حمله دوباره به مقاومت پس از 33 سال

حمله دوباره به مقاومت پس از 33 سال

پس از گذشت 33 سال، در سالروز پیمان صلح بین دولت مارونی لبنان و رژیم صهیونیستی در 17 می 1983 حمله جدیدی بر ضد مقاومت آغاز شد. دیروز درست در سالروز پیمان ننگین وملغی شده 17 ایار، جنگ و تحریم اقتصادی با تصویب آمریکا و اجرای بانک مرکزی لبنان علیه مقاومت به راه افتاد. بر اساس قانون جدید، منابع مالی حزب الله و هرکسی که به هر شکلی به این حزب کمک کند، مسدود خواهد شد. جالب توجه است چنین قانونی علیه داعش که بزرگترین خطر برای اروپا و جهان به شمار می آید تصویب نشده و علیه حزب الله، یعنی چشم امید اروپایی ها در مبارزه با تروریسم، به تصویب رسیده است!

در پی صدور این قانون که به بهانه مبارزه با تروریسم است، بانکهای لبنان از چند روز پیش شروع به بستن حساب افراد شاخص حزب الله مثل نمایندگان مجلس و دولت کرده اند. حزب الله این اقدام نظام بانکی را بشدت محکوم کرده و گفته این اقدامات چیزی بیش از قانون مورد نظر آمریکا است! چرا که قانون آمریکا شامل حسابهای دلاری است نه واحد پول ملی لبنان. 

حزب الله عنوان داشت، آنانی که با جنگ و سیاست نتوانستند مقاومت را نابود کنند، این وظیفه را برگردن افرادی قرار داده اند که در حیطه اقتصادی به این هدف برسند اما موفق نخواهند شد. 

حزب الله هشدار داده در قبال این حرکت ساکت نخواهد نشست و با این اقدامات بانکی مقابله خواهد کرد. پیشتر سید حسن نصرالله از اینکه به بهانه این قانون، کل شیعیان را هدف قرار دهند هشدار داده بود. برخی تحلیلگران اقتصادی از تقابل حزب الله و بانکها ابراز نگرانی کرده اند و پیش بینی کرده اند وضع اقتصادی شکننده تر شود.

عربستان سعودی و اذناب آن به شدت از این قانون استقبال کرده و خواستار پایبندی دولت لبنان به آن شده اند.
پیرامون پیمان 17 ایار و چگونگی الغای آن توسط انقلاب شیعیان لبنان می توانید مطلب «انتفاضه 6 فوریه در لبنان و مقاومت همزمان علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و فالانژها» را مطالعه کنید.

۱ ۰ ۳ نظر ۲۴۹۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳)

اذناب یعنی همراهان؟

پاسخ:

۲۹ ارديبهشت ۹۵، ۱۴:۵۹
یعنی دم! معنی همراه میده. اعوان و انصار هم میشه گفت. البته معنیش یه مقدار ذلیل کننده هست. بگن طرف دمُه عربستانه :)

سلام .یعنی بعد از این همه فداکاری مقاومت وحزب الله خود بانک مرکزی لبنان میاد حساب حتی وزرای منتسب به حزب الله رو مسدود میکنه!!!؟؟؟؟/ حزب الله از چه سازوکاری میتونه استفاده کنه برای مقابله باتحریم اونم از داخل خود کشورش؟؟؟ یا ممکنه از نوعی سیاست تقابل یه مثل از نوع تخاصم پیش بگیره؟

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۵، ۰۹:۵۹
سلام. بله دولت لبنان یا بهتر بگیم نظام حاکمیت لبنان، تازه بعد از بارها تعدیل بواسطه قیام های شیعیان، هنوز مملو از عناصر آمریکایی است. از خداشون هست دست آوزیزی مثل این قانون داشته باشن تا حزب الله رو خفه کنن. سیاست های مقابله حزب الله رو نمیدونم. اما خود حزب الله اصلا وابسته به نظام بانکی لبنان نبوده و صندوق داخلی دارد. نگرانی آنها برای شیعه هایی است که به اتهام رابطه داشتن، مورد تحریم قرار می گیرند. مثلا بچه ها یا خانواده یک حزب اللهی، دوستانش، همسایه حتی.

سلام
واقعا سایت جالبی دارین. خداوند به شما توفیق روز افزون عنایت کنه.
بنده یه وبلاگ درست کردم و فایلهای صوتی دروس استاد میرحسینی که صاحب نظر در حوزه ادبیات عرب هستند رو در این وبلاگ قرار دادم. خوشحال میشم اگه با قرار دادن اسم این وبلاگ تو قسمت پیوندتون در بازدید عزیزان از این وبلاگ کمکم کنین.
dr-arabic.blog.ir
ممنون. التماس دعا

پاسخ:

۲۱ تیر ۹۵، ۱۲:۳۶
علیکم السلام
ممنونم
اگر قسمت درباره ما را خوانده بودید متوجه می شدید که «وبگاه به هیچ عنوان جنبه تبلیغاتی نداشته و نه در جایی تبلیغ می کند و نه تبلیغ می پذیرد.»
با این حال نظر شما را پاک نکردم. اما مراقب باشید زیاد نظرات اینچنینی به وبلاگها نفرستید چون سیستم بیان اینگونه نظرات را هرزنامه تلقی خواهد کرد.
یا علی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها