شنبه سیاه، تراژدی همپیمانان رژیم صهیونیستی

شنبه سیاه، تراژدی همپیمانان رژیم صهیونیستی

دیروز سالروز شنبه سیاه بود. شنبه سیاه در لبنان روزی است که صدها لبنانی شیعه بی دفاع توسط شبه نظامیان راستگرا و تندروی مسیحی قتل عام شدند.
کشتار مسلمانان لبنان بدست مسیحیاندر روز شنبه به تاریخ 6-12-1975 شبه نظامیان بشیر جمیل به بندر بیروت رفته ده ها مسلمان را ربودند. بیشتر آنان را کشتند و برخی را جلوی مقر های حزب کتائب تکه تکه کردند. کارگران بندر بیروت اکثریتشان شیعه های فقیری بودند که برای کار و باربری به صورت روزمزد در آنجا حضور می یافتند. تندروهای مسیحی 110 کارگر را کشته و 300 نفر را ربودند. این اضافه بر اجسادی است که به دریا ریختند.
بعدا ادعا کردند اقدامشان برای پاسخ به ترور یکی از مسئولین آنها است. اما کشتن کارگر لبنانی شیعه بی دفاع به جرم اینکه چپی ها (آن هم مسیحی ها) یک مسئول احزاب تندروی مسیحی را کشته اند، اصلا قابل دفاع نیست.
جمیل رهبر مسیحیان تندروی لبنانبرخی کارشناسان لبنانی معتقدند اقدامات تندروهای مسیحی با هدایت اسراییل و برای ایجاد فتنه و درگیری داخلی در لبنان انجام می شد که نهایتا هم به هدف خود رسید و پس از جنگ داخلی، رژیم صهیونیستی خاک لبنان را اشغال کرد و تا بیروت پیشروی نمود. بشیر جمیل سرکرده جنایتکاران برای فرار از مسئولیت بعدها اعلام کرد هنگام این جنایت در دانشگاه بوده و امتحان می داده است!
بشیر جمیل فرزند رییس جمهور لبنان یعنی طونی فرنجیه و خانواده و محافظانش را کشت که به قتل عام اهدن معروف است. سپس با حمایت رژیم صهیونیستی به ریاست جمهوری رسید اما پیش از به دست گرفتن این مقام، توسط یک مسیحی ملی گرا به قتل رسید.

۰ ۰ ۳۴ نظر ۴۶۱۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳۴)

خدا اسرائيل رو از صفحه ي روزگار محو بكنه.الهي آمين

سلام اقای علوی
از اوضاع سوریه چه خبر واقعا ارتش سوریه میتونه کل حلب را ازاد کنه ...این شهر نبل الزهرادر حلبه.. یعنی میتوانند این شهر هم راازاد کنند
 داعش مثل قارچ سمی از همه جا ی سوریه بیرون  میزنه   معلوم نیست این دفعه از کدام شهر سر درآورن خدا کمک کنه

پاسخ:

۱۸ آذر ۹۵، ۱۱:۳۷
خب فقط ارتش سوریه نیست. مدتی بود به دلایلی که ذکر آن صلاح نیست مشکلاتی وجود داشت. اما جدیدا مدیریت و فرماندهی عملیات در حلب به دست حزب الله لبنان داده شده و پیروزی های خوبی در سایه مدیریت قوی و عملکرد سریع و برق اسای این نیروها بدست امده است. همپیمانان دیگر سوریه هم در این نبرد حضور دارند.
افول داعش، فقط به خاطر مساله میدانی و نظامی نیست، پشتیبانی دشمن از آنها کم شده، عربستان بشدت گرفتار باتلاق یمن است و ترکیه هم با چرخشی آشکار، تنها قسمتهایی را که منافع خود می داند پشتیبانی می کند. ضمن اینکه سفر اخیر مقامات نظامی امنیتی ترکیه به ایران پیامهایی دارد و آن اینست که ظاهرا در حال هماهنگی با ایران هستند که ضمن حفظ منافعشان، با جبهه مقاومت هم در نیفتند. سقوط داعش در شهرهای عراق و عملیاتهای بزرگ علیه آن در عراق و سوریه، نشان از آن دارد که پشتیبانان غربی آن، دیگر معتقد نیستند منافع داعش بیشتر از ضرر آن است. در چنین حالتی با قطع یا تضعیف پشتیبانی آنها، داعش خود بخود توسط ملتها و دولتهای منطقه نابود خواهد شد.

رابطه شیعه های فعلی با مسیحیان الان چطوره؟البته یه سوال دیگه هم داشتم و اون هم اینه که بعضی افراد در قسمت نظرات وبلاگ شما گفتند که مردم شیعه لبنان بسیار مغرور و سرد با اغلب خارجی ها (برای مثال با ما ایرانیان)هستند، ایا این درسته؟

پاسخ:

۱۹ آذر ۹۵، ۰۹:۳۹
الان رابطه شیعیان با مسیحیان بطور کل خوب هست. چون هر دو طایفه، در لبنان و در میان اعراب، اقلیت هستند با هم نزدیک هستند. اصلا در طول تاریخ منطقه، شیعیان بوده اند که مسیحیان را در برابر حکومت های مختلف مثل عثمانی ها حمایت کردند و در میان خود پناه دادند. روستاهای مسیحی نشین جنوب حاصل همین حمایت شیعیان است. اما برخی گروه های سیاسی مسیحی مثل کتائب و قوات لبنانیه که وابسته به تندروهای راستگرای مسیحی است، هنوز حامیانشان هم با شیعیان بد هستند.
نظر ایشان شخصی بوده و بنده تجربه ای برخلاف اون رو دارم.

آقاي علوي امروز توي اخبار مي گفت يكي از دلايل اينكه آمريكا و اسپانيا و كانادا و بقيه كشورهاي حامي تروريستها در سوريه فقط دارن توي سازمان ملل و شوراي امنيت تلاش مي كنن اين روزها قطعنامه اي صادر كنن كه تروريست ها چند روز در آتش بس باشن تا استراحت كنن و روسيه و چين وتو مي كنن بخاطر حرفهاي اخير ترامپ هستش كه گفته در سياست دولت آينده آمريكا جايي براي تصرف و گرفتن كشور ها و از بين بردن دولت ها نيست.و چون چند ماه بيشتر به آغاز دولت جديد نمونده آمريكا شديدا در تلاشه كه هر طور شده تروريستها رو حمايت كنه.البته الله اعلم.به قول رهبر عزيزمون آمريكا قابل اعتماد نيست.

پاسخ:

۱۹ آذر ۹۵، ۰۹:۴۱
مسلما تلاش آنها، برای حمایت از تروریستهاست نه کمک به مردم. اما تصور نمی کنم آمدن ترامپ، چیزی را عوض کند. سیاست آمریکا، در دست آیپاک صهیونیستی است و اگر تصمیم بگیرند به ایران حمله شود، ترامپ آن را اجرا خواهد کرد.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقایی که اسم اصلیتون معلوم نیست
خدا به حزب الله لبنان وتمام رزمندگان جبهه مقاومت- که بامید خدا رزمندگان سپاه حضرت حجت سلام الله علیه نیز باشند- توفیق فتح تمام قله های کفر و ظلم روعنایت کند.
بنده اصلن دلیل اینهمه تعریف کردن شمارو از حزب الله لبنان نمیدانم
*** *** *** ** *** **** ** ******** *** ******* **** ***** *** ***** **** **** ** ******* ** ** **** * **** ***** ***** *** 
*** *** ******* ****** *** **** ******* ******* **** ***** ****** *****
** ** *** *** *** **** ** ***** ***** * **** ***** **** *** * ****** *** ****** * *** ***** **** **** *** ****** *** ** ***** ** ***** ***** ***** ***** **** *** ** ***** ****** * *** *** ** **** ** ***** ***** *******
**** *** ** ****** ****** *** *** *** ****** **** *** *** *** * ** ******
خدا خیرت بده
واقعن قلمت شیرینه برام
خدا حفظت کنه
یاعلی

پاسخ:

۲۲ آذر ۹۵، ۱۱:۱۳
علیکم السلام
تعریف بنده از حزب الله به دلیل علاقه ام به اونها هست. و به دلیل مدیریت میدان نبرد که هوشمندانه است و غیر از رسیدن به هدف، نیرو اش هم براش مهمه. چیزی که در مدیریت ایرانی، تا حدودی کم تر هست. ضمنا نظر من شخصیه. خیلی هم مهم نیست. اما خود فرماندهان سپاه که آموزش میدهند نظرشان همین است. دوستی که مترجم دوره رزمی بود نام یکی از سرداران صاحبنام و خبره در زمینه آموزش را برد که خود ایشان می گفت: ببین این گروهان لبنانی است، بغلی ایرانی، سلاح و لباس و تجهیزاتشان یکی است. بغل هم ایستاده اند اما گروهان لبنانی ها یه چیز دیگه است. قابل تشخیص است لبنانی هستند.
باید بپذیریم با حزب الله تفاوت داریم. وقتی یگان پشتیبانی ایرانی ازش تقاضای آتش پشتیبانی بکنید، ده دقیقه طول میدهند تا توپخانه را راه بندازند. لبنانی ها میگویند شما ایرانی ها خونسردید. اما وقتی یک فرمانده حزب الله تقاضای پشتیبانی از یگان خودش بکند، همان دقیقه گلوله توپ زمین می خورد. می توانید این قضیه را رد کنید. من هم خودم در میدان نبوده ام تا اصراری برای اثبات این موضوع داشته باشم.
از طرف دیگر خب این پایگاه در مورد لبنانه. باید هم به حزب الله پرداخته بشه.
بلکه کاش می شد چیزی که فرمودید بشه.
خدا شما و همه رزمندگان شیعه رو حفظ کنه

مشکل توو مقایسه هاست که شما اومدید نیروهای حزب الله رو با نیروهای بسیجی یا گردان فاتحین ایران مقایسه میکنید مثل مقایسه کردن مردم لبنان با قشر غیر مذهبی ایران یا مقایسه کردن قشر مذهبی ایران با قشر لاابالی لبنان که معلومه نتیجش چیه. چون طبق اطلاعاتی که بنده از چندتا از رفقا و برادرم که توو نیرو زمینی هستن، دارم سپاه نیروهای زمینی رو برا فرماندهی گردان ها به سوریه اعزام میکنه و وقتی مقایسه درسته که ما نیروی حزب الله که زمینی هستش رو با نیروی زمینی ایران مقایسه کنیم تا بفهمیم کدوم توانایی بالایی دارن در حالی که نیروهای خط مقدم سوریه بیشتر یا از فاطمیون هستن یا بسیجی یا فاتحین پس اگه میخاید مقایسه کنید برید ببینید نیروهای حزب الله زبده هستن یا تیپ 65 نوهد یا صابرین بعد اون وقت میفهمید کی زبده و حرفه ای میجنگه 

پاسخ:

۲۳ آذر ۹۵، ۱۰:۰۵
نه دوست عزیز. اتفاقا من مقایسه نیرو نکردم. تفاوت مدیریت میدان نبرد رو خاطر نشان کردم. ضمن اینکه با همه ارادتی که به ارتش دارم و خودم آنجا خدمت کردم، باز هم ادعا می کنم مبارزین حزب الله با نیروهای ما تفاوت دارند. لبنانی ها به جهت اینکه سالهای سال در کشورشان جنگ داخلی و جنگ با دشمن خارجی رو تجربه کردند تجربه های جنگی فوق العاده ای دارند که ما نداریم. روش نظامی و نگاه و اجرای تاکتیک ها در آنها با ما متفاوت است و ما گاهی اوقات نمی خواهیم قبول کنیم که در شرایطی، باید به روش دیگری عمل کرد. نظام مدیرتی نیروهای مسلح ما، شادابی و تحرک حزب الله را ندارد و این قابل انکار نیست. تفاوت سپاه با ارتش در جنگ با عراق همین بود که تا فرمان از فرماندهی ارتش صادر شود و به نیرو برسد، سپاه عمل کرده بود و گلوله هایش هم تمام شده بود. متاسفانه الان سپاه در سوریه نشان داده که بیش از حد به ساختار کلاسیک و ارتشی (اقلا در سیتسم تصمیم و فرمان و عمل) نزدیک شده. با این حال همکاری نیروهای مسلح ما و لبنان، و حتی سوریه و روسیه، باعث شکوفایی و پیشرفت است و هرچقدر هم مشکلاتی وجود داشته باشد، شناسایی و برطرف کردنشان بهتر از ندانستن آنها است.
برخی موارد گفتنشان اصلا درست نیست و کمک به دشمن می شود که نقاط ضعف ما را بشناسد. لذا به صورت کلی عرض کردم.

سلام آقاي علوي.يكي دو روز پيش سيد حسن نصرالله سخنراني داشتن و تلويزيون ايران مستقيم قسمت هايي رو پخش كرد.نشستم و گوش دادم.شايد اگر با سايت شما آشنا نشده بودم اصلا متوجه حرفهاشون نمي شدم اما سيد حسن نصرالله اشاره اي هم به وجود اختلاف اشاره شده توسط شما كه مربوط به ماجراي شنبه ي سياه بود داشتن و گفتن با قوات لبنانيه هنوز حزب الله مشكل داره اما با بقيه ي مسيحيان نه. منظورم از اين گفته و اشارات اين بود كه فقط يك چيز بگم.نمي دونم كدام يك از بزرگان دينمون فرمودن در اين مضمون كه  هر كسي ذره اي علم به من بياموزد مرا بنده ي خود ساخته است.واقعا از تمام زحماتتون تشكر مي كنم كه اينقدر با علم مطالب رو گردآوري مي كنيد.وقت مي گذاريد و مي نويسيد و بسيار صبورانه و با علم فراوان پاسخ تمام سوالات و ابهامات تك تك ما رو مي دين.افتخار مي كنم كه با سايت شما آشنا شدم و واقعا از صميم قلب و بدون هيچ گونه تماق عرض مي كنم كه وقتي پاي مطالب مي شينم علاوه بر اينكه كلي چيز ياد مي گيرم، اصلا متوجه گذشت زمان نمي شم.و البته مطالبي رو كه ياد مي گيرم در جاي خودش به همسرم هم مي گم و اون هم استفاده مي كنه.بيان شيوا و نثر روان و عالي و سواد رسانه اي تون رو بسيار مي پسندم و اين تنها سايتي هست كه روز بهش سر مي زنم.از دوستان هم مي خوام همه در بحث ها مشاركت كنن و خواننده ي خاموش نباشنوچون اگه سوالي به ذهن كسي مي رسه و مي پرسه و آقاي علوي جواب مي دن قطعا اون موضوع و بحث بيشتر و عميقتر و گسترده تر در ذهنمون بمونه و بيشتر متوجه تمام ابعاد بشيم.باز هم از تمام زحماتتون ممنون.جا داشت كه ازتون قدرداني كنم.و بگم خيلي ها مثل بنده هر روز منتظر به روز رساني سايتتون ميشيم و تا استفاده كنيم. ياشاسين آقاي علوي بيزيم عزيز قارداشيميز.الله يارين اولسون.بسيار بسيار بسيار ممنون.خدا قوت و يا علي

پاسخ:

۲۳ آذر ۹۵، ۰۹:۵۱
علیکم السلام
از لطف شما بسیار ممنونم. جا داره من هم از دوستانی که تحلیل ها و نگاهشان، روش و قدرت تحلیل رو به من آموزش داده تشکر کنم. خاصیت لبنان این هست که انسان با دیدن روابط مختلف و پیچیده و به هم پیوسته گروه ها و جریانهای مختلفی که در لبنان وجود دارد، چیزهای زیادی می آموزد.
ضمن اینکه تلاش من بوده که بدون موضع گیری شخصی به نقل مطالب بپردازم.
لطف شما و دیگر کاربران عزیز مایه دلگرمی و پشتوانه ادامه راه است.

تجربه حزب الله رو کسی منکر نیست
ولی این رو باید توجه داشت که فرمانده های نیروی زمینی ایران مثل فرمانده های صابرین یا قدس یا... که عملیات های مختلفی رو تجربه کردن مثل درگیری مستمر با پژاک یا عملیات های سیستان و ... که شاید کسی فکر کنه اینا که خیلی معمولین در حالی که 10 تکفیری  به اندازه ی یه نیروی پژاک نمیرسه و حالا بگذرم که خاطراتی که بهم تعریف کردن زیاده ولی  میخام بگم تجربه زیاده ولی مشکل اینجاست که سپاه از همون اول آدمای کار کشته رو نفرستاد سوریه و اگر هم فرستاد برا تصمیم گیری های کلان فرستاد نه فرماندهی میدان نبرد مثلا فرماندهی یه گردانو سپردن به کسی که اصلا تجربه ی جنگ و فرماندهیو نداره و اصلا جزو نیرو های مسلح نیست اگرچه جنگجوی خوبیه حالا کسای دیگه فکر میکنن نیروی مسلح ما اینه! در حالی که همین سپاه وقتی میره علیه پژاک که هر کدومشون کوهو میکنن، اقدامی میکنه گاهی بدون تلفات اونم توو عملیات کوهستانی برمیگرده. پس گیر کار جای دیگس مثلا یکی از رفقای بنده  رو که توو نیرو زمینی سپاهه و جزو نیروهای زبدس سپاه میفرسته برا کار اطلاعاتی توو سوریه و چیزی که من فهمیدم اینه که سپاه تا زمانی که نیرو مبارز هست ، نیروهاشو برا کارای اطلاعاتی و فرماندهی میفرسته ولی مشکل اینجاست که یا نیروها حرف گوش نمیدن چون یا بسیجی هستن یا فاطمیون از طرفی چون توو سپاه آموزش تخصصی ندیدن هماهنگی بین اونا مشکله ولی نیروهای حزب الله همه درست آموزش دیدن و فرمانده هم از خودشونه و هماهنگ و اصلا همینکه سپاه تونسته درست بین نیروها هماهنگی و یکپارچگی و تاکتیک رو ایجاد کنه تا تلفات خیلی کم بشه خودش کلی کار مهمه ولی همین فرمانده ها با نیروهای خودشون توو سپاه اگه یه عملیات انجام بدن یه کاری میکنن طرف توو خوابشم فکر حمله رو نکنه بنده خدایی که نمیخام ازش اسم ببرم میگفت سپاه توو کردستان یه زهر چشمی از اون ضد انقلابا گرفته که کسی جرات چپ نگاه کردن نداره یا توو قضیه پژاک برید بپرسید که اصلا نیروهای پژاک چه جونورایی هستن بعد اون وقت میفهمید عملیات توو کوهستان بنی چی. توو سوریه یه عده نیرو که بسیجی افغانی ووووو که کلا یه ماه آموزش دیدن رو میدن دست یه فرمانده میگن عملیات کن!!! ولی حزب الله نیروها درست آموزش دیدن و فرمانده هم از خودشون! خب این طور نیاید مقایسه کرد. من نمیخام بگم باید مقایسه کنیم بلکه منظورم اینه که شما داری مقایسه میکنی باید تمام شرایطو در نظر بگیری بعد بیای مقایسه کنی و قضاوت کنی بنده اگرچه اطلاعاتی در مورد حزب الله ندارم ولی در مورد سپاه بسیار اطلاعاتم زیاده چون اقوام و بستگانم و دوستانم  در سطوح مختلف اعم از فرمانده و اطلاعاتی و نیروی ویژه در اونجا هستن. به هر اولا اصلا مقایسه کردن اشتباهه و ثانیا اگر هم مقایسه میکنی باید همه ی شرایطو در نظر بگیری وگرنه هیچ اشکالی نداره یه نیروی پژاک هم از نیروی حزب الله و ایران چه از حیث جنگیدن و چه فرماندهی میدان بالا تر باشه.

پاسخ:

۲۳ آذر ۹۵، ۱۱:۲۲
پژاک رو زیاد گنده کردید. سوال من اینجاست چرا یگان ویژه سپاه در درگیری با هفت هشت تا پژاکی کلی شهید میده، اما یه گروه هفت هشت نفری حزب الله میتونه با دادن فقط یه زخمی، گروهان سیصد نفری تروریستها رو غافلگیر کنه و كلی از اونها رو بكشه؟!
هدف من از این حرفها نه کم کردن از ارزش و قدرت نیروهای خودمونه نه مقایسه. فقط می خواهم بفهمید گاهی برخی از ما نگاه های اسطوره ای به سپاه داریم که غلطه.

سلام.از اونجایی که حلب در حال ازاد شدن هست از نظر شما امکان داره از اونجایی که جنگ برای ترکیه و امریکا حیثتی شده خودشون وارد جنگ مستقیم بشن(ویه جورایی به جنگ های اخر الزمانی نزدیک بشیم)؟

پاسخ:

۲۴ آذر ۹۵، ۱۰:۰۱
سلام
با ملاحظه جوانب مختلف میشه احتمال دخالت عمده ترکیه یا امریکا رو منتفی دانست. آمریکا اگر می خواست خودش دخالت عمده بکند، اصلا تکفیری ها را علم نمی کرد و اونها رو به جان مسلمونها نمی انداخت. خصوصا که الان دولت آمریکا درحال اتمام و تغییر هست. ترامپ با اینکه بسیار اظهارات تندی داشته اما تاجر است و شعارهایش در رابطه با بهبود وضع داخلی بوده. لذا تصور میکنم امکان اینکه حمله ای رخ دهد خیلی کم است. ترکیه هم با وضع داخلی نابسامان و بگیر و ببندهای فراوان و مخالفتهای بیشمار داخلی روبرو است و کفه ترازو به نفع آنها نیست. سفر اخیر مقامات دیپلماتیک و اطلاعاتی ترکیه به ایران نشانه خوبی است بر اینکه سرشان به سنگ خورده و خواهان کمک ایران هستند تا بیشتر از این منافع خودشان را از دست ندهند. هدف اصلی ترکیه تضعیف کردها است و قطعا به دنبال ضمانت ایران و همپیمانان ما، مبنی بر قدرت نیافتن کردها است. علیرغم هارت و پورت فوق العاده ترکیه مبنی بر اینکه اجازه نمی دهیم موصل را نیروهای شیعه آزاد کنند و ما باید آزاد کنیم، دیدیم چطور با خفت محاصره شدند و برای در امان ماندن دست به دامان ایران شدند. در سوریه هم علیرغم پشتیبانی شدید و حتی دخالت نظامی مستقیم، نتوانستند در مقابل اراده دولت سوریه و همپیمانانش دوام بیاورند. لذا توان کشورهای حامی تکفیری ها، متمرکز میشه در بدست اوردن پیروزی هایی در مناطق دیگر مثل تدمر.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقایی که اسم اصلیتون معلوم نیست.
داداش مردم ما فکر میکنن که قوم برتریم ما!
**** *** **** **** ** ****** ***** * ***** **** ***** ********* **** ***** **** **** **** ***** ****
**** ****** ** ****** *** *** ***** ** ****** **** ***** ** *** **** *** ******* **** *** ***** * ****** ********* **** ** ** *****
*** **** *** *** ** **** **** ******* *****
****** **** ****** ***** ****
*** *** ***** ***** ******** ***** ** ***** ** *****
**** **** ***** **** ** ***** ***** *** *** **** **** **** ****** **** ** **** *** ****** ** *****  ***** ***** ***** **** ** ***** ***** ** ***** ** *** ***** ****** ****** ****** **** ** **** ******** ****** ***** *****
*** ***** ** ** **** ***** * *** ** ***** ***** ****** ****** **** **** * ******* ** ******* *** ****** **** *** ** ***** *** ***** **** ******** ****** ***** ** **** **** **** **** **** **** ** *** ** *** ***** ** **** ** **** ******** ***** *********
****** ***** ***** ***** *** * ***** **** ***** ***** **** ** ******
***** ** ** ****** ** ** *** ***** *****
****** **** ***** ****** ***** **** *** ****** ** ****** * **** **** *** ******* *** *** *** ***** **** ** ****** * ********
****** ** ***** **** *** *** *** ****
**** ** ***** *** **** **** ****** **** *** ***** *** ******
*** ***** **** *** *** ** **** ** **** *** ** *** **** ** **** ****** ** **** **** ** ***** ****
************** **** ****** **** **** *** ****** *****
***** *** ** ******* *** ***** ** ** ****** **** **** ** **** ** ** ******* ** *** ** *** **** **** ***** *** *** ***** **** *** *** ** **** ****** *** ***** ** **** ** ** ***** ***** *** * *** ** ***** ***** * ****** ** *** ****** * ***** ***** ** **** **** ** ****** **** ***** *** ******** **** *** **** * ******* * **** **** ***** ***** ***** ***** ** ****** ***** ***** ** ***** ***** * ** *** **** ** ******** ***** ** ** **** *** ** ******* *** *** ***** *** ***** ** ***** **** ** ** * *** ** ** ******** *******
***** ** *** *** *** ****** * ***** * ***** ***** **** ******* * *** **** * **** ** ** *** ****** *************

پاسخ:

۲۴ آذر ۹۵، ۱۰:۱۱
علیکم السلام
متن به درخواست شما حذف شد.
الان بنده خائن هستم؟ :)
قصدم نادیده گرفتن زحمات عزیزان نیست اما باید در مورد حزب الله، به گذشته آن یعنی حرکت امل هم نیم نگاهی داشته باشید. خیلی ها تصور می کنند فقط پس از انقلاب و کمک سپاه، ما در لبنان صاحب نیرو شدیم. خیر، خیلی از بچه های حزب الله دستپرورده های شهید چمران بودند که اتفاقا به انقلابیون ایران در لبنان آموزش نظامی می دادند. هفته پیش با یک مسئول پیشین حرکت امل مصاحبه داشتم می گفت: وقتی برای تبریک انقلاب، به ایران آمدیم، در فرودگاه من و یکی دو نفر دیگر را تعدادی تکاور مسلح با چهره های پوشیده، از میان جمع جدا کردند و سوار ماشینی کردند. تعجب کردیم. نقابهایشان را برداشتند و با اشک و لبخند ما را در آغوش کشیدند. اینها بچه هایی بودند که ما آموزش داده بودیم. در همان یکی دو روز هم از ما خواستند برای کمیته آموزش هایی بگذاریم. بهشان آموزش دادیم چطور ایست بازرسی بزنند، چطور فرمان بدهند، زرتی مستقیم شلیک نکنند به ماشین. اول اخطار، بعد تیر هوایی، بعد ...
پس آنهایی که فکر می کنند همه آموزشها و تسلیحات مبارزان شیعه را ایران داده، باید عرض کنم اتفاقا تاکتیک ها و استراتژی های زیادی را لبنانی ها به ایران دادند. ضمن اینکه فرماندهی نیروهای لبنانی به دست فرماندهان سپاه، به دلایل مختلف اشتباه بود که مشکلات ناشی از آن باعث شد، کلا سپاه از فرماندهی عملیاتهای حزب الله حذف شود. قطعا یک بومی بهتر می تواند از شرایط منطقه و نیازهای خود اطلاع داشته باشد تا یک غریبه. هرچقدر هم می خواهد آن غریبه نابغه نظامی باشد.

متاسفانه ما هرچی بگیم شما حرف خودتو میزنی و مشکلتون اینجاست اطلاعاتتون در مورد ایران و سپاه غلطه و از طرفی تعجب میکنم چطور تعریف های شما اسطوره سازی نیست ولی ما هرچی بگیم اسطوره سازیه بعد اگه هم توو العیس حزب الله قیچی میشه و کلی تلفات میده همش میفته تقصیر نیروهای ایرانی!!!!!واقعا این منطق رو من موندم چه منطقیه؟!!!!
حیف باید دهنمون بسته باشه!!!! فتامل
به قول اون عراقی که داشت با یه سوریه ای صحبت میکرد و من هم ناظر بودم، میگفت لبنانی ها مشکلشون اینه که خیلی مغرورن

پاسخ:

۲۴ آذر ۹۵، ۱۰:۳۸
اگر ایران به هشدار حزب الله مبنی بر تحرکات تروریستها گوش داده بود، باز هم قیچی می شدند؟
برادر، قسمت زیادی از آموزشهای نظامی موسسین سپاه را لبنانی ها داده بودند. اما غرور ایرانی باعث میشه همه چیز را از یاد ببریم.
درسته لبنانی ها مغرورند اما مردمشان، نه بچه های دسته گل حزب الله. اوایل کار، ارتش سوریه دقیقا با نگاهی که ایرانی ها دارند، از همکاری با حزب الله طفره می رفت. بعد یاد گرفتند چطور کار کنند. تا مدتی پیش هم وضع ایران با حزب الله در حلب همینطور بود و ایران اصرار داشت فرماندهی عملیاتها را مستقیما در دست داشته باشد. آنقدر مشکلات زیاد شد و تلفات حزب الله بالا رفت که مستقیما سید حسن نصرالله با رهبر انقلاب صحبت و گلایه کرد و ایشان بازرسانی از طرف خود به سوریه فرستاد. الان که می بینید پیشروی های پیاپی در حلب، به نتیجه رسید و شهر را ازاد کردند، به خاطر این است که فرماندهی عملیات به حزب الله سپرده شد. مدت زیادی است که دیگر ده تا ده تا و چهارتا چهارتا شهید نمی آوردند.  هیچ اشکالی ندارد استراتژی ها و خط مشی های کلی را ایران بدهد و نیروها عمل کنند. اتفاقا همیشه استراتژی ها و تاکتیک های ایران از بقیه بهتر بوده و عمق نگاه و پیش بینی و پایداری آن درست تر از بقیه بوده. اما در میدان نبرد، باید یک عرب با بقیه همراه باشد، جلوی آنها خط شکنی کند و سرشان داد بکشد.
برادر عزیز، شما که همیشه میگی اطلاعات من در مورد ایران و سپاه غلطه، چیزهایی هست اگر بنویسم، سایت و خودم با هم ناپدید می شویم. ضمن اینکه کمک به دشمن است و دشمن شاد کن.

سلام.خواهر كوچك من يه خواستگار داشت كه در سپاه مشغوله و در مرز سردشت.وقتي به خواهرم گفت كه ما از طرف سپاه مجبوريم كه بريم براي جنگ با تكفيري ها و اسم هممون رو در ليست قرار دادن پس اين مشخصه كه سپاه هر نيرويي رو اعزام مي كنه.كه تجربه داشته باشه چه نداشته باشه.مرزداري و درگيري با پژاك رو نبايد با جنگ در سوريه و عراق مقايسه كرد.البته آقاي علوي نبايد بگيد كه پژاك گروهك كوچيكيه و بي ارزش.خيلي از اين جوون هاي ما به دست اون ها شهيد شدن.يكيش برادر همسر بنده كه سال 70 در مرز سردشت در سن 20 سالگي توسط پژاك شهيد شدن.اما به نظر بنده مهم نيست كي بهتره و يا كي قويتره.ما در سپاه هم انسانهاي شجاع و با هوش و باخدايي داريم كه شهادت براشون مثل شهد شيرينه.چون برزگ شده مكتب امام حسين (ع) و امير مومنين هستند.بهتره فقط به اين موضوع فكر كنيم كه چه حزب الله و چه سپاه و چه فاطميون و چه هر گروه ديگه اي الان داره خوب عمل مي كنه در سوريه و عراق.خدا حافظ و نگهدارشون باشه.وقتي تلويزيون آواره گاني رو نشون مي داد كه از مناطق جنگي حلب با پاي پياده و حتي بدون كفش 13 كيلومتر راه اومدن و از دست تروريست ها به ارتش سوريه پناه آوردن بسيار منقلب ميشيم.خدا اين امنيت رو از ما نگيره و پشت و پناه تمام مدافعان حرم باشه كه در سرما و گرما دست از تلاش بر نمي دارن و تنها كارمون تنها مي تونه دعاي بعد از نمازمون باشه.

پاسخ:

۲۴ آذر ۹۵، ۱۰:۲۶
علیکم السلام
خداوند به همه شهیدان علو درجات عنایت کند. بحث من اینجاست که متاسفانه گاهی فرماندهی دست افرادی می افتد که اهلیت لازم را ندارند، حالا هرچقدر هم می خواهد مخلص و مومن باشد، این ادم جوان مردم را الکی به کشتن می دهد. از این چیزها در زمان جنگ زیاد بود. می گفتند خب فرمانده خوب نداشتیم، بدون آموزش از سر دانشگاه یا کار و زندگی پاشندن آمدند برای دفاع از میهن. دستشان را هم می بوسم. اما چرا محافظ آقای میرحسین موسوی را بکنند فرمانده گردان؟ طرف فقط آموزش حفاظت دیده، نه تاکتیک جنگی بلد است، نه استراتژی نظامی بلد است، نه اطلاعات و عملیات سرش می شود، خب این آدم مسئول جان جوان مردم نیست؟ الان که اینهمه سال گذشته، تجربه اندوخته ایم و نیرو آموزش داده ایم، باز هم باید اشتباهات گذشته تکرار شود؟ باز هم بگویند به این خط فقط دو موشک در روز می دهیم؟ پس اینهمه تبلیغات که هر روز درباره تولید فلان موشک یا فلان سلاح می شود چیست؟ واقعا حیف است.

دوست عزیز.شما خودت مقایسه میکنی. بعد میگی مقایسه درست نیست !
داری یه عده بسیجی عاشق شهادت رو به عنوان ویترین نیروی زمینی ایران حساب میکنی؟ یجور هم تحلیل تاکتیک نظامی میکنی که انگار سابقه 10 سال حضور در خط مقدم نبرد داری و اطلاعاتتو عینا از خط مقدم نبرد توو سوریه به دست اوردی.
سپاه نیروی عملیاتی توو سوریه نداره. اینا همه مدافعان حرم هستن که داوطلبانه رفتن. بخاطر همین هم هست که سپاه میگه ما فقط مشاور نظامی اعزام کردیم.  نمومنش همسایه ما طرف می خواست بره سوریه ولی اصلا نظامی نیست. متاسفانه این سیاست اشتباه بوده و مثل اینکه کمش کردن.
جالبم هست برای اثبات نظرت توی امار کشته ها در درگیری با پژاک حرفهای رسانه ها و حامیان پژاک رو بیان میکنی! جمهوری اسلامی و سپاه توی امار کشته ها دروغ نمیگن چون شهادت طلبن و شهیداشون رو مخفی نمیکنن.  تازه در مناطق کردستان گروه های تروریستی حمله هاشون معمولا غافلگیرانه و کمین گونه هست.که همین تلفات ایجاد میکنه
ارتش ترکیه هم راه به راه داره کشته میده توی این کمین ها.
امار رسانه های مخالفین هم کشته های حزب الله رو خیلی اعلام میکنه ولی دلیل نمیشه که ما مستند بدونیمش. 
ما دید اسطوره ای از قدرت سپاه نداریم. از نظر من که نیروی ما ارتشه. ولی شما از این کامنت هات مشخصه بدجوری دید اسطوره ای از گروه حزب الله داری! یجور  که تصور میشه هر وقت اراده کنن توو چند روز با یک حمله همه جانبه میتونن اسراییل رو به زانو در بیارن و ازاد کنن قدس رو!
کجای کاری؟ توو همین نیمچه حضور حزب الله در سوریه اصلی ترین فرماندهاش رو از دست داده. البته میدونم بدون شک فرماندهان حزب الله خوش خیالی شما رو نسبت به اوضاع ندارن.


پاسخ:

۲۴ آذر ۹۵، ۱۰:۲۰
برادر عزیز
یگان ویژه صابرین سپاه، بسیجی ساده نیستند. دسته گل های سپاه هستند. یجورایی تیپ 65 سپاهند. اما چرا باید فرمانده با تجربه تیپ و تکاورهای گلی مثل شهید کمیل صفری و دوستانش یکجا شهید بشند؟ این آمار از رسانه های حامی پژاک نیست. از بچه های خودمونه.
نگاه من به حزب الله اسطوره ای نیست و واقع بینانه است. اتفاقا مشکلات و اشکالات زیادی هست که قطعا به آنها هیچ اشاره ای نخواهم کرد. نگاه یک سری از بچه های ایران به حزب الله خیلی اسطوره ای است و همه را مثل نمایندگان امام زمان پاک، و مثل یاران امام حسین، سردار جنگی می دانند. اینطورها نیست. اما چون کلا در لبنان وضعیت همیشه جنگی است، همه همیشه اسلحه دارند، روحیه دفاعی است، سالها تجربه جنگ داشته اند، بسیار متفاوتند با ما که دیگر از وفور امنیت، قدر آن را نمی دانیم.
در یکی از تابستانهایی که ایران بودم، بچه دو ساله ام در کالسکه با تفنگ پلاستیکی نشسته بود. یک خانم اتفاقا چادری گفت وای این چیه دست بچه می دهید، چرا بچه رو خشن می کنید. اینا خوب نیست!
خب به نظر شما این فرق ندارد با بچه ای که پدرش را درحال تمیز کردن اسلحه می بیند؟
در مورد نیمچه حضور عرض کنم پنج سال است حزب الله با قدرت در سوریه حضور دارد. حضور بیشمار آنها که بخش زیادی از توان نظامی شان را تشکیل می دهد خیلی متفاوت است از حضور مستشاری ایران. وقتی خلبان پهپاد ایرانی در عراق یا سوریه شهید می شود، انتظار دارید حزب الله شهید ندهد؟ فرماندهانی که در سوریه شهید شدند، یا ماموریت ضد اسراییلی داشتند که ترور شدند یا در حال رفت و آمد و مثل بقیه فرماندهان خود ما به شهادت رسیدند. ضمنا حزب الله نیروهای با تجربه اصلی را هنوز لب مرز با فلسطین اشغالی نگه داشته. نگران نباشید. اگر دقت کنید، از روستاهای هم مرز با دشمن صهیونیستیتنها یکی دو شهید داریم. درحالیکه روستاهای وسط که خط پشتیبانی محسوب می شوند شهید در سوریه زیاد هست. حزب الله کار خودش را بلد است. نمی توان نقش و اثر آن را پنهان کرد. وقتی خود سردار سلیمانی گفته اگر حزب الله نبود ما نمکی دانستیم چه کار باید بکنیم، بهتر است بقیه هم اگر به واقعیت اعتراف نمی کنند اقلا خلاف واقع شعار ندهند.

عزیزان و بزرگواران بنده نمیخام بگم حزب الله ضعیفه و اصلا تجربه نداره و سپاه قویه بلکه منظورم اینه که حزب الله خوب و قوی و حرفه ای است اما اینکه بیایم مقایسه ای کنیم که اصلا وجه جامعی نداره و همه ی شرایطو در نظر نگیریم ،غلطه. وگرنه توو همه جا حتی نیروی نظامی آمریکا که در اوج تکنولوژی هستن هم اشتباه رخ میده. و من جسارتی به مدافعان حرم نکردم که بگم اونا خدای نکرده الکی رفتن یا سپاه از اونا سوء استفاده میکنه بلکه گفتم تا موقعی که سپاه به اندازه کافی نیرو هست نیروی متخصصشو نمیفرسه خط مقدم بلکه به عنوان فرمانده استفاده میکنه و یا نیروی اطلاعاتی. در جواب آقا سجاد باید بگم که شما از کجا میدونی من نظامی نیستم؟! بعد از کجا میدونی من اطلاعاتم درست نیست !؟ بنده اطلاعاتم رسانه ای نیست بلکه کاملا محرمانه و از افرادی هست که یا توو صابرین هستن یا توو قدس یا توو ولی امر یا توو نیروزمینی تیپ رمضان یا توو نیرو هوایی یا  یا ...... حالا اینا چیزی نیست از نیرو هوایی یه اطلاعاتی دارم در مورد یمن و سوریه که اگه بگم دوتا شاخ درمیارید بعد اون موقعه این تحلیلایی که در مورد یمن و سوریه هستو هم بهتر میفهمید و هم بهتر قضاوت میکنید ولی مشکل اینجاست که اینجا جاش نیست و دشمن سوء استفاده میکنه و چون از عمق قضایا باخبر هستم میگم نیروی مسلح ما اونی نیست که ما فکر میکنیم ، نمیخام بگم ما ابرقدرت جهانی هستیم که هیچ کس نمیتونه به ما ضربه بزنه که برخی ولو اینکه کمن متاسفانه این طور فکر میکنن ولی میخام بگم کارای سپاه و ارتش بسیار دقیق و حساب شدس و حتی برنامه ریزی که میکنن فقط برا یک عملیات نیست بلکه اینکه این جنگ به کجا باید ختم بشه تا فلان ضرر و فلان ضرر رو نداشته باشه هم روش فکر شده...دیگه بیشتر از این نمیشه چیزی گفت فقط یادمون باشه اینایی که ما میدونیم خیلی کوچیکه در برابر کارای کلانی که سپاه داره هدایت میکنه ینی برنامه نظامه ولی باید سپاه اجرا کنه و بماند که چه کارهایی اینجا شده ولی اگر به شما هم مثل من ، کسی که توو سپاه و مستقیما توو کاره بیاد بهتون چیزایی بگه یا توو یه جلسه خصوصی باشی و این چیزا مطرح بشه، اون وقت یه خرده نظراتتون عوض میشه و میفهمید سپاه خیلی حرفه ای تر از این چیزاست که ما فکر میکنیم اگرچه ممکنه اشتباهی هم رخ بده چون همه جا  چنین اشتباهاتی رخ میده

برادر عزيز آقاي سجاد بهتر اين نيست كه بجاي اينكه بگيم كي بهتره و كي قويتره و به اين فكر كنيم كه تمام گروهها چه ايراني چه سوري و چه حزب اللهي همه دست به دست هم دادن و هر كدام در جبهه اي كار رو دستشون گرفتن و انجام دين و وظيفه مي كنن.چه خوبه كه به اين فكر كنيم و نتيجه ي كار رو ببينيم چه چطور تكفيري ها پا به فرار گذاشتن و اين نتيجه ي جان فشاني تمام عزيزانه.اما اينكه بگيم كي بهتر فرماندهي كرد و كي نه، به جز ريختن هيزم به آسياب دشمن نيست.مهم اينه كه داره مناطق اشغال شده يكي پس از ديگري آزاد ميشه و تو دهني خوبي به دهن آمريكا و حاميانش و مخصوصا كشورهاي حاشيه خايج زدن تا خوب متوجه بشن كه ايران و حزب الله در عضو جدانشدني ار يك پيكر واحد هستن كه هيچ غلطي نمي تونن بكنن.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقایی که اسم اصلیتون معلوم نیست.

 مشتی تو پیام قبلی گفتم که غیر از سلامم همش رو پاک کن. بااینکه اعتقاد راسخ دارم بر اینکه تمام مستضعفین و پابرهنگان جهان به مرحوم امام رحمت الله  علیه مدیونن، به شهید ناظری هم مدیونن* * ***** ** **** ***** ******* **** ** * ** * ******* *** **** ** ******** *** ***** *** **** ****** ** ***** ***** **** **** ***** ****
** ************ *** ***** ** **** *** ** *** ****** * ******* ******** ** **** ****** *** ** ****** *** ** **** **** ** ***** ***** **** **** ***** * *** *** ***** ***** ** **** ** ****** * ********* ***** **** ******* **** ***** ***** *** ******* **** ******* ******** ***** **** ***** *** ******
** ****** ***** *** *** ***** ******** ** *** **** **** ***** *** ** *****
* ***** *** *** *** ***** ****** *** ****** ****** ** **** ****** *******
*** *** ** ** *** **** ** *****
*** ******* *** **** *** * ******* ** **** **** **** * ******* ** *** **** **** ** ****
*** *** *** *** **** ** ***** ********** ** ** ** **** ** **** **** ***** **** *****
** ** *** ** ** *** ** **** ***** ****** *** ***** ****** ***** ******* ***** ***** ** ***** ** ** ***
*** *** ****** *** ****** ** ****** *** ****** *** ********* ****** ****** **** **** ** *** ***** ** ** ***** **** ********* **** ***** ***** **** *** ********
بخدا مثل رفیقا و داداشای خودم برام عزیزن، چقدر پاجنازه هاشون گریه کردم، واقعن رهبر انقلاب نهایت تعریف رو کرد که جوانان حزب الله بحمدالله مثل خورشید نور دارند...
**** **** *** **** ***** *** **** ****** **** ***** ** * *** ** ********* ******* **** ***** *** ****** * **** *** ** **** *** ***** **** ***** *** ** ******* *** ** **** ****** *** ** ***** ***  ** **** ** ** **** **** ***** **** ****** **** * **** ***** ******  **** *** *** *** *****
***** ***** **** *** ***** ***** ***** * ***** ** ** *** ***** * **** ** ****** 
 ****** *** ** *** ***** **** ****** ****** ***** *** ***** *** **** ***** *** *** *** **** *****
خداییش اونا اوج ولایت مداریو نشون من دادن، هم تو خط، هم وقتی لب ساحل وایساده بودیم، مربی تو شب برای اینکه ترسشون بریزه، دستور داد شیرجه بزنن از تو قایق تو اون دریای ظلمات. وانگهی از سر و صداشون فهمیدیم که دوستان درحالِ غرق شدن هستند. دوتاشون شنا بلد نبودن. گفته بودن که دستور فرمانده بود و سلسله مراتب ولایت فقیه**** **** *** ***** * ** *** **** ***** ******* *** ********* ** *** ** ****** *** ****** **** *** ******* **** پس باید اطاعت میکردیم!. جان فدای اینهمه اخلاص.
جونم فدای مرحوم امام و سیدرصدر و سیدخامنه ای که اینها از نفس و مجاهدت اونهاست.
****** **** ***** ** *** **** ** *********** *** **** ****** * ***** ***** *** *** *** **** ** **** * *** ****
*** *** **** **** ** ** *** *** ***** ****** ***** *****  ** **** ** ***** ******* ****** ** ** *** ******* **** *** ** ** **** *** * ***** *** **** *******
*** ** **** * ***** ** **** ********* *** ******

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقایی که اسم اصلیتون قشنگه.
منظورم از خائن شمانبودید، منظورم بعضی اقایون حاضر در توپخونه یا هرجای دیگه ای از عقبه یا خط بودند.
*** ** *** *** **** *** *** ** ***** *** **** ** **** *** ********
دوست ندارم نظر مردم نسبت به رزمنده ها عوض بشه، بهیچ وجه. هم رزمندهای عزیز و غریب و مظلوم لبنانی، هم ایرانی و بطریق اولا سروران و ولی نعمتان افغانی و پاکستانیمون درسوریه و تمام جبهه های حق علیه باطل.
از نظر بنده اصلن نیازی نیست که دوستان مدافع حرم وقتی بشهر و دیارشون برمیگردن کالک پهن کنن یا نظراتشون درمورد اتفاقات و ادمهارو بمردم بگن.
شمام پاک کن، خیر از جوونیت ببینی، راستی احتمالن چند وقت دیگه برم خاستگاری، جدن برام دعاکن.

پاسخ:

۲۵ آذر ۹۵، ۱۰:۲۰
علیکم السلام
یعنی آمار منو درآوردی دیگه؟ laugh
مخلص شمام هستم. انشالله خواستگاری با خیر و خوشی انجام بشه و عاقبت به خیر باشید

اگر حزب الله نبود ما نمیدانستیم چکار باید بکنیم چون در اون ابتدای جنگ داخلی سوریه ما اراده و حتی میشه گفت جرات و قدرت ریسک دخالت مستقیم در سوریه رو نداشتیم. حتی تا همین الان هم فقط میگن ما مستشار ارسال کردیم. نه اینکه ما توانایی های اونها رو نداریم. 
میگم که احتمال تلافات توو مناطقی مثل کردستان وجود داره. ولی همین بس که حداقل در برابر ترکیه که هر دفعه بیست سی تا کشته میده و هواپیما و هلیکوپترش سرنگون میشه خیلی وضع بهتره. حتی با حساب اینکه اکثریت کردهای ایران سنی هستن و حکومت ما شیعی گرا هست. و در ترکیه هم ازادی های سیاسی کردها خیلی بیشتر از ایرانه باز  مشکل ترکیه خیلی بیشتره.  ولی نیروهای ایرانی با پاکسازی هایی مداوم بعد انقلاب نزاشتن که گروهی به گستردگی پ ک ک ایجاد بشه و بخواد درگیری و نا امنی ایجاد کنه. مقایسه امنیت کردستان ایران با ترکیه  قسمتی میشه گفت قدرت و استراتژی نظامی دو کشور رو نشون میده.

پاسخ:

۲۵ آذر ۹۵، ۱۰:۱۸
موافقم

سلام.آقا محسن به سلامتي.انشالله انتخابت درست باشه و جواب مثبت هم بگيري.اما فراموش نكن كه وقتي رفتي خواستگاري در اولين جلسه به دختر خانوم نگي " خانومي كه اسمت قشنگه!!!!!!!!!!!!"

پاسخ:

۲۵ آذر ۹۵، ۱۳:۴۶
laughlaughlaughlaugh احسنت

سجاد سجاد

۲۵ آذر ۹۵ ، ۲۱:۲۶
جناب آقای علوی،متاسفانه داخل ایران اکثرا دیدگاه درستی در رابطه با حزب الله ندارن،حتی همون حزب اللهی ها هم اکثرا در سطح تبلیغات تلویزیون ایران حزب الله رو میشناسن،میخوام خاطره کوچکی رو تعریف کنم،سه چهار سال پیش دفتر بسیج دانشگاه رفته بودم برای دیدن دوستم،اینم بگم که خودم بسیجی نیستم،خلاصه تا دوستم بیاد نیم ساعتی اونجا بودم،صحبت جنگ سوریه بود و دخالت حزب الله و از این مسایل؛آقایون اونجا اکثریت میگفتن حزب الله عددی نیست،ایران نباشه نمیتونن تو لبنان دووم بیارن،سپاه میتونه تو نیم ساعت تمام پایگاههای آمریکا رو تو منطقه نابود کنه،اسراییل عددی نیست و...پر بود از این صحبتها،بدلیل علاقه کوچکی که به مسایل نظامی داشتم تا حدی درباره ارتش اسراییل،تجهیزاتش،قدرتش،روحیه سربازاش،اینکه تو اسراییل سربازی سه ساله و جوونها با کله میرن و مثل ما فراری نیستن و..صحبت کردم،بهشون گفتم میدونید تیپ گولانی چیه؟! هیچ کدوم حتی اسمش رو نشنیده بودن!!ولی مدعی بودن جنگ 2006 رو سپاه از دوماه قبل اطلاع داشت،و لبنانیها رو آورده بودن از همون دوماه قبل تو سپاه آموزش داده بودن برای جنگ با اسراییل!!! اونم آموزش تیراندازی با کلاش!!!یعنی در این حد نگاهشون به حزب الله غیرعادیه!...برای اون عزیزانی که میگن لبنانیها مغرورن،شما اول برید ببینید تیپ گولانی چی هست؟کی هست؟!حزب الله چجوری باهاشون جنگید،اونوقت میبینید اگه مغرور هم باشن،تاحدودی حق دارن😊

پاسخ:

۲۶ آذر ۹۵، ۱۰:۳۶
درسته. نگاه کاملا اشتباهه در داخل ایران. بعد از پیروزی در جنگ 33 روزه 2006 در دانشگاه تهران یک جلسه دانشجویی بود که استادی صحبت می کرد. ایشون داد سخن از سلاح های ایرانی پیشرفته می زد که حزب الله استفاده کرده بود و از این به بعد کل جهان میان از ایران سلاح میخرند! بعدا از حزب اللهی ها شنیدم موشک های کورنت رو سوریه که از روسیه گرفته بود در اختیار حزب الله قرار میده. ایرانی نبود. هیچ کس هم نیومد از ایران سلاح بخره. با هر رزمنده ای که صحبت میکنم از بی کیفیتی سلاح و مهمات ایرانی شاکیه. اما هیچ جا نمیگند. واقعا با وفا هستند.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
   سلام آقایی که آمار شما بدرد من نمیخوره، اسم اصلیتونو نمیدونم و فقط حدس زدم قشنگه.
و علیک سلام به کاربرمهسا، متوجه نصیحتتون نشدم.
*** ****** *** ***
*** ** *** **** ***** ***** **** ***** ***** ** ****** **** ** ***** ***** ***** **** ** ******** ***** ****** **** ******** ****** ** *** *** ** **** **** *** **** ******* ****** *** ***** ****** *** ** ***** ******** *** **** ***** ***** ****** ***** ****** **** ****** **** ***** *** ** ** ***** **** ****** ** ****** ***** ***** ****** ******
** *** *** *** *** ***** **** ******** *** ***** ****** *** **** **** ******* **** ** **** ******** **** *** ***** ***** **** ** ***** **** *** ***** ****** **** *** ** * ******** ******* * ****  ** ** ***** ****** * *** ***** **** ** ****** *** **** ** ***** ****** ***** *** *****
****** ***** ** **** **** **** **** ** **** ***** ***** ** ******* ****** ****** **** ***** ** ****** ****** ****** ****** ******** ** **** ***** *** ** **** **** ****** ****** *********** *** ***** ** **** **** **** ***** *** ** ****** **** **** *** *** **** **** ****** ****** **** ***** ***** ** **** ** ** **** ****** ***** ***** ******* *** **** * ****** ***** **** **** ** *** ****** **** ******** **** ***** **** *  **** *** ** **** ***** *****
******* *** *** **** ****** ****** ***
* ** **** ***** **** ** **** ****** ****** *** *** **** ******* * ****** ***** ******* **** ******* ***** **** **** *** ** **** ** ****
*** *** ** *** **** *** **** ** ** **** ***** ***** **** ** ** *** ***** ***** ** *** **** **** ****** ** ** **** **** **** **** ** ** ***** ****** * ***** *** **** ***** ****** * ***** *** *** ******* ** ***** ****** ********* ** ***** *******
*** *** ******* **** ***** ** ***** ** ***** ***** ** ** ***** ** *** ****** *** ******* **** ****** ******
**** *** *** **** **** ***** **** *** **** **** ******* **** *** ** **** ***** ** *******
*** **** **** ** **** *** *** ** **** ***** * **** ***** **** *** ****** *** *** ****** **** **** ***** *** ****** ***** ***** ****

پاسخ:

۲۶ آذر ۹۵، ۱۰:۳۱
علیکم السلام
منظور مهسا خانم این بوده که شما رفتی خواستگاری، به طرف نگی ای خانمی که اسمت قشنگه! مثل اینجا که به ما میگی اسم قشنگ laugh
برادر من اطلاع دارم از قضیه ای که گفتی. ولی یه مدت بوده. بعدش ایشون خیلی با امل نبوده. مدت کمی بوده. بعدش با ایران در ارتباط شد. بعد رفت با حزب. اونم نه از اوایل تاسیس. مربیان حرکت امل هم فقط دوره آموزشی اول از فلسطینی ها بودند. بعدش کنار گذاشته شدند.
نوکرتم، شما که هی میگی پاک کن، کلا خصوصی بفرست laugh
انشالله کربلا قسمت بشه، روی چشمم. با این که مخالفت عمده ای نیست.

سلام آقاي علوي.ميشه برامون توضيح بدين كه وقتي ميگن حلب آزاد شده يعني چه مقدار از خاك سوريه هنوز در اشغال تروريست هاست؟از وضعيت ميداني رو برامون بگيد كه تصوير سازي ذهني كنيم كه تقريبا متوجه بشيم كدوم مناطق درگيري شديده و مناطقي هنوز تروريستها هستن حدود چقدر جمعيت داره و چقدر تروريست؟و آيا واقعا محاصره ي كامل هستن يا از مرز راه به كشوري دارن؟و اينكه تروريستهايي كه امروز ظهر از شرق حلب با اتوبوس رفتند، كجا مي رن چون شبكه خبر مي گفت حدود 4000 نفر هستند؟ اگه امكان داره درباره وضعيت سوريه هم برامون بگيد كه الان كجا ها دست تروريست هاست و آيا اونها هم محاصره هستن و چقدر از خاك عراق رو در دست دارن؟(هر سوال 25 صدم)با تشكر

پاسخ:

۲۶ آذر ۹۵، ۱۱:۵۳

علیکم السلام
چون مدتی است با فعالان و آگاهان ننشسته ام خبر دقیق و دست اول ندارم. اما اطلاعات عمومی ام را می نویسم:
حلب شهر بسیار بزرگ و مهمی در سوریه هست که به پایتخت صنعتی سوریه شهرت دارد. این شهر از شهرهای بسیار تاریخی و قدیمی در منطقه شامات است و فرهنگ عمیقی دارد. این شهر برای ترکیه اهمیت فوق العاده ای داشت و تصمیم داشت به جهت نزدیکی به خاک خود، با اشغال کامل آن و اطراف آن، تا تزدیکی مرزهای دمشق را تصاحب کند. لذا ارتش آزاد و نیروهای تروریستی دیگر را بشدت تقویت می کرد. از طرف دیگر کارخانه های حلب توسط تروریستها غارت شد و به ترکیه برده شد و با قیمتی نازل در اختیار این کشور قرار گرفت.
اگر روی نقشه نگاه کنید، سوریه کشور پهناوری است که قسمتهای عمده خصوصا مناطق صحرایی و دشتهای هم مرز با ترکیه و عراق، در اختیار تروریستها است. شهرهای عمده در دست نظام است. یعنی جمعیت عمده مردم سوریه در پناه نظام هستند. با آزادی حلب از دست تروریستها، گام مهمی در مبارزه با مزدوران برداشته شد و کشورهای حامی تروریستها، شکست بدی خوردند. تروریستها در این مدت در چند محله شرق شهر حلب محاصره بودند که با توافق اجرا شده، به مناطق خارج شهر، در غرب حلب و ادلب خواهند رفت. روی دو نقشه زیر کلیک کنید تا در اندازه بزرگ مشاهده کنید:


راستي آقاي علوي  "درباره ي من" به زبان انگليسي رو خوندم اما كاملا با "درباره ي من" با زبان عربي فرق داشت؟ انگليسي رو متوجه ميشم اما متن عربيش رو چون راحت و ساده نوشته بوديد متوجه شدم. و از طرفي من متولد 1363 يا با ميلادي 1984 هستم. يعني شما فقط يكسال از بنده بزرگتر هستيد با اين همه علم؟!!! واقعا احسنت و مرحبا.اما بگيد چطوري ميشه كه اين همه خوب تحليل مي كنيد و اطلاعات داريد و مسلط هستيد؟God bless you

پاسخ:

۲۶ آذر ۹۵، ۱۰:۲۶
درسته، کمی با متفاوت دار است! (اصلاح یکی از دوستان) laugh
قبلا هم عرض کردم، لبنان خاصیتش این هست که آدم اگر داخلش برود و دقت کند و پرس و جو کند، خیلی اطلاعات گیرش می آید و قدرت تحلیلش قوی می شود. لبنان از قدیم شاهراه اطلاعاتی و نقطه تلاقی همه گروه های سیاسی جهان بوده و هست. به لبنان بهشت جاسوسان هم می گویند. چون نیروهای اطلاعاتی همه کشورها حضور و فعالیت دارند.

حیدر زابلی

۲۶ آذر ۹۵ ، ۰۳:۱۵
سلام یرادر گرامی شما که میگی حزب الله همش در حال جنگ هست ما در جنگ نیستیم چون شما خبر نداری از خیلی از مرزهای خودمون
همین جنوب شرق سیستان و بلوچستان
هفته ای نیست که گروهک های تا دندان مسلح  حمله نکنن همین دو  روز پیش بود دو تا از بچه های قرارگاه قدس زدن توی مرز بلوچستان
ما از سال  84 که هفتهای یا ماه ای نشده که شهید نداده باشیم
بدترین نوع عملیات تروریستی انتحاری زدن هست که ما هیچ کجای ایران نداشتیم جز جنوب شرق
داداش ما خیلی مخلص شماییم اما چون شما چند وقت دور از وطن هستی توی فضای رفقا زندگی میکنی خب معلمومه رفتی توی جو اونا
حالا من به عنوان یه جنوب شرقی میگم اگر خدایش بچه های نیروی زمینی اینجا نبودن الان تا تهران ما عامل انتحاری داشتیم
الان این امنیت رو توی ایم منتطقه نداشتیم
شما اگر دم از تکفیری ها و پژاک میزنید ما اینجا گروهای تروریستی مثل ملعون مالک ریگی داریم که توی بخشی از مستنداش هم دیدی مستقیم با آمریکایی  ها در ارتباط بودن و کمک های مختلف می شدن زمانی که هنوز این داعش خونخوار داشت شکل میگرفت این معلون مالک ریگی سر می برید و 2 روز بعد سی دی شو بین مردم پخش میکرد
آخ که چه روزایی بود من جوان 20 ساله به اندازه یه فرمانده 8 سال دفاع مقدس اینجا جنایت ها دیدم و دلم پیر شد

توی همین جا 5 تا آدم شیعه زنده زنده توی آتیش سزوندن وهابی ها که یک نفرشون هم زن بود
شبی نبود که با غسل مسجد نریم و همیشه امید برگشت به خانه نداشتیم
خدا خیرشون بده رفقای سپاه آمدن اینجا مرز گرفت امنیت آمد
همین چند ماه قبل یکی از سرکرده های داعش  بنام ابراهیم عزیزی توی مرز ما گرفتن
یا این گروه بمب گزاری که قرار بود ماه رمضان توی تهران چند شهر دیگه بمب گذاری کنن که به فضل خدا درایت بچه های قرارگاه قدس سپاه لو رفت ودستگیر شدن

پاسخ:

۲۶ آذر ۹۵، ۱۰:۲۳
علیک سلام برادر عزیز
درود میفرستم به هموطن خودم ازشرق کشور عزیزمون
درست می فرمایید. البته درگیری مرزی رو با عملیات جنگی در سطح وسیع باید متفاوت دانست. اتفاقا من یکی از کسانی هستم که به ندادن امکانات به مرزبانها شاکی ام. مطلب پهپاد زینتی یا سرباز مجانی پس از ترور جمعی از مرزداران عزیز نوشته شد. یا مطلب وقتی سربازها به گروگان گرفته می شوند پس از ربودن مرزداران نوشته شد.
من از کشورم بی اطلاع نیستم. از بی توجهی به کشورم شاکی هستم. لذا توجه حزب الله به نیروهایش را ستایش می کنم.

واقعا درود بر تمام مرز نشينان ايران عزيزمون.چه در شرق و جنوب شرق مخصوصا در سيستان و بلوچستان و چه در شمال غرب در چالدران و ماكو و سردشت.دقيقا اول ماه ربيع الاول يعني 16 روز پيش شهيدي رو  در شهرمون زنجان تشييع كردن كه در سردشت شهيد شده بود.شهيد ايراهيم كريمي با حدود سني 30 سال.حالا اون شهيد چون همشهريم بود متوجه شديم اما واقعا هر روز در مرزها محاله شهيد نداشته باشيم.چه با اشرار، چه با تروريست ها و چه با قاچاقچيان.خدا حافظ تمام مرزداران و مرزنشينان با غيرتمون بشه كه با وجود كمبود امكانات فراوان جوون شيرينشون رو گرفتن كف دستشون و حافظ جان و مال هموطنان هستند.آقاي علوي من تمام مطالبي رو كه درباره ي ترور مرزدارانمون و گروگان گيري نوشته بوديد رو قبلا خوندم.تمام مطالب شما درست اما متاسفانه ميران مرز ايران با كشورهاي ناامن مثل افغانستان و عراق و تركيه هم زياده و هم متاسفانه صعب العبور.دشت مسطح نيست كه بشه با يه نگاه تحركات رو تشخيص داد.فقط يه كمين نابهنگام لازمه.اما بسيار موافق هستم كه پس اينهمه پهباد به چه دردمون مي خوره؟پس واسه چه شرايطي بهتر از مرزداري نگه شون داشتيم؟!!!!كاش به قول شما كمي امكانات به مرزها داده ميشد.
از طرفي برادر محسن مهسا خانومه اسم قشنگ خانومي كه قصد خواستگاري داريد؟؟!!!!!!!!!!!!!!!چه اسم قشنگي.ولي دليل نميشه كه سميرا رو مهسا ببينيد.بسوزه پدر عاشقي!!!!!!!شما هم آقاي علوي؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۵، ۱۰:۵۰
اشتباه تایپی بوده شما ببخشید
من هم که پاسخ ایشون را دادم. دقت نکردم اسم شما رو اشتباه نوشتند smiley

ميلاد پيامبر نور و رحمت بر تمام عزيزان مبارك و فرخنده باد
حديثي گهربار از رسول خدا حضرت محمد مصطفي(ص) كه درود خدا بر او و اهل بيتش باد:

- أجملوا في طلب الدنيا فإن كلا ميسر لما خلق له .


در طلب دنيا معتدل باشيد و حرص نزنيد ، زيرا به هر كس هر چه قسمت اوست مي رسد .

شرح فارسی شهاب الاخبار ص 320 ، ح 518



پاسخ:

۳۰ آذر ۹۵، ۱۰:۳۷
سلام و درود بر شما
میلاد حضرت ختمی مرتب اشرف خلقت و حبیب اله العالمین محمد ابن عبدالله بر شما و همه پیروانش مبارک باد.
ممنون از حدیث زیبایی که هدیه کردید.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقایی که اسم اصلیتون شاید خیلی مهمه که معلوم نیست.
**** *****
**** *** ** *** *** **** ********
***** ** **** ****** ****** *** ***** ***** *** **** **** ******* **** ***** ****** *** ** *** ***** ***** ** **** *** ** ** *** ** *** **** ****
*** ******
***** **** ***** ***** *** ***** ******* ** *****  *** **** **** ***** ******** ***** ***** ***** ***** ***** ** ***** ******* **** *** **** ** ***** ***** ** ****** **** ****
*** **** *** ** *** ***** **** **** ** ***** ** *** ***** ** ******* ******** ** ***** **** *** ** **** *** ****** **** ** ** ****
*** **** *** * ****** ***** ****** ** *** *** ***** **** **** **** ** ********  *** ***** **** **** *** **** **** * **** ******* **** ***** **** ** **** ***** ***** **** ** ****** ** *** * *** ****** *** ****** **** ***** **** ***** ** ***** ***** ******* **** **** * ****** **** ******* ** **** ***** ***** ***** *** **** **** ******* * ******* *****
*** ** ***** **** *****
* *** **** ** *** ****** ***** ***** *** **** ***** *** ** ***** *** **** ***** ** * *** ***** **** ** ***** **** ***** * ***** ***** * ****** ********
** *** *** ** ***** **** ** ** ** *** **** *** ***** ****** *** ****** *** ***** ****** *** *** *** ***** ** **** *** ******* ****** ** **** **** ***** ***** *** ** **** *** ** ***** ****** ***** **** ***** ******* ***** ***** ******
** **** **** ***** *** ***** ******* **** **** * ****** **** **** ***** ** ** ** ** ***** ****** **** ***** **** **** **** ******* *******
*** ***** ****** **** **** ****** *** *** **** ***** *** ** **** *** ***** *** **** **** ** ***** *******
*** ***** ** ** *** ********
***********
****** ******

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۵، ۱۰:۳۱
علیکم السلام دوست عزیز
حوزه های علمیه در لبنان چند سالی است زیاد شده. قبلا یعنی مثلا 1970 شاید یکی دو تا حوزه بود. الان زیاد هست. بله حوزه های زیادی هستند که همفکر و هم جریان با ایران و حزب الله هستند. حوزه های خواهران هم هست. مجتهد در لبنان هست. اما تعداد درس خارج را اطلاع ندارم. از آنجا که عموما طلبه های لبنانی بعد از چند سال سطوح اولیه به قم یا نجف می روند، بیشتر اساتید بزرگ لبنانی هم در قم و نجف حضور دارند. لبنانی ها اکثریتشان برای هر کاری به خارج بروند بالاخره بر می گردند وطنشان. یک خاصیتی دارد که آدم را جذب می کند. متاسفانه امثال علمایی که فرمودید کم هست و اگر باشد ناشناس اند. یکی از آنها که احساس کردم بیشتر از بقیه به علمای مورد نظر شما شباهت دارد شیخ حسین کورانی است که حرفهایش پر معنا و حساب شده و مفید و انسان ساز است.
تبلیغ و آموزش دینی در لبنان صرفا دست خود لبنانی ها و آن هم گروه های موثر لبنانی مثل حزب الله و مجلس اعلای شیعیان و حرکت امل است. اصلا اگر کسی خصوصا خارجی، به تنهایی بیاید جایی بخواهد تبلیغ کند، جلویش گرفته می شود تا ببینند کیست و خط و ربطش چیست و بچه های مردم را به کجا می خواهد بکشد.
تشیع انگلیسی فعالیتشان به همین خاطر بسیار محدود و در حد کنترل از راه دور و ماهواره هایشان است. چون مجالی نمی یابند و بین گروه های بزرگ لبنانی طرفدار و اجازه عرض اندام ندارند.
از وضع اهل سنت اطلاع دقیق و ریز ندارم. در گذشته علمای بزرگشان فارغ التحصیل الازهر بودند. الان دانشگاه هایی برای امور دینی خودشان دارند.
تبلیغ در لبنان اگر هم امکان پذیر باشد و مجالی به ایرانی بدهند، سختی های خاص خودش را دارد. فضای بسیار مختلف فرهنگی و اختلاط در لبنان و نبودن کنترل بر رسانه ها و اینترنت، باعث می شود فضایی کاملا غیر معمول پیش روی شما باشد که اصلا راهکارهای تنبیهی و نهی و منع ایرانی در آن کارگر نمی افتد.
سختی زندگی و گرانی زیاد در لبنان باعث می شود مردهایشان کمتر امکان سفر زیارتی داشته باشند و خانمها با جمع کردن پول خودشان یا به خرج همسر به زیارت می روند. خیلی ها هم به دلایل امنیتی نمی توانند سفر کنند. برخی هم شهید شده اند. ضمن اینکه خیلی ها اجازه میدهند زن و بچه بدون آنها با کاروان به سفر بروند. لذا تعداد خانمها در کاروانهای زیارتی بیشتر است.
بنده تلگرام ندارم و کانال را با شماره دیگری ساخته ام.

سلام برادر 
ولادت با سعادت پیامبر اکرم و امام صادق بر شما کبارک باد

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۵، ۱۰:۱۷
علیکم السلام
بر شما و همه مسلمانان پیرو آن پیامبر و خاندان پاکش مبارکباد

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام خدمت برادر عزیزم
این نوشته حاوی یه سری انتقادات و پیشنهادات خودم که بعد از خواندن همه ی نظرات این مطلب و همچنین مطالب گذشته، به ذهنم رسید ، می باشد لذا چون این رو مخصوص شما نوشتم و از طرفی دارای یه سری اطلاعات محرمانه است ، خواهشا تو قسمت نظرات نگذارید یا اگرهم میگذارید بخشی از اون رو بگذارید. 
** ***** **** *** ** ******* * ***** **** ** ****** * ***** ******** ***** **** *** * ****** ** **** ** ** ***** ** ****** ** *** ** **** * ********* ** ***** **** ******* ***** * ***** ***** *** ********** ** **** ***** ******** ***** ** ** ** ***** **** ** **** **** ******* **** ** **** ******* * ** **** ***** **** ** **** *** ****** *** ** * ***** **** *** ****** ****** **** ******* ** *** *** ** ***** ***** *** ***** ** ****** ***** **** *** **** * ***** ** **** *** ****** ****** ******* *** * ******* ***  *** **** ** **** ** *** **** ** *** ** ** **** *** **** ** ***** *** ** ******* ******* ***** ***** * ****** ** *** ***** * **** ***** **** ** ****** ** **** ****** *** ** ***** **** * *** ** ***** ****** ** **** **** *** ***** ****** ** *** ******* ** **** **** * *** ******* *** **** ** **** *** ******* ** ****** ***** *** * *** **** ** **** *** *** * **** *** ****** **** * ** ** **** **** *** ***** *** *** **** ****** ** ******* ** *** ***** ***** ***** *** ****** * ** **** *** ***** *** ** ****** **** **** ** ** *** ** ***** * **** *** **** *** ****** **** * **** ** * ** ** *** ** ***** * **** **** **** *** ****** *** **** ** *** ******** ** ** *** ****** *** *** ***** *** **** **** ***** **** **** **** ******* ***** * **** ** ***** ** ****** ** **** ** ***** **** ****** ****** ** **** **** ** ***** ** * **** **** **** * *****  ***** *** ** **** * **** *** *** *** ***** * ** *** ** * ***** ***** ** ******* **** ***** ***** **** ***** **** ***** *** **** **** ****** ** **** *** ****** *** **** * ** *** *** * ** *** **** *** **** **** **** ** *** ****** ** *** **** **** *** ******* *** **** **** ** **** ** **** ******** ****** ***** ***** ***** ** ****** **** ******* *** ******* **  *** **** * **** *** *** *** *** **** *** *** *** ** *** *** ** *** **** **** ** **** * *** **** **** ****** ********* * **** ***** **** *** * ** **** *** ***** ** ******* *** ** ****** ** ***** ***** *** **** ***** **** ** **** * ***** *** ***** *** * ** ***** *** **** *** * *** *** ** ****** ***** ***** **** **** **** * *** *** *** *** ***** *** ****** ***** ** ******** ** *** ******** **** **** *** *** ** ***** *** **** **** * **** ** ***** ** *** **** ***** * ******* *** ****** ** *** *** ** **** **** ** ** **** **** ******* *** ******* ***** *** * ***** **** * *** ******* *** * *** ******** *** *** *** **** * ****** ** ***** **** **** * ***** **** *** * *** ***** ** *** **** ** ******** **** ** *** **** ***** **** **** ***** *** ** *** ******* *** **** ***** **** *** *** **** ** ******* ***** *** ****** *** ** **** *** **** * ******** * ****** **** * *** **** ** ***** **** **** ******* ****** * *** *** ***** **** * **** **** *** *** *** **** ***** *** ***** *** ** *** ***** ** **** *** ** ********* ** **** ** *** **** *** *** *** *** **** ** ***** ******* ** **** *** ****** ** ** **** ** ***** *** **** ** ** *** *** *** **** ***** * *** ****** ** **** ***** *** **** ***** *** **** * ******* ****** *** ******* ***** ***** **** *** ****** *** **** *** *** ***** ** ***** *** *** * ******** ** ***** ****** *** ** *** ****** *** ** *** ****** ***** ** *** **** **** ****** ****** **** ** ***** ***** **** **** ** ** **** *** ***** **** ** **** ****** ** *** ** ***** **** **** ***** **** **** **** **** **** **** ** *** **** ****** ***** ***** ** *** **** *** ****** *** **** ** ***** ******** ****** * *** ******* ****** ** ** ****** *** **** *** ***** **** ** ** **** **** **** ***** **** *** ***** *** **** *** ** ** **** * ***** **** ** ******* ** ******** ****** * **** **** ****** ** ******* ***** ** ****** *** **** *** **** * ******** *** ***** ** **** ** ** *** ** *** ***** ****** *** ** ** **** ***** ****** ****** *** **** ****** ***** * **** ****** ***** *** ** ***** **** ****** ******* **** *** ** *** * ***** ****** ** ** ***** *** ** ***** * *** **** ** ** **** * ***** *** ******** ****** * *** * **** **** * *** ** ******* **** * ***** ** ****** ** ****** *** **** **** ********** * **** ** **** ** ** *** ** * ***** * *****
**** ** **** **** ******* ** ****** * ****** **** **** *** ******* ** **** ***** **** ** *** ***** ******* ******* ******** **** ** ***** **** ***** *** *** **** *** ***** *** ***** ****  ****** ****** ****** ** **** ****** ******** ** **** ********* ** *** ** **** ** *** ***** ******* ***** ******** ***** *** *** ** **** ** *** ******* ** **** ***** * **** ** ***** **** **** ** **** * ** ***** **** *** ***** *** **** ***** ****** * ** ***** **** **** ** ***** **** *** ** ** **** **** ** **** ***** *** **** **************** **** *** ** **** ***** **** ****** ***** *** *** **** ****** ***** ******** *** ***** **** ** *** **** ******** ***** ****** ****** *** **** ***** *** **** * **** ******  **** ***** * **** ** ** ** **** ****** ****  *** ******* ********** ** **** ******** **** *** *** *** * ****** **** ****** * ** ** ***** ***** *** ***** ******* ***** * **** ******** * **** **** ** ** ******* ***** **** ******  *** * ***** ***** ** **** ** **** * *** * **** **** ** ******** ** *** *** ** ** ***** **** ** ***** **** ***** ***** *** **** ** *** **** **** *** ** ** **** ** **** **** **** *** *** *** ***** ** ****** **** * ***** **** **** ** **** **** **** ** ****** ** ** ****** ** *** * ** ****** *** ****** * *** **** لذا لازم دیدم این مطالب رو به عرضتون برسونم. 

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۵، ۱۰:۱۴
علیکم السلام
حرفاتون رو قبول دارم. انشالله سعی می کنم بیشتر دقت کنم. به هر حال من فعلا لبنان هستم و یک طرف ماجرا رو می بینم. هیچ کس نمی تواند یک ماجرا را کامل ببیند حتی اگر خودش در ان باشد. چون فرمانده یک جور می بیند، کادری یک جور می بیند، بسیجی یک جور می بیند. در مورد سید حسن هم ماجرا را از چند کانال شنیدم. متاسفانه مشکلات زیاد شده بود. اطلاعات جزیی تر نمی توان و نباید منتشر کرد.
درباره مطلب ازدواج، خب بنده با توجه به نیاز مخاطبان و مراجعانم نوشتم. هیچ دلیلی ندارد که کل پسرهای ایرانی را یکجور در نظر بگیرم. اما نمی توان این افراد را هم انکار کرد هرچند کلا هزار نفر باشند.
ممنون از نقد خوب و صمیمانه شما. انتقاد و نظرات شما دوستان قطعا مفید و تاثیرگذار است.

درمورد ترور شفیر روسیه هم بنویسید

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۵، ۱۰:۴۶
گفته می شود پلیس ترکی که جناب سفیر را ترور کرد، از طرفداران فتح الله گولن هست. مطمئن نیستم، چون اگر بود توسط اردوغان و نظامش، از پلیس اخراج می شد. به هر حال این حرکت بیش از اونکه یک مخالفت باشد، یک نمایش برای شروع یک جنگ یا پایان یک جنگ است. کشتن این فرد کاملا پاک کردن خط و ربط او با سازمان دهندگان این ترور است. او را هنگام عوض کردن خشاب کشتند و خشاب کنار وی افتاده. با اینکه می توانستند دستگیرش کنند. جالب نیست در هنگام کودتای اخیر، مردم (!!!) سربازانی با اسلحه جنگی پر از گلوله را با دست خالی بازداشت کردند اما نیروهای امنیتی ترکیه نمی توانند یک پلیس با یک کلت خالی را بازداشت کنند؟!

صادق نژاد

۱۸ دی ۹۵ ، ۲۰:۳۴
حرفاتون رو قبول دارم. 

آقا بحث رو ادامه بدین لطفا من نفهمیدم بالاخره کی قوی تره؟ما یاحزب الله؟

پاسخ:

۵ بهمن ۹۵، ۲۲:۴۰
من عقیده دارم در بحث چریکی و جنگ نامنظم قطعا حزب الله قویتره. تجربه جنگ با رژیم صهیونیستی تا دندان مسلح، بدون داشتن پشتیبانی هوایی و دریایی، و لزوم مخفی ماندن از چشم ارتش لبنان، احزاب دیگر لبنانی، جاسوسان و سازمان ملل، برای انجام عملیاتها باعث شد تا خلاقیت هایی به خرج دهند و تاکتیک هایی بیافرینند که خود فرماندهان سپاه پس از جنگ ۳۳ روزه متعجب مانده بودند و گفته بودند اینها را از کجا یاد گرفتید ما به شما یاد ندادیم. از طرف دیگر حزب الله به لحاظ تعداد اندک نیروهایش نسبت به نیروهای مسلح ما، در مقایسه های نظامی، قدرتمند به حساب نمی آید. اما از آنجا که ایمان و اخلاص مهم تر از تعداد نفرات و سلاح است، آنکه مخلص تر است قوی تر و پیروز خواهد بود. اگر نیروهای مسلح ما گرسنه و محروم باشند یا اگر خیلی ثروتمند شوند و وارد کار اقتصادی شوند باید فاتحه خودمان را بخوانیم. تاریخ پادشاهان را فراموش نکنیم. الکی در مدرسه تاریخ نخواندیم. هر سلسله ای با پادشاهی جنگاور تاسیس می شد و وارثانش و ارتشیانش به تن پروری مشغول می شدند، توسط جنگاوران دیگری نابود می شدند. حزب الله چون نیروهای مخلص و غیر حقوق بگیر زیادی دارد، هنوز توانسته در برابر حصار اقتصادی شدید مقاومت کند. اما متاسفانه ما در ایران منافع را فروختیم و نتوانستیم حصار را بشکنیم. جالب اینجاست که خود دشمن می گفت اگر یکی دو سال دیگر صبر می کردند ساز و کار تحرمها از هم می پاشید. مالک اشتر را در یک قدمی خیمه معاویه برگرداندند تا تدبیر کنند.

خب اگه اینطوره پس آقا محسن که فرموده بودند *******************************
******************************
*******************************
*******************************************************😲*************************************************
وهمینطور آقا میثم که گفته بودن:*************************************************************************😰*********************************************************************************************.
یعنی اینا همه هیچی؟؟😉

پاسخ:

۶ بهمن ۹۵، ۰۰:۵۰
نه. معناش اینه که ما برای رسیدن به هدف باید هزینه بیشتری بدیم. خون بیشتر، زمان بیشتر، .... چون مدیریتمون ضعیفه، همکاری مون ضعیفه، انعطافمون کمه، سرعت عملمون به خاطر سلسله مراتب طولانی و امور اداری پایینه. فقط خدا کنه جنگی پیش نیاد وگرنه صدمات بدی می بینیم.

آقای علوی شما دقیقا اونجا چیکار می کنید  درس می خوانید  یا زندگی می کنید  تدریس می کنید .اطلاعاتی تشریف دارید . سپاهی هستید. حزب اللهی هستید .با بچه های بالا در ارتباطی هستید ( منظورم شهیدان زنده هستند). خلاصی چی کار می کنی جان من چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی کار میکنی؟

از یه اطلاعاتی می پرسن شغلت جیه ؟ می گه یه اطلاعاتی هیچ وقت خودشو لو نمیده

پاسخ:

۷ بهمن ۹۵، ۰۹:۲۸
در قسمت معرفی سایت نوشتم. یک ایرانی که چندسالی است ساکن لبنان شده و مشغول تحصیل و کار و زندگی.
اگر هرکدام از اینها که گفتید بودم، نه اینترنت می آمدم، نه سایت می زدم، نه از وسط ماه بی پولی می کشیدم. فکر کنم مورد اخیر کاملا جا بندازه قضیه رو enlightenedwink

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها