درد دل بابت اتفاق ناگواری که سردرد می آورد

درد دل بابت اتفاق ناگواری که سردرد می آورد

حادثه دردناکی که برای آتش نشانان فداکار رخ داد رو تسلیت عرض می کنم. خبر ناگواری که با پیگیری آن و حرص و جوش و نگرانی، سر درد گرفتم. با تصور پدر مادر ها و همسرهایی که با شنیدن این خبر کمرشان شکست.
اولش که خبر منتشر شد فقط مربوط به آتش سوزی یک طبقه از ساختمان پلاسکو بود. بعد گفتند خاموش شده. بعد از مدتی گفتند دوباره جان گرفته. خبر فروریختن را با ناباوری خواندم و فیلمش را دیدم. وقتی نوشتند 30 آتش نشان در داخل بوده اند و احتمالا شهید شدند قلبم گرفت. تا پایان روز سردرد گرفتم. برخی آمار بالاتری دادند و نوشتند 300 نفر اقلا در ساختمان بودند. بغض گلویم را گرفت. حتی همان سی نفر هم زیاد است. سی جوان دسته گل، سی نفر که پدر و مادر و زن و فرزند چشمشان به در است تا برگردد. چقدر پدر و مادرش خون دل خوردند تا بزرگ شد، مدرسه رفت، تحصیل کرد و شاغل شد. اگر تصادف می کرد یا مریض می شد، اینقدر سوزناک نبود. له شدن زیر آوار و آتش و دود و خفه شدن، مرگ دلخراشی است.
این درد با افاضات سفیهانه یک عده که دنبال بهره برداری سیاسی یا عقده گشایی هستند بیشتر می شود. یک عده بیشرف در این میان، شهردار و شهرداری را مقصر معرفی می کنند. اینها همانهایی هستند که وقتی شهرداری طبقات بدون مجوز یک پاساژ را پلمب می کند می آیند فحش می دهند و می گویند اینها حق حسابشان را نگرفته اند! اما وقتی حادثه رخ می دهد، می گویند تقصیر شهرداری است! نمی فهمند این سرمایه داری که معلوم نیست از کجا اینقدر آورده که چند پاساژ ساخته، ننه بابای شما نیست و یک ریالش هم به شما نمی رسد. یک ساختمانی زمان شاه توسط یک یهودی ساخته شده و عمرش بالاست و ایمنی آن پایین است و بارها و بارها شهرداری و آتش نشانی تذکر داده اند، صاحبانش می گوید عیب ندارد بیمه هستیم! آنوقت زمان حادثه، شهرداری و دولت و نظام و جمهوری اسلامی می شوند مقصر!!!
نه خیر مقصر مردمی هستند که چشم و گوششان را اراجیف شبکه های دشمنانشان پر کرده و کورکورانه به حمایت از سرمایه دار حامی غرب و غرب گرا بر می خیزند. مقصر مردمی هستند که جلوی حرکت خودروهای امدادی را می گیرند تا با این اتفاق سلفی بگیرند! آمبولانس باید التماس کند راه را باز کنید! هر کجای دنیا بود افراد مزاحم مجرم تلقی می شدند و خودروهای امدادی هم حق داشتند زیرشان بگیرند.
بی شرفهایی که قبله آمالشان امریکاست اقلا آمریکایی باشند! هنگام حادثه تجمع نکنند، به مسئولین فحاشی نکنند، وقتی با پلمب یک پاساژ در عمل یا در فضای مجازی مخالفت می کنند یادشان باشد وقتی حادثه رخ داد خود را شریک جرم بدانند نه دادستان!
از این پس شهرداری باید طی بازرسی های دوره ای از تمام اماکن عمومی نسبت به امنیت و استانداردهای امنیتی ساختمان اطمینان حاصل کند. پاساژها و مول ها سیستم هشدار و اطفای حریق و راهروهای اضطراری داشته باشند و بطور استاندارد همه چیز مشخص شده باشد. اماکن متخلف هم با اقتدار کامل پلمب شود.
باشد که ببینیم چه کسی می خواهد با بیشرفی جلوی این اقدامات پیشگیرانه را بگیرد و جان مردم را به خطر بیاندازد؟
آنهایی که دنبال مقصر می گردند و قالیباف را مقصر می خوانند بگویند آیا کدخدایشان که وسایل پیشرفته آتش نشانی را هم برای ما تحریم کرده مقصر نیست؟ تحریم وسایل آتش نشانی چه معنایی دارد؟ یعنی برنامه ریزی برای سوختن مردم. مقصر سازان بفرمایند از ششصد میلیاردی که دولت باید برای آتش نشانی بودجه می داد، چرا فقط 25 میلیارد پرداخت شده؟ چرا تجهیزات آتش نشانی شش ماه است در گمرک خاک می خورد و ترخیص نمی شود؟
بگذریم از آن شخصیت رژیم آدمکش صهیونیستی که گفته کاش می شد کمک کنیم، در این زمینه تخصص داریم! کسانی که تخصصشان در تخریب خانه های مردم و آتش زدن مزارع است برای ما دل می سوزانند؟ یا شبکه های تلوزیونی معاند که بدون هیچ تسلیت و ابراز هم دردی به جای صحبت از شهادت سی فداکار، از اعدام مالک صهیونیست این ساختمان در اول انقلاب صحبت کردند و عقده گشایی نمودند. آنها برای ما شمع روشن نمی کنند. آنها با همه ایرانی ها دشمنی دارند.

و بگذریم از شبکه های عربی وابسته به عربستان که با شادی تمام خبر را مخابره می کردند و کاربرانی که همگی در دلشان عروسی برپا شده بود و از شهادت انسانهای فداکار ابراز خوشحالی می کردند. همانهایی که در کشورهای مختلف با حملات انتحاری، مردم معمولی را به خاک و خون می کشند و ساختمانها و مساجد را فرو می ریزند و به آتش می کشند، همانها که در یمن با حمایت تسلیحاتی و پشتیبانی سیاسی و دیپلماتیک آمریکا و اسراییل صدها یمنی را زنده زنده در آتش سوزاندند. این لاشخورها آبشخور تفکراتشان تفکر صهیونیستی است. هر انسان دیگری از هر دین و ملیتی باشد اگر ذره ای از پادشاهشان اطاعت نکند مستحق مرگ است.

البته لاشخور وطنی هم داریم. همانها که برای فرانسوی ها گل بردند اما اینجا به جای دلسوزی و همدردی، به فحاشی و عقده گشایی مشغول شدند، مسئولین را زیر سوال بردند، به دعوت شبکه های خارجی برای ارسال فیلم و عکس (بخوانید جاسوسی مجانی) به محل حادثه شتافتند. عکس تابلوی یا حسین بالای ساختمان را گذاشتند و نوشتند حسین کمکتان نکرد! (این لاشخور بی شرف نمیفهمه حسینی ها رفتند برای کمک، یزیدی ها جان مردم رو به خطر انداختند و از سوختن مردم خوشحالند)

یادی کنیم از فیش حقوقی آتشنشانها و فیش های نجومی، یادی کنیم از تحریمهای ظالمانه ای که در اولین روز توافق برداشته نشد، یادی کنیم از مسئولینی که در حوادث مربوط به حیطه کاریشان خونسرد نشستند و گفتند خودش خاموش می شود، یا گفتند مسافران بیمه هستند!

یادی هم بکنیم از مدافعان حرم، خصوصا داوطلبانی که وظیفه شغلی شان هم نبود بروند، اما جانشان را گذاشتند کف دستشان و رفتند. یادی کنیم از مردم فوعه و کفریا که چندین سال است محاصره اند و هر روز صحنه انهدام ساختمان و شهادت همشهریانشان زیر آوار هستند. آنهایی که هیچ سازمان حقوق بشری برایشان گریبان نمی درد و هیچ شبکه ای از دردهایشان نمی گوید. صحنه های آتش و دود ناشی از انفجار و تخریب در لبنان و عراق و سوریه بارها دیده شده و مردم دلشان لک زده برای امنیتی که در ایران هست. اما یک عده از هموطنان مثل ماهی های ساده لوحی که در دل اقیانوس می گویند آب کو، قدر مملکت را نمی دانند. برایشان متاسفم.
مطلب مرتبط: آتش سوزی گسترده در لبنان که تا نزدیکی کاخ ریاست جمهوری هم رسید.

۰ ۰ ۱۷ نظر ۳۱۰۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۷)

حالا  هر چی بگوییم  این جماعت نادان حرف خودشونو میزنند به علت فداکاری اتش نشانی  دارند فحش بد بیراه  نثار شهردارمیکنند شعور ندارند که این اتش نشانی زیر نظر شهرداریست  بنده خداها وظیفه شونه انجام دادند (خیال داشتند حتما فرشته ها بروند اتش را  خاموش  کنند )بماند که هرچی تذکر به این مالکان پولدار دادند حرف گوش نداند  و صاحبان این  مجتمع تجاری   افراد  اتش نشانی را قربانی تقصیرات  و کوتاهی های خود کردند جواب  خانواده داغدار این عزیزان را کی میخواهد بدهد باید این مالکان را ادب کرد وقتی که برای مغازه خود کاری نمیکنند خیال دارند اتش نشانی برایشان  معجزه کند دولت وقوه قضاییه  باید با پلمپ کردن چنین مجتمع های تجاری جلوی فاجعه رابگیرد

سلام

کاملا یک طرفه به قاضی رفتید و ممعلوم است که با عصبانیت این متن را نوشتید

اگر قرار باشد تک تک ساختمان هایی که به این صورت در سطح شهر وجود دارد تعطیل شود، در مقابل حسابش را کردید چند نفر بیکار می شوند، معادله تک مجهولی نیست که با ورود یک ارگان بشود آنرا حل کرد-در کنار این قضیه اضافه کنید دلالان مواد مخدر و بچه های کار و فحشا را-
در مورد وسایل آتشنشانها که خدا را شکر همگی مدرن بودند-اما تعداد کافی وجود نداشت- بر طبق قوانین سازمان ملل فروش وسایل آتشنشانی هم شامل تحریم نمی شود و کم کاری از مسئولین است
واقعیت این است که کشور فقط با پروپاگاند اداره می شود و مدیریت کلان یعنی کشک، یک روز سربازها می روند ته دره، روز دیگر قطار از ریل خارج می شود، مردم جنوب از آلودگی خفه می شوند، هوای تهران مرز هشدار را رد کرده و ........ این سیکل ادامه دارد

از امام حسین ع حرف زدید، الگوی این جامعه 40 سال است که امام حسین است اما آقای علوی، فقط باید خون داد؟
از ائمه ع ما الگوهای دیگری نداریم؟
هر چند اگر این حادثه در زمان دیگری اتفاق می افتاد تعداد کشته چندین برابر می شد باز هم لطف ائمه بود که حادثه ابعاد وحشتناک تری پیدا نکرد

دیدگاه شما کاملا سیاست زده است، به قضیه به چشم یک فاجعه ی انسانی نگاه کنیم نه محملی برای گلایه های سیاسی

لطفا بدون عصبانیت جواب بدهید
بنده همیشه نظرات شما را مطالعه کردم و از بعضی از آنها استفاده کردم

پاسخ:

۲ بهمن ۹۵، ۱۱:۳۰
سلام
عصبانیت جزئی از احساسات مختلفی بود که بوجود آمد. طبیعی هم هست. اگر دل برای مرگ یک انسان خصوصا هموطن نسوزد باید تعجب کرد.
چرا منفی نگاه می کنید، اگر قرار شود همه ساختمانهای قدیمی بازسازی یا تقویت و ایمن شود می دانید چقدر شغل بوجود می آید؟ قرار نیست همیشه ساختمان منهدم شود و از نو ساخته شود. ساختمانهای مناطق قدیمی انگلیس را بی اجازه شهرداری یک میخ نمی توانید اضافه و کم کنید اما بر اساس اصول کارشناسی و مهندسی، سازه تقویت می شود. یکی از بستگان ما دکترای تقویت سازه از آمریکا دارد. چون در ایران کار نیست و از این تخصص استفاده نمی کنند سالها آمریکا و انگلیس کار می کرد. الان در شعبه دبی همان شرکت آمریکایی کار می کند. چرا نباید بتوانیم یا بخواهیم یک سازه را بدون تخریب، تقویت کنیم؟ اصلا خیلی از امور ایمنی به اینجاها نمی رسد. سیستم های هشدار و اطفای حریق اتوماتیک اگر وجود داشت، قطعا این مشکل به اینجا نمی رسید.
برادر یا خواهر گرامی، تحریمها فقط شامل آنچه مرقوم داشته اند نیست! حتی آمبولانس پیشرفته را باید با هزار واسطه و بدبختی و رد گم کردن بخریم. چرا؟ چون مملکن است برای انتقال یک سردار یا مهندس هسته ای که ترور شده استفاده شود! به همین راحتی با جان ما بازی می کنند.
دیدگاه من سیاست زده نیست. از سیاست زدگی مفت خورهای نوکر کدخدا عصبانی ام. فاجعه انسانی را متاسفانه اقدامات سوء برخی سیاسیون رقم می زند یا تشدید می کند.
در بحث امام حسین هم من نگفتم باید خون داد. اتفاقا دیدگاه من این است که به اسم امام حسین و اسلام، خون جوانهای مملکت الکی الکی و به خاطر سوء مدیریت هدر نرود. دقیقا نظر من هم این بود که به لطف ائمه بود که حادثه ابعاد وحشتناک تری پیدا نکرد. بحث، بی شرفی یک عده است که از روی جنازه فداکاران حسینی و بسیجی، علیه همان ارزشها دارند حرف می زنند.
دفاع شما از چنین افرادی را اصلا درک نمی کنم!

کاملا موافقم!
فقط میشه گفت متاسفم برای این همه نفهمی و بیشعوری...نمیدونم واقعا بعضیا کی قراره بفهمند! این جور مواقع دوست و دشمن و منافق خوب خودشون رو نشون میدن (بقول شما لاشخورا سروکله شون پیدا میشه!...واقعا خدا خیرش بده اونی رو که تعریف لاشخور رو توی ویکی پیدا بازتعریف کرد!)
خدا به همه مون کمک کنه....

نزدیک انتخاباته دیگه....

سلام.خدا.فقط به خانواده هاشون صبر بده.همه.داغونیم.همه شکه شدیم.بندگان خدا رفتند داخل ساختمان تا هموطنان ما رو از تک تک واحد ها خارج کنن و نجات بدن که گرفتار شدن.زیر اون همه اهن و اتیش و وزن بسیار زیاد سازه.این همه زحمت بکش بچه بزرگ کن اخرش بره واسه نجات جون بقیه.با اینکه می تونسته خودش رو نجات بده و خودش رو به اتیش نزنه.فرشتگان نجات ما روحتون شاد.دلم خیلی گرفته.دو روزه چشمم جز اشک ندیده.اقای علوی ممنون که حق مطلب رو ادا کردید.ممنون که ثابت کردید که با اینکه دور از وطن هستید اما دلتون اینجاست.برای روح پاکشون صلوات و فاتحه ای بفرستیم دوستان.الان بعد از ٣۶ساعت از این اتفاق شبکه خبر داره نشون میده که اتش نشانان و نیروهای امدادی توجه شون به جایی جلب شده و مثل اینکه چیزی پیدا کردن دارن فلزها رو برش میدن در اچن نقطه.خدایا خوت کمک کن.

سلام برادر عزیز
امیدوارم حالتان خوب باشد.
گمان می کنم اطلاعات شما از ایران این روزها بیشتر از مجرای فضای مجازی است. فضای مجازی هم زمین دعوا و محل سیاه نمایی و عقده گشایی گروه های سیاسی است، به خصوص که همه طرف های سیاسی ایران روی فضای مجازی سرمایه گذاری کردند و تعداد زیادی آدم تربیت کردند برای اینکه فضا را در اختیار بگیرند. و کار این افراد هم اتهام به رقبا و برگ کردن مشکلات است که باعث شده فضای مجازی به کلی مشوش شود و اگر کسی فقط از طریق فضای مجازی از جامعه ایران کسب اطلاع کند گمان می کند با یک جامعه چند پارچه بی نظم و از همگسیخته طرف است.
برادر عزیز بنده به عنوان یک دانشجوی ایرانی، و کسی که به مناسبت شغل و تحصیل با مردم و مسولین بسیار سر و کار دارم به نظرم می رسد دید شما تحت تاثییر فضای مجازی بسیار مخدوش و سیاه از جامعه ایران است. باور کنید اوضاع میدانی اصلا انطور که در فضای مجازی تصویر می شود نیست، که اگر بود روزی چند بار باید نظام سرنگون می شد. 
توده های طبقه متوسط و قشر مذهبی سنتی ایران کماکان وحدت خود را حفظ کرده و همین گروه هم اصل بدنه جامعه را تشکیل میدهد، لکن طبعا گروه های هم هستند که از هنجار ها پیروی نمی کنند و بعضا مشکل ساز می شوند از قضا رفتار ایشان بسیار بیش از آنچه کف خیابان میبینیم بزرگنمایی میشود.
برادر بنده بسیار از شما آموخته ام، و اتفاقا یکی از مطالبی که از شما یاد گرفتم این است که هیچ گاه بدون درک میدانی از اوضاع به راحتی قضاوت نکنم. از شما می خواهم کمی در قضاوت تان راجع به اوضاع جامعه ایران تامل کنید. شاید خیلی مطابق واقع نباشد.
انچه را هم که در این مطلب آوردید، بنده صرفا گزارشی خامدستانه از دعوا های فضای مجازی میدانم. نه آنچه مردم کف خیابان به آن دست و پنجه نرم میکنند.

بنده از این افراد دفاع نکردم
اما راستش را بخواهید از اینکه هر چند وقت یکبار عده ای از بهترین جوانان کشورم به خاک و خون کشیده میشوند طاقتم را از دست دادم
نمی شود مملکت را با شعار اداره کرد
درد من فقط مردم است همین

پاسخ:

۲ بهمن ۹۵، ۱۲:۱۵
کشور ما که در مقابل بقیه کشورهای منطقه پادشانه است. خاک و خون ندیده اید عزیز. انشالله هم نبینید.

من تو این متن بیشتر جوشش احساسات و عصبانیت رو حس کردم،شما اومدید افرادی رو متهم به استفاده سیاسی از موقعیت کردید،با نهایت احترام ولی کاملا مشخصه شما هم به نوعی دنبال دفاع از جناح سیاسی نزدیک به افکار خودتون بودید! اینکه مسولین بی لیاقتی کردن بنظر من شکی توش نیست!! در این مورد شهرداری کاملا مقصره! وقتی جایی استاندارد نباشه امنیت نداشته باشه باید جلوش گرفته بشه! اینکه بترسن شبکه های این طرف و اون طرفی جبهه گیری کنن،دلیل بر رفع تکلیف نیست! اگر مسول صالح و درستکار باشن کار درست رو انجام میدن! همین آقای قالیباف بنظر من بیشتر از خدمت به مردم دنبال گرفتن پست و مقامه! دنبال ریاست جمهوریه! انسان صالح هرگز منافع جناحی و شحصی رو قاطی تکلیف نمیکنه!..با این حرفا قصد تخریب ندارم،فقط اون چیزی که بنظرم اتفاق افتاده رو نوشتم،بدون توجه به رسانه های این طرف و اون طرفی! صدا و سیما که یه آمار نمیده،اون طرفم که بقول شما پرونده اعدام باز کرده!!...فقط جون این بندگان خدا این وسط از بین رفته! خدا به خانوادشون صبر بده...ببخشید طولانی شد

پاسخ:

۴ بهمن ۹۵، ۱۰:۴۴
من طرف هیچ شخص یا جبهه ای نیستم. طبق قانون مملکت، شهرداری نمیتونه ساختمان تجاری رو پلمب کنه. مگر قبل از تکمیل ساخت و ساز باشه و پروانه رو نده یا بی پروانه ساخته باشند. اینکه آیا واقعا شهرداری می تونست یا نمی تونست و زورش را داشت یا نه، قطعا می تونست مثل حمله به کارواش سعادت آباد، حمله کنه و غیر قانونی ببنده، ولی چه فایده، دو روز بعد باز می شد با فشار آقایون!
پس باید فشار آوران را پیدا کنید برادر عزیز. آقای قالیباف رو متهم به ظاهر سازی و زمینه چینی برای ریاست جمهوری می کنید. این اتهام بین شما و قالیباف و خدا است. من هم در قلب او نیستم تا بگویم واقعا این حرف تهمت است یا واقعیت. اما از افراد موثقی که قبولشان دارم، اقدامات خوبی از قالیباف شنیده ام و مدیریت ایشان را هم در پلیس هم در شهرداری، بهتر از مدیریت بقیه میدانم. اما قطعا ایشان نباید رییس جمهور شود. همان شهردار باقی بماند خدماتش بیشتر است.

هییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

این نظر بندست ازآنچه درفضای واقعی ایران درک میکنم.جامعه ایران دچار یک تنفروسرخوردگی ازخودش شده بارانقلابی بودن این جامعه بدوش یکی دو نهاد مشخص قرار گرفته بسیاری از ما که میگوییم ای رهبر آزاده آماده ایم آماده. اصولا آماده نیستیم رهبری هم به این اشاره کردند. این تاثیر تنفس درفضای حرام. ارتزاق حرام وافکار حرام است.
این قبیل فجایع هرچند به طور موقت میتواند موجب ایجاد یک همدردی یا همبستگی اجتماعی شوداما نابلدی وفشلیسم وسرخوردگی ماوفتنه انگیزی سربازان نفس اماره که ریزش اجتماعی جامعه انقلابی را موجب میشوند چون همیشه زخمها عفونی باقی بمانند.
شخصا دل را به روایتی از مرحوم بهجت رضوان الله تعالی علیه خوش داشته ام که حضرت حجت عج الله درگوشی یاران نزدیک خود درخواب وبیداری فرموده اند ظهور من نزدیک است دعا کنید بدا وتاخیری واقع نشود.اللهم عجل لولیک الفرج. 

کجایی ببینی که این بیمه ایی ها چقدر از از آب گل آلود استفاده می کنند و پلاسکو را تیزر تبلیغاتی خودشون کردن و به مردم می گن آه ببینید اینجوری می شید /اگه بیمه نشید .

یه عده افرادی هم هستن  که روحیه ایثار را  می خواهند در جامعه خواسته یا ناخواسته از بین ببرند می گویند: خبر ندارید چقدر پاداش به این آتشنشان ها و خانواده  آنها   میدهند(ز همان سیاه نمایی های  که  درباره مدافعان حرم  انجام می دهند)


سلام داداش ... یه کلیپ بچه های حزب الله پیش سید حسن تو شب عاشورا هم خوانی کردن هست .. ما دنبال ترجمه اون شعر عربی هستیم ... می شه کمک کنید >

پاسخ:

۸ بهمن ۹۵، ۰۹:۴۸
علیکم السلام
نمیدونم چی هست. اینقدر کلیپ دارن اینا آدم گم میشه. یه مشخصاتی بدین آخه.

سلام  بر اقای علوی وهمه هموطنانم  پلاسکو را هرگز فراموش نکنیم دردها یی که کشیدند زیزاوار چه مدت زنده بودند وجقدرسوختند چقدرسوختن همدیگه رو دیدند و چه فکرهایی که در اخرین لجظات نفس کشیدن داشتند را نه من میدانم و نه شما فقط  خدا میداند ویس واما انها ارام وسبکبال رفتند ودراغوش خدایشان ارام گرفتند مبارکشان باد خوشا به سعادتشان اما باز ما چه کردیم بگذریم  از سلفی گرفتنهای یک عده ادم بیشعورو بی مرام و پست و مغازه دارهایی که همین امشب کسبه بلاسکو درtv میگفتند که صاحبان مغازهای همچوارقیمت احاره و رهن مغازه هارو 5 برابرکردند احه قساوت و بیرحمی و ما ایرانیها باورم نمیشه ما ایرانیها پول رو ازشرافت و مرام وغیرتمون بیشتردوست داریم کجا داریم میرم فکرکنم به  بیراهه برادرم دلم محکم بودپراز اطمینان که دولت هوای خسارت دیدگاننو خصوصا ضعیف ترا رو داره ولی چقدمیتونه سیل زدگان و ... اما خیلی از این هموطنانمون کیسه بازکردند اززمین خورده هایی که زخم خوردند راستی نگهبان بلاسکو پبدانشد یادمان نرودکه او 2 دختر8ماهه و 8 ساله داشت ماهی 800 درامد و خیلی قاسم های دیگه دردما یکی دوتا نیست ازدشمنی خارچیها از شیرین عقلی بعضی از مردم نادان یا ازخونسردی بعضی از مسولین دلم خیلی برای ایرانم میسوزه برای جوانان وطنم شیرمردان وطنم 

مهدیه خانم نازنین ممنون بخاطر این همه احساس خوب و  قشنگ.واقعا کاش انسانیت هیچ وقت نمیره.همیشه وقتی غذا می خوریم اخر غذا بگیم خدایا من رو سیر کردی سفره ی بقیه رو هم پر رزق و روزی کن.کاش وقتی در یخچال خونه رو باز می کنیم و می بینیم پر از خوراکی هستش بگیم خدایا شکرت و یخچال هیچ کسی رونذار خالی بمونه.وقتی خرید سال نو رو انجام میدیم بگیم خدایا هیچ پدری رو دم عیدی شرمنده اهل و عیالش نکن.اگه از دستمون کاری بر نمیاد لااقل سنگ جلوی پای کسی نندازیم.برای من هم دعا کنید که ٢٧ بهمن ماه جراحی در پیش دارم.خدا قوت اقای علوی

سایتتون عالیه واقع ممنون

سلام سمیرای عزیزم   --خواهرخویم ممنونم از لطف ومهربانیت --مرسی که شمارو درکنار خودم میبینم چرا که همفکرو هم عقیده بودن ادما   تو این  زمانه و همدردی و همفکری و نگران بودن  برای همدیگه شاید به نظرمن کمترشده امیدوارم من اشتباه کرده باشم  عزیزم بابت عمل جراحی که درپیش داریدباتوکل به ایزدمتعال و توسل به ائمه اطهار به سلامتی این مرحله رو پشت سرمیگذاریدمطمئن باشید بخاطرشماهم که شده تا 27 بهمن به حرم امام رضا میرم و سفارش شما دوست خوبمو به امام رضا میکنم هرچندمن بنده کوچک و حقیر بیش نیستم ارزوی سلامتی  و بهروزی برای شما دارم --در ضمن اقای علوی سلام و احوال شما؟ امیدارم درپناه حق سالم باشید

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۵، ۰۹:۳۵
علیکم السلام. بسیار مشغول پروژه فیلمبرداری هستم. فرصت نمی کنم اینترنت بیایم. ممنون از لطف شما. خدا حفظتان کند

سلام آبجي خوبم مهديه جان.زنده باشي.توي هر دو مچ دستم كيست به وجود اومده و طوري كه از هر دو مچ دستم به اندازه ي فندق بيرون زده.بدون دليل.هر پزشك و سايتي هم رفتم گفتن دليل به وجود اومدنش مشخص نيست.اول دست چپ ام بود و قرار شد عمل كنم اما حالا تا وقت عمل ام نرسيده دست راست ام هم اينطور شده.مشكلم اينه كه يه دختر سه ساله دارم كه نگهداري اون هم برام واقعا سخت ميشه و بايد برم منزل بابام تا كارهام رو انجام بدن.آخه همسرم كارمنده و چون ارشد هم مي خونه از اداره بايد مستقيم بره دانشگاه تا غروب.دم عيدي و با خونه تكوني و خريد عيد موندم با دست بخيه خورده چيكار كنم بعدش.توكل به خدا.بازم ممنون مهديه خانم گل و نازنين خودم.من 1300 كيلومتر از شما دور هستم اما لطف شما به بنده نزديكه.شهر زنجان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها