اپلیکیشن های مشکوک در میان توزیع کنندگان رسمی

اپلیکیشن های مشکوک در میان توزیع کنندگان رسمی

امروزه اپلیکیشن های موبایل گوی سبقت را در بازار برنامه نویسی و کامپیوتر ربوده اند. فراوانی گوشی های هوشمند در دست مردم باعث شده تا هر برنامه نویسی هوس کند به سوی برنامه نویسی موبایل برود. در این میان هکرها هم علاقه وافری به ورود به این حیطه پیدا کرده اند.

دنیای موبایل امنیتش کمتر از دنیای رایانه است. موبایل همیشه روشن است و همراه شماست. اطلاعات شما را روی خود دارد. عکس شما و خانواده، شماره تلفن آنها، مکان جغرافیایی وجود شما، پرونده های شما، شماره های حساب و کارت های بانکی شما واگر بی احتیاطی کرده باشید، رمز آنها! اولین اطلاعاتی است که هر اپلیکیشنی اجازه دسترسی به آن را خواهد داشت.
حتی اگر فقط از مکانهای رسمی مثل گوگل پلی دانلود کنید باز هم در خطر هستید. دو سه ماهی است یک اپلیکیشن ایرانی پیام رسان معرفی و توزیع شده که کاربران میهن پرست به عنوان جایگزین برای اپلیکیشن های خارجی از آن یاد کردند و در کافه بازار و گوگل قابل دریافت است.

این برنامه هر ماه که آپدیت می کرد، اسم برنامه را عوض می کرد. در یکی از آپدیت ها خود را پیام رسان رسمی بانک ملی ایران معرفی کرد و نوشت به همین دلیل نام خود را عوض کرده است. در سایت بانک ملی تنها جایی که از آن نام برده شده مربوط به مسابقه عکاسی اربعین است که بانک ملی هم در آن نقشی نداشته و در بخش اخبار خود می نویسد می توانید در مسابقه شرکت مزبور شرکت کنید و با دانلود اپلیکیشن آنها، تصاویر خود را بفرستید.  ضمن اینکه در خبری داخلی که فقط کارمندان بانک امکان مشاهده آن را دارند نوشته بانک ملی ایران از میان شبکه‌های پیام رسان داخلی، شبکه پیام‌رسانی **** را به عنوان شبکه پیام رسان خود انتخاب نمود.
اولین سایت اینترنتی این شرکت با دامنه دولت محلی جزیره مان (im) واقع در جزایر ایرلند به تبلیغ این اپلیکیشن می پرداخت. ثبت کننده آن یک ایرانی و یک نفر آلمانی بودند. پس از آپدیت و تغییر نام دوباره، سایت اینترنتی جدید این شرکت با دامنه ai یعنی کشور آنگوویلا (از کشورهای تحت سلطه انگلیس) به کار خود ادامه داد! جالب تر اینکه ثبت کننده دامنه و سرورهای آن در روسیه هستند. عجیب تر اینکه تیم فنی این سایت، در ایرلند است. این شرکت ایرلندی درگیر مشکلات حقوقی بین شرکت آیکان (ثبت دامنه های اینترنت) و قوانین ثبت اطلاعات کشور ایرلند بود و تبصره خاصی از سوی شرکت آیکان برای آن تدوین شد.

این اپلیکیشن در آپدیت خود ادعا دارد گوشی شما را به ATM در دستان شما تبدیل می کند! چرا باید یک اپلیکیشن وطنی با این همه موارد مشکوک به راحتی فعالیت کند و هیچ نظارتی بر این موارد نباشد؟ حتما باید یک سرقت اطلاعاتی و بانکی بزرگ رخ دهد و هزاران ایرانی خسارت زده شوند تا سیستم های اطلاعاتی و نظارتی ایران دنبال عامل آن بگردند؟ چرا بانک دولتی باید با یک شرکت خصوصی اینچنینی همکاری کند و اطلاعات خود را در معرض خطر قرار دهد؟ آیا مانند قضیه بانک ملت، پای رانت و فشار سیاسی در میان است؟
برای تامین امنیت خودتان در این آشفته بازار، همیشه هنگام دانلود برنامه ها، از موارد دسترسی برنامه مطلع شوید. به راحتی اجازه ندهید یک برنامه ساده، حساس ترین اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کند. مثلا یک برنامه نقاشی یا بازی، چرا باید تمام شماره تلفن های شما، مکان شما، دوربین و میکروفون شما، و کلی مورد حساس دیگر دسترسی پیدا کند و اجازه هم داشته باشد شبکه را قطع و وصل کند و صفحه نمایش را روشن یا خاموش کند؟ این مجوزها دقیقا به آن اجازه می دهند با خاموش بودن صفحه نمایش، تمام اطلاعات شما را خرده خرده و سر فرصت بدزدند. پس اگر دیدید مصرف اینترنت شما بالا رفته و الکی هی کارت شارژ باید بخرید، بدانید قطعا در حال دزدیدن اطلاعات شما هستند.

نگویید حالا مگر من مهم هستم که اطلاعاتم را بدزدند. با جمع یک دیتا بیس یا بانک اطلاعاتی از مردم یک کشور در واقع سلاحی خطرناک تر از بمب اتم در دست دشمن و اجانب قرار می گیرد. این اطلاعات برای نفوذ در یک کشور، هدایت غیر مستقیم، یا حتی دستکاری بیلوژیک در مواد مصرفی مورد علاقه آنان و به نوعی تروریسم خاموش می تواند استفاده شود.

۰ ۰ ۷ نظر ۳۳۲۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

سلام.میتونید بگید مردم اونجا درباره نشست ایران و روسیه و ترکیه نظرشون چیه؟ایا اونها فکر می کنند که روسیه داره ایرانو دورمیزنه؟

پاسخ:

۴ بهمن ۹۵، ۱۰:۴۶
در کل مردم عادی که فعلا به روسیه و پوتین نگاه بسیار مثبت و برادرانه ای دارند. اما کارشناسانی هستند که رابطه روسیه با رژیم صهیونیستی، منافع و مصالح خاص این کشور، و دلایل اصلی ورود به بحث سوریه و حمایت از ایران را به درستی درک می کنند.
در مورد ترکیه عموم مردم اتفاق نظر دارند که به دنبال مصالح خودش و کشتار کردها است.
در مورد نشست اخیر هنوز بازخوردی از نشست ندارم و نظرات را مطالعه نکرده ام.

سلام.ترکیه همون ترکیه است که مردم سوریه رو به روز سیاه نشوند.اما حالا چی شده که شده یه طرف از حامیان سوریه؟!!!!فقط و فقط منافع خودش.البته به قول معروف هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیره!هم ایران هم ترکیه هم روسیه دنبال منافع خودشون.هستند.حالا منافع ما امنیت خودنونه و منافع بقیه هم همینطور.امان از دست این سیاست.واقعا کثیفه.اقای علوی بزرگوار میشه درباره ی روسیه و دلیلدلیل همکاهمکاریش توضیح بدین؟و اینکه ایا کسی از حزب الله هم حضور داره در اجلاس استانه؟

پاسخ:

۵ بهمن ۹۵، ۱۴:۴۲
سلام. دلیل چرخیدن روسیه به سمت ایران بعد از اونهمه نامردی و تحریم و رای دادن در قطعنامه ها این است که دیدند جبهه استکبار و آمریکا تا مرزهاشون رسیده و داره مملکت خودشون رو هم از اونها میگیره. روسها اوکراین و کریمه و سرزمینهای اینچنینی رو ملک خودشون میدونند و حتی اگر هم قبول کنند، دیگر شوروی وجود نداره و هر کشوری کاملا جداست، نمی توانند تحمل کنند کشور بغل گوششان امریکایی شود. در علوم سیاسی به کشوری مثل اوکراین که بغل گوش روسیه هست حیاط خلوت می گویند. ویتنام هم حیات خلوت آمریکاست که روسها در آن نفوذ دارند. با اشغال لیبی و کنار رفتن دیکتاتور آن که جزو بلوک شرق و کشورهای تحت حمایت روسیه محسوب می شد و قبل از آن هم از دست رفتن عراق از نفوذ روسیه، وقتی جناح آمریکا پا به سوریه گذاشت، روسیه تنها کشور تحت الحمایه خود در خاورمیانه را در معرض سقوط دید. پس از سقوط کشورهای مختلفی که ذکر شد، روسیه خود را مغبون و فریب خورده احساس می کند و اجازه نمی دهد به هیچ قیمتی سوریه به دست آمریکا و نوکرانش بیفتد. آبروی روسیه و همینطور بهانه حضور او در آبهای ازاد و خلیج فارس و مدیترانه، در خطر است.

سلام. من شنیدم لبنانیها و کلا عربها اهل جمع کردن وپس انداز کردن واسه آینده نیستن .پس آینده شون چجوری تامین میشه ؟ منظورم اینده بچه ها و دوران سالمندی خودشونه.

پاسخ:

۵ بهمن ۹۵، ۰۹:۲۳
علیکم السلام. بله مردم عادی اصلا چیز زیادی برایشان نمی ماند که پس انداز کنند. خصوصا لبنان که زندگی بسیار گران است و خدمات شهری مثل آب و برق و تلفن و سوخت، کم و گران است. خب اداری ها یک بازنشستگی می گیرند، روستایی ها هم زمینی دارند و تا جان دارند کار می کنند. کلا زندگی های ساده ای دارند و رفاه آنچنانی ندارند. خانه زندگی یک معلم در ایران از خانه زندگی اقلا نیمی از لبنانی ها بهتر است. بچه ها هم یا می روند خارج یا کار می کنند و خرج خودشان را در می آورند. در گذار تغییر از جامعه سنتی به مدرن، درصد زیادی از مردم در مشکلات فرو رفته اند. بحران بی کاری، گرانی زندگی در لبنان، کم بودن حقوقها خصوصا در حزب الله، باعث شده یک نفر هم از مخارج خودش به زور بر بیاید. لذا خیلی ها که مهاجرت می کنند و با تجارت به مال و منالی می رسند حتما به پدر و مادر و خانواده خود کمک مالی می کنند.

ممنون از توضیحاتتون. اونوقت با این وضعیت زندگی اوضاع اعصابشون چجوریه : ) 
توی تهران  دیگه واسه مردم اعصابی نمونده. از صبح تا شب همش قیافه های درهم و گرفته میبینیم 

پاسخ:

۵ بهمن ۹۵، ۱۴:۳۴
خب بعد از جنگ 33 روزه سال 2006 اعصابا خراب شده. قبلا خوب و خوش تر بودند. الان هم در دهکده ها اوضاع خیلی خوبه از لحاظ اعصاب. در بیروت هست که ترافیک و مشکلات و بی برقی و بی آبی و گرانی وحشتناکه. از لحاظ اعصاب و قیافه، مردم لبنان وضع خیلی بهتری نسبت به ایران دارند. با اینکه وضع خیلی از مردم متوسط، از وضع مردم متوسط ایران پایین تر است. متاسفانه در ایران غر زدن و نک و نال زیاد شده و مد شده. همه از همه چیز شاکی و ناراضی اند. ناشکر شده اند.

سلام.واقعا ما ایرانی ها خیلی ناشکر هستیم.غرق نعمت هستیم حسابهای بانکی تا حد نیاز پر هست و خونه و ماشین هست و تن سالم.امنیت خوب توی کشور.رهبری هشیار.خب درسته در کشور نابسامانی هایی هست اما ما همش نیمه ی خالی لیوان رو می بینیم.این و داریم اما لذت ازش نمی بریم و فکر این هستیم که کاش بزرگتر یا گرونترش رو داشتم.هیچ کس قانع نیست.صبح که بیدار میشیم بگیم خدا رو شکر که امروز هم صبح رو دیدم.شکر که تن سالم دارم.بچه های صالح دارم.پدر و مادر خوب و همسایه ی خوب و دوست خوب.خدایی که بخشنده است و ستار العیوب.دوستت دارم خدا جون.

سلام سمیرا جون کاملا باهات موافقم  در موردیه سری از ایرانیها مرغ همسایه غازاست صدق میکنه امنیت کار ارزشهای اخلاقی و معنویت تو زندگیمونه  ولی هستند کسانیکه  ناسپاس هستند و چشمشون  دنبال گشورهای دیگه و به اصطلاح زندگی مدرن و اروم کشدرهای دیگه هستش ما مشکلات داریم امادرکنارش خیلی چیزهای دیگه هم داریم

برنامه های گوگل که خودشون کلی دسترسی دارن عملا 
همون سرچ گوگل کافیه 
تلگرامم که خارجیه تمام شخصیت و تفکر خودتو اطرافیانت معلوم میشه
اینستاگرام و فیس بوک هم همینطور حتی اگه هیچ عکسی هم از خودت نذاری
خیلی کاریش نمیشه کرد به نظرم
خصوصا که همه چیز فیلتره خیلی چیزا الکی فیلتره من خودم مجبورم از وی پی ان استفاده کنم که از همه چیز خطرناک تره
همه عکس ها و فیلم هامو درآوردم از گوشیم به خاطر وی پی ان ولی خیلیا اصلا براشون مهم نیست ...

چی کار میشه کرد


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها