد و صدها میلیون دلار به جیب بزند اما عملا کار عمرانی درست و حسابی انجام نشود. مثل سیستم فاضلاب در جده که افتضاح این فساد، با سیل چند روز گذشته در جده، بار دیگر بر سر زبان رسانه های عربستان افتاد. از طرفی می خواستند وضع لبنان را به هم بریزند و به خیال خود حزب الله را از حکومت لبنان خارج کنند و بعد با اعلام تروریستی بودن، به کمک آمریکا و دیگر مداخله گران، آن را از صحنه لبنان پاک کنند. هدفی که رژیم صهیونیستی نتوانسته بود در سالهای گذشته بدست آورد.
اقدامات جدید حکومت بنی سعود در عربستان، ناشی از واکنش های کور و شتابزده ای است که در پی شکست عربستان و داعش در عراق و سوریه تشدید شده است. انفجار روز گذشته در مصر، جوابی تروریستی بود از بنی سعود به مصر که در قضیه لبنان کاملا مخالف عربستان عمل کرد و کمک کرد حریری دوباره به ریل غرب بازگردد و زیر نظر فرانسه به پیش بردن سیاستهای آتی پشت پرده مشغول گردد.
هتاکی های اخیر شاهزاده خام سعودی به رهبر انقلاب ما در حالی است که وی دستش به خون ده ها هزار زن و مرد و کودک یمنی آلوده است و به خاندان خود هم رحم نکرده و هلیکوپتر یک امیر استاندار و رییس پلیس را با هواپیمای جنگی منهدم کرده و تعداد زیادی را هم بازداشت کرده است. آمار انتحاری های سالهای اخیر در عراق و سوریه نشان می دهد بیش از نصف آنها از عربستان بوده اند و مسئولیت کشتار مسلمانان قطعا به گردن این خاندان یهودی الاصل وهابی است. کشتار صدها نفر در مسجدی در صحرای سینا در مصر نشان داد پیروان محمد بن سلمان، تلاش دارند پیروان محمد ابن عبدالله را بکشند. چون از قدیم هم یهود تلاش داشت پدربزرگ و پدر و خود پیامبر اسلام را بکشد. برای همین پدربزرگ پیامبر را عبدالمطلب یعنی غلام مطلب نام نهادند تا هویت او مخفی بماند. پدر پیامبر اسلام هم بنا بر روایاتی توسط یهودیان شهید شده است.
دیروز همکار عزیزی از بوکمال می گفت. تعریف کرد شش برادرزاده اش در حزب الله، در بوکمال بودند. قبل از اعلام پیروزی، نزدیک بود همه شان کشته شوند. هواپیماهای آمریکایی آمدند و بمباران کردند. نزدیک آنها هم بمب افتاد. اگر هواپیماهای روسی نرسیده بودند و جنایتکاران آمریکایی را فراری نداده بودند، خیلی ها شهید می شدند.
سید حسن نصرالله در سخنرانی پیشین خود تاکید کرد امریکا تلاش دارد تا داعش حفظ شود و با بمباران محور مقاومت، و ارسال محموله و مهمات برای محاصره شدگان داعشی، و انتقال فرماندهان مهم داعشی توسط هلیکوپترهایش درست از وسط میدان نبرد، نشان داده هدفش مبارزه با داعش نیست.  چند روز پیش با شخصی صحبت می کردم. از اوضاع سوریه پرسیدم. گفت خیلی خوب است. کار داعش تمام است. از وضع حزب الله پرسیدم. گفت اوضاع بهتر از قبل است. روسها بسیار به ما احترام می گذارند و رابطه خوبی با ما دارند. سلاح های جدید و خوبی دریافت کرده ایم. جدای آنچه در سیاست و رسانه هاست، سربازان و فرماندهانشان بسیار به حزب الله احترام می گذارند و با شگفتی به آن می نگرند. آنها می فهمند نبرد در صحرای سوریه برای کسی که از جغرافیای معتدل و کوهستانی و جنگلی لبنان آمده چقدر سخت است. در بادیه سوریه قدم که بر می داری، خاک بلند می شود. خاکش شن و ماسه و رمل نیست. غبار است. نمی توان با ماشین نزدیک مقر نظامی شد. چون باید یکساعت منتظر شد تا غبار فروبریزد. به خاطر شرایط ویژه بادیه سوریه، تاکتیک ها هم عوض شده و استفاده از تک تیرانداز و برخی مسلسل ها که مناسب جنگ شهری هستند کمرنگ شده و سلاح مناسب جایگزین شده است.
از وی در مورد پهپاد ها پرسیدم. گفتم واقعا پهپاد موشک انداز دارید؟ گفت پهپاد بمب افکن هم داریم. دیده شده راکت های قدرتمند برکان که قبلا بصورت زمینی پرتاب می شد و تخریب و انفجار وحشتناکی داشت از پهپاد به پایین پرت می شود.
در سایه مجاهدت دلیرمردان مقاومت، سیاست استکباری دشمنان شکست خورده و اربابان بزرگ دنبال راهی جدید برای پیشبرد اهداف هستند، اما مزدوران آنها با کینه شتری به دنبال ضربه زدن و تخریب هستند بلکه به نوعی وفاداری خود را به ارباب نشان دهند. بسیاری از تحلیلگران لبنانی اتفاقات عربستان را نشانه های سقوط آن می دانند و معتقدند زوزه های بلند آن، زوزه های پیش از مرگ است.

 

دریافت

۲ ۰ ۲ نظر ۱۹۵۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

با سلام وعرض خسته نباشید استفاده کردیم

پاسخ:

۸ آذر ۹۶، ۲۳:۰۸
علیکم السلام. خواهش میکنم

آفرين بر  شير بچه هاي حيدري حزب الله

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها