به خدایم فحش دادند، انتقام گرفتم

به خدایم فحش دادند، انتقام گرفتم

امروز سالروز شهادت جوانی از جبل عامل است که بابت فحاشی صهیونیستها به خداوند انتقام سختی از آنان گرفت.

به گزارش پایگاه لیبانیران، شهید حسن قصیر متولد روستای دیرقانون در نزدیکی شهر ساحلی صور در جنوب لبنان بود. او در ۸ نوامبر ۱۹۶۵ در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. از آنجا که برادرانش در مدرسه فنی جبل عامل نزد شهید چمران درس خوانده بودند و آموزه های فرهنگی دینی را از امام موسی صدر فرا گرفته بودند، ارادت خاصی به امام موسی صدر و راه مقاومت داشت. بعد از اتمام درس در مدرسه دهکده خودشان و مدرسه دهکده پایین، عباسیه، به مدرسه فنی حرفه ای جبل عامل رفت. همیشه نفر اول کلاس بود و بسیار در فعالیت های فرهنگی و پیشاهنگی شرکت می کرد. به گفته برادرانش نماز شبش ترک نمی شد و پیشنهاد های سفر به خارج و فراموش کردن مشکلات را رد می کرد.
در سال ۱۹۸۵ پس از شهادت دوستش حسن مشیمش، توسط دشمن صهیونیستی اشغالگر دستگیر شد و مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت. وقتی بازجوی صهیونیست به خدا فحاشی کرد، خیلی عصبانی شد و با خود عهد کرد انتقام بگیرد. بازجو پس از فحاشی به خدا، گفته بود خدا را گذاشتم در این کشو. به مهدی هم قسم نخور، برایش یک سلول در زندان آماده کرده ایم.

پس از آزادی، همیشه دنبال این بود که به گونه ای در عملیاتی شرکت کند. به واسطه ای توانست اجازه شرعی عملیات استشهادی را از امام خمینی دریافت کند و پس از آن ماشینی را که توسط یکی از جوانهای حزب الله بمب گذاری شده بود، برای عملیات برگزید. تنها کسانی که از عملیات خبر داشتند همان دوست حزب اللهی و یکی از فرماندهان کارآمد حرکت امل و بچه های شهید چمران، شهید محمد سعد بود. صبح در کلاس امتحان ریاضی داشتند و نمره اش هم ۲۰ شد. انگار نه انگار عملیاتی در پیش دارد.

چند ساعت بعد قبل غروب، ماشین خود را از کوچه کنار مدرسه به کاروان ماشینهای اشغالگران کوبید و انفجار آن باعث کشته و زخمی شدن ده ها افسر و سرباز دشمن اشغالگر شد.

مکان عملیات استشهادی شهید حسن قصیر

محل شهادت حسن قصیر، کنار موسسه فنی حرفه ای جبل عامل که شهید چمران مدیر آن بود

۰ ۰ ۷ نظر ۳۶۴۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

خدا رحمتش کنه...............عجب غیرتی


اقای علوی و دوستان عزیز برای بنده هم دعا کنید چون هر دو مچ دستم قراره عمل جراحی بشه ٢٧بهمن ماه.استرس شدید  دارم.

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۵، ۰۹:۳۶
surprise خداوند شفا عنایت کند به حق ائمه اطهار

انشاالله با آقا ابا عبدالله محشور بشوند و انشاالله شفاعت شهدا نصیب ما هم بشه.

سعید اصلانی

۲۰ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۰۱
خدایش بیامرزد
ولی این یک تروریسم خوب حساب می شود و قابل تقدیر است؟ و در مقابل استشهادیون دولت اسلامی تروریست های بد هستند و تقبیح می شوند.

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۵، ۰۹:۲۵
؟؟؟؟ تروریست؟
یک ازادیخواه، یک مبارز آزادی، یک ظلم ستیز، آیا تروریست است؟
کشتن سربازان دشمنی که خاک انسان را اشغال کرده اند تروریسم نیست. تعریف تروریسم را لطفا از منابع علمی مطالعه بفرمایید.
ضمنا انتحاری های داعش، همیشه مردم و مساجد را هدف قرار داده اند، برای اجبار مردم به تسلیم. به نظر من مقایسه این دو دسته کاملا غلط است

سلام
حزب الله؟ آرم امل بالای عکس نصب شده که

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۵، ۰۹:۳۴
علیکم السلام. بله. حرکت امل ایشان را شهید خودش محسوب می کند و عملیات را به نام خودش ثبت کرده. در حالیکه حزب الله در آن زمان بطور مخفیانه عملیات می کرد و خیلی از عملیاتهایش را دیگران به نام خود به عهده می گرفتند. ایشان با شهید محمد سعد که از فرماندهان حرکت امل بود همکاری می کرد. برادرش تعریف می کند یک روز به مغازه پدرم آمد که سر سه راهی دیرقانون صور عباسیه قرار داشت. گفت برای اینکه به مدرسه نزدیک تر باشم و تنهایی بتوانم بهتر درس بخوانم می خواهم بالای مغازه بمانم. نگو از آنجا حرکت کاروانهای دشمن را رصد می کرد و با بیسیم اطلاع می داد. یک روز ریختند و من و حسن را گرفتند. شانس آوردیم بیسیم و کلی اسلحه که بالای مغازه پنهان کرده بودیم ندیدند. در هنگام بازجویی به ما و دین و خداوند اهانت کردند که باعث شد شهید حسن برای اهانتشان به خداوند، به فکر انتقام بیفتد. شهید حسن بسیار به خداوند حساس بود. یکبار مرد بزرگسالی در مغازه حرف کفرآمیزی زد و به خداوند اهانتی کرد. شهید حسن گفت برو بیرون. جنس به شما نمی فروشیم. اگر فلان ریش سفید منطقه یا خانِ اینجا در خیابان بود جرات می کردی در مغازه به او اهانت کنی؟ پس چطور جرات می کنی به خدا اهانت کنی؟

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
آقاي سعيد اصلاني اصلا متوجه هستي چي ميگي؟استشهاديمون دولت اسلامي كدوم نفمهم هايي هستن؟برن به درك همشون.از اسمشون هم آدم خنده اش مي گيره.لعنت خدا به تمام داعشي هايي كه واسه خودشون فكر كردن آدم هستن و مسلمان.همون جا كه جاي *** و ابوجهل هستن جاي اونا چند قدم اون طرف تره.از جنس نجاست هستن.**** ****** *** *** ** ******* **** * **** ** ***** *****.آقاي علوي ببخشيد كه بد حرف زدم اما واقعا آتيش گرفتم از شنيدن اين اراجيف.

پاسخ:

۲۸ بهمن ۹۵، ۱۳:۲۴
من به نظرات مخالف تا وقتی اهانت نکرده اند و خیلی از منطق دور نشده باشند احترام می گذارم. گفتم شاید در بیان نظرشون ادبیاتشون غلط بوده و منظورشون این نبوده که انسان در وحله اول میفهمه.

سلام وخسته نباشید.
وبلاگتون واقعاجامع وعالیه خداقوت.
علاقه ی زیادی دارم به اینکه بیام لبنان وبا شهداشون مخصوصا شهدایی که جدیدا شهید شدن ویا درچند سال اخیرودوست دارم خاطرات وزندگی نامه هایی ازشون تهیه کنم.دعاکنین که خدا این توفیق را به من بدهد

پاسخ:

۲۱ اسفند ۹۵، ۱۴:۱۳
علیکم السلام. از لطف شما ممنون
امیدوارم این کار رو بتونید انجام بدید. چون ندیدم کسی انجام بده. حزب الله برای خودش یک روال روتین درباره نیروها دارند که وصیتشون رو ضبط می کنند. اما تهیه برنامه و خاطرات و زندگی نامه، فعالیت قوی ازشون ندیدم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها