خرید و اجاره منزل در لبنان

خرید و اجاره منزل در لبنان

به گزارش پایگاه لیبانیران، اولین موضوعی که برای سفر یا اقامت به لبنان به نظر می رسد، مکانی برای سکونت است. با هم نگاهی داشته باشیم به وضع مسکن و محل اقامت در لبنان.
مسافرانی که برای سیاحت یا تجارت به لبنان سفر می کنند، بطور عمده برای اسکان به هتل مراجعه می کنند. از آنجا که لبنان کشوری توریستی بوده و همه به فکر سود بردن از صنعت توریسم هستند، چیزی مثل مهمانخانه که با قیمت نازل، تختی کرایه دهند وجود ندارد. همان مهمانخانه هم با کمی پیشرفت و مرتب کردن وضع خودش، خود را هتل سه ستاره می نامد و با سیستم هتل محاسبه می کند.
هرچند خوابگاه هایی برای دانشجوها و کارگران فصلی به مدل مهمانخانه وجود دارد اما هم کم هستند و همیشه جای خالی ندارند، هم برای یک مسافر غریب، خیلی امن نیست و چندان ارزان هم نیست.
در لبنان ویلاهای مبله شیکی در مناطق خوش آب و هوا وجود دارد که با داشتن تمام امکانات رفاهی و وسایل زندگی، به توریست های پولدار عرب اجاره داده می شود که مایلند تابستان خود را در لبنان به سر ببرند. این نوع ویلاها از حدود 3000 دلار در ماه به بالا اجاره داده می شوند.
اجاره در لبنان
اگر بخواهید برای یک یا چند سال در لبنان سکونت کنید، آپارتمان، اقتصادی ترین گزینه است. در گذشته هزینه اجاره منزل در لبنان بسیار نازل بوده و مثلا یک آپارتمان مناسب را سالی فقط 200 دلار اجاره می دادند. اگر صاحبخانه می خواست مستاجر را بیرون کند باید رضایت او را به دست می آورد یا به او خسارت پرداخت می کرد. قانون قدیم اجاره، به سببِ نداشتن بندهای قانونی واضح، برای صاحبخانه ها سودمند نبود و ضرر می کردند و با اعتراض مستمر آنها، قانون جدیدی در لبنان شکل گرفت که قانون اجاره آزاد نامیده می شود. همچنین مصوبه هایی برای تبدیل قانون قدیم به جدید تصویب شد تا میزان اجاره را پله پله به مبلغ کنونی بازار برساند.
پس از جنگ 33 روزه سال 2006 که بسیاری از منازل شیعیان در ضاحیه و جنوب ویران شد و مردم زیادی آواره شدند، قیمت خرید و اجاره منزل ناگهان به شکل تورمی در کل لبنان بالا رفت. مثلا آپارتمان سه خوابه زیر 150 هزار دلار برای خرید پیدا نمی شد یا کمتر از ماهی 500 دلار اجاره نمی دادند. این جریان ادامه داشت تا جنگ در سوریه. پس از آنکه در ضاحیه بیروت انفجارهای تروریستی رخ داد، عده از از مردم منازل خود را فروختند و ترک کردند و به دهکده هایشان برگشتند. لذا قیمت منزل خصوصا در محله هایی که زیاد هدف تروریستها قرار گرفته بود اندکی کاهش یافت.
در قانون جدید خود مالک و مستاجر هستند که شرط و شروط می گذارند و در مورد قیمت توافق می کنند. مثلا شرط می گذارند اگر مالک خواست مستاجر را بیرون کند دو ماه قبل باید به او اطلاع دهد. یا مثلا تا سه سال ماکل اجاره را تغییر ندهد و اجازه بیرون کردن مستاجر را نداشته باشد.

راستی شاید برایتان جالب باشد که در لبنان رهن وجود ندارد. فقط اجاره می گیرند. هرچند ممکن است صاحبخانه اجاره یکسال را پیش بخواد. ولی رهن ندارند.
خانه، ویلا، آپارتمان
قیمت منزل یک یا دو طبقه در بیروت بسیار بسیار بالاست و تنها تجار و مسئولین ثروتمند می توانند چنین منازلی داشته باشند. یا اینکه منزل بسیار قدیمی باشد و از پنجاه شصت سال گذشته دست نخورده باشد و دور تا دور آن را آپارتمان سازی شده باشند. منازل ویلایی در روستاها و مناطق خوش آب و هوا وجود دارد که آن هم متعلق است به ثروتمندان دهکده. عموما تجار یا اساتیدی که خارج لبنان کسب درآمد کرده باشند از عهده خرید یا ساخت آن بر می آیند. این ویلا ها بسته به امکاناتی مثل استخر و جکوزی و فضای سبز و میزان خرجی که برای ساختنشان شده قیمتشان متفاوت است. تعداد اتاق یا متراژ، هیچ مبنای قانونی یا عرفی برای پایین و بالا رفتن قیمت ندارد. ممکن است طرف دو میلیون دلار خرج کرده باشد و بخواهد بیشتر یا کمتر از آن ویلا را بفروشد.
در گذشته هر پدری برای فرزند خودش یک خانه در زمینهای خودش می ساخت. اما امروزه حتی در روستاها آپارتمان های سه چهار طبقه ساخته می شود. مشکل گرانی مسکن باعث شده جوانها مجبور شوند به آپارتمان کوچک رضایت دهند. در دهکده ها می توان با هشتاد نود هزار دلار آپارتمان دویست متری نوساز و تمیز تهیه کرد.  
سیستم قیمتگذاری مسکن
در لبنان برای خرید و فروش و ثبت و مالیات، دفاتری برای قیمت گذاری وجود دارد. این دفاتر قیمت ملک را تخمین میزنند. مثلا اگر کسی بخواهد وام مسکن دریافت کند، علاوه بر سند و مدارک دیگر باید برگه «قیمة تاجیریة عقارية» از این دفاتر بگیرد. اما قیمت واقعی خرید یا اجاره خیلی متفاوت از این مبلغ است. هم اکنون در لبنان میزان اجاره یک خانه یا قیمت خرید آن قاعده ای ندارد. یعنی این طور نیست که بر اساس متراژ دقیق و تعداد اتاقها حساب شود. بسته به اینکه در کدام محله هستید و حدود قیمت چیست، صاحبخانه مبلغی را می خواهد که باید با هم به توافق برسید. عموما در مناطق فقیر نشین و پایین شهری ضاحیه، بر اساس تعداد اتاق هر اتاق را صد دلار حساب می کنند (حدودا). تعداد اتاق در لبنان به معنای تعداد اتاق خواب نیست! بلکه سالن پذیرایی را دو اتاق حساب می کنند. می گویند سالن و سفره، یعنی قسمتی برای نشیمن میهمان است قسمتی برای میز غذا. با این حساب منزلی که سه اتاق خواب و یک سالن دارد، را منزل 5 اتاقه می نامند. اجاره این منزل در کمترین حالت و در بدترین محله ها 500 دلار است. بسته به اینکه چند دستشویی و بالکن داشته باشد و چقدر مرتب و تمیز باشد و گچکاری و دکور منزل چقدر کار برده باشد، اندکی بالا و پایین می شود. این منزل ممکن است 100 متری باشد یا بیشتر. خیلی مهم نیست، مهم 5 اتاقه بودنش است. مبلغ اجاره برای منزلی عین آن اما در مناطق درست و حسابی تر ضاحیه، تا 1400 دلار بالا می رود. در مناطق بین ضاحیه و بیروت که 2000 دلار به بالا باید بپردازید.
در مناطق مسیحی نشین یا مناطق تجار اهل سنت اجاره منازل و قیمت خرید خیلی بیشتر است. یعنی در محله های نامرتب و پایین شهری آنها، منزل 5 اتاقه بالای ششصد هفتصد است.
آپارتمان مبله
اگر می خواهید برای یکی دو سال در لبنان باشید، بهترین گزینه آپارتمان مبله است. چرا که خرید کل اثاثیه و فروختن دوباره آن کلی ضرر است و به راحتی هم فروش نمی رود. آپارتمانهایی هستند که با مبل و فرش و پرده و دستگاه هایی مثل گاز و یخچال و ماشین رختشویی اجاره داده می شوند. این نوع اجاره هم تابع قانون خاصی نیست و هرچقدر بخواهند اضافه می کنند. مثلا اگر در محله ای عرف آپارتمان خالی 500 باشد ممکن است آپارتمان مبله را بین 700 تا 900 دلار بدهند.  در محله های مرتب بیروت، بالای 1500 دلار اجاره ماهیانه یک آپارتمان مبله است.
قیمت زمین در لبنان
در هر شهر و دهکده ای قیمت زمین متفاوت است. یعنی بالای ده با پایین آن متفاوت است. زمین نزدیک راه اصلی با زمین دور از راه اصلی متفاوت است. محله مرکز ده گرانتر است از زمینهای دورتر. در لبنان هر هزار متر مربع را دونُم (دُلُم تلفظ می شود) می نامند. در یک دهکده ممکن است یک دونم از 40 هزار دلار تا 100 هزار یا بیشتر باشد. در شهر ها به علت کمبود فضا اصلا صحبت به دونم نمی رسد. قیمت یک متر زمین حداقل 1250 دلار است. یعنی آپارتمان صد متری زیر 125000 دلار وجود ندارد.
هرچقدر از شهرها دور شوید قیمت زمین، آپارتمان، و اجاره کمتر می شود.
معماری منازل
معماری منازل در لبنان ویژگی های خاص خود را دارد. نمای معماری قدیم آن هم با معماری جدید متفاوت است. اما از لحاظ داخلی، هنوز عموما حالت اندرونی و بیرونی دارند. یعنی از درب که وارد بشوید اول سالن پذیرایی است. اتاق خواب ها و آشپزخانه بوسیله راهرویی باریک قابل دسترسی است. هال ندارند و اتاقی برای نشیمن، جایگزین آن کرده اند. حتی خیلی از خانه های مسیحی ها هم این مدل را حفظ کرده اند. در معماری قدیم لبنان، هر شهری ساختمانها نمای خاص خودشان را داشتند. خانه های زیبا که از سنگهای سفید ساخته شده و پنجره های چوبی آن با محافظی چوبی برای باد و باران محافظت می شد بسیار زیباست. همه منازل در لبنان بالکن دارند که برای نشستن استفاده می شود. صبح ها در آن می نشینند و قهوه ای می نوشند و روزنامه می خوانند. عصرها و شب ها هم به گعده و قلیان کشیدن می گذرد.
دفتر معاملات ملکی
دفتر معاملات ملکی یا بقول لبنانی ها مکتب عقاری، مثل ایران محلی برای بریدن گوش مراجعین است! در ازای همراهی شما و نشان دادن یک منزل، 10 تا بیست دلار می گیرند.  ضمن اینکه اگر منزلی را از طریق آنها اجاره کنید، به مقدار اجاره یک ماه از شما و به همان اندازه از صاحب خانه حق معامله دریافت می کنند.
امروزه هم مجله های آگهی برای یافتن منزل وجود دارد هم سایتهایی که مشخصات و تصاویری از منزل را برایتان نشان می دهند. با این حال هنوز بیشترین روش برای یافتن منزل این است که ساختمان به ساختمان، از سرایدار سوال می پرسند.

وام خرید مسکن

در لبنان بانک اسکان (مسکن) به لبنانی ها وام های مناسب با بهره بسیار بسیار اندک می دهد که زیر یکی دو درصد است. اما شرایط آن باعث می شود همه نتوانند استفاده کنند و فقط کارمندان و حقوق بگیران رده بالا بتوانند وام دریافت کنند. اگر فیش حقوقی معتبر مبنی بر دریافت ماهانه 1000 دلار ببرید حدود 75 هزار دلار وام می دهند که تا 63 سالگی می توانید بازپرداخت کنید. اگر فیش حقوقی 2000 دلاری ببرید وامی حدود 120 هزار دلار می دهند. در عمل، چون فقط مسیحی ها در شرکتهای با کلاس و رده بالا با حقوقهای بالا استخدام می شوند، این وامها به همه افراد نیازمند جامعه نمی رسد و فقط دکتر مهندسهای جوان می توانند وام دریافت کنند. از طرف دیگر بانکهای خصوصی هم وام مسکن می دهند. اما سود آن بسیار بالاست.

متقاضی پیش از تقاضای وام باید منزلی را بپسندد و با مالک صحبت کند، مبلغی حدود 15 یا 20 هزار دلار را به عنوان پول پیش پرداخت کند، قولنامه بنویسند، برگه قیمة التاجیریة را از کارشناس بگیرند، اوراق اداری مختلف را آماده کنند و سپس به بانک مراجعه کنند.

خرید املاک توسط خارجی ها

در لبنان خارجی ها می توانند املاک بخرند اما در هر منطقه درصد معینی از مساحت اراضی به خارجی واگذار می شود و اگر این میزان پر شود، دیگر در آنجا نمی توانید املاک بخرید.

بعدا نوشت (۲۰۲۱):

بحران اقتصادی لبنان و تاثیر بر قیمتها

در پی بحران اقتصادی و افزایش قیمت دلار در کشور و ایجاد مشکل در دستیابی به دلار، قیمتهای اجاره هم تغییر کرده. مثلا منزلی با اجاره ۵۰۰ دلار امروزه با ۶۰۰ هزار لیره یا کمتر اجاره می دهند. خرید هم دستخوش این تغییرات شده و قیمتها اندکی کاهش داشته اما برخی ترجیح می دهند نفروشند تا مشتری با قیمت قبل پیدا کنند. ضمن اینکه اکثرا فروش املاک و اراضی با دلار انجام می شود.

۰ ۰ ۵۸ نظر ۱۶۳۷۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵۸)

باسلام بااین اوصاف شما چه میکنید...پس بایدوضعتون خوب باشه....

پاسخ:

۱۵ دی ۹۵، ۱۳:۵۶
سلام
نه والا. وضعمان در حد فقرای لبنانه. به زور تا آخر ماه دوام میاریم. اگر می خواستم مثل شبکه های ضد انقلاب خارج نشین گدایی کنم کافی بود از وضع مالی و مشکلاتم بنویسم. ولی کاربر این پایگاه ضرورت ندارد غرغر بشنود. این پایگاه برای ارائه اطلاعات لبنان است نه اطلاعات خصوصی بنده.

آقاي علوي فقط ممنونم كه در اين پايگاه تبليغات رو اجازه نداديد كه وجود داشته باشه.كاربر با خيال راحت مطالب رو مي خونه و حواس كسي پرت نميشه.

میشه یه ایرانی بره خواستگاری زن شهید...؟

پاسخ:

۱۶ دی ۹۵، ۱۱:۰۴
سلام. چرا نشه. اگر راضی به ازدواج باشند خب ایرانی هم یک گزینه است.

سجاد سجاد

۱۶ دی ۹۵ ، ۰۰:۰۰
یه سوالی داشتم،چرا مناصب بالا تو لبنان به گفته شما بیشتر دست مسیحی هاست؟! اهل سنت یا شیعه چرا نمیتونن به این مقامها و حقوقهای بالا برسن! قانون لبنان اینطور تنظیم شده یا اینکه مسیحی ها بیشتر دانشگاه میرن حالا به نوعی واجد شرایط گرفتن پست و مقام و حقوق و مزایا بالاتر و خونه های بهتر هستن😕

پاسخ:

۱۶ دی ۹۵، ۱۱:۱۰
این رو فرانسه در هنگام استعمار لبنان وضع کرد که مناصب اساسی مثل ریاست جمهوری، ریاست بانک مرکزی، و ریاست ارتش دست مسیحی های مارونی باشد. البته ریشه قدیمی تر آن مربوط می شود به زمان عثمانی. در زمان عثمانی، مردم منطقه لبنان و سوریه همه تحت امر عثمانی ها بودند و باج و خراج از آنها گرفته می شد. اما مسیحیان فقط جزیه می دادند و از سربازی هم معاف بودند. ضمن اینکه اجازه داشتند مدارس خصوصی داشته باشند. لذا از تمام دنیا، میسیونر های مسیحی می آمدند و مدرسه تشکیل می دادند و به آنها زبان می آموختند. وقتی فرانسه بعد از پیمان سایکس پیکو لبنان را به استعمار خود درآورد، دولت نوین تشکیل داد که خب با سوادها عمدتا مسیحی ها بودند. نظام لبنان یک نظام عملا غیر دموکراتیک است که به نظام مارونی معروف بود. البته پس از جنگهای داخلی و با انعقاد پیمان طائف، قدرت رییس جمهور تا حدودی کاهش پیدا کرد. در لبنان نظام سرمایه داری غربی حاکم است و پولدار پولدارتر می شود و فقیر فقیر تر.

منیژه گلشن

۱۶ دی ۹۵ ، ۱۴:۲۱
سلام.
برای یک پروژه علمی به لبنان دعوت شدم با حقوق 3200 € و منزل"در شان".
با این مبلغ زندگی برای یک نفر در بیروت چطوره؟
هیچ آشنایی با بیروت ندارم،محله ای میخوام که دسترسیش به دانشگاه و سفارت خوب باشه و دارای امنیت باشه و از همه مهم تر از شلوغی و ترافیک دور باشه.
جو علمی و الزام به مقاله نوشتن تا چه حد در لبنان وجود داره؟
وضعیت کرسی های زبان فارسی در لبنان چطوره؟

پاسخ:

۱۶ دی ۹۵، ۱۴:۲۶
علیکم السلام
موقعیت خیلی خوبی است. حتما قبول کنید. چنین شرایطی کم پیش می آید.
خب بیروت پایتخت هست و همیشه ترافیک داره. اما کدام دانشگاه را مد نظر دارید؟ منظورتان از سفارت، سفارت ایران است؟
جو علمی لبنان به نظرم از ایران ضعیف تر هست. چون همیشه درگیر جنگ و درگیری و مشکلات بوده اما تعطیل نشده.
کرسی زبان فارسی از قبل انقلاب در لبنان وجود داشته و مرحوم دکتر سید احمد لواسانی تا مدتی پیش مسئول آن بود. چند سالی است رشته ادبیات فارسی هم در دانشکده ادبیات دانشگاه لبنانیه به راه افتاده.

دانشگاه لبنانیه.
منظورم سفارت ایران یا به عبارت بهتر بخش فرهنگی سفارت هست چون لازمه علاوه بر تدریس فارسی و ایرانشناسی با رایزن فرهنگی هم همکاری کنم.
محل استقرار رایزن فرهنگی در خود سفارت هست؟
پوشش اساتید خانوم در لبنان ظوابط خاصی داره؟

پاسخ:

۲۰ دی ۹۵، ۲۳:۳۸
نزدیک سفارت خیلی اجاره بالاست. نزدیک دانشگاه بگیرید. رایزنی نزدیک سفارت است.
پوشش در لبنان هیچ ضابطه ای ندارد. اما اگر از طرف ایران باشید باید حجاب داشته باشید. با اینجال دانشگاه مشکلی ندارد.

عالی بود .. خدا خیرتون بده. در بیروت خانه با یک اتاق خواب و یک سالن پذیرایی هم هست؟ حدود ۵۰۰ دلار در ماه میشه درسته؟ به مجرد هم خانه می دهند؟ 

پاسخ:

۲۰ دی ۹۵، ۲۳:۳۹
بله هست. خیلی کم است. خانه ها عموما دو خوابه سه خوابه هستند. به مجرد هم می دهند.

عابر پیاده

۱۸ دی ۹۵ ، ۰۵:۵۸
سلام برشما.مردلبنانی.خوبین؟بعد ازیکی دوسال دوباره سلام.دیربه دیر آپ میکنید وظاهرا ازون دوستان پرحرارت گذشته هم خبری نیست. 
العجب چوپان به گله زد معما جواب شد. 
انگشت حیرتی گزیدگرگ وآب شد. ...
اینم پست جدید من.حالی بود بیا سمت ما...

پور کاظم

۲۲ دی ۹۵ ، ۱۳:۵۵
سلام.اونجا اوضاع کسب و کار برنامه نویسی چطور هست؟اساسا روی صنعت نرم افزار و سیستم های اتوماسیون اداری چقدر قوی هستند؟

پاسخ:

۲۲ دی ۹۵، ۱۷:۳۶
علیکم السلام
ضعیف هستند. کارهای بزرگ رو عموما میدن به شرکتهای خارج فرانسوی یا آمریکایی یا شرکتهای بین المللی

یعنی شرکت های ایرانی در حوزه نرم افزار هیچ شانسی برای همکاری ندارند؟برنامه نویسان ایرانی چطور؟

پاسخ:

۲۲ دی ۹۵، ۲۰:۱۷
تا به حال که نشده. دولت لبنان مایل نیست با ایران همکاری کند. حاضرند چد برابر به یک شرکت فرانسوی یا آمریکایی بدهند اما به ایرانی ندهند. چون می ترسند نفوذ ایران و محبوبیت آن بیشتر شود.

در ملل عقب افتاده مردانی که با مشت های گره کرده انقلاب میکنند،با دستانی باز گدایی خواهند کرد. وینستون چرچیل، نخست وزیر سابق بریتانیای کبیر

پاسخ:

۲۷ دی ۹۵، ۰۹:۱۳
خب چرچیل موسمار کار خودش رو بلده. وقتی یک ملت را استعمار و غارت کردند باید هم ملت به گدایی بیفتد. اما قبل اینکه اوضاع اقتاصدی ایران به سبب تحریمها و زیاده خواهی های برخی مسئولان و مدیران به این روز بیفتد، ما آقایی می کردیم. ایرانی با دلار هزار تومان به جای سفر داخلی می رفت خارج و کیف می کرد. پنج سال پیش اینقدر ایرانی در لبنان بود که دیگر پلیس فرودگاه از مهر زدن پاسپورت خسته شده بود! سرنوشت هر ملتی دست خودش است داداش هادی. اگر همه فکر چپاول و پر کردن جیب خودشان افتادند این ربطی به انقلاب ندارد. اتفاقا این یعنی دور شدن از انقلاب.

فقر و شرايط بد اقتصادي فقط دو دليل دارد،يا حاكمان احمقند يا احمق ها حاكمند،جنگ و خشكسالي و (تحريم) ...بهانه است.وينستون چرچيل،نخست وزير سابق بريتانياي كبير.
برادر عزيز و مومن من ،آقا محمود شما ايران زندگي نميكني ،همون كسايي كه اون زمان خارج ميرفتن همونا دوباره هم ميرن و اصلا هيچ مشكلي ندارن،من خودم چن سال پيش كار كرده بودم پول دستم بود تونستم برم عمره،اما الان احساس ميكنم همه چي داره بدتر ميشه،دلار روز به روز گرون ميشه،درآمدا كفاف نميده ،وقتي مردم پول نداشته باشن جنس بخرن خب دكان ماهم نميچرخه ديگه،آدم گاهي وقتا اين چيزارو ميبينه به انقلاب شك ميكنه،من پدربزرگ خدا بيامرز تو جريان هاي ٥٧ از طرف شاهدوستا تهديد به قتل شده بود،منتها الان كه ميبينم اكثر اوقات به آرمانها شك ميكنم!

پاسخ:

۲۸ دی ۹۵، ۰۹:۲۱
الان درست است شرایط اقتصادی سخت شده اما این در همه کشورهای دنیا هست و اتفاقا ایران هنوز خیلی هم خوب است. شما اگر برای یک لیتر بنزین بالای یک دلار دادید، برای یک کپسول گاز 16 دلار دادید، برای یک گیگ اینترنت ده دلار دادید، اونوقت بیا بگو فقر و شرایط بد. متاسفانه ایرانی ها در بهترین شرایط در بین کشورهای جهان هستند و فقط غر می زنند. هیچ قدر نمی دانند. بله اگر مردمی زمام کشور را دادند به یک عده که به جای خود باوری و خداباوری، کدخدا باور بودند، باید هم شرایط بدتر و بدتر شود. طبق پیش بینی های برخی اقتصاد دانان الان باید شرایط بسیار بحرانی باشد. چرا که نسبت رشد جمعیت از نسبت رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی بسیار زیادتر است. تمام دنیا تورم هست و شرایط بدتر می شود. چون قبلا اگر کسی خانه داشت، الان باید خانه اش به دو سه فرزندش به ارث برسد. این که همه عوامل را نادیده بگیریم و فقط بگوییم حاکمان احمقند، چشم بستن به روی واقعیت است و از انصاف به دور است. وقتی مرحوم آقای هاشمی نظرش این بود که آنقدر شهرنشینی گران شود که روستایی نتواند به شهر بیاید، خب این یک دیدگاه است. درست یا غلط، اثراتی روی مملکت در دراز مدت گذاشته و مردم اکنون نتایج آن سیاستها را می چشند. آرمان که عوض شدنی نیست، این مردم هستند که با منافع دنیوی عوض می شوند. لذا اگر شخص محور باشید با عوض شدن آن شخص آرمانتان گم می شود. اما اگر حقیقت محور باشید هرچقدر هرکسی عوض شود، برای شما فرقی نخواهد کرد. انقلاب برای عدالت و استقلال بود. وقتی عدالت اقتصادی و قضایی کمرنگ شود و استقلال را به منافع شخصی و حزبی بفروشند، از انقلاب فاصله گرفته اند. وگرنه آرمان که عوض نشده است. الان بیش از هر زمانی به عدالت اقتصادی و استقلال قضایی نیاز داریم. اما می بینیم مسئول عالیرتبه مملکتی برادرش عامل فساد اقتصادی و رانت بازی است، کسی جرات ندارد حتی حرف بزند. پس به انقلابتان شک نکنید. به آدمهای مورد حمایتتان شک کنید.

چقد سخت میشه خونه خرید

پاسخ:

۲۸ دی ۹۵، ۰۹:۲۹
توی این حالت هر روستایی و کشاورز زاده ای الان وضعش از کارمندها بهتر است. چون قطعه ای از زمین های پدرش را خانه می سازد.

خوب دهکده ها خرید و ساخت خونه راحت تره
راستی
کجای لبنان آرامش داره و سر و صدا و ترافیک و بی برقی و اینا نداره؟
دهکده های جنوب؟

پاسخ:

۲۹ دی ۹۵، ۰۹:۱۰
قطعا روستاها آرامش دارند. حتی وضع برقشان بهتر است. چون شهرداریهایشان موتور برقهای بزرگ تهیه کرده اند و کنتور گذاشته اند هرچقدر بخواهید مصرف می کنید.

سلام آقاي هادي.واقعا فكر مي كنيد فقط ايران مشكلات هست؟چند روز پيش داشتم يه وبلاگ مي خوندم از ايرانيان مقيم آمريكا.قسمت هايي از يك مستند ساخته ي بي بي سي يا سي ان ان  رو گذاشته بودن كه در اون فيلم كنار تمام زيباييهاي ظاهري كه همه از آمريكا شنيديم، مردماني رو نشون مي داد كه آمريكايي بودن نه لزوما سياه پوست كه حتي هزينه ي جراحي و درمان بيماريشون رو نداشتن دنبال درمان نمي رفتند.يكي از كانديداهاي رياست جمهوريش در مناظره در يكي از ايالت ها مي گفت اگه كسي بيمار باشه و بيمه نداشته باشه بايد بره بميره.زير پل ها و شبهاي آمريكا رو نشون مي داد كه چطور براي گرفتن يه وعده غذا مردم چطور صف كشيده بودن.خود من وقتي مراجعه كردم به سايتي كه قبل از انتخابات آمريكا حامي ترامپ بود و مردم نظرات و خواسته هاشون رو نوشته بودن.تا حدي كه سواد انگليسي ام اجازه داد خوندم كه چقدر همه از بيكاري و نداشتن بيمه درماني و نداشتن سر پناه من ناليدن و تقاضاي كمك داشتن.همه ي جاي دنيا همينه.ايران هم مثل همه جاي دنيا.والا بخدا مرغ همسايه غاز نيست آقا هادي.درسته يه سري از مسولان به فكر پر كردن جيب خودشون هستن و همه قبول داريم.اما نبايد اين حكومت و آرمان هاش رو زير سوال ببريم.من با اين حكومت مشكلي ندارم.اما با روش مقابله با مشكلات و يه سري افراد كه با رفتار و عملشون دارن مردم رو از حكومت زده مي كنن مشكل دارم.دوستي مي گفت: شايد از جرم ديروزه كه به اين روز افتاديم!!!! نظام همون نظامه اما مسئولان اون خط مشي رو دنبال نمي كنند.كاش مسئولان يه ذره فكر مردم بودن و خدا ترس.ميگن امام خميني (ره) در اوائل انقلاب گفته بودن اگه روزي متوجه بشم مردم ذره اي رضايت ندارن از حكومت و اذيت ميشن خودم كنار مي رم.اما كو اون امام؟!!! امام فقط يه دونه بود.منطق اش عالي.آينده نگريش عالي.ساده زيستيش عالي.اما الان كدوم دولت مرد و بزرگ نظام رو ميشناسيد كه بگن منزلش فلان جاست يا مردم بدونن چند تا بچه داره؟بچه هاش چه كاره هستن؟مگه ميشه كسي ندونه فرزندان فلان شخص اسمشون چيه و كجا هستن؟؟؟؟ آقاي علوي بزرگوار اين روي صحبت بنده هم با شماست.آقاي رفسنجاني اگه اون حرف رو زدن دليل نميشه كه بگيم انساني بودن با اون سطح فكري.ايشون فقط بعد از ماجراي 88 از رسانه ها دور نگه داشته شدن چون فرزندانشون قسمتي از اين قضيه بودن.اما اگه هر فرزندي كار اشتباهي انجام داد مقصر پدرشه؟حتي ميشه از اين طرز تفكرات رو گهگاه از زبان رهبرمون هم شنيد.آقاي رفسنجاني مرد بزرگي بودن.با اينكه به قول يكي از آشناها ايشون بودن كه استخدام رسمي رو به قراردادي تبديل كردن و بسياري از خصوصي سازي ها در دوران ايشون شكل گرفت و به وجود اومد اما همش نبايد نيمه خالي ليوان رو ببينيم.درود خدا به تمام كساني كه دغدغه ي اونها حل مشكلات مردم و وارد شدن كمترين فشار اقتصادي به اون هاست.

سلام
اینکه کشورهای دیگر مردمش در فشار هستند و همه چیز گران است، استدلال می شود برای اینکه چرا وضعیت کنونی کشور ما این گونه است؟

پاسخ:

۳۰ دی ۹۵، ۰۹:۱۹
علیکم السلام
چرا وضعیت ما باید بهتر از کشورهایی باشد که عقیده داریم پیشرفته تر از ما هستند؟

 سلام
 انگار  سالگرد شهادت جهاد مغنیه  ست کاش درباره این شهدا به ویژه ان شهیدی  که از  نیروهای   ویژه  حزب لله  بود  مطلبی می نوشتید

پاسخ:

۳۰ دی ۹۵، ۰۹:۳۵
چیز جدیدی که ندارم. مطلب مربوط به اون اتفاق هست در سایت. جالبه فیسبوک یادآوری کرد که پارسال این مطلبو زدی!

سمیرا خانم .
اگر هرفرزندی کار اشتباهی انجام داد مقصر پدرش نیست به شرطی که جلوی دزدی وفساد فرزندش سکوت نکنه واونو به اشکال مختلف ساپورت نکنه. بزرگانی بودن که بچه هاشون معاند نظام شدن ولی با صراحت اعلام کردن که راه ما از هم جداست .ولی متاسفانه ایشون هیچوقت اینکار رو نکردن 
امام واقعا یدونه بود ولی باید بدونیم یک فرمانده وقتی میتونه ارمانها وبرنامه هاشو عملیاتی کنه که سربازای گوش به فرمان داشته باشه واقعا الان چقدر ازاین سربازها سراغ دارین؟  
خدا بیامرزه اقای هاشمی رو . نمیدونم شما دهه هفتاد چندساله بودین ولی من خوب یادم میاد بنای اشرافی گری ومصرف گرایی تجمل گرایی مسولان از دورا ن ریاست جمهوری  ایشون  شکل گرفت .خدا عاقبت هممون رو ختم به خیر کنه


سلام سحر عزيز.بله حق با شماست.آقاي علوي من رو قانع كردن.ممنون.اما فرمانده اگه واقعا خودش رو هم بخواد به آب و آتيش بزنه ولي سرباز در ذات اش پيروي كردن معني نداشته باشه اون وقت چي؟! ما ترك ها يه مثلي داريم كه ترجمه اش اينه:  چشمه بايد از خودش بجوشه؛اگه بخوايم خودمون توي چشمه آب بريزيم بهش نمي گن چشمه. سرباز هم بايد خودش در درون خودش به اين نتيجه برسه كه راه اشتباه كجاست.حالا بيچاره فرمانده ديگه تا كجا رهبري كنه وقتي حرف اش عملي نميشه.البته درباره فرزندان اون مرحوم هم عرض كردم كه آقاي علوي قانع ام كردندر پيام خصوصي.بسيار ممنون كه شما هم تاييد فرموديد سحر جان

سلام خانم گلشن
پیشنهاد من اینه که در منطقه مارالیاس خانه بگیرید چون هم آب منطقه شیرینه ( نزدیک سفارت آبش شوره) و هم قطعی برقش خیلی کمه و هم امنیتش مناسبه
هفته پیش در ضاحیه گوشی تلفن یکی از همکارها رو نزدیک خانه اش از دستش سرقت کردند و با موتور متواری شدند و هیچ کس هم جوابگو نیست

پاسخ:

۲ بهمن ۹۵، ۱۱:۳۹
بله مناطق غیر شیعه عموما از طرف دولت و شهرداری بیشتر مورد رسیدگی هست. اما بحث امنیت که فرمودید اگر شخصی ظاهر شیعه یا ایرانی داشته باشه، در هنگام کشمکش های سیاسی و مذهبی، در معرض تهدید هست. یک بنده خدایی آن طرف ها با ماشینش می رفت برای خودش نوحه گوش می داد، صدایش هم زیاد نبود. چهارتا موتوری با قمه دوره اش کردند و ضرباتی به ماشین زدند. تصور نکنید اگر تا الان مشکلی برای شما پیش نیامده یعنی امنیت کاملی برقرار است. تقسیم مناطق شهر بر اساس طایفه و دین، چیزی است که پس از جنگ داخلی و به خاطر ضرورت حمایت از هم کیش بوجود آمد و ادامه دارد. الان در مناطق مسیحی اصلا به غیر مسیحی زمین یا ملک نمی فروشند. سادگی و صفای شیعیان است که در مناطقشان هیچ آزاری به سنی و مسیحی نمی رسانند و اتفاقا هوایشان را هم دارند. وگرنه بقیه با ما اینطور نیستند.

سلام
عربصالیم در کجای لبنانه و چجور جاییه و مذهب مردم در انحا بیشتر چیه
ممنون

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۵، ۱۵:۴۵
سلام
در منطقه ای به نام اقلیم التفاح تقریبا در وسط لبنان. نزدیک نبطیه.
همه شیعه هستند.

آیا از جنوب لبنان راهی برای رفتن به اسراییل وجود داره؟ اگر موردی شنیدید و یا اطلاعاتی دارید لطفا عنوان کنید  

من میخواهم پناهنده اسراییل شوم به هیچ کسی هم ربطی نداره دلیلش چیه  برادرا و خواهرا  لطفا نظر ندن در این مورد فقط مدیر سایت خواهشن گر اطلاعی دارید بگید  چون  شنیدم که از جنوب لبنان خیلی ها سال 88  رفتن و پناهنده شدن و الانم زندگی نسبتا خوبی دارن از زندگی قبلیشون در ایران

لطفا راهنمایی کنید

پاسخ:

۱ اسفند ۹۵، ۲۲:۴۲
خیر. مرز بسته است. قبلش ارتش لبنان هست که از ۱۵ کیلومتری، از ورود هر غیر لبنانی جلوگیری میکنه. بعدش سازمان ملل هست، بعدش دیوار بتونی و سیم خاردار برقی، بعدش مین های هوشمند، بعدش تیربار هوشمند، بعدش اگر هنوز زنده بودید سرباز دشمن. از اروپا می تونید برید.

پس این خیلیها که  به قول برادرعبدالله  ارجنوب لبنان رفتن اسراییل و راضی اند چه جوری رفتن با این همه موارد بالایی که شما فرمودید........ببخشید حالتون خوبه اقای علوی گفته بودین سرفیلمبرداری هستیدمستند یا برنامه های دیگه البته اگه مایل هستید بفرمایید راستش من مناطق شیعه نشین لبنانو خیلی دوست دارم و دوست دارم درموردشون و خصوصا حزب الله لبنان بدونم تصمیم دارم به امید خدا  96 بیام لبنان دعا کنید راستی مشهد ما هم  تازگیها اومدین 

پاسخ:

۵ اسفند ۹۵، ۰۹:۳۴
اونایی که رفتن در گذشته بوده که شل و ول بود مرز. من خوبم الحمدلله. پروژه ما مصاحبه تاریخ شفاهی هست.

حمید کریمی

۰۵ اسفند ۹۵ ، ۰۰:۵۰
در کل عاشق لبنانم حیف که عربی بلد نیستم ولی اخری میام

سلام مهدیه جان.بعد از جراحی به دعای شما ۱۱روزه که جراحی کردم و بهترم.دست چپ ام جراحی شد و. دست راستم موند برای بعد از تعطیلات نوروز.بازم ممنون خواهر خوبم

سلام سمیرا جان خوبی عزیزم شرمنده من باید زودتراز این احوالات شمارو چویا میشدم راستش نمیدونم چرا فکرکردم دیرتر بهتون  پبام بدم    فکرمیکردم به دلیل جراحی درحال استراحت میباشید و درسایت نباشبداینارو گفتم چون  وظیفه من بود حالتونو بپرسم شرمنده ام خیلی خوشحال شدم که به لطف پروردگارجراحی کردیدوبه سلامتی مرحله بعدی رو هم پشت سرخواهید گذاشت و مطمئن باشبد به سلامت کامل خواهیدرسیدخواهرخوبم خدا همیشه باماست و میدونه چی میخواهیم ازش ..فدای شما

سلام.ممنون مهدیه خانم نازنین.زنده باشی خواهر خوبم.و ممنون از اقای علوی بزرگوار کامنت های ما رو درج کردن.

سلام، برای ادامه تحصیل دوست دارم به لبنان سفرکنم، رشته تحصیلی من لیسانس ژنتیک وبرای ارشد قصددارم به اونجابرم، آیا رشته های ازمایشگاهی اوضاعشان آنجا چگونه است؟ وآیا سوییت باقیمت مناسب وجوددارد؟؟ آیا کاری مناسب رشتم دربیمارستانها یاازمایشگاههای خصوصی وجوددارد که مرابپذیرند؟؟ لطفا جواب دهید،

پاسخ:

۵ ارديبهشت ۹۶، ۱۰:۵۰
سلام. در لبنان آزمایشگاه های مختلف وجود دارد و از سطح علمی و کاری و تکنولوژیک خوبی بهره مند هستند. سوییت وجود دارد. هرچند ممکن است قیمت دویست 300 دلار در نظر یک خارجی، مناسب به نظر نرسد.
کار که هست اما قاعدتا به دانشجوهای خودشان بدهند. هرچند ممکن است دانشگاه شما بتواند کاری برای شما پیدا کند.

سلام، ببخشید، گفتین قاعدتا هردانشگاهی برای دانشجویان خودش کارپیدا میکند، آیا منظورشمافقط دانشجوهاي لبنانی یابرای دانشجوهاي خارجي هم پیدامیکنند؟؟

پاسخ:

۱۲ ارديبهشت ۹۶، ۰۹:۲۳
علیکم السلام. تصور می کنم برای ایران هم کار پیدا کنند. خصوصا دانسجویان پرستاری. ممکن است دانشجوی مهندسی شانس کمتری داشته باشد.

سلام، رشته  من که ژنتیک هست، وارشد که قصدادامه اش رادرلبنان دارم ژنتیک پزشکی است، امیدی هست؟ که بتوانم انجاکارپیداکنم؟ یاخودشان معرفی کنن؟؟

پاسخ:

۱۲ ارديبهشت ۹۶، ۱۲:۳۴
سلام. سایت دانشگاه آمریکایی و سنت ژوزف را بررسی کنید. (این صفحه شاید بدردتان بخورد). من اطلاع زیادی از رشته های پزشکی ندارم. بهتر هست خودتون یک سفر بیایید و دانشگاه ها را سر بزنید. امکان کار هم خیلی وقت ها هست.

با سلام
عذر خواهى ميكنم شنيدم قيمت وسايل برقى مانند لپ تاپ كوشى موبايل و غيره در لبنان يك سوم ايران هست
آيا چنين چيزى صحت دارد؟؟؟لطفا دوستانى ك اطلاع دارن پاسخ بدن 

پاسخ:

۲۲ ارديبهشت ۹۶، ۰۹:۲۱
سلام. اینطورها نیست. تفاوت زیادی نداره. خصوصا فروشگاه های معتبر لبنان لوازم خانگی و لوازم برقی و تکنولوژیک رو خیلی گران تر از قیمت اصلی می دهند. البته بعضی جاها هست که قیمتشان از قیمت دیجی کالا 20 تا 50 دلار ارزانتر است. اقلا در بحث گوشی که اینطور است. این جور جاها کم است و فقط یک پخش عمده می شناسم که قیمتش از نرخ بازار لبنان کمتر است و از ایران هم ارزانتر در میاید. (قطعا بدون گارانتی)

سلام، خسته نباشید، برای امدن به لبنان اگرباتور نیایم ، بایدبه کجامراجعه کنیم؟؟ آیابرای اولین بار مسافرت به لبنان بصورت منفرد مشکل نیست؟!زبان ما عربی میباشد کاملا به عربی مسلط هستم، لطفاراهنمایی کنید 

پاسخ:

۲ خرداد ۹۶، ۱۰:۰۵
علیکم السلام. اگر با تور نیایید باید مثل یک شهروند عادی زندگی کنید. یعنی خودتان جایی را پیدا کنید و ساکن شوید و خودتان غذا تهیه کنید و ...
مشکلی نیست. خیلی ها فردی آمدند که عربی هم بلد نبودند. مطلب راهنمای سفر به لبنان را هم مطالعه فرمایید.

با سلام و تشکر از مطالب زيباتون.سايت شمارو يکي از دوستان خوب بمن معرفي کردند.من واقعا نميدونستم دولت لبنان با ايران خوب نيست و حاضر به منافع کاري نيست.با وجودي که دولت ايران خوب براي سازندگي در لبنان کمک مالي کرده است.فکر مي کردم وضعيت ايراني هاي ساکن اونجا خوبه.آيا دولت لبنان به اين کمک دولت ايران توجهي نمي کند؟؟؟

پاسخ:

۹ خرداد ۹۶، ۱۴:۳۵
سلام. لبنان از 16 طایفه مختلف تشکیل شده که هر کدام از لحاظ تمایلات سیاسی خودش به چند دسته تقسیم می شود. تعجبی ندارد دولت لبنان بیشتر پیرو نظام سلطه باشد. لبنان کشور کوچکی است و نباید انتظار داشت طبق نظر ما رفتار کند.
نظام سیاسی لبنان را فرانسه در هنگام استعمار طوری چیده که قدرت دست طرفداران خودش (نظام سلطه) بماند. وضعیت ایرانی ها چندان خوب نیست. مگر اینکه ماموریتی آمده باشند و یا تاجر باشند و درامد خوبی داشته باشند. دولت لبنان (قسمت اکثریت آن که طرفدار آمریکا هستند) پیشنهاد های مجانی از طرف ایران را هم رد کرده است! پیشنهاد هایی مثل ساخت نیروگاه برق و ساماندهی وضعیت برق یا تسلیح ارتش.

سلام
با150میلیون تومن پول ایران میشه اونجاخونه خریدویه زندگی معمولی داشت؟

پاسخ:

۳۰ خرداد ۹۶، ۱۳:۰۷
سلام. خیر. کمه.

سلام امین نیا هستم کارمن تعمیرات وخدمات کولرگازی هست به نظرشما میتونم دربیروت وظعیت شغلی خوبی داشته باشم

پاسخ:

۱۴ بهمن ۹۶، ۲۲:۳۵
سلام
تعمیرکاران و خدمات کولر در تابستان وضعشان خوب است. برای هر نصب 50 دلار می گیرند. ولی خب در طول سال فرصت شغلی شان کم است. گذشته از این نمی توانید رسمی جایی استخدام شوید. کار کردن غیر قانونی است. مگر ویزای کار بگیرید که بجز تخصص های نایاب در لبنان، یا نامه تقاضا از یک شرکت معتبر، ویزای کاری نمی دهند. دست هم در زمینه کاری شما زیاد است.

حسین همدانی

۱۴ بهمن ۹۶ ، ۲۳:۰۴
باسلام
بنا دارم برای دکتری ادیان برای دانشگاه سن ژوزف اقدام بکنم.آیا از شهریه سالانه دانشگاه خبر دارید؟

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۱
علیکم السلام
بله حدودا ترمی هفت هزار دلار است. می توانید از سایتشان، قیمت واحدهای درسی را ببینید.

سلام
عزیز برادر اتفاقی به سایت شما راه پیدا کردم از گرمی صمیمیت اول شما سپس پرسشگران گرامی لذت فقط تیکه شما به اقای هاشمی اندکی قلقلکم داد  ارزومند توفیق شما و دیگر دوستان هستم

پاسخ:

۱۰ ارديبهشت ۹۷، ۲۳:۳۰
علیکم السلام
ممنون از لطف شما.

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و روزتون بخیر
می خواستم برای مردادماه جاری، به مدت یک ماه، به لبنان بیام. برای تمرین زبان و ...
دنبال جایی برای اجاره با قیمت مناسب، برای یک ماه هستم. چکار باید بکنم و چه مبلغی لازمه؟  مرسی واقعن کمک میکنین

پاسخ:

۲۲ تیر ۹۷، ۱۳:۳۸
علیکم السلام
تنها هستید؟ می توانید در خوابگاه های دانشجویی اقامت کنید. حدودا بین دویست و پنجاه تا 300 دلار هزینه یکماه میشه. چون تابستان زمان توریستی هست، منزل برای یک ماه نمی دهند. هم زمان شلوغی و توریستی است، هم آوارگان سوریه ای تمام منازل را اجاره کرده اند. هتل هم که هزینه اش خیلی زیاد میشه.

عاشق لبنانم، عربم ان شاءالله میرم لبنان و به چیزی که بخام میرسم

سلام در لبنان برای مهندس کشاورزی شغل هست ؟

پاسخ:

۲۶ بهمن ۹۷، ۱۰:۰۴
سلام. کشاورزی و باغداری در لبنان رواج داره و قطعا یک مهندس میتونه یک شرکت زراعتی به راه بیاندازه

سلام
من و دوستم طلبه هستیم و برای دروس سطح می خواهیم به لبنان بیاییم به همراه خانواده هایمان که هر کدام سه نفره است.دفترچه های حوزه های لبنان را مطالعه کردم ، لطفا اگر از میزان شهریه طلاب اطلاعاتی دارید خبر دهید.
بنده به غیر حوزه حفظ قرآن کار کردم و سابقه تدریس در جامعه القرآن و دارالقرآن را دارم و زبان عربی هم میدانم و دوستم علاوه بر این ها زبان انگلیسی هم مسلط هست با این شرایط و رزومه به غیر از شهریه ی طلبگی امکان درآمد دیگری هم داریم؟
در بحث خرید و فروش (خرده فروشی) نیز میتوانیم فعالیت کنیم اصالتا مشهدی هستیم و به زعفران دسترسی داریم ،آیا از این راه هم می توانیم درآمد قابل توجهی به دست آوریم؟

پاسخ:

۱۳ خرداد ۹۸، ۱۳:۰۵
علیکم السلام. زندگی در لبنان گران و سخت هست و لبنان هم سطح علمی قم و نجف را ندارد. مگر هدف دیگری هم داشته باشید. شهریه ها حدود صد دلار هست که شاید برای متاهل بیشتر باشه. ولی کفاف نمیده. امکان کار بصورت قانونی وجود نداره اما میشه کار کرد. در لبنان مصرف زعفران بسیار ناچیزه و خیلی ها آشنایی ندارند. روش اصلا حساب نکنید.

سلام 

در مورد منطقه خلده چی میدونین .خرید خانه چنده و چه جور منطقه ای محسوب میشه 

ممنون

پاسخ:

۲۹ مهر ۹۸، ۱۰:۴۲
سلام. خلده حدودا هشت کیلومتر با بیروت فاصله داره و چون منطقه ای خوش آب و هوا و زیبا و مقابل دریا هست مناسبه، ضمن اینکه قیمتها کمتر از بیروت هست. قیمت دقیق را اطلاع ندارم چون بالا و پایین می شود.

باسلام . وقت بخير

ببخشيد خواستم بدونم حزب الله لبنان كجاي لبنان مستقر هستند؟؟؟

 

به نظر شما اگر تو ايران يه نفر معلم شده ميتونه تو لبنان معلم بشه به راحتي يا بايد كار هاي ديگه اي كنه تا دوباره معلم بشه؟؟؟

پاسخ:

۳ آبان ۹۸، ۱۲:۴۲
سلام
همه جا و هیچ جا! این سیاست حزب الله در اسکان و مرکز گزینی است.
نمیشه معلم شد چون باید از تربیت معلم لبنان فارغ التحصیل شوید یا دانشگاه ها، فکر نمی کنم خارجی بگیرند. برای درسهای فوق برنامه مثل فارسی ممکن است. اما بچه ها خیلی اذیت می کنند و درس نمی خوانند و گوش نمی دهند. اصلا قابل مقایسه با ایران نیست. علنا بچه و خانواده سوار معلم و مدرسه هستند و طلبکارند.

رشته مامایی تو لبنان چطوره بازار کارش ؟ البته با اینکه عربی با لحجه شامی رو بلدم و دوستان زیادی در لبنان داریم اجازه اومدن به اونجا رو ندارم برای ی مدت طولانی 😅 ولی در کل دوست داشتم بدونم وضعیت دندانپزشکی* و مامایی در لبنان چطوره ؟

پاسخ:

۱۳ آبان ۹۸، ۱۰:۰۵
دکتر زنان و درمان نازایی بطور قابل ملاحظه ای بازار کارش خوبه. دندانپزشکی هم قیمت کارشون بالاست. مامایی معمولی، خبر ندارم.

سلام   از تداوم وحوصله چندساله شما در راهنمایی وپاسخگویی لذت بردم. ضمنا نسبت به لبنان مسلط هستید. ازاینکه توجه واقع گرایانه ای به ایران دارید کیف کردم. ایرانیها باید بدانند مهاجرت فقط درصورتی خوبه که انگیزه لازم وپول کافی وجود داشته باشه.مخصوصا به لبنان که مردمش به امید زندگی بهتر به سایر کشورها ازجمله غرب آفریقاو  آمریکای جنوبی و...مهاجرت می کنند. موفق باشید

پاسخ:

۳۰ بهمن ۹۸، ۰۹:۳۱
علیکم السلام. ممنون از لطف شما. دقیقا

 سلام خیلی خوبه که شما اینقدر خوب به کسانی که سوال میپرسن جواب میدید انشاالله در پناه ایزد منان شاد موفق و پیروز  باشید  و خیلی خوشحال شدم که شما وبعضی از کسانی که پیام نوشته بودن حداقل تفکر و اندیشه جالب  و خوبی رو در  مورد راهبرد های نظام داشتن حداقل منافع شخصی بعضی کسانی که دنبال شهرت و ثروت هستند رو از کسانی که دنبال پیشرفت و ترقی جامعه امروزی هستند جدا می کنید ، یا علی.  سه شنبه 10تیر ماه 99 به امید سلامتی تمام مردمان این  کره خاکی . 


سلام ممنون ازتوضيحاتتون... امابااين توصيفات وبالارفتن دلار خريدمنزل تولبنان  محاله من خيييييلي دلم ميخواد که يه خونه اونجا بخرم واونجازندگي کنم درسال 86 يه سفرازسوريه به لبنان داشتم خيييلي به دلم چسبيد... اميدوارم که روزي برسه که هرکسي توهرکشوري بتونه ازادانه زندگي کنه .... تمام اين کره خاکي مالکش خداست نه مابنده هاي ناشکررر

 باتشکر

پاسخ:

۹ مرداد ۹۹، ۱۵:۰۵
علیکم السلام. یک روزی اون روز میاد. إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا وَنَرَاهُ قَرِيبًا. انشالله

والا زیاد بود حوصله خواندنش نداشتم بخوای یه خانه خوب با متراژ90-200بخرین تو یه جای خوب قیمتش چقدره به لیره هست؟

پاسخ:

۳ دی ۹۹، ۱۵:۴۳
عرض شد قیمتها الان ثابت نیست و دلار میگیرند.

سلام و خسته نباشید سایتتون فوق العاده عالیه هم مطالب و هم نظر و همه چیز تشکر زیاد

اینکه چقدر از لبنانی ها عربی فصیح رو بلدن؟ به نظرتون چه کارهایی هست در لبنان که فصلی باشه؟مثل لبوفروشی خخخ!!منظورم میشه اونجا بریم چندوقت یکبار؟و الان رفتار کدوم منطقه و شهر اونجا به اعراب ایران(مهمون نوازی و معاشرتی و خوش اخلاق با غریب...) نزدیک تره؟

پاسخ:

۸ بهمن ۹۹، ۲۳:۳۴
علیکم السلام. ممنون از لطف شما
عربی فصبح رو همه میفهمند. صحبت کردن به فصیح برای برخی دشوار هست. در لبنان افرادی هستند چرخ دستی دارند و میوه های آن فصل را می فروشند. لبو فروشی نداریم. اما باقالی و ذرت داریم. کلا مناطق جنوب امن تر و نزدیکتر به ما هستند.

واقعا انقد جواب دادنتون هنوز باورم نمیشه خیلی ممنونم

منظور از جنوب کدوم شهر هاست؟صور و صیدا و بلعبک؟امنیت ضاحیه الان چطوره؟

من خیلی دوست دارم برم و اونجا رو ببینم ولی خودتون میدونید واقعا با پول ایران نمیشه لبنان خرج کرد مثلا با5میلیون تومن و میخواستم بدونم میتونم اونجا یه بخشی از روز رو کار کنم و بخشیش رو هم سیاحه یا نه؟وضعیت ویزا چطوره؟

تا یادم نرفته سوریه هم اطلاعاتی دارید؟دمشق حلب لاذقیه

پاسخ:

۱۱ بهمن ۹۹، ۲۰:۳۵
جنوب لبنان یعنی نبطیه صور صیدا بنت جبیل.
بعلبک در شمال شرقی است. ضاحیه هم حومه بیروت است در وسط لبنان. روی نقشه ببینید. 
اگر کار پر درامدی نباشه زندگی هم نمیشه کرد چه برسه سیاحت.
لبنان ویزا لازم ندارد.
اطلاعات چندانی از سوریه ندارم. 

سلام دندانپزشک آیا نیاز ندارند برای کار بیایم آنجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:

۱۱ بهمن ۹۹، ۲۰:۳۶
سلام. هر کشوری همه چیز نیاز دارد. بستگی دارد بازار اشباع باشد یا نه و نیروی کار خارجی مزیتی بر بومی ها باید داشته باشد.

سلام لبنان سایتی شبیه دیوار داره اگه داره لطفا لینکش رو بذارید ببینم قیمت خرید و فزوش خانه چقدره.لطفا سایت فروش خانه رو بزارید

پاسخ:

۱۱ بهمن ۹۹، ۲۰:۴۲
بله دارد.

سلام این( د.ئا )یعنی چه تو لینکی که برای خرید و فروش گذاشتین بود

پاسخ:

۱۳ بهمن ۹۹، ۱۵:۳۱
سلام. واحد پول هست. یعنی دلار آمریکا.

مسعود محمدی شعار

۱۷ بهمن ۹۹ ، ۰۲:۴۸

سلام. برای ادامه تحصیلات در مقاطع ارشد و دکتری قصد تحصیل در دانشگاه لبنان رو دارم. چند تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین.

اجاره ماهیانه یک آپارتمان معمولی در بیروت چنده؟

هزینه زندگی و تحصیل و خورد و خوراک برای هر نفر در بیروت چنده؟

آیا همراه تحصیل اجازه کار کردن دارم؟

بازار کار رشته حقوق در بیروت چطوره؟

قیمت اتومبیل در چه وضعیه؟

سپاس

پاسخ:

۱۷ بهمن ۹۹، ۱۵:۱۲
علیکم السلام
اجاره ها کم شده و هزینه منزل یا خوابگاه که قبلا بین دویست تا پانصد دلار بود الان زیر صد دلار است. هزینه خورد و خوراک خانواده ها الان حدود دویست دلار است. یعنی برای یک نفر صد دلار مناسب است.
دانشجویان خارجی اجازه کار کردن با اقامت دانشجویی را ندارند.
بازار وکالت خوب بود ولی الان کلا اقتصاد و بازار کساد است و پرونده ها کم شده است ضمن اینکه فکر نکنم به خارجی مجوز وکالت بدهند. و مثل ایران فقط برخی از فارغ التحصیلان می توانند پس از گذراندن امتحان و شرایط خاصی به کانون وکلا وارد شوند و کار وکالت انجام دهند.
قیمت اتوموبیل دست دوم بستگی به سال ساخت آن ماشین دارد و در سایتهایی مشابه دیوار قابل رویت است. با ۵ تا هفت هزار دلار می توانید یک ماشین مناسب تهیه کنید.

سلام فتوای جهاد نکاح را کدام عالم سنی صادر کرد، وآیا علمای اهل سنت اونو حرام کردن؟ 

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۹، ۱۶:۳۰
سلام. گفته می شود محمد العریفی در مارس ۲۰۱۳ برای اولین بار این فتوا را داد که البته بعدا آن را نفی کرد. اما این اصطلاح از آن موقع شایع شد. جوانان مزدور که برای پول به سوریه آمده بودند هم به مردم رحم نکرده و با پشتوانه این فتوای دروغین و غیر شرعی جنایتها مرتکب شدند. از نظر علمای اهل سنت این نوع نکاح باطل است و در قرآن و سنت وجود ندارد.

با سلام خدمت شما دوست بسیار بسیار بسیار عزیزو محترم و با وقار و متشخص،🙏🙏🙏🙏🙏

میخواستم بپرسم که خود شما چند سال هستش ک لبنان تشریف دارید و شغل شریفتون چی هستش؟

البته خیلی خیلی این جسارت بنده رو ب بزرگواریه خودتو ببخشید انشاالله🙏🙏🙏🙏 و اینکه فکر نکنید بنده انسان بی ادبو بی نزاکتی هستم ک همچین سؤال‌ هایی که هر شخص بافهم و با شعورو شخصیتی اینارو میدونه ک کاملأ سؤال هایه شخصی و خصوصی ای هستند و بقیه سؤال هایی هم که جایز نیستش رو نمیپرسم و نباید هم بیشتر از حد و حدود شخصیتی یک انسانی ک خودشو با این القاب خطاب میکنه بیشتر و فراتر ببرم ک کار ناپسند و ناشایستی هستش، بنده بنا ب دلایل شخصی دنبال سایتی در مورد کشور لبنان و شهرهای اون و اقامت در اون کشورو میگشتم ک ب سایت بسیار بسیار بسیار زیبا و جذاب و عالی و تقریبأ کامل برخورد کردم ک اینم از الطاف إلهی بوده ک با سایت و شخص مجازی شما آشنا بشم ک برايه بنده جایه بسیار خوشحالی و خوشبختی رو داره آشنایی با همچین انسان شریف و مؤدبی ک با حوصله و در کمال أدب و نزاکت ستودنی ای ب تک تک سؤالات بدون هیچ گونه تحمیل عقاید یا رفتار مخصوص به خود پاسخگو بودید و هستید و ب ندرت همچین أشخاصی پیدا می‌شوند، فقط خواستم که از شما دوست و برادر عزیز کمال تشکر رو داشته باشم و ب انید روزی ک اگر در لبنان تشریف دارید از نزدیک زیارتت ن کنم اگر افتخار بدید🙏🙏🙏🙏 و حسن ختام عرایضم اینکه برای گرفتن مدارک دانشگاهی حتمأ باید تو همون کشور مدرک رو بگیریم یا مدارک دانشگاهی کشور خودمون هم قابل قبول هستش و اینکه عایا حتمأ باید در دانشگاه ها بصورت عربی ادامه تحصیل بدیم یا برای ایرانی هایه مقیم اون کشور دانشگاه مخصوص به خوده ایرانی ها ب زبان فارسی هم وجود داره یا نه؟

با کمال تشکر و سپاس بینهایت فراوان از شما دوست و برادر عزیزم🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

پاسخ:

۲۸ اسفند ۹۹، ۱۱:۵۰
عليكم السلام. متشکر از لطف شما. ادمینهای ما حدود 10 سال است که در لبنان هستند. هرکدام هم شغلهای مختلف در طول زمان داشتند. گاهی هم بیکاری کشیدند. ما عمدتا به کارهای تولید خبر، ترجمه، عکاسی و فیلمبرداری و حتی تورگردانی پرداخته ایم.
تلاش ما این بوده تا سوالات همه هموطنان را پاسخ دهیم تا بلایی که سودجویان سر برخی از آنها آوردند بر سرشان نیاید. کمک و انتقال تجارب به هموطنانی که به لبنان سفر می کنند تا جایی که در توان باشد انجام می شود و دیدار با آنها هم در صورت لزوم انجام شده است.
مدرک شما از هرجا که باشد در وزارت علوم لبنان معادل سازی می شود و می توانید مثل مدرک لبنانی استفاده کنید. بجز دانشکده زبان فارسی دانشگاه لبنانیه همه جا دروس به زبان عربی و انگلیسی (یا فرانسه) تدریس می شود.
موفق باشید

یامهدی(عج)

۲۵ آبان ۰۰ ، ۲۲:۵۵

سلام خسته نباشید، شرایط امنیتی و زندگی در هرمل لبنان به چه صورت هست؟ با چقدر هزینه میشه خونه کرایه کرد؟ 

پاسخ:

۲۹ آبان ۰۰، ۰۹:۰۴
سلام. ممنون. هرمل جزو مناطق محروم تر لبنان هست و امنیت آن کمتر از شهرهای بزرگ و پایتخت هست. باید در حمایت مردم و حزب الله باشید وگرنه هنگام اتفاقات امنیتی کسی نیست از شما حمایت کند. البته هستند دوستانی که زندگی کرده اند و یا الان آنجا زندگی می کنند و مشکلی برایشان پیش نیامده. متاسفانه الان 60 درصد صاحبخانه ها اجاره را به دلار می گیرند و قیمتها دل بخواهی شده است. قیمت دقیق ندارم.

بنده قدرتی هستم 

ما در لبنان در حساب بانکی , یه مقدار پول داریم و قصد داریم انتقال بدیم به ایران

ولی به دلیل مسائل بانکی امکانش نیست و مالیات و ... از این پول کم شده 

اگر کسی می شناسید که قصد خرید خانه یا .. در لبنان دارد ولی امکان جا به جایی دلار از ایران به لبنان را ندارد ما هزینه خانه را در لبنان به دلار پرداخت می کنیم و در ایران به ریال به ما پرداخت کنند 

لطفا اگر پیشنهاد دیگری دارید با بنده تماس بگیرید چون روش دیگری برای انتقال این پول پیدا نکردیم  9014102786

چون هم کار ما راه می افتد و هم خریدار خانه یا ...

پاسخ:

۲۹ دی ۰۰، ۱۲:۰۵
سلام. الان که کسی را نمیشناسم. شاید بازدیدکنندگان بتوانند کمک کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها