بحران کمبود افسران عالیرتبه در ارتش رژیم صهیونیستی

بحران کمبود افسران عالیرتبه در ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش لیبانیران به نقل از پایگاه خبری النشره، ارتش رژیم اشغالگر قدس با بزرگترین بحران تاریخی مواجه است: فرار افسران بلندپایه از خدمت نظامی و پیوستن به مشاغل غیرنظامی. اولین نشانه های این بحران پس از شکست در جنگ 2006 با حزب الله لبنان بروز یافت و به جهت تحولات عمیقی که جامعه رژیم صهیونیستی پشت سر می گذارد بطور تصاعدی بالا گرفت. مردم تمایل ندارند فرزندان خوب خود را به خدمت ارتش بفرستند.
مجله اسراییل دیفنس فاش کرد که ارتش این رژیم با بزرگترین بحران تاریخی خود روبرو است و نمی توان برای پست های خالی، افسر با درجه سرگرد و سرهنگ پیدا کرد. به جهت حساسیت این بحران، و پیامدهایی که ممکن است برای وجهه ارتش داشته باشد، این بحران با تلاش نهادهای امنیتی مخفی مانده است.
در همین راستا مجله اشاره می کند که ارتش عادت کرده است غیر از اطلاعاتی که مناسب اوست، اطلاعات دیگری به رسانه ها ندهد. برای همین صحبت از کمبود افسران، تنها در اتاق های بسته انجام می شود. این بحران بیشتر در مورد افسرانی است که مامورت خود در پایگاه ها را به پایان رسانده اند و به زندگی غیر نظامی فرار می کنند.
این مجله در مقاله ای که سردبیر آن و یکی از مهم ترین صاحبنظران در رژیم صهیونیستی عمیر ربابورت نگاشته است می گوید: این بحران هشداری پیرامون متزلزل شدن جایگاه ارتش رژیم صهیونیستی است بطوریکه شاید به آنجا برسد که خدمت ارتش برابر با خدمت در زندان یا آتش نشانی یا پلیس بشود.
اما در مورد نقطه شروع این بحران بی سابقه در تاریخ ارتش، ربابورت می گوید: نشانه های ظهور بحران پس از جنگ دوم با لبنان پیدا شد که سال 2006 با حزب الله رخ داد. همینطور مشاهده می شود که در مدت اخیر ارتش سیر نزولی اضافی داشته است. اضافه بر کمبود شدید افسران به درجه سرگرد و سرهنگ، آنان که ارتش را پیگیری می کنند، قطعا ملاحظه کرده اند که پسرفت خاصی در کسانی که خدمت می کنند وجود دارد.
ربابورت اشاره کرد ارتش قبلا هم مشکلاتی در صفوف نظامیان خود داشت و این مربوط می شود به جنگ اول با لبنان در سال 1982 هنگامی که حقوق ها کم شد و باعث شد بسیاری از نیروها ارتش را ترک کنند. در مقابل سالهای زیادی برای اصلاح این مشکل که در سال 83 - 1985 بروز کرد تلاش شد. مثلا افسرانی با سن 27 سال فرماندهی گردانها را به عهده گرفتند. ضمن اینکه ارتش در گذشته توانست با برنامه های مالی مناسب و آموزشها و اعطای مناصب ویژه افسران جوان کارآمد خود را حفظ کند. اما امروز این وضع تغییر یافته است.
در نتیجه، مجله اسراییل دیفنس که به امور نظامی می پردازد اشاره می کند که صدها پست فرماندهی درجه یک خالی مانده خصوصا در سیستم های تکنولوژیک، بحران به حدی خطرناک است که در یکی از واحدهای امنیت تکنولوژی، یعنی اداره پیشرفت وسایت جنگی و زیرساختهای تکنولوژی، بسیاری از پست ها خالی مانده است.
در بیشتر مناصب جنگی و پشتیبانی، پست ها مشغول هستند اما برای کسانی که در ارتش خدمت می کنند به عنوان گزینه اول و حتی دوم مطرح نیستند.
در این راستا آنچه خواب را از چشم فرماندهان ارتش ربوده، این است که بسیاری از کسانی که در واحد دایره علوم رفتاری (نیروی انسانی) خدمت می کنند اگر بتوانند کار خوبی بیرون ارتش بیابند، دنبال خروج از ارتش هستند. هم اکنون خروج از ارتش در سن 24 - 25 راحت است. چون سنوات خدمتی محاسبه می گردد اما نقدی پرداخت نمی شود و افسران می توانند حقوقی که جمع کرده اند را با خود ببرند.
ربابورت توضیح می دهد یکی از علت های مستقیم بحران در واحد های تکنولوژیک، پیشنهادهای وسوسه کننده شرکتهای غیر نظامی است که به همراه خود خدمات و سرویسهایی مثل دادن ماشین و غیره دارند و همچنین بازار در حال پیشرفت تکنولوژی که همواره در حال پیشرفت است.
در مقابل سرتیپ احتیاط ایال افراتی رییس سابق شعبه نیروی انسانی در ارتش که هم اکنون مسئول نیروی انسانی در سازمانهای مختلف امنیتی و مدنی است می گوید پیشنهاد های وسوسه برانگیز بخش خصوصی سبب اصلی این بحران نیست، و تغییر وجهه ارتش تنها به سبب کاهش بودجه از سوی وزارت اقتصاد نیست، مشکل عمیق تر از این حرفهاست و به تغییرات عمیقی که جامعه اسراییل را تحت تاثیر قرار داده باز می گردد.
افراتی اظهار داشت مادر یهودی تمایل ندارد فرزندش در ارتش خدمت کند. وی توضیح داد گره ای که جامعه را با ارتش پیوند می داد باز شده است و در نتیجه کیفیت نظامیگری ارتش هم در حال کاهش است.
وی گفت این مسیر راه گریزی ندارد و پیامدهای بزرگی خواهد داشت. این وضع مادامیکه سربازان با عمر 22- 23 از پوشیدن لباس نظامی خجالت زده باشند ادامه خواهد داشت.
او در مورد درجه های بالا مثل سرگردی و مافوق، اشاره کرد مهم است بدانیم ارتش همیشه در پر کردن مناصب مهم موفق باشد چون این مساله با تعداد معدودی از اشخاص مرتبط است. با این حال در مناصب دیگر تغییر بزرگی وجود دارد و وضعیت نگران کننده است و نمی توانیم کیفیت نیروی انسانی در ارتش را حفظ کنیم.

استفاده از این مطلب تنها با ذکر منبع و نام مترجم مجاز است - ترجمه محمود علوی

۱ ۰ ۱ نظر ۲۳۵۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

سلام .خدا قوت
حاجی این طرف کیه ؟ http://www.chi3a.org/blog/

پاسخ:

۱۲ مهر ۹۵، ۰۹:۱۳
یه ضد حزب الله و ضد ایران که دیده از این راه میشه پول دراورد. طرف مزدور آمریکاست. رفته پشت ترامپ وایساده. ترامپی که میگه من رییس جمهور بشم مسلمونا رو از آمریکا میندازم بیرون. این بابا ادعا میکنه که نه، من ده دقیقه با ترامپ نشستم منظورش این نیست! آدمی که برای خودش ارزش قائل نباشه حاضره به هر قیمتی پول دراره.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها