آمریکا به دنبال سرکوب شیعیان لبنان

آمریکا به دنبال سرکوب شیعیان لبنان

قانون مبارزه با منابع مالی حزب الله در حالی در لبنان به اجرا گذاشته می شود که حساسیت افراد و احزاب مختلف را برانگیخته است. با انتشار اخباری مبنی بر زیاده روی برخی بانکها خصوصا بانکهای مشترک با کشورهای خارجی مثل فرانسه، و مسدود کردن حساب اشخاصی که ربط مستقیم یا حتی غیر مستقیمی به حزب الله ندارند، بوی توطئه ای بزرگ علیه کل شیعیان و حتی کل لبنانی ها به مشام می رسد.
هرچند سفارت آمریکا در بیروت در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن در تلاش خود برای حذف حزب الله از نظام بانکی لبنان با دقت، عمل خواهد کرد و مراقب است تا اقتصاد لبنان و نظام بانکی این کشور ضربه نخورد و بیگناهان هدف قرار نگیرند، اما ظاهرا این شعار نه تنها به حقیقت نپیوسته، بلکه با شور و شوق عربستان و اذنابش در لبنان، به نظر می رسد جبهه جدیدی علیه مقاومت به راه افتاده که در حال انتقام گیری از کل مردم لبنان است.
امروز در لبنان خبری منتشر شد که از بسته شدن حساب کارمندان موسسه های خیریه سید محمد حسین فضل الله خصوصا بیمارستان بهمن و یتیم خانه این موسسات حکایت داشت. لازم به ذکر است در برهه ای از تاریخ لبنان، این مرجع و موسساتش با حزب الله لبنان دچار تنش شدند تا جاییکه کارمندانی که طرفدار و دوستدار حزب الله بودند اخراج می شدند. بستن حساب کارمندان یک بیمارستان خیریه که مورد استفاده عامه مردم خصوصا فقرا است، معنایی جز انتقام جویی جمعی و عقده گشایی ندارد.
در همین رابطه آلیس شبطینی وزیر مهاجرت لبنان اظهار داشت کل ملت لبنان از این قانون آمریکا متضرر شده است چرا که از امروز دائما پلیسی بالای سر همه لبنانی ها است و این که فقط حزب الله ضرر می کند صحیح نیست، چون این تحریم ها و تدابیر علیه همه لبنانی ها منظور خواهد شد.
از طرف دیگر برخی تحلیلگران ابراز داشتند تحریم های آمریکا علیه حزب الله، همپیمانان این حزب را هم هدف قرار می دهد و حرکت امل اولین کسی است که بعد از حزب الله از آنها ضرر خواهد برد. این تحلیلگران گفتند اگر بانکها به دستور خزانه داری آمریکا، شهرداری هایی که حزب الله و حرکت امل در انتخابات در آنها پیروز شدند را بخواهند تحریم کنند چه می شود؟ از آنجایی که حزب الله و حرکت امل در انتخابات، اکثر شهرداری های شهرها و روستاهای شیعه در جنوب و شمال لبنان را به دست گرفتند این نکته بسیار نگران کننده خواهد بود. بر این اساس، به نظر می رسد آمریکا برای رضایت رژیم صهیونیستی و نوچه آن رژیم آل سعود، تلاش کرده است تا دوباره لبنان را به چهل سال قبل برگرداند، به روزگاری که شیعیان در حکومت و ادارات و موسسه ها و دانشگاه ها حضور نداشتند و قشر فقیر و کارگر جامعه را تشکیل می دادند.
پیش از این سید حسن نصرالله بانکهای لبنان را به گوش فرا ندادن به دستورات آمریکا فرا خوانده بود و مدعی شده بود که هیچ خطری متوجه آنها نخواهد شد. چرا که حزب الله اصلا هیچ حساب بانکی و تبادل پولی از طریق بانکهای لبنان ندارد.
پس از تهدید حزب الله به اجرای تدابیر مقاومتی و مقابله با تحریمها، بسیاری از مسئولین و سیاسیون لبنان نگرانند فشارهای وارده باعث تضعیف اقتصاد لبنان و نظام بانکی شود و ارزش لیره ناگهان سقوط کند. مشابه آنچه سالها پیش، در پی حمله رژیم صهیونیستی رخ داد و ارزش لیره به یک ششم سقوط کرد.
رژیم صهیونیستی و در پشت آن آمریکا، در حمله نظامی گسترده و وحشیانه چه در سالهای 1982 و چه در جنگ 33 روزه 2006 نتوانستند مقاومت را از میان ببرند. لذا طبق اعترافات مقامات بلندپایه نظامی و سیاسی خود، دست به طراحی و تولید داعش زدند. اما با گزینه حمله داعش هم به جایی نرسیدند وبرعکس باعث قدرت و توسعه نظامی حزب الله شدند. به نظر می رسد آمریکا برای کاهش هزینه های این مقابله، الگوی موفق تحریم علیه ایران را، برای حزب الله در پیش گرفته است. بر این اساس اول شبکه های ماهواره ای حزب الله و حامیانش را قطع کردند، سپس دست به تحریم اقتصادی زده اند.
هرچند حزب الله ادعا می کند دشمن در این نبرد هم شکست خواهد خورد اما چشم اندازی که در آغاز آن دیده می شود، نبرد سنگینی را روایت می کند. زمزمه تحریم بیمارستان رسول اعظم که مرتبط با حزب الله معرفی می شود، علاوه بر نشان دادن چهره شیطانی دشمنان و ادعاهای دروغین آنها در حقوق بشر، نمایانگر یک حصار قوی و خرد کننده است که دامنه آن به بیمارستانهای غیر مرتبط با حزب الله هم کشیده شده است. تحریم بیمارستانی که پذیرای مجروحین مبارزه با داعش است کاملا نشان می دهد سازنده داعش، به هیچ وجه قصد مبارزه با آنرا ندارد، برعکس، بطور مداوم در حال حمایت و کمک به آن است.
اینجاست که تاریخ تکرار می شود و سازشکاران صفین، مالک را از چند قدمی نابودی دشمن، بر می گردانند و دشمن یاد می گیرد، راهکارهای تحریمی اش تا کنون موفق بوده است. اگر ایران پای مذاکره (بخوانید سازش) نرفته بود، به ادعای خود آمریکا، ساز و کار تحریم فرو می ریخت. عربستان و اسراییل از ترس دوستی ایران با آمریکا دست به اقدامات فزاینده ضد ایران نمی زدند، اینهمه شهید نمی دادیم، اینهمه هزینه نمی دادیم. اما با اقدام ایران، و عقب نشینی های مستمر یک طرفه، ورق به گونه ای برگشت که بتوانند برای مقابله با نافرمانی، دست به گرز تحریم ببرند و چگونگی استفاده بهینه از آن را هم یاد گرفتند.

۱ ۰ ۱۲ نظر ۳۴۶۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۲)

قال امام الخمینی علیه الرحمه:
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه

پاسخ:

۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۴۷
بله اما ایرانی های عشق کدخدا میتونن غلط بکنن

 از چپ و راست داریم میخوریم...:(


این نمایش های روز سایت که میزنه
آیپی حساب میکنه یا فرقی نداره هر بازدیدیو؟
مثلا من اگه 10باز به سایت سربزنم یه دونه حساب میشه یا 10تا

پاسخ:

۳۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۹:۳۷
ای پی. اگر ده بار مطلبی رو رفرش کنید تنها یکباره حساب میشه

سلام 
آقای علوی بازم که آخر منبرتون گریز رو به صحرای کربلا زدید!! 
از نظر شما همه مشکلات حزب الله از ایران و به خصوص از دولت روحانیه!! 
اصلا مذاکرات به قول شما سازش قبل از دولت روحانی شروع شده بود و توافقات اولیه انجام شده بود. و در دولت روحانی فقط مذاکرات علنی شد. 
 

پاسخ:

۱ خرداد ۹۵، ۱۱:۳۳
علیکم السلام
والا بر اساس اطلاعاتی که دارم اینطور تحلیل میکنم. خیلی های دیگه هم این رو پیش بینی کردند که نزدیک شدن ایران و آمریکا یعنی فشار به گروه های مقاومت. متاسفانه، فشار داره میاد، اما ایران به چیزهایی که در قبال این کم لطفی به گروه های مقاومت، و عقب کشیدن از برخی خط قرمزهایش قرار بود دست یابد دست نیافته.

سیدمحمدحسین میرفخرائی

۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۱۹
و مکروا و مکر الله
و الله خیر الماکرین

سلام
خوب وقتی که اصولگراها وقت انتخابات باهم همراه نیستند وهر کس ساز خودش رو میزنه و از اون طرف خیلی ساده وناباورانه یه اصلاح طلب که به عقل هیچ کس نمیرسید رآی میاره عاقبت همین میشه دیگه اصلاح طلب یعنی سازش طلب و سیاستش نرمش و لبخند مثل ابو موسی اشعری ساده لوح و کسانی که دشمنی دشمن رو باور نمی کنند خوب این سازش طلب ها وکسانی که انتخابشون کردند  خون این همه شهید هم به پاشون نوشته میشه ....

جوابش باید اذیت کردن امریکا در منطقه باشه.
ب
مثلا الان چرا باید ارتش سوریه و نیروهای ایران با دشمن امریکا یعنی داعش بجتگن?  
باید با داعش یه اتش بس غیر رسمی میکردن. پدر این جیش حر و جیش الاسلام  رو در میاوردن 
خدا رهبری رو برای ما نگه داره و الا کشور میشد بازم زیر سایه تصمیمات امریکا.

پاسخ:

۱ خرداد ۹۵، ۱۲:۳۹
خب آمریکا نقش آقا بالاسر رو داره. اگر داعش به طرف ما و همپیمانای ما اومد، کاری بهش نداره. حتی جلوی پیشروی ما رو میگیره. در عراق بارها وقتی داعش محاصره بود آمریکا برایشان کمک و سلاح هلی برد کرد. یا در سوریه، برخی منابع، شهادت 13 رزمنده اخیر را به بمباران آمریکا نسبت می دهند. حتی اگر درست نباشد، سلاح های اهدایی آمریکاست که ما را می کشد. اما جایی اگر داعش به منافع آمریکا نزدیک شود، سریع هدف قرار می گیرد. اگر با کردها درگیر شود، سریع کمک می کنند. اگر پایش را از خطوطی که آمریکا رسم کرده فراتر بگذارد، پایش را خرد می کنند.

در جواب اقای فیاض
اولا این چه علنی شدنی بود که دو سال طول کشید مذاکرات
ثانیا مذاکرات در دولت قبل شروع شده بود ولی لزوما نتیجه مذاکرات ربطی به قبل نداره و شاید اگر دولت عوض نشده بود نتیجه مذاکرات خیلی فرق میکرد.خیلی فرق میکنه نتیجه مذاکرات برای کسی که علنا بیاید خزانه کشور رو خالی نشون بده و همه چیز حتی اب خوردن را با مذاکرات گره بزنه تا کسی که با هوشیاری مذاکره میکنه و دستش رو برای حریف نشون ندهد.
ثالثا این هم جواب امریکا و اذنابش:
"هیچ‌کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دوَل دنیای امروز و پایه‌ ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامی با امریکا و شوروی، فشار و سختی و شهادت و گرسنگی را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کرده‌ اند و بهای آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار می‌ کنند. این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب، بی‌ شهادت میسر نیست.
 
مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهان‌خواران شکست می‌‌خوریم و نابود می‌‌شویم؟
مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی می‌‌کنند؟ 
مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب می‌کنند؟
مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبه‌‌های دار می‌‌روند؟ 
مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب‌‌اللّه‌ در جهان به اسارت گرفته می‌ شوند؟ 
بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند، ولی ما به وظیفۀ اسلامی خود عمل کنیم."
وکلام  اخر به جناب امریکا و نوچه های داخلی و خارجی اش: جوجه رو اخر پاییز میشمارند انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا

سلام

چرا روابط عراق و سوریه انقدر تاریک و ضد و همه؟

زمان صدام و زمان اشغال عراق و مالکی و بهم ریختن سوریه و معضل داعش برای جفتشون؟

پاسخ:

۳ خرداد ۹۵، ۰۸:۵۶
روابط سوریه و عراق قبل از سقوط صدام با بعد از آن باید متفاوت باشد. زمان صدام، با اینکه هر دو مشور توسط حزب بعث اداره می شد اما کاملا با هم متفاوت بودند. و با هم رقابت و تنشهایی داشتند. اما پس از صدام، وضع عوض شد. عراق خود را متفاوت از حزب بعث می دید. در قضیه داعش، با هم نزدیکند و همکاری امنیتی نظامی دارند. در سوریه از اول، خیلی از شیعه های عراقی رفتند برای دفاع از حرم. الان هم همراه ایرانی ها می جنگند.

سلام 
خسته نباشید، من تازه اینجارو پیدا کردم مطالب جالب دارید، راستی شما اینستاگرام هم هستین؟با مطالبی از این دست؟

پاسخ:

۸ خرداد ۹۵، ۱۶:۵۳
سلام
اینستاگرام با همین اسم وجود دارد که آدرسش در بالای سمت چپ سایت هست. اینستاگرام حاوی تصاویر با متن کوتاهی جهت توضیح است.

سلام.درباره مستند خوان هشتم چیزی شنیدید؟داستان جوانی هست که از شدت مشکلات ازدواج در ایران تصمیم میگیره  در لبنان که هم مذهب هستند ازدواج کنه!!و جالب اینجاست که تو تیزر فیلم نشون میده که لبنانی ها آنقدر هم سختگیر نیستند و خیلی منطقی تر هستند!
اصلا به نظر شما چنین تصمیمی درسته؟متاسفانه اونقدر این فکر تو ذهن همه پسر های جامعه ما افتاده که بر طبق اون فیلم ساختن!

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۵، ۰۰:۱۷
سلام
نشنیدم. اما واقعیت همینه. وقتی در لبنان میشه با ۲۰۰$ سالن اجاره کرد و با مبلغی مشابه آن خوردنی ها را تهیه کرد، قطعا ازدواج راحت تر است.

سید دلمون برات تنگ شده چه خبر؟؟
از مقاومت و سوریه و اوضاع منطقه چه خبر

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۵، ۱۴:۱۱
بشدت سرگرم کار هستم. فرصت کافی نداشتم. خبر خاصی ندارم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها