کارت وفاداری در لبنان

کارت وفاداری در لبنان

در لبنان همانند کشورهای عربی و غربی، فروشگاه های بزرگ، کارت هایی برای جمع امتیاز به مشتری می دهند. اگر در لبنان تا به حال دنبال گرفتن کارت نبودید حتما این مطلب را بخوانید.
بیشتر بنگاه های تجاری مثل سوپرمارکت ها یا فروشگاه های زنجیره ای برندهای معروف، کارتی به مشتری اختصاص می دهند که به پاس خرید وی و مشتری ماندن، خدماتی روی آن به مشتری تعلق می گیرد.

اطلاع رسانی توسط ایمیل یا پیامک در مورد تخفیف ها و جشنواره ها، گاهی هدیه تولد یا تخفیف خرید برای صاحب کارت در روز تولدش، جمع امتیاز به ازای مبلغ نهایی هر بار خرید شما، امکان خرید با امتیازات و استفاده از تخفیف ویژه برای برخی اجناس.
البته سیاست های هر فروشگاه و میزان امتیاز دهی با دیگر فروشگاه ها فرق می کند. بعضی ها بابت هر 1000 لیره لبنان خرید از طرف شما یک امتیاز می دهند، برخی 2000 لیره را یک امتیاز می دهند بعضی 7000 لیره را. برخی فقط امتیاز می دهند، بعضی ها اعتبار واقعی، یعنی می توانید با آن قسمتی از فاکتور خرید دفعه بعدتان را بپردازید. در این فروشگاه ها روی اجناسی نوشته cash bsck فلان مقدار دلار، یعنی اگر این موبایل را بخرید 30 دلار اعتبار واقعی به کارت شما سرازیر می شود. بعضی ها جدولی برای انتخاب جایزه بر حسب امتیاز دارند و شما می توانید از چیزهای معمولی مثل یک دست لیوان یا یک ماهیتابه گرفته، تا تلوزیون 32 اینچ به عنوان جایزه بردارید.
برخی کارتها مربوط به یک مجموعه است و برخی مربوط به شرکتهای مختلف که از هر کدام خرید کنید، برایتان امتیاز پر می شود. بعضی ها فقط در یک شعبه  کاربرد دارد و برخی در کل کشورهای عربی ودر تمام شعبه های برندهای مورد نظر.

اولین بار که به لبنان سفر کرده بودم از دیدن کیف پول قلمبه و پر از کارت اعتباری جوان بیکار هم سن خودم غرق در تعجب شدم. اما الان فهمدیم این کارتها، کارت بانکی نبوده. خیلی از ایرانی ها خصوصا خانواده دیپلماتها یا وابستگان سازمانهای ایرانی، از داستان کارت خبر ندارند و چون دقیقا هم نمی فهمند صندوقدار چه می گوید، خریدهایشان را نقدا حساب می کنند و می روند.

عموما صندوقدار می پرسد کارت دارید؟ می خواهید کارت برایتان صادر شود؟ حتما کارت بگیرید و از امتیازهای آن استفاده کنید. خود من بارها جوایزی را انتخاب کرده ام، مثل ریش تراش، تلفن بیسیم، مخلوط کن، ظرف. فرصت را از دست ندهید. حتی اگر کارتتان هماهتان نباشد شماره آن یا شماره تلفن شما، اکثرا می تواند به عنوان جایگزین استفاده شود و امتیاز خرید تان را برایتان ثبت کنند.

۱ ۰ ۳ نظر ۲۷۰۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳)

سلام.اینجا میری فروشگاه یه جنس بخری.بعد که فروشنده میگه فلان مقدار میشه تعجب میکنی، چون قیمت روی جنس رو قبلش دیدید که کمتر از مبلغی هست که فروشنده میگه.وقتی هم اعتراض میکنی میگه قیمت جدید اینه.خب این که جنس قدیمیه!!!!!!جایزه پیش کش

سلام
چند سالی است کارت اعتبار در بیشتر فروشگاه های زنجیره ای ایران مد شده. مثلا سه نو مشتری معمولی نقره ای و طلایی دارند که به هر کدام تخفیف مخصوص خودشون را میدهند. و تخفیف ها را به دارندگان کارت با پیل من اطلاع میدهند. 

پاسخ:

۱۷ تیر ۹۶، ۱۳:۴۶
سلام
اينها در ایران نبود. از خارجه یاد گرفتند. سیاستهای جذب مشتری است. شما وقتی کارت داری، برای یک ماست خریدن هم میگویی خب بگذار امتیاز هم بگیرم. با این روش اقتصاد محلی را نابود می کنند و در بازار مشکل ایجاد می کنند. یعنی فروشگاه های کوچک ورشکست می شوند و می روند کارگر سوپرمارکتهای بزرگ می شوند. جالب است بیشتر این هایپر مارکتها، با سرمایه خارجی ها ایجاد می شود. مثل کارفور.

یه اخلاقی که دارید بنده تقریباتمام مطالب وبلاگ شما خوندم از هر بهانه ی استفاده میکنید تا ایران رو بکوبید...
من احساس میکنم اتفاقی تو ایران براتون افتاده که این نگاه براتون شکل گرفته
حکایت شما حکایت اون بنده خدای هست که رفت شهری دید کوری نشسته جلو در دروازه نرفت داخل شهر وقتی برگشت به همه میگفت وارد شهری شدم که همه کور بودند.../.
البته میدون الان هزاران توجیح میارید برا نقد حرف بنده../
نگاه تون رو نسبت به ایران عوض کنید برا خودتون خوبه برا اعصابتون برا روح روانتون

پاسخ:

۲۰ تیر ۹۶، ۱۴:۵۰
اشتباه می کنید. اینجا صرفا پایگاهی برای معرفی لبنان است. گزارش موارد مختلف مربوط به لبنان بدون پیش داوری یا قضاوت انجام می گیرد. اما متاسفانه افرادی ممکن است خود یا مملکت خود را در اموری پایین تر احساس کنند. این مشکل من نیست. اگر صدا وسیما در خبرهایش از یک یشرفت علمی در کشوری مثل آمریکا خبر دهد آیا کوبیدن ایران است؟
البته واضح است نگاه غلط یک عده نژاد پرست خودبرتر بین ایرانی، حتی با زندگی در خارج هم اصلاح نخواهد شد. آنها تصور دارند همیشه و در همه چیز از بقیه برترند!
واقعیت های کشور و واقعیت های منطقه و دیگر کشورها را با یک گزارش یا نفی یک گزارش نمی توان عوض کرد.
اگر گزارش شود فروشندگان لبنانی با مشتری خوب برخورد می کنند حتی اگر خرید هم نکند، این کوبیدن ایران است؟ جالب است در این گزارش هیچ مقایسه ای بین ایران و لبنان نشده اما شما آنرا کوبیدن ایران تصور می کنید! به اعصابتان مسلط باشید


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها