ترافیک وحشتناک در پی بازداشت یک متهم

ترافیک وحشتناک در پی بازداشت یک متهم

دیروز ترافیک وحشتناکی در بیروت ایجاد شده بود که علت آن، مسدود کردن جاده فرودگاه با لاستیکهای شعله ور در اعتراض به بازداشت کامل امهز بود.
شرکت ستارآقای کامل امهز صاحب شرکت star communications که گوشی های تلفن همراه را در لبنان با نازل ترین قیمت ها عرضه می کرد دیروز بازداشت شد. در پی بازداشت وی، تیر و طایفه او جاده فرودگاه را به مدت چند ساعت با لاستیک های شعله ور مسدود کردند. ترافیک حاصل از این اقدام باعث شد راهی که همیشه علیرغم ترافیک معمولی، یک ربع طول می کشد را بیش از دو ساعت در ماشین باشم.
وی با همکاری برخی مسئولین امنیتی توانسته بود محموله های قاچاق وارد کند. دو مامور امنیتی که در بازداشت به سر می برند به همکاری با وی اعتراف کرده اند.
شرکت امهز پیشتر توسط آمریکا به بهانه پولشویی برای حزب الله تحریم شده بود و او در ليست سياه امريكا قرار دارد. در پی بازداشت وی، منابعی نزدیک به حزب الله اعلام کرده اند حزب الله که تاکنون از او حمایت نکرده که حالا بخواهد از حمایتش دست بکشد. آنها گفته اند امهز شرکای بزرگی در سطوح امنیتی بالا دارد که در قصر ریاست جمهوری هم هستند و در واقع نیازی به حمایت ما نداشته است.
اما علت واقعی بازداشت وی چیست؟ همه اطلاع داشتند که او به واسطه فروش تلفن همراه با قیمتهای بسیار مناسب و زیر قیمت بازار، و فروش تجهیزات مخابراتی، ثروت هنگفتی به هم زده است که در ساخت و ساز و فروش مواد غذایی هم وارد شده و تجارت خود را گسترش داده است. دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفاک) نام کامل امهز را در لیست سیاه و به تهمت کمک به حزب الله درج کرده است.
هرچند هنوز پلیس از بیان علت بازداشت وی خودداری کرده است اما برخی منابع از قاچاق مواد مخدر خبر داده اند. به گزارش این منابع، دو نیروی امنیتی که بازداشت شده اند، ادعا کرده اند یک چمدان حاوی مواد مخدر نزد آنها متعلق به کامل امهز است. بنا بر این گزارشها رییس اداره اطلاعات پلیس با امهز تماس گرفته و وی را برای صرف قهوه دعوت کرده است. امهز پس از مشورت با دوستانش و اطمینان از اینکه مشکلی نیست، سر قرار می رود اما بازداشت می شود. صاحبنظران می گویند از نحوه بازداشت او و تجاوز به حقوق قانونی وی پیرامون صحبت با خانواده یا وکیلش، آن هم بابت اتهامی اثبات نشده، چنین به نظر می رسد که هدف از بازداشت وی، پرونده سازی برای یک مقام سابق است که وی در چتر حمایت او دست به فعالیت می زده.
از آنجا که وی در سفر اخیر به کانادا با برخی ماموران امنیتی آمریکایی دیدار کرده تا وضع پرونده خود را اصلاح کند، به نظر نمی رسد این بازداشت، به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه اوفاک باشد.
خاندان امهز و کارمندان شرکتش پس از بستن راه فرودگاه در اعتراض به بازداشت وی گفته اند چگونه اداره اطلاعات پلیس به خود اجازه می دهد جای دادگاه عمل کرده و وی را بدون حکم قضایی بازداشت کند؟ چرا حق طبیعی او برای داشتن وکیل را نقض کرده اند؟ اگر او بیگناه نبود با دعوت پلیس نزد آنها نمی رفت. این جزو فشارهای برنامه ریزی شده ای است که اخیرا برای ممانعت از حمایت مقاومت بر او وارد می شود.
خاندان امهز از رییس جمهور و سعد حریری خواسته اند به این پرونده رسیدگی کنند.

لازم به ذکر است یکی از اقدامات غیر منطقی که در لبنان وجود دارد، آتش زدن جاده با لاستیک است که به نشانه اعتراض صورت می گیرد. گاه برای قطعی زیاد برق، گاه برای وصل نشدن آب، و موارد مختلف دیگر، جاده را چند ساعتی می بندند. جالب اینجاست که عموما در محله های خودشان این کار را می کنند نه جلوی سازمان یا وزارتخانه مربوطه تا مسئولین این اعتراض را ببینند. با این کار فقط علاوه بر آلوده کردن بیش از پیش محیط زندگی خود، مردم را به زحمت می اندازند.

نکته جالب دیگر این است که همیشه هر کسی حتی اگر مظلوم و بیگناه هم نباشد، خاندان و دار و دسته ای دارد که با مظلوم نمایی و دست زدن به اقدامات اعتراضی، برای رهایی وی تلاش کنند. برای همین است در لبنان مبارزه با فساد بسیار مشکل است و هر وقت یک سازمان نظارتی یا دادگاه یا پلیس بخواهد کسی را بگیرد، دست وی به دامن یکی از مسئولین می رسد و از قانون فرار می کند. مثلا پارسال که یک قلدر مسیحی به خاطر اولویت عبور با دیگری دعوایش شده بود و وی را در خیابان جلوی همسرش و عابران با چاقو کشته بود، پس از بازداشت معلوم شد در گذشته هم به علت قتل عمد با سلاح بازداشت شده اما پس از چند هفته توسط فلان وزیر، آزاد شده است!

پ.ن: کمتر از یک هفته فرد مزبور با وثیقه آزاد شد و اعلام کرد اتهامات وارده تنها برای این است که وی حامی مقاومت است. مردم می گویند چون وی حاضر نشده به یکی از مسئولین باج بدهد و برای آنکه حالش را بگیرند به اتهام قاچاق 20 آیفون در چمدان بازداشت شد! وی متهم است 45 میلیون دلار گوشی قاچاق کرده است. چنین فردی قطعا حامیان و شرکای بزرگی در دولت دارد. مخالفان حزب الله وی را متهم کرده اند که از طریق شرکت بین المللی خود، تجهیزات حساس خصوصا برای پهپادهای حزب الله خریداری و منتقل کرده است.

۱ ۰ ۴ نظر ۳۱۹۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

سلام بردادر
چه خبرا ؟
دلمون واست تنگ شده!یعنی نباید تو به ما سری بزنی؟؟؟؟؟؟
بابا درسته سرت شلوغه ولی نه اینقدر!!!
شما میری کربلا اربعین؟
بالاخره تبریک لبنان هم رءیس جمهور دار شد!

پاسخ:

۲۹ آبان ۹۵، ۲۱:۵۸
 علیک سلام
اتفاقا چند وقت پیش یاد شما بودم
نه الان ماموریت هستم. نمیتونم برم

خلاف كار رو بايد گرفت.بعضي ها خب گردن كلفتن و چند وقت بعد با پارتي و آشنا و پول همه چي حل ميشه.همه جاي دنيا همين وضعه.توي كشور خودمون هم اينطوره.اگه طرف بدبخت بيچاره باشه دادگاه و قوه قضاييه سريع بخاطر كه گناه كوچيك پدرش رو در مياره. اما يكي مثل آقاي مرتضوي يا مهدي هاشمي و خواهرش با اين همه فتنه و بلوا بپا كردن از سال 88 هنوز خوش و خرم مي گردن و شاد و شنگول اند.عزيزاني كه توي ايران شبكه 3 سريال ماه و پلنگ رو نگاه مي كنن حتما مي بينن كه وكيلي كه پرونده ي يه پسر جوون رو برعهده گرفته كه پشت فرمان ماشين پدر پولدارش نشسته و چون زده كسي رو با ماشين بدون گواهي نامه كشته چه كار ميكنه

چه بد که میشه هنوز خوی عشیره ایی رو به نحو مدرن تری در بین لبنانی ها که مدعی اروپایی بودن هستن دید...


سلام

چه بیلبوردهای افتضاحی تو خیابوناست!!!

چجوری تحمل می‌کنید؟!

پاسخ:

۸ آذر ۹۵، ۱۰:۳۰
علیکم السلام
اینا که خوبه. تبلیغ آرایشگاه زنانه است که آن آقا آرایش می کند! اینها خوبهایش هست که در ضاحیه جرات می کنند نصب کنند. یادم هست یکبار چند مسئول ایرانی آمده بودند از شانس بدشان تبلیغ لباس زیر زنانه بود در کل خیابانها (بجز ضاحیه) چشمهایشان چهارتا شده بود. اینجا کسی که التزام دینی داشته باشد نگاه نمی کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها