جاسوسی پیشمرگه از حزب الله به دستور اسراییل

جاسوسی پیشمرگه از حزب الله به دستور اسراییل

خبرگزاری النشره به نقل از اسپوتنیک گزارش داد که تحقیقات پلیس لبنان که در مورد متهم عراقی صورت گرفت به کشف یک موسسه امنیتی نظامی اسراییلی انجامید.
ماروین بن ی ی از استان دهوک در شمال عراق در منطقه سبتیه در شرق بیروت ساکن شده بود و دست به جاسوسی علیه حزب الله زده بود.
موسسه TASA ELITE توسط افسران صهیونیست اداره می شود و در اقلیم کردستان عراق فعالیت می کند و از آنجا برای عملیات در کشورهای عربی استفاده می کند. این موسسه مدعی مبارزه با تروریسم و دولتهای حامی تروریسم است.
خبرگزاری روسیه همچنین گزارش داد که بازداشت این متهم حدود یکماه و نیم پیش صورت گرفته و در میان تحقیقات از وی مشخص شده است وی از سال 2011 جزو نیروهای فعال پیشمرگه است. این نیروها همکاری امنیتی و نظامی با اسراییل دارند و مستشاران امنیتی اسراییل را به بهانه مبارزه با داعش فرا خوانده اند.
متهم در برابر بازجویان گفته است همراه پیشمرگه ها نجنگیده و استخدام او زمانی رخ داده است که وی به همراه بستگانش به طور قانونی در 27 نوامبر 2014 در لبنان حضور یافته است.
وی شش ماه پیش در فیسبوک از طرف شخصی با نام کاربری ایلان ناسیم درخواست دوستی دریافت کرد و پس از عمیق شدن رابطه آنها، ناسیم اعتراف کرد افسر ارتش رژیم صهیونیستی است. وی به خاطر مواضع ضد عربی و ضد اسلامی که متهم داشت با او طرح دوستی ریخت. در پی آن ناسیم سریعا از وی خواست اطلاعاتی از حزب الله و ارتش لبنان و مقامات سوریه ای جمع آوری کند و افرادی را در لبنان و عراق عضو گیری نماید.
متهم اعتراف نموده که از افشا شدن موضوع می ترسیده اما افسر صهیونیست وی را قانع کرده که اصلا فعالیتش کشف نشود و کسی مزاحم وی نگردد. وی ماموریت یافت تا از برخی اماکن جاسوسی کند. دو هفته قبل از بازداشتش، رییسش از وی خواسته بود تا اطلاعاتی در مورد رون آراد جمع آوری نماید.
نیروی انتظامی لبنان به اطلاعاتی دست یافت که نشان می دهد ناسیم، تاسا ایلیت را اداره می کند که خود را دستگاهی متشکل از افسران نخبه ارتشهای مختلف جهان معرفی می کند که هدف آن مبارزه با تروریسم و نجات شهروندانی است که توسط تروریستها یا دولتهای حامی تروریسم ربوده شده اند! اما آرشیو این شرکت نشان می دهد افسران آن تنها افسران ارتش رژیم اشغالگر قدس هستند.
همین طور معلوم شد ناسیم متولد قدس اشغالی در سال 1966 است و در عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان و جاهای دیگر، عملیات داشته است. اخیرا ناسیم در کردستان عراق در جبهه ها به همراه پیشمرگه مشاهده شده است.
نا گفته نماند، پیشمرگه ها در پی نفوذ اسراییل، در حال پیاده کردن نقشه های شوم این رژیم هستند و به زودی همه پرسی برای استقلال کردستان برگزار خواهند کرد. ترکیه از این اقدام بشدت عصبانی است. در مقابل آمریکا از استقلال کردستان حمایت کرده است. حزب آزادی کردستان هنوز خبری نشده، اعلام کرده است جلوی دسترسی ایران به سوریه و لبنان را خواهد گرفت!

استفاده از این مطلب صرفا با ذکر منبع مجاز است - ترجمه محمود علوی

۱ ۱ ۲ نظر ۱۹۵۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

از کهگیلویه و بویراحمد

۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۴:۳۵
خیلی وقت است مطالبتان را می خوانم ... از سه چهار سال پیش .....از محروم ترین استان ایران دستتان را می بوسم ...به خاطر قلمتان ....دروغ چرا ! برای کسی مثل من که متولد دهه هفتاد هستم ، یاد و خاطره انقلاب و دفاع مقدس بیگانه است .... دروغ چرا ! اگر بگویم هنوز که هنوز است چه گوارا برایم اسطوره و راهنما است ....اما همیشه ذهنم در مورد دو نفر ، می ایستد ... یکی امام موسی صدر ...دیگری چمران .... مطالب شما گاهی برای من 23 ساله که از سر غرور اشکم را کسی نمی بیند ، بهانه ای برای گریه در تاریکی اتاق است ....دست مریزاد برادر .... کاش می شد ... کاش .....


پاسخ:

۲۰ خرداد ۹۶، ۱۴:۰۹
سلام و درود. خوشحالم که مطالبم مفید بوده و توانسته ام بخش اندکی از عظمت مردان الهی مثل امام موسی صدر و شهید چمران را روایت کنم. التماس دعا

سلام خداوند حفظ ت کند در امان خدا بوده باشید 960324 چ

پاسخ:

۲۵ خرداد ۹۶، ۰۴:۲۲
علیکم السلام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها