گردبادهای لبنان در سوریه می جنگند

گردبادهای لبنان در سوریه می جنگند

اگر تا به حال فکر می کردید فقط حزب الله لبنان در سوریه در حال دفاع مقدس است، باید بدانید گروه های دیگری هم در سوریه هستند که شاید حتی پیش از حزب الله وارد دفاع و جنگ بر ضد تروریستهای خارجی وارداتی شدند. غیر از تعدادی بچه های حرکت امل که خودشان رفتند و شهید هم دادند، گروه دیگری را امروز معرفی می کنم که شاید تا به حال اسم آنها را حتی نشنیده باشید. نام این گروه «الحزب القومی السوری الاجتماعی» (Syrian Social Nationalist Party حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه) است. این حزب توسط آنتوان سعاده تاسیس شد. آنتوان سعادهوی در کودکی به همراه پدرش به آمریکا و سپس برزیل رفت. در آنجا به تحصیل در رشته تاریخ و فلسفه و جامعه شناسی پرداخت. او به زبانهای پرتقالی، روسی و آلمانی هم مسلط بود.  وی بر ضد اشغال فرانسه بر سوریه و لبنان فعالیت می کرد و در ۱۶ نوامبر ۱۹۳۲ حزب خود را به شکل سری تاسیس کرد. این حزب معتقد به سوریه ی کبیر است که در سرزمینهای حاصل خیز (الهلال الخصیب) یعنی لبنان، سوریه، فلسطین، اردن، قبرس، عراق، اهواز، قسمتی از ترکیه و قسمتی از صحرای سینا تشکیل می شود.

سوریه کبیر

آنتوان سعاده مغز متفکر این حزب بود که توسط دولت اشغالی فرانسه بارها زندانی شد. او پس از خروج فرانسه از لبنان، تلاش کرد تا به لبنان برگردد اما رییس جمهور لبنان بشاره خوری و نخست وزیر ریاض الصلح هنوز حکم توقیف وی را قانونی می دانستند. سه سال بعد یعنی ۱۹۴۷ به لبنان برگشت.

در پی استقبال عظیم اعضا و طرفداران حزبش، دولت دستور توقیف وی را داد ولی چند ماه بعد ملغی کرد. آنتوان در جنگ ۱۹۴۸ فلسطین، حرکتی ملی علیه دشمن صهیونیستی به راه انداخت که در اثر آن دولت لبنان هرگونه فعالیت علنی این حزب را ممنوع کرد. وی به دمشق پناه برد اما حسنی الزعیم علیرغم استقبال از وی، بعد از یکماه او را به مقامات لبنان تحویل داد که روز بعدش در ۸ جولای ۱۹۴۹ اعدام شد. در پاسخ به اعدام او، ریاض الصلح توسط اعضای این حزب ترور شد. با اعدام آنتوان سعاده مهره های اصلی حزب به دمشق پناه بردند و تا مدتی در لبنان فعالیت علنی نداشتند.

در پی تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان، شاخه نظامی این حزب به نام نسور الزوبعه (عقابهای گردباد، نماد این حزب گردباد است) در برابر دشمن اشغالگر به مقاومت و عملیاتهای استشهادی دست زد. هرچند رهبر این حزب مسیحی بود و به غیر از یکی از رهبران آن، بقیه هم مسیحی بوده و هستند، اما این حزب در میان شیعیان و دیگر طوایف طرفداران زیادی داشته و دارد.

در جبل لبنان، پس از حزب جنبلاط، دومین حزب بزرگ و قدرتمند این منطقه است. در منطقه عکار حزبِ اساسی و اصلی موجود در صحنه است. این حزب برخلاف دیگر گروه های چپی که در دوره ای با حرکت امل دچار اختلاف و درگیری شدند همیشه با این گروه (با شیعیان) روابط خوبی داشت. حتی در زمانی که حرکت امل، حزب بعث عراقی حاضر در بیروت را پس از به شهادت رساندن سید محمد باقر صدر توسط صدام، مورد هجوم قرار داد و دفاتر و مراکز آنها را تصرف کرد، همراه حرکت امل جنگید.

شهید حزبهم اکنون این حزب از احزاب پر تعداد و قدرتمند جناح ۸ مارس محسوب می شود. در پی جنگ در سوریه، این حزب نیروهای نظامی برای کمک به شاخه سوری خود فرستاد و تا کنون چندین شهید از میان اعضای شیعه و مسیحی خود داده است.

به عنوان مثال شهید رعد حسین مسلمانی، احمد حاج محمود، ادونیس نصر، جمال کمال و محمد عواد را می توان نام برد. شهدای سوریه ای این حزب خیلی بیشترند که می توانید در صفحه شهدای این حزب مشاهده کنید.

جالب است آنها گروه های مخالف نظام سوریه را کلا یهودی می نامند چرا که معتقدند این گروه ها توسط رژیم صهیونیستی حمایت می شوند.

 

شرکت در انتخابات سوریه توسط اعضای سوریه ای حزب

یکی از اعضای سوریه ای حزب در حال رای دادن در انتخابات گذشته

 

تشییع شهدا

تشییع شهدای حزب

 

نیروهای جوان حزب در بعلبک

جوانان بعلبک عضو حزب سوری القومی الاجتماعی در سال ۱۹۸۹

 

ادای احترام نیروهای حزب قومی سوری اجتماعی به شهدای حزب الله

ادای احترام نیروهای حزب قومی سوری اجتماعی به شهدای حزب الله

 

نیروهای حزب در سوریه

نیروهای حزب سوشال ناسیونالیست سوریه در جنگ سوریه

۱ ۰ ۱۱ نظر ۶۰۲۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۱)

با ایران خوبن؟یا به خاطر اهواز بدن؟

پاسخ:

۲۲ ارديبهشت ۹۵، ۰۹:۱۴
با ایران خوبند. اون نقشه، یجوری چشم اندازشون هست. وقتی غیر لبنان و سوریه رو ندارند، فعلا هدفشون فلسطین هست.

سلام علیکم
بسیار عالی
کامل خواندم
لذت بردم
و بر اطلاعاتم افزوده شد
سپاسگزارم

پاسخ:

۲۲ ارديبهشت ۹۵، ۱۰:۳۲
علیکم السلام
خواهش میکنم

سلام
مطلب مفیدی بود ممنون
با خواندن سایت شما به توانایی تحلیل آدم در مورد مسائل منطقه اضافه می شود، خدا خیرتون بدهد

پاسخ:

۲۲ ارديبهشت ۹۵، ۱۴:۲۰
لبنان تاریخ و روابط سیاسی پیچیده ای دارد. کسی که دنبال روابط بین الملل هست باید حتما در لبنان این رشته را بخواند یا لااقل بخوبی بررسی کند.

سلام مجدد
راستش اینطور که من متوجه شدم علاوه بر تاریخ و روابط سیاسی پیچیده مردم متفاوتی هم دارد لبنان،چون با توجه به وسعت کوچک و جمعیتش این همه تنوع واقعا عجیب است

پاسخ:

۲۲ ارديبهشت ۹۵، ۲۰:۲۵
بله. البته عامل مردم، تاثیر پذیر از عوامل خارجی و کشورهای خارجی است. عمده مشکلات لبنان سر همین وابستگی دسته های مختلف به خارجی هاست.

سلام 
شما فکر میکنید شرکت حزب الله در جنگ سوریه به نفع این حزب بوده و به آمادگیش کمک کرده یا به ضررش بوده؟ 

پاسخ:

۲۲ ارديبهشت ۹۵، ۲۱:۰۰
سلام
قطعا کمک کرده. فراهم شدن امکان آموزش و تجربه زنده برای تعداد نا محدود نیرو، بالا رفتن تجربه جوانها، بالا رفتن قدرت فرماندهی میدان نبرد و قدرت پایستگی در نبرد، بالا رفتن تجربه استفاده از پهپاد و نقطه زنی توپها و خمپاره بواسطه تصحیح آنلاین، توانایی اجرای عملیات در تعداد بالای نیرو مشابه جنگ کلاسیک، و موارد مختلف. این تحلیل رو خود دشمن صهیونیستی داره و صرفا ادعای ما نیست.

همین طور داره بر گروه هایی که درد و بلاشون رو میکوبم بر سر اصلاح طلب ها بیشتر میشه ...

پاسخ:

۲۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۹:۳۰
😃

پارسا سلیمانی

۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۳۴
آقا سلام.
آماری از تعداد شهدای حزب الله از ابتدای دفاع مقدس در سوریه وجود داره؟

پاسخ:

۲۵ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۲۰
بله. من نمیدونم. ☺

محمد امین باقریان

۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۵۹
باسلام
یه لطفی بکنید به این دوستان اجتماعی بگید خجالت نکشن ایالات متحده امریکا استرالیا وطن حریری  و.....تمام بلاد اسلامی و غیر اسلامی رو  تو نقششن علامت بزنن سوریا

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۵، ۲۰:۱۷
سلام. خب هر کسی که نباید مثل ما فکر کنه. غیر از اهواز که بیخودی صاحاب شدن، منطقه هلال خصیب از قدیم مورد توجه بوده.

دغدغه های تربیت

۱۵ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۰
سلام. 
بسیار عالی.
هنر جبهه مقاومت اینه که پس از پایان درگیری های سوریه، با این جناح ها همدلانه و با احترام لازم برخورد بشه. همیشه بعد از شکست دشمن مشترک، مشکلاتی به وجود میاد که امیدواریم با درایت سران مقاومت این اتفاق نیفته. (البته دشمن مشترک اصلی که ظاهراً قرار نیست قبل از اومدن فرمانده اصلی شکست بخوره. و الله اعلم!)
آقا یه سؤال:
این «حرکة النجباء» کی اند؟ چی اند؟ جهت‌گیریشون چه جوریه؟

پاسخ:

۱۶ خرداد ۹۵، ۰۰:۴۳
سلام
نه اینا از قبل با حرکت امل و حزب الله خوب بودن.
حرکت النجبا هم یکی از گروه های عراق هست که تلاش شده مشابه حزب الله لبنان باشه. تا جایی که میدونم جهت گیری شون ولایت فقیه هست.

 پرچمی شبیه نژاد پرست های آلمانی دارند .به این گروه های که دوز فاشیستی در آن ها زیاد است و رگ نژاد پرستی در آن ها بالا است نباید میدان داد تا قدرت بگیرند چون امنیت منطقه بیشتر به خطر می افتد.

پاسخ:

۷ مرداد ۹۵، ۱۵:۴۴
مطمئن نیستم آیا مفهوم فاشیسم در مورد این گروه دقیقا صدق کند یا صرفا یک اتهام باشد. اما این گروه هرچند با جبهه ما متحد است اشتباهاتی داشته و خود هم به آن معترف است.

Social national یا همان ملی گرا های اجتماعی در حقیقت دیدگاهی است که اولین بار توسط آدولف هیتلر در آلمان پایه  گذاری شد . حزب نازی مخفف همین کلمه در زبان آلمانی است. این حزب هم به پیروی از همان حال به نازی پایه گزاری شده. علت شباهت پرچم با آلمان نازی هم به همین علت است که یکی از دوستان به درستی بهش اشاره کرد. و نه تنها تهمت نیست واقعیت است البته بر خلاف اذهان عمومی دادگاه های حزب نازی اصلا دیدگاه های جنگ طلبانه و وحشی گری نبوده که با توجه به اینکه تاریخ جنگ جهانی توسط یهود و صهیونیسم نوشته شد اینگونه تصویر شد . (همه دوستان رو به مطالعه در این ارتباط دعوت میکنم که البته با توجه به پاکسازی اسناد واقعی کار راحتی نیست )
از طرف دیگه لفظ فاشیسم که یکی از دوستان گفتند نوعی حکومت ملی است که توسط بریتو موسیلینی قبل از جنگ جهانی دوم در ایتالیا پایه گذاری شد و پس از شکست نیرو های محور در جنگ جهانی برچیده شد و هیچگاه در هیچ کشوری تکرار نشد . لذا چسباندن لفظ فاشیسم به آلمان نازی اشتباهی است که بر اساس تبلیغات صهیونیست ها انجام شده. اینجانب نه نازی و نه فاشیسم و نه حزب ناسیونال سوسیال سوری رو تایید و نه تکذیب میکنم فقط همه دوستان که قطعا از افراد علاقه مند و تحلیل گر هستند رو به مطالعه به حقایق این موارد دعوت میکنم . 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها