اهانت به سید حسن نصر الله در ضاحیه!

اهانت به سید حسن نصر الله در ضاحیه!

قضیه اهانت به سید حسن نصرالله در ضاحیه چیست؟ چرا چند نفر به ایشان اهانت و بی احترامی کردند؟
داستان از آنجا شروع شد که اول سپتامبر گذشته، رییس اتحادیه شهرداری های ضاحیه پروژه ای را معرفی کرد به نام ضاحیتی که طبق آن، علاوه بر اقدامات عمرانی و زیباسازی شهری، نظافت و زیبایی شهر ارتقا پیدا کرده و عبور و مرور با برنامه ریزی ترافیکی بهتر شود. ضمن آنکه خلافی های ساختمانی و غصب املاک عمومی با اقدام قاطع روبرو شود.
اساسا بعد از جنگ 2006 چندین سال بود دولت لبنان از انجام وظایف خود و خدمات رسانی به این قسمت شهر سرباز می زد و ادعا می کرد حزب الله جلوی کار دولت در ضاحیه را گرفته و نمی گذارد مثلا نیروهای امنیتی مجرمان را تعقیب کنند. امری که بارها توسط حزب الله تکذیب شد. رسانه های مخالف حزب الله هم همیشه این اتهام را به آن می زدند که حزب الله دولتک تشکیل داده و جلوی کار دولت را گرفته است. این رسانه ها تا پیش از این ماجرا همیشه در حال هجمه به حزب الله بودند و مشکلات ضاحیه را تقصیر حزب الله می انداختند. با اتفاق حی السلم هم رسانه های مخالف حزب الله با خوشحالی از دو دستگی در مردم منطقه و تمام شدن محبوبیت حزب الله سخن راندند!

این در حالی است که حزب الله بارها از دولت و پلیس و دیگر سازمانهای خدمات رسانی خواسته تا به وظایف خود عمل کنند.

وضع ضاحیه از لحاظ بی برقی، بی آبی، مشکلات ترافیکی، امنیت، مواد مخدر و غیره آنقدر بد شد که مردم به ستوه آمدند. حتی حزب اللهی ها که خود را موظف به ادای وظیفه در مرزها یا میدان نبرد می دانستند و کاری به امور داخلی محله ها نداشتند، طاقتشان طاق شد. حزب الله در گذشته بارها گفته بود از فاسدین و تجار مواد مخدر و کسانی که مخالف قوانین و نظم عمومی هستند پشتیبانی نمی کند.
اقلا یک ماهی هست که پلیس و نیروی انتظامی و ژاندارمری لبنان در ضاحیه به فعالیت مشغول شده اند. مثلا موتورهای بدون پلاک و ثبت نشده را توقیف می کنند. ون های متخلف که نه پلاک تاکسیرانی دارند نه گواهینامه نه کارت ماشین و حتی ممکن است پلاکشان کپی از پلاک یک ماشین دیگر باشد را متوقف و توقیف می کنند.
یکی از امور ناجور و غیر قانونی که در لبنان مشاهده می کنید این است که شخصی قسمتی از خیابان را برای خود تبدیل به قهوه خانه، دکه فروش خوراکی و سیگار و قهوه می کند و اتاقکی ساخته و بدون هیچ نگرانی به کسب رزق مشغول است. عموما افرادی که کله گنده هستند صاحب اصلی چند دکه هستند و کسانی را در آن به کار می گمارند. گفته شد اجاره هر یک دکه در آن محله سه چهار هزار دلار در ماه است! هفته پیش وقتی نیروهای شهرداری برای اعمال قانون با یک دکه رفته بودند، طرف اسلحه کشید و با کلت خود جلوی پای ماموران شهرداری شلیک کرد.
محله حی السلم که یک محله فقیر نشین و شلوغ و کثیف و پایین شهری محسوب می شود، تبدیل شده بود به بدترین نقطه ضاحیه که هم از لحاظ امنیتی و مواد مخدر و ترافیک و... دستمایه تمسخر و طعنه و کنایه شخصیت ها یا رسانه های مخالف حزب الله شده بود. ظاهرا هفته پیش به کسانی که به خیابان تعدی کرده و داخل خیابان دکه ساخته و سد معبر کرده بودند تذکر داده شده بود تا دکه های خود را جمع کنند. ساعت چهار صبح چهارشنبه 3 آبان بولدوزر های شهرداری این دکه ها را خراب کردند. صبح وقتی صاحبان این دکه ها با این صحنه مواجه شدند عصبانی شده و با لاستیک های شعله ور خیابان را بستند و اعتراض خود را نشان دادند. تا اینجای کار در لبنان خیلی عادی است. اما بلافاصله شبکه الجدید گزارشگر فرستاد و اجازه داد پنج شش نفر از افراد بسیار عصبانی هر چه می خواهند بصورت زنده بگویند. آنها به شخص سید حسن نصرالله اهانت کردند و شاکی بودند که چرا از آنها حمایت نکرده و جلوی پلیس و شهرداری را نگرفته. برخی پا را فراتر گذاشتند و جسارت ها و فحاشی هایی هم نمودند.
اینجا بود که قضیه عمومی و رسانه ای شد و خشم طرفداران مقاومت را برانگیخت. دیروز فیسبوک پر بود از انواع بازخوردهای مختلف علیه افرادی که اهانت کردند. برخی فحششان می دادند، برخی می گفتند فقط یک مزدور می تواند به سید حسن فحش بدهد، برخی شبکه الجدید را مقصر می دانستند. حتی گفته شد که این افراد برای انجام گزارش پول دریافت کرده اند و پس از گزارش با هم سر مبلغ دعوا کرده اند. آنها مدعی بودند قرار بوده 300 دلار به هر نفر داده شود که به برخی 100 دلار داده اند و این باعث درگیری آنها شده. یا تصویر شخصی را منتشر کردند که وی اساسا راننده تاکسی است و ربطی به دکه های تخریب شده ندارد. یا خانمی که با ادعای فقر و نداری و تعطیل شدن رزق و روزی شان، کلفتی خارجی به همراه داشت که دستمزدش 300 دلار در ماه است!
خاندان یکی از اشخاصی که فحش داده بود از وی برائت جستند و عمل وی را محکوم کردند. جوانها دیروز عصر در نقاط مختلف ضاحیه با نصب بنر هایی اهانت قانون شکنان را محکوم کردند و تصاویری از سید حسن نصرالله به عابران و ماشین های عبوری هدیه دادند. هشتگ #الا_السید به معنای اینکه به هرکسی اهانت کردید کردید اما سید نه، #ضاحیتی_اجمل_بک یعنی ضاحیه ما با تو زیباتر است از هشتگ های ترند دیروز بود.
از نکات جالب این جریان این بود که شخص فحاش، دیروز در ضاحیه بدون هیج مزاحمتی تردد می کرد.
بیشتر آن اشخاص در همان شبکه الجدید، اقدام به عذرخواهی نمودند و گزارش عذرخواهی هم پخش شد. با حضور مردم محله حی السلم، نشستی هم برگزار شد که این اشخاص اهانت کننده در آنجا غلط زیادی و شکر خوردن خود را اعلام کردند!
از زیباترین جملاتی که در محکومیت این اتفاق نوشتند این بود: دکه یک غاصب را برچیدند، عده ای سید حسن را فحش دادند. چه ها می شود اگر امام زمان (عج) ظهور کند و فساد را برچیند؟
اما شبکه الجدید متعلق به کیست و چه خط و ربطی دارد؟
این شبکه متعلق به تحسین خیاط یکی از ثروتمند ترین تجار اهل سنت است که روابط بین المللی خصوصا با عربستان دارد. به علت همین روابط، گاهی خلاف مصالح کشور برنامه هایی را پخش می کند. این شبکه تلاش داشته تا با ادعای حمایت از مقامت، مردم را جذب کند. البته برنامه های طنز و فیلم و سریال و بخش خبری آن بقدری قوی است که درصد زیادی از بیننده های المنار را به سمت خود کشیده است. یعنی وقتی من 20 سال پیش و همینطور در سال 2005 به لبنان سفر کردم، تنها شبکه ای که تمام شیعیان، چه در منزل چه مغازه، چه سلمانی، چه قهوه خانه، می دیدند المنار بود. اما وقتی سال 2010 به لبنان رفته و ساکن شدم، خیلی ها الجدید می دیدند. برنامه های طنز آن متاسفانه بشدت ضد اخلاق و عفت و حیای عمومی است. رویکرد این شبکه، به گونه ای است که با هنرپیشه های نیمه عریان و شوخی های جنسی بی حیا و فیلم های ترکیه ای که تمام آن تجاوز و خیانت است، تیشه به ریشه دین و اعتقادات مردم زده و عملا خطرناک تر از رسانه های معاندی است که علنا مخالف حزب الله و شیعه هستند. مقاومت اسلامی لبنان برگرفته از دین و انسانیت بود و دشمن نتوانست با جنگ رودر روی نظامی آن را به شکست بکشاند. اما اقدامات شبکه هایی مانند الجدید در تخریب وضعیت جوانان به نفع دشمن بوده است. متاسفانه جوانان حزب الله و طرفداران این حزب، تنها وقتی با این شبکه دچار چالش می شوند که مواردی مانند بالا پیش بیاید و یا مثل وقتی که به خاطر درگیری های سیاسی بر سر مجلس و ریاست جمهوری، علیه حزب الله برنامه پخش می کرد. آنها خطرات فرهنگی اجتماعی و دینی این شبکه را مهم تلقی نمی کنند. وقتی مسائل مجلس و ریاست جمهوری مطرح بود و این شبکه ضد حرکت امل و نبیه بری به شکل بسیار غیر حرفه ای فحاشی می کرد و اهانت می نمود، رسانه های وابسته به حرکت امل به این شبکه لقب دکان دادند و با انتشار برخی پرونده های تحسین خیاط در رانت خواری و فساد، این شبکه را مفتضح کردند. وقت خوبی بود حزب الله هم موضع گیری کند تا برای همیشه این مار خوش خط و خال از آستین جریان مقاومت بیرون انداخته شود. شبکه ای که از کل محله حی سلم که محله فقرا است، تعداد زیادی شهید داده، هر کوچه ای چند شهید دارد، مردم محروم آن طرفدار حزب الله و حرکت امل هستند، تنها این چند نفر را دیده و برای گزارش انتخاب نموده، قطعا تلاش در گزارش و رفع مشکلات مردم نداشته و با این اقداماتش به حامیان مردم لطمه می زند.
نکته تاسف بر انگیز دیگری که در این دو روز مشخص شد این بود که بسیاری از سایت های خبری لبنانی همسو با مقاومت، تصاویر سید حسن را در گزارش خود محو کرده بودند. علت آن ترس از تحریم و بسته شدن صفحه است.

۲ ۰ ۱۶ نظر ۳۵۱۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۶)

محمدباقر قنبری نصرآبادی

۰۵ آبان ۹۶ ، ۰۲:۳۴
درود بر سیدحسن نصرالله
و مقاومت عزیز

سلام  نمیدونم هنوز هم تلویزیون دارید یا نه اولا همه مشکلات را به گردن الجدید انداختن درست نیست چون که الجدید فقط نبود بلکه ال بی سی و ام تی وی وسایر شبکه هام پوشش دادن وجهت طلاع شما اون یارو از ال شمص که به سید اهانت کرد اتفاقا پخش زنده در ال بی سی بود نه الجدید دوم مشکلات اقتصادی ومعشیتی وجود دارد که نه حزب الله ونه امل کار خاصی نکردن  ونمیکنن واینکه مقصر دولت هست از شما که در لبنان هستی  این حرف عجیب هست چراکه دولت یعنی احزاب اگر مشکلی وجد دارد مقصر احزاب هستن وبه نطر من حرکت امل خیلی کم کارمیکنه بخاطر اینکه بیشتر از حزبالله تو دولت بوده هم کمی وهم کیفی به هرحال مشکلات اجتماعی شیعیان خیلی بشتر از  این حرفا هستش از تجار مواد مخدر و ادم ربایی و باج گیری وسزقت مسلحانه وچیزهای دیگه اگه با گفتن اینکه دولت کاری نمیکه وضع به حال خودش رها کنن به هیج جا نمی رسن خیلی از کار های که امام موسی کردبه لحاظ اجتماعی اگر میخواست توی خونه بشینه و منتظر دولت بمونه هیچ کدوم اتفاق نمی افتاد

پاسخ:

۵ آبان ۹۶، ۲۱:۳۴
سلام. بحث این نبود که گردن چه شبکه ای بود. ام تی وی و ال بی سی که اگر جز این بکنند باید شک کرد! اتفاقا روز بعد، ام تی وی از لج الجدید آمد و فعالیتهای اعتراضی مردم رو به خوبی پوشش داد.
بحث این بود که الجدید رو نباید شبکه خودی و مقاومت محسوب کنند.
احزاب مقصر نیستند. شما اینجا نیستید نمی بینید. محرومیت شیعیان قبل از تاسیس حزب الله و حرکت امل هم تقصیر احزاب بود؟ خیر دولت کلا شیعه رو آدم حساب نمیکنه از محله های خودشون توی جنگ داخلی با قتل و کشتار بیرونشون کردن، شیعیان بیچاره هم رفتند در حاشیه شهر در زمینهای کشاورزی خانه ساختند. برای همین کلا دولت ضاحیه را جزو بیروت حساب نمیکنه و از لحاظ اداری هم تابع استانداری بعبدا است نه بیروت. جایی بودم مسئول حزب الله می گفت در اوج بی آبی، لوله خیابان ترکیده بود و آب وقتی وصل می شد، هدر می رفت. بارها نامه به شهرداری و وزارت کشور دادند. خبری نشد. لوله کش آوردند از هزینه خودشان تعمیر کنند، گفت من دست نمی زنم. اموال دولتی است. جرم است. قطعا در مشکلات ضاحیه، دولت مقصر است. حرکت امل، یک جنبش سیاسی است که الان افراد زیادی در تمام سطوح ادارات و سازمانها دارد، اما خدمات زیادی هم انجام داده اند. اینطور نیست هیچ چیز نباشد. کلا نظام لبنان، نظامی است که فساد زیاد است و به دلیل بالا و پایین شدن های سیاسی و تاثیرات منطقه ای و ساختار لبنان، و جنکهایی که به آن تحمیل شده، قدرت آن کاهش یافته و به جهت کشمکش های مختلف سیاسی، پروژه تصویب نمی شود. اگر تصویب شد، مثل قضیه سد لیطانی، هفتاد سال اجرا نمی شود! چون برای رژیم صهیونیستی ضرر دارد! مشکل از نظام طایفگی است که فاسدان با استفاده از آن و ترساندن طایفه خود ا مسلط شدن یک طایفه دیگر، فساد خود را سرپوش می گذارند.
امام موسی صدر هم برای همین ربوده شد که کارهایی کرد که نباید می کرد. به هم زدن برنامه های ژئوپولتیک و فرامنطقه ای اربابان جهان، باعث شد وی را از صحنه سیاسی لبنان حذف کنند.

سلام ممنون از مطلبتون. هنوز هم تو فیسبوک دعواست. یه عده میگن غلط کرده عذرخواسته و باعث طعنه زدن دوست و دشمن به ما شده؛ یه عده هم میگن مگه حر ریاحی رو سیدالشهدا علیه السلام نبخشید شما چرا میگید خدا و سید نمی بخشنش!
 جز اين شبکه، دو شبکه ی لبنانی دیگه هم هستن که متاسفانه برنامه ی طنزشون خیلی طرفدار داره و پر از مسائل غیراخلاقیه. جالبتر اینه که بعضی کانال های تلگرامی مقطع هایی از این دو برنامه رو برای یادگیری و تمرین مشترکینشون میذارن و از برنامه ی طنز شبکه المنار "اول ع آخر" که بامزه و سالمه استفاده نمی کنن!😑 

اینکه شیعیان در لبنان از بقیه گروهها کمتر مورد حمایت قرار گرفته اند درست هست ولی  در عوض آنها به کوچکترین حقوق شهروندی و قانونی آگاهی ندارن و حلقه گمشده برای پیشرفت شیعیان رشد و نبوغ فرهنگی هست شاید اگر شیعیان از لحاظ مسائل فرهنگی رشد میکردن و به حقوق به یکدیگر احترام میگذاشتن و به همزیستی مسالمت امیز اعتقاد داشتن از لحاظ مسائل مالی و رفاهی در وضعیت بهتری بودن که مقصر اصلی هم احزاب شیعه هستن که بی کفایت هستن فکر میکنم از زمان امام موسی صدر تا همین الان این مشکلات فرهنگی شیعیان لبنان لاینحل مانده

پاسخ:

۶ آبان ۹۶، ۰۹:۰۹
در لبنان بیشترین رشد فرهنگی و علمی را شیعیان داشته اند. الان به جهت تعداد بالای شیعیان و توجه آنها به علم آموزی، درصد عمده دانشجویان دانشگاه ها شیعه هستند که این امر موجب ناخرسندی برخی شده است. اتفاقا فرهنگ شیعیان بسیار والا و انسانی تر از بقیه بوده و هست. از حمایت از مسیحیان در زمان عثمانی بگیرید تا زمان امام موسی صدر و الان که حزب الله دهکده های مسیحی در شمال لبنان و سوریه را نجات داد. بیشترین قومی که به دیگران احترام می گذارد، همزیستی دارد، نمونه های بارز در این زمینه دارد شیعیان هستند. ببینید، چقدر از اهل سنت به مساجد شیعه و مراسم شیعه می آیند؟ چقدر از مسیحیان می آیند؟ از لحاظ درصدی می شود گفت صفر. اما شیعیان همیشه در مراسم های آنها حاضر می شوند. این سنت در زمان امام موسی صدر تقویت شد. مشکل محرومیت شیعیان این نیست که بسته هستند، خیر بسته نیستند، مشکل این است که قلب پاک و مهربانی دارند و برخلاف دیگران در وقت قدرت، ظلم نکرده و دیگران را قتل عام نکرده اند. چطور انتظار دارید شیعیان در محرومیت نباشند وقتی که وارد کننده های عمده آهن، سیمان، دارو، ماشین، و... اکثرا دست معدود تاجران مسیحی و تعداد خیلی کمی از تجار بزرگ اهل سنت است؟ مشکل شیعیان از قدیم همین بود که آنها را موقع سهم خواهی های سیاسی، جزو مسلمانان محسوب می کردند اما هیچ سهمی به آنها در عمران و آبادی و زیرساختها و خدمات نمی دادند. الان حزب الله و حرکت امل می توانند سه ساعته کل لبنان را اشغال کنند. اما این کار را نمی کنند. پس به جای سرپوش گذاشتن بر ظلم دیگران، و بی کفایت و مقصر دانستن شیعیان، باید تشویقشان هم بکنید که اینقدر رفتارشان انسانی است و انتقام نمی گیرند.

سلام مجدد وجهت تذکر برای شما و اطلاع سایر عزیزان دولت در لبنان بعنی احزاب منظور چی هست دولت لبنان از چند حزب بزرگ شامل تیار المستقبل ( سنی-سعد حریری) حزب تقدمی الشتراکی(دروز-ولید جنبلاط) القوات ( مسیحی-سمیر جعجع) الکتائب (مسیحی-سامی جمیل) تیار الوطنی الحر(مسیحی-جبران باسیل)  امل( شیعه-نبیه بری) وحزب الله تشکیل میشود خوب حالا از کدوم یک باید انتظار داشت برای شیعیان یه کار بکنه  . "محرومیت شیعیان قبل از تاسیس حزب الله و حرکت امل هم تقصیر احزاب بود؟" سی سال  زمانی کمی نیست یه مثل لبنانی هست که میگی اگر میخواست بارون بیاد باید تا حالا ابری میشد یه مثال در باره مشکل زباله بزنم میشد باایجاد صنایع تبدیلی هم از زباله برق تولید کرد و کود کشاورزی  هم تاحدودی مشکل برق راحل کرد و هم مشکل زباله هم مشکل اشتغال اگر جدی  پیگری میکردن احزاب شیعه. بزودی بحث بازسازی سوریه  وعراق شروع میشه ایا برنامه دارن  حرف صدها میلیارد دلار هست یه تیکه ازین کیک خیلی از مشکلات رو حل میکنه. نگاه حزب الله به بحث امنیت تک بعدی هست  امید وارم که تا دیر نشده امنیت افتصادی واجتماعی رو  خیلی جدی بگیر -"مشکل از نظام طایفگی است" اتفاقا به خاطر همین هم شیعیان باید به فکر خودشون باشن کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من

کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من

پاسخ:

۶ آبان ۹۶، ۰۸:۵۸
علیکم السلام. درست است الان هر حزب و گروهی نماینده ای و وزیری در دولت دارد اما اگر مطلع نیستید بدانید، تا همه با هم توافق نکنند، پروژه ای تصویب نمیشه. تازه این تصویبش هست! برای عملیاتی شدن، باید بودجه برسه، دزدیده نشه، خورده نشه و... حزب الله اصلا در بخش های عملیاتی دولت نیست. چند نماینده و وزیر دارد که صرفا کارشان سیاسی است. وزرا و نمایندگان عموما در حال خدمت به جیب عزیزشان هستند. حزب الله اینطور نیست ولی نمی تواند وضع موجود را عوض کند. در تصویب پروژه ها هم باید مشخص بشه سهم هر طرفی چقدره. سر زباله ها نتوانستند توافق کنند، دعوا شد، و مشکل و بحران ایجاد شد. الان سر اکتشاف و بهره بداری نفت همین دعوا هست. همه هم همدیگر را متهم به دزدی می کنند.
شما هم مثل بیست سال پیش که من برای اولین بار به لبنان سفر کردم، ایرانی فکر می کنید. در لبنان باید لبنانی فکر کنید. واقعیت ها را ببینید و بعد نقد کنید و راهکار بدهید.

"ایرانی فکر می کنید. در لبنان باید لبنانی فکر کنید" من نه ایرانی فکر میکنم نه لبنانی منطقی فکر میکنم اگر نمیشد اولین نفر بودم  بودم که میگفتم نمیشه دربحث اقتصادی امل وحزب میتوانندالته اگر برنامه داشته باشن به صورت غیر دولتی وارد یشوند ودر دنیا موفقترین بنگاه افتصادی غیر دولتی ها هستن در بخش اجتماعی فرهنگ سازی  درون خانوادگی وطایفه ای هستش که در لبنان نقش احزاب خیلی پر رنگ هست  همون طور که امام موسی  فعال عمل کرد و هر چه هست مال همون زمانه وبعد هم  رهاشد درکل حزب الله تو این چند ساله مارو عادت داده وارد جریانی نمیشه مگه اینکه کارد به استخوان برسه وارد دولت نشد تا رفیق حریری ترور شد وقتی وارد دولت شد به فکر "ثلث الضامن" نیفتاد تا سبع ایار اتفاق افتاد فکری به حال احمد السیر نکرد تا راه صیدا بست و مثال زیاد هست اخرین مثال هم قانون انتخابات هست  هر چند خیلی دیر ولی مجبور به ورود شدباید منتظر شد دید که این بار چقدر طول میکشه کارد به استخوان برسه یا اینکه شیعیان  لبنان دست روست بزارن و منتظر باشن تا صبح دولتشان بدمد(شرمنده تصمیم گرفته بود وارد بحث نشم با هیچ کس امیدوارم اخرین بارم باشه)

پاسخ:

۸ آبان ۹۶، ۰۰:۰۰
خب من جسارت نکردم و البته تفکر ایرانی رو تفکری منطقی می دونم. اما بیست سال پیش که اومدم لبنان، برای خودم راهنمایی نظامی می دادم به لبنانی ها که مثلا دو تا ضد هوایی بذارید بزنید هر پرنده ای نزدیک شد. چون نوجوان بودم و نمی توانستند خیلی چیزها را توضییح دهند، به شوخی می گفتند اگر ضدهوایی بزنیم شهرک نشینها می ترسند و فکر می کنند جنگ شده :)
در لبنان خیلی چیزها غیر منطقیه ولی هست. قطعا حزب الله باید وضع داخل را رسیدگی می کرد اما به هر دلیلی نکرده. من فقط روایتگر وضع موجود هستم. نه وکیل مدافعشون. اگر دفاعی می کنم برای روشن شدن دلایل احتمالی و پس زمینه ها و شرایط اجتماعی سیاسی پشت پرده است.

یاسر نیکوبیان

۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۲:۳۳
راستش من متن شما رو خوندم فکر کردم واقعا بدون فشار اومدن عذر خواستن ، اما وقتی ویدیو ها رو دیدم یکم برام عجیب بود که این حثالات مجتمع بدون فشار اومده باشن عذر خواهی ، به خصوص که دقیقا شبیه ماله کشی های ایرانی خواستار اعزام به سوریه و طی طریق قدس شده بودن ، البته به قول یه بنده خدایی طبیعیه که یه عده بیان فحش بدن به سید اما نه جلوی دوربین و فتنه اصلی رو الجدید بر انگیخته که اونم مثل این که یه مقدار مثل اینا گذاشتن آزادانه تردد کنه!!! و یجوری اعلام شکرخواری کرد که اگه المنار این کار رو سهوا کرده بود به این صورت حین اعلام شکر خواری به سید تعظیم نمی کرد .
https://www.youtube.com/watch?v=TB6flTNyD7E
https://www.youtube.com/watch?v=TS2tXgzMAR4

پاسخ:

۷ آبان ۹۶، ۲۳:۵۶
اينا رو دیده بودم. دیروز شبکه های ضد حزب الله کلیپی پخش کردن که یه عده دارن یکی رو میزنن. با این که هیچی از هیچی قابل تشخیص نیست، گفتن حزب الله اینا رو زده! به هر حال در تصویر شفاف و فول اچ دی شبکه های خبری، معلوم بود خش هم برنداشتن. فشار دیپلماتیک و مردمی بود. خاندان ها نقش اصلی و اساسی رو در بین اعراب بازی می کنند و حرف بزرگ خاندان هنوز حرف اصلیه. طرف دیده شکر اضافی خورده جلوی شبکه غیر شیعه چرت گفته. تازه فهمیده تهش به کجاها میرسه.

سلام
محمود آقا شما داری کم لطفی میکنی
از فرهنگ بالای شیعه ها میگی
اما خودت شاهدی تمام خیابانهای شیعه نشین مملو از زباله است و عبور و مرور وسایل نقلیه بسیار نامنظم تر ازمناطق مسیحی نشین و سنی نشینه

پاسخ:

۹ آبان ۹۶، ۱۰:۰۷
علیکم السلام
یعنی به نظر شما چون وضع رانندگی بد است، و زباله در خیابان ریخته پس مردم بی فرهنگند؟ شما از گذشته اینها خبر دارید؟ قبلا شیعیان در سن الفیل و تل زعتر ونبعه بودند، جایی که الان متعلق به مسیحیان است. وقتی نه تحصیل داشتند نه استخدام می شدند طبیعی است وضعیتی بدتر از قبایل افریقایی حاکم بوده. رسیدن به وضع کنونی، معجزه است. ضمن اینکه با کشتار و قتل و تهدید از مناطق سکونت خود اخراج شدند و به طور موقت به زمینهای حاشیه بیروت آمدند که اسمش هست ضاحیه. مشکل ترافیک و زباله مشکلات مقطعی است که پس از 2006 تشدید شده. نمی توان بدون در نظر گرفتن جایگاه قدیم مردم و وضعیت امروزی آنها و تنها با مقایسه ترافیک و زباله که از وظایف شهرداری است، فرهنگ یک جامعه را زیر سوال برد. الان شما در دانشگاه ها ببینید چند درصدشان شیعه و سنی و مسیحی هستند. چند نفر از اساتید شیعه هستند؟ نسبت به گذشته، واقعا رشد چند برابری داشته. تازه با وجود اینکه استخدام، برای شیعیان سخت است و مثلا نمی گذارند یک استاد شیعه رییس دانشگده شود، یا یک وکیل شیعه قاضی شود، یا یک خلبان شیعه، خلبانی کند.

اميدوارم شر اين اخوندا از سر همه كم بشه كه باعث و باني همه جور گرفتاري هستند

پاسخ:

۱۶ آبان ۹۶، ۱۵:۵۸
یه سره بگو اساس ماجرا تقصیر حضرت آدمه. بله که گرفتاری یک عده از مخالفان، تقصیر آخوندها است. اما اینکه از بین بروند، به خواب ببینید. ته تهش یک امام زمان میاد، گنده همه آخوندها. البته مخالفت شما با روحانی ها بیشتر سیاسی است تا منطقی. وگرنه متوجه می شدید روحانی خوب هست، روحانی نمای فاسد هم هست. وقتی امام زمان ظهور کند، آن روحانی نماها از بین می روند. والبته دشمنان خدا هم نابود خواهند شد.

بنظرم منظور اقای شهرام از لعنت بر اخوندها، در واقع همون اخوندهای به ظاهر روحانی است. من چند وقت پیش کتابی می خوندم درباره ی اخوندی که از بنیانگذاران مشروطه هستند که اسمشون نائینی هستش. هم عصر شیخ فضل الله نوری کع از مخالفان مشروطه بودن. واقعا منطق قشنگی دارن. من که از نظراتش لذت بردم.با اینکه خیلی با اخوندهایی که شما بهشون اشاره کردید موافق نیستم. هر اخوندی بد نیست. درسته که الان یه کم بد بین شدن به اون گروه خاص، ما رو نسبت به همشون بد بین کرده

ببخشید آقای علوی میتونم بپرسم الان اوضاع لبنان چطوره؟ منظورم بعد از استعفای سفارشی حریری!!! بعضی از خبرگزایها چنان تو بوق و کرنا کردن که آدم خیال میکنه لبنان رو این حریری نگهش داشته و الان این کشور از هم میپاشه!!!!

پاسخ:

۱۸ آبان ۹۶، ۰۹:۳۸
سلام
دقیقا چنین خطی را رسانه های عربی مواجب بگیر عربستان و رسانه های اسراییلی دنبال می کنند. لبنان سالهاست به نداشتن رییس جمهور و نخست وزیر عادت کرده و حالا با این استعفای مشکوک، هیچ اتفاقی نیفتاد. زندگی در لبنان بدون هیچ تغییری در جریان است. فقط دستمایه ای برای جوک و خنده مردم فراهم شد. سخنرانی اطمینان بخش سید حسن نصرالله نشان داد مقاومت هیچ ترسی از بازی های ابلهانه شاهزاده جوان و سبک سر سعودی ندارد. به قول سید حسن نصرالله، که گزینه حمله عربستان را در آخرین و ضعیف ترین احتمالات آورد، اگر عربستان بخواهد حمله کند یا باید از سوریه حمله کند، که در آنجا بینی اش به خاک مالیده شد. یا باید از فلسطین اشغالی حمله کند، که این هم امکان ندارد. یا از دریا. فعلا عربستان در تلاش است با ایجاد جنگ روانی و جلب حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، با یاران مقابله کند. اما صهیونیستها حاضر نیستند به خاطر دوستی با یک ابله خطرات جنگ را به جان بخرند. این موضوعی بود که یکی از مسئولین این رژیم در هفته گذشته نوشته بود. جای شرم و تاسف دارد که در ایران هم برخی مسئولین به جای پاسخ به یاوه گویی های شاه و شاهزاده سفیه سعودی، به رسانه های خودی بتازند. قدرت منطقه ایران به خاطر وجود همپیمانها و همراهی مردم منطقه بود. این که ایران آنها را در مبارزه با ظلم تنها بگذارد و به بهانه توافق هسته ای، قانون فتف و غیره، از نقش گذشته خود انصراف دهد، باعث تضعیف و تنهایی ایران خواهد شد و راه را برای کشورهایی مثل عربستان و ترکیه و حتی امارات باز خواهد کرد که طمع ورزیده و دست به اقدامات وحشیانه بزنند.

سلام آقای علوی
نمیدونم چرا چند روزه که دلم شور میزنه.
حس میکنم ایران قراره درگیر یه جنگ تمام عیار بشه.
نظری ندارید؟

پاسخ:

۱۸ آبان ۹۶، ۰۹:۴۲
علیکم السلام. به نظر بنده نشانه هایی از جنگ وجود ندارد. الان آمریکا و اسراییل در تلاشند کشورهای منطقه، خودشان با هم دچار مشکل شوند و بجنگند و آنها از دور بنشینند و پس از خاکستر شدن منطقه، بیایند و غنیمت بردارند. برای جنگ باید ارتش های مثلا رژیم صهیونیستی و عربستان نقل و انتقالاتی داشته باشند. آمریکا ناوی بفرستد، نیروی تازه به منطقه بفرستد، فعلا که خبری نیست. تصور می کنم تلاش می کنند با بازی ها و سیاه بازی های سیاسی و ایجاد ترس، سیاستهای خودشان را به پیش ببرند.

تنها خطر برای لبنان تحریم شدیدمثل ایران بخاطرحزب ا..هست که بسیارخطرناکه واسه اقتصادکوچیک وکشورضعیفی مثل لبنان 
درزمینه جنگ هم خود حزب ا...درگیردرلبنان وسوریه بوده که باعث شده تلفات جانی ومالی زیادی بش واردبشه وفشارزیادی هم دربین شیعه ها وهم مخالفانش بش بیادوعلاقه ای به جنگ جدیدنداره حداقل برای چندسال 

پاسخ:

۲۰ آبان ۹۶، ۱۱:۵۶
تحریم لبنان عملا امکان پذیر نیست. لبنان کشوری نیست که از خودش تصمیم گیری سیاسی داشته باشد. تحریم لبنان یعنی تحریم جناح های طرفدار آمریکا و عربستان. ضمن اینکه همه ثروتمندان لبنان و تجار لبنانی ثروت زیادی در لبنان و خارج آن دارند و روابط عمیق تجاری دارند. آمریکا هیچ وقت لبنان را تحریم نمی کند. قوانین وزارت خزانه داری آمریکا در لبنان بشدت اجرا می شود بطوریکه اگر مردی برای زنش بخواهد پول از حسابش به حساب او بریزد باید نیم ساعتی توضیح دهد برای چه هست و چند برگه کاغذ پر کند و تعهد و امضا بدهد! اینها برای مقابله با پولشویی عنوان شده اما عملا برای تحریم حزب الله است. چرا که به راحتی حتی در خود لبنان میلیونها دلار برای تروریستها منتقل می شد.
حزب الله هم اساسا هیچ ربطی به نظام بانکی لبنان ندارد و هیچ ضربه ای از تحریم نخواهد خورد.
در مورد جنگ هم، من نظر شما را داشتم و تصور می کردم مردم بعد از دو سال کنار بکشند اما الان می بینم بیشتر بر موضع خود اصرار می کنند و بیشتر پای کار آمده اند. هیچ کسی علاقه ندارد به دوران محرومیت و اشغال برگردد. لذا از جان دارند مایه می گذارند.

آقای علوی 
آقای سید حسن نصرالله در سخنرانیشون به صورت مزاح فرمودند که کارمون تو سوریه تموم شده و از اونجا خارج میشیم. واقعا کار تو سوریه داره تموم میشه ؟ یا این یک شوخی بود که ایشون به منتقدان حضور حزب الله تو سوریه گفتند ؟

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۶، ۲۱:۳۵
من این قسمت رو نشنیدم. ولی واقعا هم کار زیادی نمانده. بقیه اش با روسیه و سوریه. به ما چه.

ای کاش لبنانی ها واقعا درک کنند که عزتشون برای وجود همین سیده. و خدایی نکرده اگه پشتش نباشند دشمنانشون به احدی از اون ها رحم نمیکنن. دعا میکنم همچین اتفاقی هیچ وقت نیوفته.

سلام,در پاسخ یکی از کامنت ها فرمودید شیعیان به طور موقت به زمینهای حاشیه ی بیرون اومدن,یعنی ممکنه یه روز بخوان برگردن به سکونتگاه های قبلی خودشون در تل زعتر و نبعه و...؟

پاسخ:

۲ اسفند ۹۶، ۱۳:۱۸
علیکم السلام. بعد از جنگ داخلی، و صلح و آرامش، عده ای به محل خود برگشتند ولی بیشتر افراد، دیگر در ضاحیه برای خود سرپناهی ساخته بودند و زمین یا خانه خود را فروختند و در محله هایی که شیعیان بیشتر بودند سکنی گزیدند. از آنجا بود که تقسیم بندی محله ها بر اساس مذهب، واضح و علنی شد. چون مردم می ترسیدند اگر اتفاقی بیفتد، در میان دیگر مذاهب که باشند خون و مالشان حلال شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها