استاد بزرگ زبان فارسی در لبنان در گذشت

استاد بزرگ زبان فارسی در لبنان در گذشت

دکتر احمد لواسانی استاد کرسی زبان فارسی در دانشگاه لبنانیه درگذشت

مرحوم دکتر سید احمد لواسانی فرزند مرجع عالیقدر سید حسن لواسانی در شهر نجف به دنیا آمد و سالیان درازی در شهر غازیه در جنوب لبنان زندگی کرد. سپس با تحصیل در دانشگاه های لبنان، مدرک دکترای خود را اخذ نمود و در دانشگاه لبنانیه به تدریس زبان فارسی پرداخت. به جهت آشنایی با فرهنگ لبنان و خدمات ارزنده اش در تدریس زبان فارسی، سمت ریاست کرسی تعلیم فارسی در این دانشگاه را عهده دار شد. کتاب المدخل الی اللغه الفارسیه که به دست ایشان تالیف شد، توسط دانشگاه لبنان و موسسات آموزش زبان، برای تدریس زبان فارسی برگزیده شد.

پس از رحلت مرجع عالیقدر سید حسن لواسانی که از 17 مرجع تقلید طراز اول اجازه اجتهاد داشت، مرحوم دکتر احمد لواسانی کتابهای پدرش را ویراستاری و تجدید چاپ نمود.

مرحوم لواسانی که تا قبل فوت در منزل اجاره ای در بیروت زندگی می کرد قبل و بعد از انقلاب، از جانب سازمانهای فرهنگی ایران مورد بیمهری قرار داشت و تنها برخی شخصیتها بطور شخصی با ایشان ارتباط داشتند و عرض احترام می نمودند.

چند سال پیش یکی از سازمانهای ذیربط ایرانی به پاس خدمات ایشان قصد داشت تا از ایشان در کنگره ای تقدیر کند. اما پس از گرفتن اطلاعات و رزومه برای تهیه بلیط و تدارک برنامه، تقدیر از ایشان انجام نشد.

وی پس از ماه مبارک رمضان به علت بیماری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان رسول اعظم بیروت بستری شد و پس از آنکه حالش رو به وخامت رفت دو روز پیش درگذشت.

پیکر ایشان فردا پنجشنبه از بیروت به سمت غازیه تشییع خواهد شد و طبق وصیت آن مرحوم در قبرستان این دهکده جنوبی، در کنار چند برادر و خواهر خود که در کودکی از دنیا رفته بودند دفن خواهد شد.

۳ ۰ ۶ نظر ۳۳۳۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۶)

خدا رحمتش کنه

علی «»مشهد

۲۰ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۳
سلام دوست شیعه ی عزیز
خدارحمتش کند.

پاسخ:

۲۱ مرداد ۹۵، ۰۹:۴۴
علیکم السلام

خدایش بیامرزد


سلام علیکم
ولادت با سعادت ضامن اهو بر شما و سایر دوستان مبارک باشه.
التماس دعا

سلام خدا رحمتش کنه.
کلا لبنانی ها دوست دارند فارسی یاد بگیرند و از این زبون خوششون میاد؟

پاسخ:

۲۳ مرداد ۹۵، ۱۹:۳۹
خیلی ها به دلایل مختلف دوست دارند. قبلا مناسبات تاریخی با لبنان داشتیم و روایت شده در زمان های قدیم، 4000 سرباز پارسی را معاویه برای جلوگیری از حمله رومیان در مرزهای لبنان مستقر کرد. همینطور نوشته شده زبان فارسی در بعلبک یکی از زبانهای مورد استفاده بود. بعد از امام موسی صدر و چمران و خصوصا بعد از حزب الله علاقه به یادگیری فارسی افزایش داشته است.

سلام
ما یک شرکت در مشهد ایجاد کردیم برای زائران عرب زبان با نام شجره سینا،هدف برگزاری تورهای فرهنگی با الگوهای انقلاب اسلامی با هدف،تاثیر گذاری فرهنگی و معرفی انقلاب اسلامی دوست آورد های مختلف آن با کمک استان قدس شهر داری مشهد با یک سوم قیمت بازدید از تمامی اماکن مذهبی مشهد ،از شما خواهش میکنم بزرگواری کنید و من رو با شرکتهای سیاحتی لبنان که تورهای گردشگری مشهد رو در برنامه خودشون دارند معرفی کنید
09336952559

پاسخ:

۲۴ شهریور ۹۵، ۱۳:۰۰
تور لبنانی که زیاد است. قاعدتا نگاه می کنند خدمات شما چیست و چه کلاس و قیمتی دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها