کار و اشتغال برای ایرانی ها در لبنان

کار و اشتغال برای ایرانی ها در لبنان

برای اطلاعات بیشتر درباره کار در لبنان برای ایرانی ها، در ادامه مطلب با ما باشید.
از وقتی این پایگاه فعال شد، پیام ها و ایمیل های زیادی فرستاده می شد که جویای کار در لبنان و شرایط آن بودند.
قبل از همه چیز باید بدانید لبنان در وضعیت کنونی با مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی روبرو است و جمعیت زیادی از مردم آن بی کار هستند. بر اساس آمار بانک جهانی در پی تحقیقی که اخیرا منتشر کرده است، قبل از سال 2012 نسبت بیکاری در لبنان 11% بود. اما پس از 2012 این نسبت به 35% رسیده است. وجود چندین میلیون خارجی از جمله آوارگان فلسطینی، کارگران افریقایی و بنگلادشی و سوریه ای، و پناهندگان جنگ سوریه، تاثیر بسیار زیادی در این موضوع داشته است.
از طرف دیگر، دولت لبنان را نباید یک دولت همپیمان و دوست به حساب آورد، وجود حزب الله لبنان و شیعیان دوستدار ایران، باعث نشده تا توازن قوا در دولت به نحوی باشد که روابط بین دو کشور به بهترین وجه ممکن باشد. حضور قوی مخالفان ایران که از عربستان و آمریکا خط می گیرند، باعث شده خط مشی کلی دولت لبنان دوری گزیدن از همکاری با ایران در سطح وسیع و دولتی باشد. بارها پروژه های مختلف عمرانی و خدماتی مثل تولید نیروگاه یا سد، توسط مخالفان ایران در دولت وتو شده و یا پروژه کلا انجام نشده یا به شرکت های آمریکایی و عربستانی و خارجی با قیمتهای بسیار بالاتر داده شده است.
نکته دیگر در بحث روابط دوجانبه تجاری، این است که هر دو دولت، گمرک زیادی بر محصولات یکدیگر کشیده اند و حاضر نیستند سند همکاری امضا کنند. مسئول اتاق بازرگانی جنوب لبنان اظهار داشت با وجود گمرک 300 درصدی بر محصولاتمان امکان صادرات مرکبات و محصولات زراعی ارزان و پر کیفیت لبنانی به ایران فراهم نیست.
اما با وجود اینهمه موانع، با هم ببینیم در لبنان چه کارهایی برای یک ایرانی فراهم است.
اول از همه چیز ماموریتی ها
عمده ایرانی های حاضر در لبنان بصورت ماموریتی اعزام شده اند و چند سال بیشتر در لبنان نمی مانند. از جمله ماموریتی ها می توان به اقشار زیر اشاره کرد:
- دیپلماتها: طبق قوانین و حقوق مصوب وزارت خارجه در لبنان حضور دارند. عموما ماموریت آنها سه ساله است و با داشتن حق مسکن و دیگر خدمات، پس انداز چشمگیری از دوره ماموریت خود بدست می آورند.
- معلمین: معلمهای اعزامی آموزش و پرورش هم طی یک دوره ماموریتی، با دریافت حقوق به یورو، درآمد بهتری نسبت به همکارانشان در ایران دارند. اما همیشه از کم بودن حقوق خود در مقایسه با دیگر مامورتی های ایرانی شکایت دارند.
- سازمانها: موسسه ها و سازمانهای خصوصی و دولتی ایرانی در لبنان وجود دارند که نمایندگی های آنان در لبنان، طبق قوانین کشوری و مصوبات داخلی خودشان به خدمت مشغولند. صدا و سیمایی ها، خبرگزاری ها، دانشگاه آزاد، جامعه المصطفی، کشتیرانی، برخی انتشاراتی ها و غیره.
و اما تجارت
ایرانی هایی در لبنان هستند که برای تجارت و بیزنس در این کشور حضور یافته اند. برخی از آنها ممکن است چند سالی باشند و بروند و برخی هم سابقه زیادی در این کشور دارند. خاندان مکتبی که به کار تجارت فرش اشتغال دارند، از سالیان سال و نسل ها است که در لبنان هستند. تجارت در لبنان را می توان به دو بخش تقسیم کرد:
1- تجارت سنتی: در این بخش، تجار به واردات کالاهایی که از قدیم در تجارت با ایران مطرح بود اشتغال دارند. مثل تجارت فرش، پسته، تنباکو. آنها در این زمینه پای خود را محکم کرده اند و به نوعی بازار را در مشت خود دارند و نمی توانید با آنها رقابت کنید.
2- تجارت جدید: چند سالی است باب تجارت در زمینه محصولات مختلف ایرانی باز شده و محصولات تولید کشورمان را در لبنان مشاهده می کنیم. مثل ماء الشعیر، نبات، خامه، پنیر، بیسکویت و کیک و شکلات، و...
با اینهمه بیشتر، خود لبنانی ها هستند که این محصولات را به کشورشان وارد می کنند، نه ایرانی ها!

جالب است الان در دهکده های دور افتاده جنوب هم محصولات ایرانی دیده می شود. اما گسترش این امر نیازمند همکاری دولتهای دو کشور و تسهیل امر تجارت و گمرک است.

گزینه نهایی: شرکتها و موسسه های خارجی
در این بخش، تعداد اندکی از ایرانی ها را می توان یافت که شانس اشتغال پیدا کرده باشند. ممکن است یک شرکت خارجی در اروپا یا آمریکا یا کانادا، یک ایرانی را که در استخدام خود داشته، به عنوان ماموریت به لبنان بفرستد. در این زمینه می توان به شرکتهای نفتی، مهندسی و عمرانی اشاره کرد. این موارد بسیار اندک و انگشت شمار هستند.
البته جای دیگری هم مانده که برخی ایرانی ها در آن مشغول به کار هستند: سازمان ملل و بنیادهای دموکراسی نما! این سازمانها هر کسی را استخدام نمی کنند. فرد باید علم و دانش و معلومات خوبی داشته باشد و البته کمی تا قسمتی هم ضد نظام و مردم خود باشد و از اقدام علیه مصالح کشورش باکی نداشته باشد.
وقتی ما نمی توانیم!
کارهایی در لبنان هست که یک ایرانی اصلا نمی تواند انجام دهد.
کارگری: در لبنان امکان کار برای ایرانی تقریبا غیر ممکن است. جدا از قوانین کار که اجازه نمی دهد تا وقتی لبنانی برای رشته و تخصصی هست، خارجی جای او را بگیرد، آنقدر کارگر افریقایی و سوریه ای هست که کار در لبنان مقرون به صرفه نخواهد بود. حقوق خادمه ها در منازل حدود 200 دلار است. کارگر رستوران شاید همین حدود یا بیشتر دریافت کند. این در حالی است که هزینه ها در لبنان بشدت بالاست و حتی اگر 500 دلار حقوق بدهند، یک ایرانی نمی تواند بماند و پس انداز هم بکند. چون لا اقل به 1000 دلار در ماه برای کمترین مخارج نیاز دارد.
حزب الله: جوانان زیادی مایلند تا به نحوی عضو حزب الله شوند. هرچند بیشتر آنها به هوای شهادت و پاکی و سادگی می خواهند این راه را طی کنند اما برخی هم هستند می خواهند هم خدا و هم خرما را با هم به دست بیاورند.
به قول خود لبنانی ها، حزب الله مشروع الشهاده، یعنی حزب الله سرمایه گذاری برای شهادت است. نه سود مادی. در مطالب گذشته شرح دادم که چطور چرخ زندگی حزب اللهی ها نمی چرخد و اگر کسی وضع مالی خوبی دارد به خاطر خانواده و پیشینه خودش است.
از این گذشته حزب الله خارجی استخدام نمی کند. دیده شده بعضی ایرانی هایی که مادر یا همسرشان لبنانی است را به آموزش برده اند اما استخدام و کادری شدن وجود ندارد. در حد بسیجی مجانی ممکن است قبول کنند که در این صورت، باید نزدیک شدن به جبهه جنوب یا جبهه سوریه را فراموش کرد.
نکته آخر اینکه خیلی ها در این سالها تلاش کردند با همکاری بنده یا کسب اطلاعات از من، دست به تجارت یا کار اقتصادی بزنند اما یا شکست خوردند یا اگر هم موفق شدند، پشت سرشان را هم نگاه نکردند. لذا طی این هفت سال هیچ کاری را ندیدم که موفق شود.
از آنجا که درآمدها در لبنان پایین است و کفاف هزینه های بالای زندگی در لبنان را نمی دهد، قبل از دست زدن به هر اقدامی لطفا به خوبی تحقیق کنید و مزایا و معایب کار را خوب بسنجید.

مطلب مرتبط: تصویری از وضع اقتصادی یک خانواده لبنانی

۳ ۰ ۳۶ نظر ۱۶۹۰۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳۶)

سلام آقاي علوي. خدا قوت
به نظر من كمترين كار در ايران از نظر درآمدي بهتر درآمد بالا در كشور غريب هستش.
درسته كه كار پيدا كردن در ايران فقط و فقط با داشتن پارتي و آشنا پيش ميره.
بيكاري در ايران داره غوغا ميكنه.و از طرفي امنيت شغلي هم وجود نداره.بخاطر تحريم ها هر روز شاهد بسته شدن كارخانه يا كارگاهي هستيم كه به تبع به جمعيت بيكارمون هر روز اضافه ميشه.
كار بايد باشه كه جوون به فكر ازدواج و فرزند آوري و سفر و لذت بردن از زندگيش در حد مجاز و مشروع و حلال باشه.
بيكاري مادر فسادهاست.
انشالله كه تمام جواناني كه با تلاش و پشتكار دنبال پيدا كردن كه كار براي گذران زندگيشون هستن تا يه نان حلال سر سفره شون ببرن، موفق باشن و اندكي از نگراني هاشون كاسته بشه.
من خودم واقعا وقتي جوانان فراواني رو ميبينم كه با داشتن تحصيلات خوب در به  در دنبال كار هستن و نااميدي از چهره هاشون مشخصه ناراحت ميشم. جووني كه با وجود تحصيلات خوب مجبوره پول توجيبي ازخانواده بگيره.
خيلي سخته.
بياييد دعا كنيم كه همه ي جوون ها عاقبت بخير بشن انشالله.

پاسخ:

۳۱ تیر ۹۶، ۱۵:۵۵
سلام. کاملا درسته. شخصی که درامد کف جامعه رو داشته باشه در لبنان، با عذاب و کمبودهای فراوان زندگی میکنه. اما یک نفر با کف درامد در ایران می تواند زندگی بهتری نسبت به لبنانی داشته باشد. چون امکانات اساسی مثل آب و برق و گاز، بسیار بسیار ارزانتر است.

بنیادهای دموکراسی نما!!!!:-!
از این بنیادها تو کشورهایی ک ی جورایی با آمریکا مشکل دارند هست!!!!!

محمد نایینی

۳۱ تیر ۹۶ ، ۲۳:۱۹
خانم سمیرا. تحریم ها باعث بسته شدن کارخانه ها نیست. واردات و قاچاق یقه سفید ها در دولت در کارخانه ها را تخته میکنه.

پاسخ:

۲ مرداد ۹۶، ۱۲:۱۶
درست است. بسیاری از کارخانه های ما محتاج مواد اولیه خارجی نیستند، دچار ضربه ناشی از قاچاق، و واردات بی رویه یقه سفیدان و رانت خواران هستند. الان چرا زعفران را دولت مجوز واردات داده؟ ما صادر کننده هستیم. به نیروی کار ملی توجه ندارند و عاشق اجناس خارجی هستند. تعارف که نداریم. یک سفر فرانسه رفتند، گوجه فرنگی فرانسوی وارد کردند! به هر حال برای برخی شیشلیک خوران لازم است.

سلام آقاي ناييني گرامي
بله حق با شماست. بله همش تحريم نيست.خيلي ها از همين واردات دارند نون درميارن. البته نون و بوقلمون!!!!
آقاي خامنه اي گفتند كه اجناسي كه در داخل كشور توليد ميشه نبايد وارداتش ممنوع بشه. اما همين يقه سفيد ها و آقا زاده ها كه ميلياردي از راه واردات كسب درآمد مي كنن مگه اجازه ميدن كه واردات نشه؟
به قول خود آقاي علوي كه چند مدت پيش فرمودند كه مادرشون هنوز يه ماشين لباسشويي ارج دارن كه بعد از 30 سال خوب كار ميكنه. خداييش كارخانه ي ارج يكي از بهترين توليدات رو داشت و همه ازش راضي بودن. اما الان كجاست اون كارخانه؟!!!! فقط بخاطر واردات از كره و يه سري از كشورها، در كارخانه رو بستن.
آيا واقعا انصافه كه بخاطر چند نفر آدم قلدر و گردن گلفت كه كلي حمايت پشتشون هستش، تعداد زيادي كارگر زحمت كش بيكار بشن؟!!
اما خب تحريم ها هم بدجور كمر اقتصاد اين مملكت رو فلج كرده. نه اجازه ميدن ماشين آلاتي وارد بشه. نه اجازه ميدن كالايي فروخته بشه
ممنون كه راهنمايي فرموديد.

درود بر شما
یکی از دوستتانم تو کار آرایشگری هست و اینکه مدرک کانادا هم داره میخواد ببینه اگه بیاد لبنان برای کار آرایشگری چطوری درامد و آیا میتونه کار کنه اصلا این شغل در لبنان چطوره?

پاسخ:

۲۹ بهمن ۹۶، ۲۱:۴۷
در لبنان آرایشگری چه مردانه چه زنانه زیاد هست. دست در این کار زیاده. اگر بخواهد تنهایی مغازه باز کند شاید استقبال نشود یا نگذارند کار کند. در هر کوچه ای دو سه آرایشگاه وجود دارد. سالن های آرایشی معروف که قیمت های بالایی دارند در نقاط مختلف شهر وجود دارند که عموما آرایشگر مرد متخصص و صاحب نام، آرایش زنانه را انجام می دهد. از این لحاظ، رقابت زیاد است.

سلام
برای کارهای خدماتی مثل تعمیرات وسایل خانگی و موبایل و لبتاب و برق ساختمان چطوره اوضاع؟

پاسخ:

۲ اسفند ۹۶، ۱۳:۲۱
پولدارهای لبنان که مثل آمریکایی ها، عقیده ای به تعمیر ندارند! عوض می کنند! تعمیرکار لوازم برقی بسیار کم است. تعمیر موبایل وجود دارد. کار برق از بقیه بهتر است اما الان کلا رکود شده.

با سلام من ام دی اف کار هستم وضعیت کار فنی ام دی اف وکور چطور هست ایا میشه لبنان کار کرد

پاسخ:

۳۰ فروردين ۹۷، ۱۰:۴۶
علیکم السلام. در لبنان رقابت بسیار زیاد هست. و چون میزان بیکاری به بالای 40 درصد رسیده، قطعا کار پیدا کردن راحت نخواهد بود.

سلام برای عضویت در حزب الله به عنوان بسیجی بدون حقوق راهکار یا رابطه ای دارید.خواهشا راهنمایی کنید.ممنون

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۷، ۱۱:۵۰
سلام
برای عضویت در حزب الله باید در لبنان باشید و از طریق دفتر های حزب الله در مساجد یا مراکزی که دارند، اقدام کنید.

با سلام من برقکار ساختمان و صنعتی هستم کار چطوره اونجا؟

پاسخ:

۲۹ بهمن ۹۷، ۱۰:۳۲
سلام. الان که کار حسابی خوابیده و حتی شرکتهای معتبر بزرگ هم دست به تعدیل نیرو و کاهش حقوق کرده اند. ساخت و ساز راکد هست و با وجود نیروی ارزان قیمت سوریه ای، امکان رقابت برای خود لبنانی ها هم فراهم نیست.

سلام
اگر خط فقر هزار دلار هست کارگرای آفریقایی و سوری چطور با دویست دلار زندگی می‌کنن؟

پاسخ:

۱۴ اسفند ۹۷، ۱۰:۲۶
خب پول آب و برق و اجاره نمی دهند عموما. داخل رستوران یا محل کار می خوابند یا خوابگاه مشترک میگیرند. یکی از مشکلات لبنان، این هست که آب و برق مجانی داره میده به اردوگاه های فلسطینی و سوری و مردم خودش باید کلی پول بدهند. در آینده صورت هزینه های زندگی را منتشر می کنیم و می بینید کجاها رو میشه حذف کرد.

درامد پزشکان چقدر و امکان کار برای یک پزشک چگونه است؟

پاسخ:

۱۹ فروردين ۹۸، ۱۶:۱۹
درامد خوبی دارند. کمترین پر کردن ساده بین دکترهای خوب 50 دلار هست. البته درمانگاه های ارزان هم هست که مثلا بیست دلار باشه. ولی در مقابل دکترهای خیلی سطح بالا هست که کار ساده را دوییست سیصد دلار میگیرند. اما عموما درامدها خوب است. دکتر خارجی اجازه کار نداره و فقط میتونه بعد از قبولی در امتحان وزارت علوم، در مطب یک دکتر لبنانی کار کنه.

سلام خسته نباشی.من کارشناسی طراحی و دوخت لباس هستم وضعیت کار مد و لباس در لبنان چگونه میباشد آیا برای این رشته درآمد هست؟ممنون 

پاسخ:

۲۹ فروردين ۹۸، ۱۵:۱۷
سلام. ممنون. وضعیت مد که در لبنان خوب هست و مارک های لبنانی بسیار گران و مارکهای خارجی وجود داره. ولی اینکه به خارجی کار بدهند تقریبا غیر ممکن است. با اینحال تعداد مارکهای لبنانی کمه و اگر هم بخواهید برای خودشوتون برند تاسیس کنید خیلی هزینه بر هست. دستمزد کارگر و هزینه تولید در لبنان خیلی زیاد هست برای همین پیشرفت چندانی در این زمینه ندارند.

سلام . همسر من لبنانی هست . الان مجبوریم بیاییم در لبنان زندگی کنیم. اینجور که شما می فرمایید کلا و کلا و کلا کار نیست . یعنی بیچاره ایم دیگه؟ تجارت هم نمیشه کرد؟😢😢😢

پاسخ:

۱۹ ارديبهشت ۹۸، ۱۴:۲۵
سلام. کار همیشه برای آدم کاری و سختکوش که تخصص داشته باشه هست. هرچند اوضاع الان خیلی خرابه و خود لبنانی ها بیکارند. یکی از ادمینهای ما چند ماه بیکار شد. تجارت میشه کرد. باید راهش رو پیدا کرد.

اقا سلام 

وقتتون بخير 

يه سوال از خدمتتون داشتم 

من كارم دكوراسيون و ام دي اف هستش ميخواستم بدونم توي شرايط فعلي امكان كار در سوريه براي من وجود داره

پاسخ:

۲۵ شهریور ۹۸، ۱۷:۲۸
سلام. در مورد سوریه خبر ندارم. اما فکر میکنم به جهت اینکه خودشون خیلی فنی هستند، نتونید رقابت کنید. یعنی صرفه نداشته باشه براتون.

با سلام و درود فراوان

بنده متخصص شبکه و امنیت با مسلط به شبکه های سیسکو، ماکروسافت، میکروتیک و امنیت شبکه و ... هستم

میخواستم ببینم امکان یافتن شغلی مناسب دارم توی لبنان؟

پاسخ:

۲۹ شهریور ۹۸، ۱۰:۵۴
سلام. در لبنان برای چنین کارهایی باید در شرکت های معتبر استخدام بشید و حقوق پایه بالای 2000 دلار هست. ولی شرکتهای حسابی، عمدتا متعلق به مسیحیان هست که شیعیان رو کمتر استخدام میکنند، چه برسه خارجی اونم ایرانی! اونها سعی می کنند فارغ التحصیل های نخبه دانشگاه هایی مثل آمریکایی بیروت و سنت ژورف و درس خوانده های خارج رو استخدام کنند.

سلام

اگه داوطلب به عنوان یه بسیجی بخوایم بریم لبنان و به حزب الله بپیوندیم ما رو به جنگ میبرن؟ در ضمن بنده ایرانیم

پاسخ:

۸ آبان ۹۸، ۱۰:۰۴
سلام
اصلا خارجی نمیگیرند. خارجی اگر مادر یا همسرش لبنانی باشد و در لبنان ساکن باشد، در مراتب پایین اداری فرهنگی می پذیرند.

سلام وقت تون بخیر 

کار آرایشگری در لبنان چطوره؟؟

پاسخ:

۱ بهمن ۹۸، ۱۰:۰۰
علیکم السلام
خوبه، البته اگر در منطقه خوبی باشه. البته رقیب زیاد هست. در هر خیابان چند آرایشگاه هست. تعدادشون واقعا زیاده.

سلام. وقت بخیر. من تو زمینه کاشت مو و زیبایی هستم  میخاستم برای مهاجرت به لبنان برم. در زمینه زیبایی و کاشت مو. اوکی هست اونجا.؟ 

پاسخ:

۱۷ فروردين ۹۹، ۲۱:۰۳
سلام. در لبنان فعلا اوضاع مالی بشدت خراب هست، به خاطر کرونا هم هیچ پروازی به لبنان نیست. مجوز کار نمی دهند و باید در مطب و مرکز زیبایی دیگران برای آنها کار کنید.

 سپاس از پاسخگویتون. من در منطقه الهرمل  دوستان زیادی دارم. و یک اشنا دارم. ک  یکی از فامیلاشون دکتر هستن و مرکز زیبایی دارن. و گفتن بعد از اوضاع کورنا. ما برات کارات. رو اوکی میکنیم. میخاستم بپرسم ک آیا در منطقه الهرمل زندگی بهتر از بیروت هست؟  برای همین پرسیدم آیا در زمینه. زیبایی لبنان اوکی هست یا خیر. ممنونم ازتون. 💖

پاسخ:

۱۸ فروردين ۹۹، ۲۰:۵۵
هرمل محرومترین منطقه شیعیان و دورترین منطقه به بیروت هست. من نمیدونم کدوم یک از کشاورزان یا مردم آنجا دنبال زیبایی هستند یا هزینه اش رو دارند؟ :)
میتونید پس از برطرف شدن کرونا و بازگشایی فرودگاه یک سفر آمده و اوضاع را از نزدیک بررسی کنید.

سلام وعرض ادب ،اگه ممکنه درمورد کار کفش و کفاشی در لبنان اطلاعاتی در اختیارم بگذارید کار تو تولیدی کفش منظورمه ممنون

پاسخ:

۲۶ خرداد ۹۹، ۱۰:۱۹
سلام. در لبنان حرفه کفاشی سنتی وجود داشته که هنوز تک و توک آدمهایی در بازارهای سنتی لبنان وجود دارند. اما امروزه مثل کشور خودمان بخش اصلی بازار کفش توسط واردات خصوصا مارکهای اصلی و مشابه پر می شود. ظاهرا تولیدی چرم لبنانی هم وجود دارد که سهم اندکی از بازار را در اختیار دارد. چین پدر همه را دراورده و حتی کفشهای مارکدار هم تولید ویتنام و چین است.

سلام. من کاشی کارم نماکار حرفه ای چطوری میتونم لبنان یا عمان مار جور کنم اونجا هیچ اشنایی ندارم اگه کسی راهنماییم کنه ممنون میشم

پاسخ:

۱۵ مرداد ۹۹، ۱۳:۵۱
سلام. الان که وضع کار ساختمانی در لبنان کساد هست. در لبنان شانس خیلی خیلی کمی برای کار دارید چون غیر از لبنانی ها، بناهای سوری هم هستند که کار را مفت قبول می کنند. در عمان خبر ندارم.

سلام من مربی شنا و ناجی غریق هستم وضعیت کار برای رشته ما چطوره در لبنان؟

پاسخ:

۲۹ مرداد ۹۹، ۱۲:۵۷
سلام. اطلاع دقیق ندارم. اما وضعیت کار در استخرهای هتل ها و مناطق تفریحی نباید بد باشه. استخر سرپوشیده که زمستان هم باز باشه کم هست. بیشتر دریا و استخرهای لب دریا هست. ولی شاید خارجی را نگیرند.

سلام.این‌چه‌عدالتیه..ماایرانیها،نگذاشتیم‌اسراییل‌،کشورشان‌را‌تصرف‌کند..رفتارشون‌با‌مااینگونه‌است.‌.‌

پاسخ:

۵ شهریور ۹۹، ۱۷:۱۴
سلام. خب آنها هم می گویند چه عدالتی است، خودمان بیکاریم یکی بیاد زبان بلد نیست، جای ما را هم بگیرد! حرفشان منطقی است یا نه؟ ضمن اینکه فکر نکنید ما نگذاشتیم. ایران قبل انقلاب حامی صهیونیستها بود و لبنانی ها خودشان جلوی رژیم صهیونیستی ایستادند. ما بعد انقلاب کمک کردیم. نه اینکه ما نگذاشتیم. اتفاقا برخی لبنانی ها هم می گویند ما برای امنیت شما خون دادیم و جنگ و بدبختی کشیدیم. درست هم می گویند.

سلام درامد یه مهندس مکانیک تو لبنان چجوره و چقدر میگیرند

پاسخ:

۱۳ دی ۹۹، ۱۱:۲۴
سلام. خبر ندارم خصوصا که الان همه چی به هم ریخته 

مکانیکی تو لبنان درامد داره 

پاسخ:

۱۸ دی ۹۹، ۱۴:۵۷
بله. مکانیکی خیلی زیاد هست چون تنوع ماشین زیاده

سلام درامد یه مکانیک و کارهای رباتیتک تو لبنان چجوره ؟دانشگاه امیر کبیر و شریف از نظر لبنانی ها دانشگاه های خوبی هستند

پاسخ:

۱۸ دی ۹۹، ۱۵:۰۰
سلام. اطلاع دقیق ندارم. خصوصا با این وضع شغل و اقتصاد خیلی از افراد بیکار شده اند و برخی نصفه نیمه حقوق میگیرند. درامدهای دلاری هم به لیره تبدیل شده و ارزش خود را از دست داده

یعنی مکانیک ها ماهیانه کم کم ۱۰۰۰دلار میگیرن

پاسخ:

۲۲ دی ۹۹، ۱۶:۲۱
معلوم نیست. اگر کارمند شرکت باشد شاید. اما تعمیرگاه شخصی داشته باشد قطعا خیر.

سلام من چند سوال دارم

اگه مهندسی مکانیک بگیرم تو لبنان شغل برام هست یا باید شروع کنم به گشتن کار؟

مهندسی ساختمان سازی ماهیانه چقدر میگرن؟

چه نوع مهندسی در لبحان درامد دارد؟

هزینه پرواز از لبنان به ایران چند دلاره؟

پاسخ:

۶ بهمن ۹۹، ۲۳:۱۲
سلام. سوال شما پاسخ ثابتی ندارد. شاید مهندس در یک شرکت کار کند، که به حقوق آن شرکت بستگی دارد (تازه بستگی دارد که شرکت هنوز به دلار حقوق بدهد یا به لیره لبنان). شاید کار آزاد کند، شاید هم خودش دفتر بزند. فکر نکنید اگر به لبنان بیایید کار ریخته، الان بیکاری در لبنان برای مردم خودشون بالای ۴۰ درصد هست و شانس نیروی کار خارجی برای کار بشدت پایین هست.
هزینه پرواز حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار است.

سلام با رشته ریاضی چه شغل هایی تو لبنان درامد داره و چتد دلار میگیرن؟(رشته های مهندسی و ...)دکتری و شاخه های دکتری نه

درضمن پر درامد ترین شغل ها در لبنان را بگویید

راستی شما تو کدام شهر لبنان هستید

پاسخ:

۱۱ بهمن ۹۹، ۲۰:۴۰
سلام. این چه سوالی است؟ الان شما درامد همه مشاغلی که با این رشته میشه در ایران کار رکد رو میدونید؟ همه جا یک قیمت هست؟ نیست.
پر درامد ترین شغل تجارته. خود نخست وزیراش هم تاجرند و میلیاردر.

سلام 

برادر من منظورم شغل دولتی یا مهندسی هست نه پزشک و تاجر الان شغل خود شما چیست ؟مهندسی عمران در لبنان درامد دارد ؟ شغلی به تجارت و پزشکی بگویید که ماهیانه۲۰۰۰دلار یا بیشتر درامد داشته باشند

پاسخ:

۱۳ بهمن ۹۹، ۱۵:۲۸
سلام. شغل دولتی به خارجی نمی دهند. درامدشان خوب بود اما الان که دلار گران شده و درامدها ثابت است، وضعشان به هم ریخته. الان دیگر شغلی نیست که به دلار در بیاورد آنهم ۲۰۰۰ تا. خیلی خیلی کم هستند شرکتهایی که شاخه و شعبه یک شرکت خارجی هستند و هنوز به دلار حقوق می دهند. خیلی تلاش نکنید. وضع لبنان الان بدتر از ایرانه و با تمام شدن دو میلیارد دلار خزانه به قحطی خواهد رسید.

سلام درامد مغازه دار ها خوبه؟راستی خرید و فروش در مغازه ها به لیره هست پس چطور دلار به دست میاورند؟لطفا جواب دهید

پاسخ:

۱۳ بهمن ۹۹، ۱۵:۱۷
سلام. الان اوضاع خیلی خراب هست. سود همه کم شده چون مردم نمی توانند زیاد خرید کنند. قبلا راحت دلار می خریدند. الان دلار گران شده و تاجر برای وارد کردن کالا باید کلی بدبختی بکشد تا مبلغ را به دلار تامین کند.

سلام واحد پول لبنان لیره هست چرا با دلار ماشین و خانه میخرن؟چرا با دلار خرید و فروش میکنند

پاسخ:

۱۴ بهمن ۹۹، ۲۲:۳۳
در لبنان به جهت اینکه کشوری توریستی است دلار هم رد و بدل می شود. همه مغازه ها و تاکسی ها و هتل ها و پمپ بنزینها به راحتی دلار قبول می کنند. قیمت رسمی دولتی دلار در بانک حدود ۴۰ سال با نرخ تقریبا ثابتی بین ۱۵۰۷ تا ۱۵۱۵ لیره تعیین می شد که مردم آن را رند کرده و ۱۵۰۰ حساب می کردند. تا اینکه از مدتی پیش دلار در لبنان اوج گرفت و نزدیک ۹۰۰۰ لره رسید. به همین سبب ماشین و ملک را عموما با همان نرخ قبلی دلار مطالبه می کنند تا ارزش آن حفظ شود.

میدونی با سیستم یا گوشی معمولی میتونی بیتکوین ماین کنی راحت روزی 1 دلار میده
لینک دانلودش اینجاست
https://cryptotabbrowser.com/3071294

پاسخ:

۱۱ اسفند ۹۹، ۱۷:۲۹
قبلا این سیستم را مورد تحقیق و بررسی قرار دادیم. در این سیستم چون قدرت پردازش گوشی و رایانه شخصی مثل ماینرهای بیتکوین نیست، روی چرخه زیرمجموعه ها حساب باز می‌شود و باید مثل شبکه‌های هرمی زیرمجموعه های زیادی داشته باشید تا درآمد خوبی کسب کنید و زیر مجموعه ها هم باید زیرمجموعه های شلوغی داشته باشند. وگرنه اصلا جواب نمی‌دهد.

با عرض سلام وقت بخیر ،بنده کارشناسی‌ارشد شیلات رو دارم،خیلی علاقمندم که در لبنان زندگی کنم ، اوضاع پرورش ماهی و صنعت شیلات اونجا چطوره !؟

بنده ۴ساله مشغول کار پرورش ماهی هستم 

ممنون میشم راهنماییم کنید 

 

 

 

 

پاسخ:

۱۰ مرداد ۰۰، ۲۱:۰۱
سلام. در لبنان ماهیگیری سنتی و محدود رواج داره و امتیاز صید عمده دست شرکتهای خاص و خارجی است. متاسفانه پرورش ماهی هم چندان رواج نداره چون در مناطق مختلف اگر کسی بخواهد کارخانه و تولیدی بزند باید به گروه های قدرتمند آن محل باج بدهد که گاهی به ۵۱ درصد سود می رسد!

سلام العلیکم

وقتتون بخیر،

یك ايراني بخواد در لبنان مهاجرت كنه سخته؟؟

زندگي در لبنان سختهه؟؟

پاسخ:

۱۷ ارديبهشت ۰۱، ۲۱:۵۴
علیکم السلام. بله قبلا سخت بود الان سخت تر.

سلام .من بندکشاجر نما ساختمان هستم.ایا اونجا ساختو ساز هست کلا بندکشی اجر گیر میاد.؟؟

پاسخ:

۳۱ مرداد ۰۱، ۰۹:۰۷
سلام. آجر که مثل ما ندارند. ولی کار نما و سنگ وجود دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها