برجام برای ایران و همپیمانانش چه داشت؟

برجام برای ایران و همپیمانانش چه داشت؟

چندی است در فضای مجازی بابت خودتحریمی FATF که ایران آنرا امضا کرده است، کاربران غیور و وطن پرست اقدام به اعتراض کرده و تلاش کرده اند با برپایی کمپین مقابله با بانک ملت و سپه، با این اقدام غیر معقولانه مبارزه کنند.
در حالی که کشور ما از طرف تمام همسایه ها مورد تهدید جدی یا تهدید استراتژیک قرار دارد، و از سوی آمریکا و حامیان آن، داعش و القاعده و رژیم صهیونیستی عملا تهدید می شود، اقدام علیه نیرویهای نظامی کشورمان، توسط دولت خودمان بسیار خطرناک و غیرقابل باور است. 

هرچند اگر سیر اقدامات و سخنان رییس جمهور را در نظر بگیریم، چنین اقدامی اصلا هم تعجب بر انگیز نیست. سخنان رییس جمهور علیه سپاه پاسداران، سخنانش علیه رهبر انقلاب که اصرار داشته کاملا در تمایز و مخالفت علنی و تفاوت صد در صدی با ایشان باشد، کار را به اینجا رسانده که امنیت ملی ایران را زیر سوال برده است. امنیتی که تمام کشورهای دنیا اذعان دارند، بهترین و کاملترین امنیت است. درحالی که کشورهای همسایه زیر چنگال تروریستها، یا زیر پوتین آمریکایی ها به بهانه حمایت در برابر تروریستها (بخوانید عروسک دست ساز آمریکا) قرار دارند، داعش نتوانسته ضربه ای به ایران بزند. بطوری که اعراب متمایل به داعش یا حتی مخالف با داعش اما مخالف با ایران، می گویند داعش ساخته دست ایران است. چون هیچ عملیاتی در ایران نداشته است. در چنین موقعیتی آیا تضعیف نیروهای حافظ این امنیت عاقلانه است؟ هیچ کشوری در چنین شرایطی هیچ یک از برگ برنده های امنیت خودش را نمی سوزاند. 

تضعیف دولت

برای رفع تحریمها، قبول مفاد برجام که شامل بندهایی در مورد تحریم اشخاص و شرکتهای موجود در لیست تروریسم آمریکا است، نظام قدرتمند ایران را در حد دولت کوچک لبنان تضعیف کرده است. چند ماه پیش از این، وزارت خزانه داری آمریکا، کلیه کشورها را ملزم ساخت تا نسبت به عملیاتهای بانکی حساس باشند و موارد تحریم از جمله حزب الله لبنان را از گردونه مالی خود خارج کنند. دستور وزارت خانه آمریکایی برای کشورهای دیگر، در لبنان با خواری هرچه تمام تر بسرعت انجام شد و بانک مرکزی لبنان آنرا لازم الاجرا دانست. حتی برخی بانکها برای خودشیرینی، فراتر از مقررات مذکور عمل کردند. ظاهرا در ایران هم همان روال در حال طی شدن است. لذا دور از انتظار نیست مدتی دیگر، بانک، حساب شما را به دلیل آنکه فلان فامیلتان سپاهی است، ببندد. و البته برای من دور از انتظار نیست که پس از تحریم سپاهیان، نوبت تحریم ارتش هم برسد. یادتان نرفته که فرمانده عزیز ارتش و فرمانده نیروی زمینی و برخی دیگر، چه عباراتی در تهدید رژیم صهیونیستی به کار برده اند. 

باز هم علی در کوفه تنها خواهد ماند؟

آیا رهبر انقلاب آنقدر تنها شده که هیچ اصولگرا یا اصلاح طلب وفادار به خط امام خمینی، حاضر به مخالفت با ذلت ها و امتیاز دادنهای بیش از پیش برجام نیست؟ آیا آزاد شدن تجارت ماشین و گوشی آمریکایی و دیگر محصولات تجملی آنقدر برای همه مردم مهم بود که هسته ای و امنیت ملی را باید به باد می دادیم؟ با نگاهی به سطح شهر هایمان می توان فهمید که آری، آن تهاجم فرهنگی که بارها رهبرمان خطرش را گوشزد کرد کارش را خوب انجام داده. دیگر پاساژها و مراکز خرید و مغازه های مارک و برند و رستورانها و فروشگاه های خوراکی های خوش رنگ و لعاب خارجی آنقدر زیاد شده که حتی در شهرهای مذهبی و زیارتی، به جای مظاهر دینی، چنین تجملات و اضافاتی شهر را اشغال کرده. باید هم چنین مردمی دست از استکبار ستیزی بردارند و منابع و ثروتهای کشور را در مقابل همان شکلات های داغ و کفش و لباسهای خارجی عوض کنند.

اما از جدا از اینکه آیا چنین روندی مورد رضایت و خواسته قلبی اکثریت مردم ایران هست، یا نیست و اکثریت، از آن راضی نیستند، به بازخورد مخالفان بپردازیم.

کمپین های اعتراضی

مخالفت و کمپین های خجالت زده و کمرنگ معترضان به پاره و مخدوش کردن کارت بانک ملت بسنده شده است. نه سپاه اقدام متقابلی انجام داده نه اعتراضی کرده و نه تهدیدی نموده. حال آنکه در لبنان، حزب الله با فشار سیاسی توانست رییس بانک مرکزی را وادار کند، فراتر از قانون آمریکایی، عمل نکند.

اصولا کمپین تشکیل دادن را نشانه ی ضعف می دانم و آنرا به این معنا تصور می کنم که تعداد معدودی از مردم، به امری معترضند اما زورشان بصورت عملی به جایی نمی رسد. لذا تلاش می کنند با تشکیل کمپین، فشاری بیاورند و در افکار عمومی تغییری ایجاد کنند.

تخریب کارت بانکی، خوب یا بیفایده؟

تخریب کارت بانک ملت یا سپه توسط دارنده آن، هرچند از لحاظ ظاهری شاید خوب باشد اما نتیجه ای حاصل نخواهد کرد. چرا که این بانکها دولتی هستند و هرچقدر مشتریان آنها کم یا زیاد شود برای مدیر بانک اهمیتی ندارد. آنها موظفند وظایف بانکی خود را انجام دهند. بانک خصوصی شاید برایش استقبال یا فرار مشتریان مهم باشد اما بانک دولتی اصلا پشیزی برای مردم ارزش قائل نیست.

ضمن اینکه چنین کاری دقیقا مانند اقدام لبنانی هاست که در اعتراض به قطع برق، یا آب، یا نبود خدمات دیگر، جلوی خانه یا مغازه خودشان لاستیک آتش میزنند و راه را می بندند! یعنی خودتحریمی! دولتمردان که اصلا از آنجا رد نمی شوند تا از ترافیک و دود به زحمت بیفتند.

نکته مهم تر اینکه، قوانین و سیاستهای بانکهایی مثل بانک ملت، توسط بانک مرکزی دیکته و ابلاغ می شود. برای همین، اگر قرار باشد این بانکها، بر اساس قوانین FATF عمل کنند، قطعا دیگر بانکها هم موظف خواهند شد دیر یا زود آنرا به اجرا درآورند. اینکه این دو بانک زودتر اقدام کرده اند، صرفا برای آن است که کل نظام بانکی یا کل دولت توسط معترضین به این قرارداد ننگین، مورد هجمه و انتقاد و تحریم قرار نگیرد.

از آنجا که هیچکس در ایران قادر نخواهد بود دولت را تحریم کند و از خدماتش استفاده نکند، پروژه آقایان برجام ساز به خوبی پیش خواهد رفت. تدبیر و سیاست و کیاست دشمنان به طوری بود که ایران نه تنها بدون جنگ تسلیم شد، بلکه خودش خودش را تحریم کرد. تحریم بانکها از طرف مردم، یک خودتحریمی دیگر خواهد بود که باز هم به نفع دشمن است و تا حدودی به دولت و نظام ضربه خواهد زد. هرچند تصور نمی کنم حتی یک میلیون نفر هم دست به تحریم بانکها بزنند.

مالک اشتر را از پشت چادر دشمن برگرداندند

گروه های مقاومت و هم پیمانهای ایران از این پس توسط خود ایران تحریم خواهند شد. چرا که نظام بانکی موظف است با رصد دقیق معاملات بانکی، معامله با اشخاص و سازمانهای مشخص شده در لیست دشمن را متوقف کند. کرنش ایران در برابر دشمن در حالی اتفاق افتاد که خود آمریکا اعتراف کرده بود اگر ایران کمی بیشتر مقاومت می کرد، نظام تحریمها شکسته می شد و آمریکا هیچ کاری از پیش نمی برد. در واقع عده ای با فشار به نظام، باعث شدند قبول کنیم که داریم شکست می خوریم و باید مذاکره کنیم. در یک قدمی رهایی از کمند دشمن، نظام را در دام بزرگتری انداختند که رهایی از آن امکان پذیر نیست.

تحریم سپاه؟ چه بهتر!

 عده ای از مخالفان سپاه بر این عقیده اند که چه بهتر! با این کار جلوی بخور بخور گرفته می شود! اصلا سپاه چه نیاز به پول دارد؟ این ساده لوحان که در سایه امنیت ایجاد شده توسط سپاه نشسته اند پای اینترنت و با کمال آرامش نسکافه شان را می نوشند نمی دانند این امنیت نیازمند رشادت و مجاهدت و خون دادن است و تهیه سلاح و پشتیبانی، پول نیاز دارد. این افراد باید بدانند در صورت تحریم بانکی، سپاه دست بسته نیست و می تواند هزینه های خود را جور دیگری تامین کند و نقل و انتقال انجام دهد. اما وقتی چنین شد، احتمال فساد مالی بیشتر می شود. پس این ساده لوحان بدانند وضع بدتر خواهد شد.

۲ ۱ ۱۷ نظر ۳۷۲۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۷)

به نظر من تقویت نیروی نظامی کشور نباید ارتباطی با تصمیم گیری های لحظه ای داشته باشه. تجهیز همه جانبه سخت افزاری و نرم افزاری ارتش و سپاه به تکنولوژی روز ضروریه و دولت باید مستقیما پیگیر پیشرفت های نظامی کشور باشه. دولت باید سعی کن حساب کتاب سیستم رو هم داشته باشه. ممکنه توی کشور یه نظامی خائن وجود داشته باشه که مثلا به دشمن اسلحه و منابع مالی تامین و در قالب پروژه های صوری صورت هزینه درست کنه. دولت چطور باید بفهمه منابع نیروهای نظامی چطور صرف میشه؟ اگر شفافیتی وجود نداشته باشه احتمال سو استفاده کردن از منابع زیاد میشه. حالا اینکه چطوری  باید این شفافسازی صورت بگیره یه موضوع دیگس. 

پاسخ:

۲۶ شهریور ۹۵، ۱۱:۳۸
درسته. اما فعلا این طرح به جای شفاف سازی، دست به متوقف سازی و تعقیب نظامیان خواهد زد.

یادداشتی ساده لوحانه است و نشان می‌دهد نگارنده اصلا توضیحاتی در مورد این کنوانسیون بین‌المللی بخواند و به عنوان یک فرد مستقل بررسی کند که آیا پیوستن به این پیمان بین‌المللی به صلاح کشور است یا به ضرر ما؟

پاسخ:

۲۶ شهریور ۹۵، ۱۱:۳۷
فعلا که واقعیت همین است و ساده لوح هم کسانی هستند که به دشمن اعتماد کردند. ما ساده لوح، شما بفرمایید کدام کشور برای پیوستن به پیمان بین المللی منافع ملی اساسی و استقلال خودش رو فروخته که ما دومیش باشیم؟ شما انگار نمی بینید که حتی عربستان در قضایای اخیر، جلوی امریکا ایستاد و رای خودش رو محکم گفت و ایستادگی کرد. راهی که عاشقان کدخدا می روند، نهایتش وطن فروشی و زانو زدن برای سواری دادن به دشمن است. من ترجیح می دهم منابع کشورم را مفسدان داخلی غارت کنند نه دولتهای استکباری سابقه دار که رقم کوچیکه انها خوردن نفت پنجاه سال یک کشور است!

نگران نباش
مملکت صاحب داره
همه این مسخره بازی ها با یه فرمان رهبری لغو میشه
فعلا صبر کردیم تا مردم لمس کنن که مذاکره بی فایده اس
خود من نمونش
میگفتم چیه که ما توافق نمیکنیم
بعدا متوجه شدیم
رهبری میخواد دیگه بعدش کسی بهونه نیاره...

پاسخ:

۲۶ شهریور ۹۵، ۱۱:۳۳
گاهی برگشتن مالک، دیگه با فرمان دوباره علی هم فایده نداره.

درد را گفتی درمانش نیز بگو.

پاسخ:

۲۶ شهریور ۹۵، ۱۱:۳۲
طرف رفت دکتر گفت اهکی! حالا که قراره پول بدم، خودت بگو کجام درد میکنه! حکایت ماست! حالا که درد رو مجانی گفتیم، درمانش با اونا که پول میگیرن! بنده خدا میدونی این تیمی که رفتن مذاکره روزی چقدر حق ماموریت میگرفتن؟ اینو بذار روی خسارت های دیگه از قبیل تعطیلی هسته ای، تحریمهای جدید، پایین امدن قیمت نفت، دزدی های باند دزدان سرخه ای، و.....

فعالیتت کم شده مومن!
گرفتاری برا همه هست اما یه وبلاگ درست حسابی هم پیدا کردیم فعالیتش کم شده!

پاسخ:

۲۶ شهریور ۹۵، ۱۱:۲۹
لبنان نبودم برادر. کجا بودم بماند!

سلام برادر ارجمند علوی
1- تحلیل و بررسی FATF قدری تخصصی تر و پیچیده تر از آن است که در نوشته شما بازتاب داشت. اینکه آیا دقیقا FATF منجر به تحریم سپاه یا ... می شود یا نه ابدا قطعی نیست و به طبع اینکه اصلا این قرارداد به منافع ملی آسیب می زند یا برعکس موضوعی است که هنوز هیچ اجماعی پیرامون آن صورت نگرفته. در عمل نحوه اجرا و تفسیر قوانینی که ایران در FATF تعهد اجرای آن را داده به هیچ وجه روشن نیست که بتوانیم قضاوت کنیم. قاضی شورای عالی امنیت ملی است که هنوز رای مشخصی نداده.
2- یادآوری: در ایران تک کاندیدای جریان چپ، علی رغم اینکه شاید شخص ایشان اصلا مورد علاقه بسیاری از چپها نبود، توانست به طرز شگفت آوری برخلاف تمام آمارها و پیش بینی ها بر چندین رقیب اصولگرا که تمام طیف های اصولگرایی را پوشش می دادند در دور اول پیروز شود. بر خلاف عرف انتخاباتی تمام صندلی های مجلس تهران که موثرترین نمایندگان مجلس هستند به اصلاحطلبان رسید.
در واکنش به این اتفاقات یک جریان خاص به صورت گسترده شروع به تخریب دولت کردند و در عمل از هیچ روشی برای سیاهنمایی عملکرد دولت چشمپوشی نمی کنند. مخالفت و سیاهنمایی این جریان درباره تصمیمات و اقداماتی که هنوز عملی نشدند نشان از این دارد که دعوای ایشان با فعل دولت نیست با شخص دولت است. 
این دیدگاه شما کاملا متاثر از جوسازی این جریان خاص است.
3- رشد اقتصادی منفی 5% در این سه سال به رشد صفر یا به قولی مثبت رسیده. تورم 40% به زیر 10% رسیده. گرچه انتظار مردم از برجام و به کلی عملکرد دولت بسیار بیش از اینها بوده است اما کسی منکر نمی شود مردم به مراتب اکنون را به زمانی که نواسانات قیمت کشنده بود ترجیح میدهند، خواه ناخواه مردم آرامش را ترجیح می دهند. بر خلاف تصور شما اتفاقا عموم مردم کوچه و خیابان به خصوص در دانشگاه ها مردم به صورت نسبی از آرامش کنونی راضی اند. کافی است گپی با مردم کوچه و خیابان بزنید.
4-خوشبختانه یا متاسفانه مردم در جمهوری اسلامی نقش دارند، تاثیر میگذارند. گاهی این تاثیر به نفع جریان مقاومت نیست. گاهی فعل مردم بر اساس لذت طلبی و عافیت طلبی است. مواضع اخیر دولت ایران، تاثیر مردم است در حکومت، خواه این اثر را مثبت بدانیم یا منفی، انقلابی بدانیم یا عافیت طلبانه، راهی به جز پذیرش آن نداریم. در بسیاری از مواقع منافع ملی ایران با منافع جریان مقاومت سازگاری ندارد، این یک واقعیت است. واقعیتی بهسیار تلخ و ناراحت کننده، واقعیتی که گاه ما را وادار می سازد در مقابل هممیهنان خویش قرار بگیریم و به نفع جبهه حق از منافع ملی خرج کنیم.

پاسخ:

۲۷ شهریور ۹۵، ۱۰:۲۶
علیکم السلام ورحمة الله
در مورد تحلیل FATF کارشناسان نظر داده اند و متن بندها هم قابل مطالعه است. بر اساس آنچه مرقوم داشته اند، ته این ماجرا، خود تحریمی و تحریم سپاه و غیره است.
در مورد اینکه فرمودید این تحلیل تاشی از هجمه یک جریان خاص به دولت است، باید عرض کنم من تابع هیچ جریانی نیستم و این پایگاه کاملا شخصی است. به هر حال هر انسانی عقل دارد و متوجه می شود برآیند اقدامات دولت چیست.
در مورد رشد اقتصادی، و کاهش تورم، باید عرض کنم آمارهایی که ارائه می دهید آمار تحلیلی نیست. به صرف بیان اینکه تورم کاهش یافته نمی توان استنباط کرد وضع اقتصادی بهتر شده. اتفاقا اگر داخل بازار بروید با سیل مردمی مواجه می شوید که صرفا برای تماشا آمده اند و تجار هم همین امر را تایید می کنند. وقتی قیمت اینقدر بالا برود که توان خرید نباشد، آمار تورم هم کاهش می یابد. این اصلا نشانه پیشرفت نیست. رضایت مردم را ناشی از پیشرفت نمی دانم. بلکه ناشی از عدم وجود جوسازی های جریانات داخلی و خارجی می دانم. زمان احمدی نژاد حتی اگر کار خوبی انجام می شد جریانهای مخالف احمدی نژاد در داخل و خارج دست به سیاه نمایی می زدند. الان این سیاه نمایی نیست و مردم در آرامش نسبی هستند. اما آیا این به معنای بهتر شدن وضع اقتصادی است؟ با نگاهی به پایین آمدن قیمت نفت و ادامه تحریم بانکی و تعطیلی بسیاری از صنایع و کارگاه ها، می توان فهمید که خیر چنین نیست. به واقع چرخ زندگی مردم به چرخش درنیامد. شعارهای انتخاباتی و وعده های دولت، تنها منجر به افزایش توقعات مردم شد و بابت عملی نشدن این وعده ها مردم سرخورده اند.
در مورد نقش مردم هم قطعا همین است که فرمودید.

 
سلام اقای علوی کجا بودید دلمان تنگ شد برای نوشته  هایتان وخودتان 
  

پاسخ:

۲۷ شهریور ۹۵، ۱۵:۴۶
علیک سلام. لطف دارید. لبنان نبودم.

   مورد حرف های اقا محمد
بررسی FATFتخصصی  ست ولی در  گروه اقدام مالی FATF تحریم هاسپاه ونهادهای مرتبط   وتحریم اشخاص (سردار سلیمانی )وجود دارد  حالا داره در شورای امنیت ملی   بررسی میشه
  یاد آوری شما : چپ ها کاندیدداشتند ولی دیدند   منافعشون در کاندید شدن روحانی ست به همین دلیل کاندیدای   اصلی  واداربه انصراف کردند و با  هفت دهم درصد رای بیشتر همچین شگفت آور هم پیروز نشد  وانتخابات مجلس هم که متاسفانه طیف شماها فقط تهران را میینند به   خصوص  بالاشهر ی ها ..انتخابتون هم که    مشخصه  خانم زاده واقازاده پولدار را   فرستادید مجلس  (بعد به انتخاب  شهرستان گیر میدادند )
تخریب یا انتقاد از هر دولتی بوده حالاشما چرا فقط برای این دولت دلسوزی میکنید
درباره رشد اقتصادی وتورم هم شکر خدا هرکدامشان یه اماری میدهند  رئیس جمهمور محترم یه آمار    میده بعد وزیر یه  آماردیگه ماکه نفهمیدم کدوم راست میگویند ولی هرچی هست نه تورم پایین امده نه رشد اقتصادی داشتیم  اگر وضع مردم همان کوچه بازار را ببینید (البته اگر از بالانشین پایین بیایید)  نظرشان متقاوت تر از شما ست
به قول شما مردم واقعا نقش دارند بعضیها  عافیت طلب هستند وبعضیها نه ... ولی اگر در زمان امام حسین بودیم چه میشد


سلام آقا محمود  چه عجب بعد از مدت ها سری به وبلاگ زدید .

این آقا محمد مثل اینکه در ایران زندگی نمی کنه یا با ایرانی های در ایران ارتباط نداره  (از همون مردم کوچه و خیابان ) اگر مردم سکوت کردن به خاطر رضایت از وضع کونونی که دولت درست کرده نیست و همیشه سکوت علامت رضا نیست  این علاقه مردم به نظام و نجابت آنان است . انشاالله تجربه  را  دوباره تجربه نکنم و افراد اصلاح را برای خادمی این نظام انتخاب کنیم.

وقتی در شواری امنیت ملی در مورد آن بحث می‌شود و نظر نهایی را آن شواری میدهد (که احتمالا مثبت است البته با یک سری شرط‌ها که دولت هم با آن شرایط موافق است) شما انقلابی نماها چه کاره‌اید

پاسخ:

۲۹ شهریور ۹۵، ۱۱:۵۸
فرمودید دارد بحث می شود. نتیجه هم معلوم نیست. پس روی احتمالات نتیجه نگیرید. ضمنا اهانت کردن راحت است. ما هم می توانستیم بگوییم طرفداران برجام خائن و وطن فروش هستند. اما ما مثل مدعیانی نیستیم که وقتی یک غلطی کردند دیگران را به ادب دعوت می کنند و وقتی طرف مقابل مطابق میل انها نبود هزار انگ بیسوادی و دلواپسی و بی شناسنامه و غیره به او می زنند!

سلام.میخواستم با توجه به اتفاقات اخیر سوریه(ورود ارتش ترکیه و امریکا) نظر شما رو درباره جنگ های آخر الزمانی و این که آیا این جنگ ها درواقع همان جنگ های آخر الزمانی هستند یا نه رو بدونم؟با تشکر.

پاسخ:

۲۹ شهریور ۹۵، ۱۲:۰۱
سلام. جنپ آخرالزمانی هنوز شرع نشده. اینها تازه بازی بود. احتمال ورود مستقیم رژیم صهیونیستی به سوریه هست. اگر اینگونه شود و آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بخواهند سوریه و لبنان را اشغال کنند، تازه جنگ خواهد شد.

بزرگترین عید عالم بر تمام  جهانیان مبارک باد

میکروسکوپ پلاریزان

۰۱ مهر ۹۵ ، ۱۱:۲۱
سلام برادر
اقا بلاخره تونستم یه سایت درست حسابی پیدا کنم
واقعا دستتون طلا خدا خیرتون بده خیلی سایت خوبی دارین

پاسخ:

۱ مهر ۹۵، ۱۳:۱۶
علیکم السلام
ممنون

سلام محمود آقا
شنیدیم رهبری آقای محمود احمدی نژاد را از ورود به انتخابات سال جدید منع کرده
اگر درسته علتش همون عدم تمکین از رهبری و ایجاد تنش در کشور بوده؟

پاسخ:

۸ مهر ۹۵، ۱۰:۳۹
سلام
بله توصیه کردند نیایند و ایشان هم اعلام کرد نخواهد آمد.
خیر علتش آن نیست. همان موقع هم گفته بودند خانه نشینی انطور که برخی رسانه ها مطرح کردند نیست و مشکلی ندارند.
اگر آقای احمدی نژاد بیاید، کمک به آقای روحانی است. چرا که عده زیادی بغضا لاحمدی نژاد به روحانی رای خواهند داد. ضمن اینکه مردم دو دسته می شوند، ضد احمدی نژاد که به روحانی رای خواهند داد، و احمدی نژادی. این دو دستگی در کشور را رهبر صلاح ندیدند و تذکر دادند. اگر در این حالت آقای روحانی پیروز می شد که احتمالش خیلی بالاست، برخی احمدی نژادی ها شلوغ می کردند، اگر آقای روحانی پیروز نمی شد که طیف امریکا پرستان فتنه ایجاد می کنند. بنا بر این رهبری با ایشان صحبت کردند. برخی ها این صحبت های خصوصی را یک کلاغ و چهل کلاغ کردند و از آن به رد صلاحیت نام بردند. صحبت علنی رهبری پیرامون جلسه خودشان، و اطاعت آقای احمدی نژاد، خط ردی بر ادعاهای ضد احمدی نژادی ها بود.

سلام.خسته نباشین.من نمیدونم این آقای محمدمهدی چی میگه،یعنی واقعا دشمنی علنی دولت با سپاه رو نمیبینی؟ظریف یه وطن فروشه و روحانی از اون بدتر،چرااینقدرمردهای ایرانی ما بی غیرت شدن!!!بابا داعش بغل گوشمونه،اگه زبونم لال به ایران حمله کنه،این ظریف و روحانی و رفسنجانی و بقیه اصلاح طلبان دزد و خودفروش،باخانوم بچه هاو ثروت مردم بدبخت فرارمیکنن میرن اروپا،مامردم عادی هستیم که همیشه بیچاره ایم،حالیتون هست یانه اگه واقعامسلمونید باید همراه ولایت فقیه باشید،اگه مسلمون نیستید پس صددرصد ازطایفه شیعه انگلیسی ودولت کثیف روحانی ورفسنجانی هستید،بسه دیگه چه سکوت کنیم،مگه سپاه چه کار بدی کرده که باید اینجوری جوابشوبگیره،خدالعنت کنه هرچی منافق و ضدولایت فقیه و شیعه انگلیسی وآمریکایی،خدایا به حق علی ،هرکسی که باآل علی در اوفتاد رو نابود کن چه خودی چه بیخودی،در ضمن روحانی و دولتش فقط با بی بندوباری تونستن رای بیارن،خدالعنت کنه مردای بی غیرت پارسی رو،علی زمان ما تنهاست،چرا اینقدر اذیت میکنید😢😢😢😢خدایاخودت جای حق نشستی خودت مواظب آقای ما امام خامنه ای و فرزندان سپاهی و ارتشی اش باش،من یه پسر 4ساله دارم،وقتی به جوانهای الآن و طرزتفکرشون نگاه میکنم،میخوام هیچوقت پسرم ای شکلی نشه،خدایابهمون رحم کن.خوشی زده زیرشون،فکرمیکنن این آرامش وامنیت رو از روحنی وظریف دارن!!!!نخیر اگه به روحانی وظریف بی تربیت بود الآن داعش داشت بالای سرتون الله اکبر میگفت و خلاصتون میکرد،مواظب باشید آخرالزمانه،،،خدایا همه جوونای مارو به راه راست علی هدایت کن....آمین..باظهور آقاامام زمان نسل تمام دشمنان علی و آل علی رو نابود وریشه کن کن مخصوصا منافق ها 

ما اهل کوفه هستیم علی ....

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها