قدرت نمایی یگان زرهی حزب الله در سوریه

قدرت نمایی یگان زرهی حزب الله در سوریه

به گزارش پایگاه لیبانیران دیروز یکشنبه، حزب الله در شهر القصیر رژه نظامی با شکوهی برگزار کرد. در این مراسم که به مناسبت روز شهید برگزار شده بود، یگانهای زرهی و ضد زره حزب الله و نیروهای ویژه، اقدام به صف آرایی کردند.
نمایش نظامی حزب اللهشهر القصیر از ویژگی استراتژیک خاصی برخوردار است. این شهر دروازه ورود حزب الله به سوریه بود و آزادسازی این شهر توسط حزب الله با تاکتیک های ویژه و به سرعت خارق العاده ای انجام شد که باعث حیرت کارشناسان نظامی غربی و اسراییلی شد.

این شهر پس از آزادسازی  تبدیل به پادگان بزرگی برای حزب الله شد که در آنجا به آموزش و پشتیبانی نیروهای خود در سوریه بپردازد.
حزب الله بواسطه نداشتن نیروی زرهی و نیروی هوایی تاکتیک های خاصی برای جبران این نیاز خود اتخاذ کرده بود. با مشارکت این حزب در نبرد سوریه، قدرت نظامی آن برخلاف انتظار اسراییل و دیگر خالقان درگیری در سوریه، بیشتر شد. هیچ بعید نیست حزب الله در آینده نزدیک، نیروی هوایی و دفاع ضد هوایی انبوه و پیشرفته ای را رونمایی کند.نمایش نظامی حزب الله
هرچند این قدرت نمایی نظامی دو روز بعد از روز شهید در لبنان انجام شده است، اما آیا تنها مرتبط با این روز است؟

به نظر می رسد حزب الله پیام واضحی برای رییس جمهور جدید لبنان و همینطور رییس جمهور آینده آمریکا دارد. نامزد برنده انتخابات آمریکا، همانند رقیب خود، مهره دشمن صهیونیستی است و در اولین روز پس از اعلام پیروزی خود در سخنانی به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخت. نمایش نظامی حزب اللهمشاور وی ولید فارِس که یک لبنانی الاصل می باشد، از همقطاران سمیر جعجع قاتل و عضو نیروهای فالانژیست القوات اللبنانیه بوده است. در واقع مشاور ترامپ یکی از تندروهای راستگرای لبنانی بوده که در لبنان دست به قتل عام مسلمانان و ربودن آنها می زده است. وی در سال 1990 از طریق رژیم صهیونیستی به آمریکا گریخت.

نمایش نظامی حزب اللهدر سایه سکوت و وادادگی سیاست خارجه کشور در برابر اتفاقات جدید در آمریکا، حزب الله مجبور است به تنهایی پاسخ مناسب جبهه مقاومت را بر دوش بکشد. درحالی که بشار اسد رییس جمهور سوریه از تبریک به ترامپ تا اقرار وی به قانونی بودن اسد، سر باز زده، سیاستمداران ایران متحیر مانده اند که چه واکنشی نشان دهند. خصوصا به کسی که اعلام کرده برجام را لغو خواهد کرد. قطعا شخصی که برجام را گشایش و هوای تازه و گلابی نوبرانه برای ملت می داند، با نابودی برجام، دست خالی خواهد ماند و دیگر برگ برنده ای هم برای حواله کردن مشتی در عالم سیاست به سوی دشمن باقی نگذاشته است که از آن استفاده کند. لذا مجبور است به پاسخ سرهنگ ها و مدافعان حرم امید ببندد.

نمایش نظامی حزب الله

نمایش نظامی حزب الله

نمایش نظامی حزب الله

نمایش نظامی حزب الله

نمایش نظامی حزب الله

نمایش نظامی حزب الله

۱ ۰ ۲۰ نظر ۵۳۵۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۰)

سلام
می بخشید به تازگی مقاله ای خواندم که در آن مهندسین نرم افزار آمریکایی با برنامه گرافیکی خواصی قابل خواهند بود تا عکس های شطرنجی شده را کاملاً و با کیفیت عالی واضح کنند. پس بهتر است قسمت صورت عکس ها را به کلی با Paint کات کنید یا کلاً سیاهش کنید. 

پاسخ:

۲۴ آبان ۹۵، ۱۴:۵۶
سلام
شاید چنین قابلیتی را دست یافته باشند اما از لحاظ گرافیکی، امکان واضح کردن تصویر آن هم اگر روی خود فایل اصلی ذخیره نشده باشد، خیلی نا ممکن است. به هر حال من تصاویری را که خودشان روی فیسبوک گذاشته اند منتشر کرده ام. اگر نگرانی داشته باشند خودشان رعایت می کنند.
امروزه با قدرتی که حزب الله پیدا کرده، از طرف دشمن اصلی نگرانی ندارند. فقط به خاطر پیشگیری از نوچه های تکفیری باید صورتشان را بپوشانند.

سلام.آقاي علوي حزب الله درباره ي انتخاب ترامپ نظرش چيه؟يه جا خوندم ترامپ بعد از انتخابات و اعلام نتايج در مصاحبه اش گفته اولين هدف ام از بين بردن داعشه تا از بين بردن بشار اسد.نظرتون رو ميشه بگيد؟و اينكه لبنان بيشتر طرفدار كدوم نامزد بود؟كلينتون يا ترامپ؟راستي از بابت اسباب كشي خسته نباشيد.از اين نظر كه فرصت هم كرديد مطلب جديد بنويسيد.

پاسخ:

۲۵ آبان ۹۵، ۰۹:۱۹
علیکم السلام
حزب الله نظری نمیده. به هر حال مربوط به کشور دیگه ای هست که اتفاقا سیاست های خصمانه علیه لبنانی ها داشته و دارد. ممکنه در جلسات خصوصی خودشان نظراتی بدهند ولی قطعا مشابه و در راستای نظرات رهبر انقلاب اسلامی ایران هست. اینکه هر دو نامزد مهره ی صهیونیستها هستند و با آمدن آنها هیچ چیز عوض نمی شود، بلکه ممکن است دشمنی ها و توطئه ها علیه حزب الله بیشتر هم بشود.
در لبنان فقط شیعه ها نیستند که بگوییم طرفدار کدام بودند. اصلا طرفداری وجود ندارد. مثل فوتبال نیست. تصور میکنم تحلیلگران زیادی به پیروی از تحلیلگران دنیا احتمال امدن کلینتون را بیشتر می دانستند. یک عده هم مزایا و معایب هرکدام را بحث می کردند. بدون احتمال دادن.

🚩💛🚩💛🚩💛🚩
نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيب
فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ
🚩💛🚩💛🚩💛🚩

احسنت بر شما
بنازم به شما جوان ایرانی. 
الا ان حزب الله هم الغالبون 
! Keep up the good work





سلام میخواستم بدونم شما حاج محسن خزایی دوست و هم شهری مارو میشناختید؟

پاسخ:

۲۹ آبان ۹۵، ۲۱:۵۹
علیکم السلام
نه اصلا.

سلام محمود آقا
سکوت و وادادگی وزارت خارجه؟!!!
همه ما می دونیم که رهبری از این دولت راضیه و علت اینکه احمدی نژاد راحذف کرد این بود که می خواست دوره بعد هم این دولت به فعالیتهاش ادامه بده
نمی دونم این مطلب منو هم مثل مطلبی که در مورد سعید طوسی نوشتم حذف می کنی یا نه
بیخیال
اگر حذف کنی اربعین که اومدی سفارت مستقیم به خودت میگم

پاسخ:

۲۹ آبان ۹۵، ۲۲:۰۱
سلام
معنی رضایت رو هم فهمیدیم. خیر برادر. این خبرا نیست. احمدی نژاد رو هم حذف نکردن. طبق نظر اشخاص همفکر شما، احمدی نژاد رودر روی رهبری است و اطاعت نمی کند. پس اطاعت ایشون و کنار کشیدنشون برای چی بود؟ رهبر کلام خودشون رو توضیح دادن و تفسیر های شخصی دیگران، قابل قبول نیست. ضمنا عبارت وادادگی وزارت خارجه مربوط به بحث اخیر است و بنده هیچ نظری راجع به راضی بودن یا نبودن رهبری از دولت نداشتم. اگر دوست داشتید پیرامون جملات جناب رییس جمهور که تلاش می کند کاملا متناقض سخنان رهبری بگوید توضیح دهید. هر مورد یک نمره!

سلام.
داشتم زندگي نامه ي دكتر چمران رو مي خوندم.برام جالب بود قسمتي از وصيت نامه ي شهيد دكتر چمران.
 قسمتی ازوصیت نامه مصطفی:   از اينكه آمريكا را ترك گفتم، از اينكه دنيای لذات و راحت طلبی را پشت سر گذاشتم، از اينكه دنيای علم را فراموش كردم، از اينكه از همه زيبائيها و خاطره زن عزيز و فرزندان دلبندم گذشته ام، متأسف نيستم … از آن دنيای مادی و راحت طلبی گذشتم و به دنيای درد، محروميت، رنج، شكست، اتهام، فقر و تنهايی قدم گذاشتم. با محروميت همنشين شدم. با دردمندان و شكسته دلان هم آواز گشتم. از دنيای سرمايه داران و ستمگران گذشتم و به عالم محرومين و مظلومين وارد شدم. با تمام اين احوال متأسف نيستم …  تو ای محبوب من، دنيايی جديد به من گشودی كه خدای بزرگ مرا بهتر و بيشتر آزمايش كند. تو به من مجال دادی تا پروانه شوم، تا بسوزم، تا نور برسانم، تا عشق بورزم، تا قدرتهای بی نظير انسانی خود را به ظهور برسانم، از شرق به غرب و از شمال تا جنوب لبنان را زير پا بگذارم و ارزشهای الهی را به همگان عرضه كنم، تا راهی جديد و قوی و الهی بنمايانم، تا مظهر باشم، تا عشق شوم، تا نور گردم، از وجود خود جدا شوم و در اجتماع حل گردم، تا ديگر خود را نبينم و خود را نخواهم، جز محبوب كسی را نبينم، جز عشق و فداكاری طريقی نگزينم، تا با مرگ آشنا و دوست گردم و از تمام قيد و بندهی مادی آزاد شوم.
آقاي علوي بنظر شما چرا دكتر چمران انقدر از همه چي حتي خانواده و فرزندانشون دست كشيدن و اينجور خدايي شدن؟اصلا انگار آدم اين دنيا نبودن.مال اين دنيا نبودن.آسماني بودن.

پاسخ:

۳۰ آبان ۹۵، ۱۸:۲۷
شهید چمران انسانی بود که در خدا ذوب شد. هدفش برایش مهم بود. حتی قبل از آشنایی با امام موسی صدر و افتادن در راه کمک به محرومین، خودش تفکراتش همینطور بود و برای کمک به مظلومین به مصر رفت تا آموزش نظامی ببیند. وقتی با امام موسی صدر آشنا شد و لبنان را شناخت، نتوانست جز این راه، راه دیگری برود. رحمت الله علیه

عزیز دل برادر
اگر آقای احمدی نژاد به قول شما کنار نمی کشید اولا که مغضوب مردم میشد چون به توصیه رهبری توجه نکرده و در ثانی به سه شماره توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شد.
من نه طرفدار این دولتم و نه مخالف دولتهای قبل اما با بررسی نظرات عزیزانی که دستی در امور دارند رضایت رهبری از عملکرد دولت مشهوده به خصوص در مباحث بهداشت و درمان و حوزه نفت و خارجه
همه ما می دونیم که در این دوره تنها کسی که می تونست در برابر آقای روحانی رای بیاره آقای احمدی نژاده و با کنار رفتن ایشان دولت آقای روحانی 4 سال دیگه هم به فعالیتش ادامه میده
انشاء الله که اوضاع کشور مون روز به روز بهتر و پایدارتر بشه

پاسخ:

۲ آذر ۹۵، ۱۹:۴۳
بنده طرفدار احمدی نژاد نیستم اما کاملا با نظر شما مخالفم. نه مردم نه رهبری هیچکدام از عملکرد دولت راضی نیستند. همه چیز را به انرژی هسته ای پیوند زدند و همانطور که هشدار داده شد، دست خالی و بدون دریافت هیچ دستاوردی انرژی هسته ای و خیلی چیزهای دیگر را از دست دادند. منتظر اوضاع بدتر باشید.

سلام.آقاي علوي پاك نا اميدمون كرديد. شكه شدم وقتي ديدم گفتيد منتظر وضع بدتر باشيد.واقعا چرا؟!!درسته مردم از عملكرد كلي دولت راضي نيستن اما به قول آقاي ابو محمد مردم تقريبا راضايت نسبي دارن از حوزه ي درمان و نفت و خارجه.درسته از لحاظ امور خارجه هم ايران هر كاري تونست انجام داد اما طرفهاي غربي تحت فشار شديد آمريكا زده زيرش.با نظر آقاي ابو محمد كاملا موافق هستم.حالا منتظر جواب شما هستم كه چرا فرموديد اوضاع بدتر ميشه.

پاسخ:

۴ آذر ۹۵، ۰۰:۵۳
سلام
فکر میکنم با عملکردی که انجام شده باید منتظر اون هشداری باشیم که رهبرمون قبلا دادند: اگر راه امام(ره) را گم یا فراموش کنیم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.
متاسفانه راه امام را هم مسئولین هم مردم گم کرده اند. ارزشها عوض شده و همه به فکر جیب خودشان هستند. هر مشکلی هم بود می اندازند گردن دولت قبل. اگر نشد هم می اندازند گردن دولتهای قبل و تاریخ و جغرافیا و غیره!

سلام.آقاي علوي مردم نسبتا از عملكرد اين دولت راضي هستن، جز درباره ايجاد اشتغال.اين دولت نهايت تلاشش رو انجام مي ده اما واقعا بهانه نيست آقاي علوي.اين دولت با يك سال و دو سال نمي تونه مشكلات رو حل كنه.آرمان هاي امام هم هيچ وقت فراموشمون نميشه.واقعا از صميم قلب عاشق امام و رهبري هستم.واقعا مثل يك پدر دلسوز ملت هستن و حرفهاشون واقعا با آينده نگري قوي هستش.اما به قول خودتون كه يك بار گفتيد نبايد نيمه خالي ليوان رو ديد عرض مي كنم كه بايد اميد وار باشيم و مطمئن باشيم تا رهبر عزيزمون بالا سر امور ناظر هستن كسي نمي تونه خط قرمز هاي نظام رو زير پا بگذاره يا دور بزنه.اندكي صبر سحر نزديك است

پاسخ:

۸ آذر ۹۵، ۱۰:۳۳
سلام. امیدوارم اینطور باشد.

اللهم عجل لولیک الفرج 

دولت نهایت !تلاشش رو میکنه؟وقتی توی سه سال نمیتونه مشکلاتو حل کنه پس چرا وعده صد روزه داد بعد وعده برجام بعد پسا برجام بعد.... . من آدم اهل سیاست نیستم بدبین هم نیستم  ولی دارم میبینم همه از آدما گرفته تامسکن وبازار وکار و...تو یه وضع بلا تکلیفی قرار دارن .همه منتظرن .من نمیدونم این رضایت نسبی رو ازکجا اوردین من تو یکی از کلانشهرهایی زندگی میکنم اخیرا رییس جمهور اومده بودن اونجا.همون جمعیت مختصر هم از ارگانها ومدارس اومده بودن و توی همون مراسم استقبال هم خیلیا ناراضی بودن  امیدوارم سال بعد فردی رییس جمهور بشه که بیشتر از اینکه به فکر منافع حزبی اش باشه به فکر مردم وآبادی مملکتش باشه 





M عزیز من نمیگم مشکلات نیست.کور که نیستیم و مشکلات هست اما از کجا معلوم که رییس جمهور بعدی بتونه کاری بهتر بده؟!من خودم یه داداش بیکار دارم که در به در دنبال کاره.وقتی میرم خرید وضع خرید مردم رو می بینم.اما ایا این فقط تقصیر این دولته و دولتهای قبلی گل و بلبل بودن؟!اون موقع هم اکثرا ناراضی بودن اما خدا وکیلی اونقدر ها هم این دولت بیکار نشسته.امیدوار باشیم.

میشه چند مورد از تلاشها رو نام ببرید البته غیر ازبرجام چون رهبری از همون ابتدا گفتن به امریکا اعتماد نکنید ولی کو گوش شنوا؟ من احمدی نژادی نیستم که بخوام به خاطر اون دولت رو بکوبونم ولی انقدر که از زبان خاتمی و روحانی شنیدم که نمیزان یا نزاشتن کار کنیم از هیچ رییس جمهور دیگه ای نشنیدم . امثال من هم که معترضیم از نظر اونها بیسوادو متحجریم!گفتم که من ادم سیاسی نیستم و حوصله بحث سیاسی هم ندارم چون معمولا نتیجه ای نداره .هر وقت دولتها جرات مقابله با دزدها رو پیدا کردن وبه جای ماله کشی وگفتن اینکه سهم انقلابشون بود ومعوقه بود و.....اعدامشون کنن مملکت گلستان میشه. من هم امیدوارم

رامین مددلو

۱۴ آذر ۹۵ ، ۰۸:۵۷
"لذا مجبور است به پاسخ سرهنگ ها و مدافعان حرم امید ببندد".
بنده یک سیاسی خوانده هستم. اما شخصا از این جمله تان لذت وافر بردم. خدا قوت.

علی پرنیان

۰۱ دی ۹۵ ، ۲۰:۲۶
با سلام 
بحث از دولت شد دولت خیلی امکانات دستشه رفتار مدیران و حاکمان برای مردم الگو هست خب چرا اینقدر اشرافیت اندکی تامل لازمه راه امام خمینی واضحه حکومت بر قلب ها و زهد و بی رغبتی به دنیا و تلاش مجدانه مطالعه تفقه و پیگیری کار مردم   اعتماد محض به وعده های خدای متعال و عدم اتکا به شرق و غرب البته بر تک تک ما لازمه که سیره امام خمینی که برگرفته از سیره اهل بیت و نبی اکرم بود رو بیشتر مطالعه و مطالبه کنیم بالاخص مکتوبات عرفانی امام که بینظیره در فقه کتاب زیاد داریم ولی این عرفان و سلوک ایشون هست که مقامشون رو ممتاز کرده و مثل خورشید میدرخشند و صد البته حضرت آقا بهترین شاهد حی و حاضرند و راه ایشون رو به خوبی با بیاناتشون ترسیم میکنن همه باید زندگی ایشون رو الگو قرار بدیم و اینقدر دنیا زده نباشیم پیروز و موفق باشید 

عابر پیاده

۱۸ دی ۹۵ ، ۰۶:۰۴
سلام.به نظرشما این تانک ها غنیمتی هستن یاخریداری شدن؟ 

پاسخ:

۲۰ دی ۹۵، ۲۳:۴۱
غنیمتی باید باشند. البته امکان داره از ارتش سوریه هم خریده باشند. یا حتی از خود تروریستها! بله تروریستها کلی از اسلحه های اهدایی آمریکا را به واسطه ها فروخته اند.

مهسا روحانی

۲۰ دی ۹۵ ، ۱۲:۳۷
واقعا خاطره جالبی بود

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سوال بنده این هستش که به راستی تامین مالی و پشتیبانی نیرو ها به چه صورتی هستش؟

*********************

پاسخ:

۵ بهمن ۹۵، ۱۴:۴۵
در برخی مطالب گذشته پاسخ داده ام. بطور خلاصه عرض کنم منابع مختلفی هست که مهم ترینش ایران هست. علاوه بر اون تجار بزرگی که در کشورهای افریقایی و امریکا و اروپا و کشورهای عربی فعالیت می کنند، کمکهای خوبی می کنند. موسسات خدمات رسانی حزب الله مثل مدارس و بیمارستانها  هم از مردم عادی درآمد کسب می کنند و به نیروهای خود با تخفیف خدمات ارائه می کنند.
اکثر امور نظامی از بودجه و کمک ایران است.

اين <به گزارش پايگاه خاطرات و نظرات....> روي اعصاب است, برش داريد. اينجا مثلا يه وبلاگه.

پاسخ:

۶ اسفند ۹۵، ۰۹:۲۵
این عبارت بدان علت است که برخی خبرگزاری ها مطلب را می دزدیدند و به اسم خودشان می زدند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها