نتایج انتخابات لبنان و سوژه جدید لبنانی ها برای خنده

نتایج انتخابات لبنان و سوژه جدید لبنانی ها برای خنده

انتخابات شورای شهر و ریش سفیدان در لبنان برگزار شد. روز گذشته، مرحله اول انتخابات، در بیروت و بعلبک برگزار شد و شکر خدا اتفاق تروریستی و ناگواری نیفتاد. هرچند هنوز نتیجه نهایی انتخابات دیروز در بیروت و بعلبک اعلام نشده است اما طرف های مختلف، نتیجه گیری های متضادی بر اساس بازشماری آرای سرشماری شده تا کنون، منتشر می کنند. هرکسی خود را پیروز و رقیب خود را شکست خورده نشان می دهد. آنچه در بیشتر حوزه های انتخابیه مشاهده می شود این است که لیست حزب الله و حرکت امل گوی سبقت را به خوبی از رقیبان ربوده است. گفته می شود حزب الله به طرفداران خود تکلیف شرعی برای شرکت در انتخابات داده بود. جریان حریری هم با شعاری که وی مطرح کرد  «نزلها زی ما هی» (لیست را همونطوری که هست به صندوق بیانداز) توانست به بسیج طرفداران خود بپردازد و شهرداری بیروت را دوباره تصاحب کند. خبر ها حاکی از این است که لیست مورد حمایت حزب الله در بریتال، توانست پیروز شود و شیخ صبحی طفیلی و لیست مورد حمایتش از شهرداری حذف شدند. دقایقی پیش شیخ نعیم قاسم  معاون دبیرکل حزب الله لبنان در کنفرانسی خبری از پیروزی لیست های ارائه شده توسط حزب الله در تمام دهکده ها بجز 6 دهکده خبر داد.
حریری که برای انتخابات، دو سه روزی است از وطن دوست داشتنی اش عربستان به لبنان برگشته، این انتخابات را مهم ارزیابی کرد و گفت امیدوارم مقدمه انتخابات ریاست جمهوری شود. با این حال رای وی باطل اعلام شد! وی به سبب آنکه رای شورای شهر خود را اشتباها در صندوق ریش سفیدان انداخت، بشدت دستمایه مضحکه لبنانی ها شد. از دیروز تا کنون سیل جوکها و طنزها در این مورد تمامی ندارد.
زیاد نوشت: به خاطر اشتباه حریری، همه لیست شورای شهر، ریش سفید شدند!
مهدی نوشت: می گویند شیخسعد بعد از رای دادن رفته قبرکمال جنبلاط را زیارت کرده و گفته بابا جون! خدا رحمتت کنه!
محمد: ممکنه سعد حریری رأیشو به صندوق زکات فطره انداخته! ابوحامد در پاسخ نوشته: نه او در صندوق کمک به مقاومت رای انداخته!
طاهر: سعد حریری مسئولیت این اشتباه را گردن حزب الله انداخت و تاکید کرد ایران در این موضوع دخالت داشته!
ابوعباس: سعد حریری به زحله رسید تا لیست جزین را در صندوق بیاندازد! بچه قاطی کرده
نیکول: فکر کنید لیست بیارته با اختلاف یک رای ببازه! چه حالی پیدا میکنه حریری!
عامر: اونایی که از سعد حریری صد دلاری گرفتن دقت کنن ببینن درسته یا نه. ده دلاری نباشه! طرف امروز حواسش جمع نیستا!

۲ ۰ ۶ نظر ۲۷۰۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۶)

تازه از روی مطلب قبلی تون خاطراتم رو نوشتم
کاش صبر میکردم از این مینوشتم
فکر کنم علاوه بر انقلابمون ، روحیه طنزسازی سیاسی مون رو هم به لبنان صادر کردیم


پاسخ:

۲۰ ارديبهشت ۹۵، ۱۳:۵۰
کدوم مطلبتون؟

تا الان شده جناح دیگه ای غیر از اینا پیروز انتخابات تو بیروت و همینطور انتخاب ریاست جمهوری بشن؟؟؟

پاسخ:

۲۰ ارديبهشت ۹۵، ۱۴:۰۸
بله. هر حزبی در منطقه خودش پیروز میشه. المستقبل بیروت رو برنده شد. چون اونجا اصلا حزب الله نماینده نداره. قوات هم در مناطق خودش پیروزی داشته.

آقای علوی مگه گروهای فلسطینی هم در سوریه هستند که شهادت چند نفر از اون ها در حلب اعلام شده ؟
اگر هستند تحت فرمان حزب الله هستند یا مستقل میجنگن ؟
آیا در بین فلسطینی ها هم شیعه وجود دارد یا همه سنی اند؟


پاسخ:

۲۱ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۲۲
بله از فلسطینی هایی که از گذشته در سوریه زندگی می کنند. عده ای با محور مقاومت هستند و عده ای با داعش. در خود فلسطین می دانم درصدی شیعه هست. اما سوریه را مطلع نیستم.

سلام
ممنون
ان شاء الله هر کی را میاره خدمت کنه برای خدا

 حزب الله در بیروت نماینده نداره?ضاحیه مگه جزو بیروت نیست?
خب احتمالا تونست بر جریان ملی ازاد پیروز بشه که خب این شکستی برای حزب الله هم حساب میشه گذشته از این یه ویژگی برتری که مستقبل نسبت به حزب الله داره اینه که کلی از نماینده هاش در پارلمان مسیحی هستن و اینکه در شورای شهر بیروت هم پیروز شد احتمالا کلی از نامزد هاش هم مسیحی بودن. 


پاسخ:

۲۱ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۳۴
حزب الله و حرکت امل در ضاحیه بودند. ضاحیه حاشیه شهر بیروت است و از نظر اداری تابع شهرستان بعبدا هستند. در بیروت، اتفاقا بنا بر بعضی اقوال، حزب الله با مستقبل ائتلافی پنهانی داشت. آنها علیه جمعیت حراک مدنی و یک لیست دیگر رقابت می کردند. حزب الله از شخص یا لیست خاصی حمایت نکرد. حرکت امل از لیست مخالفان حریری حمایت می کرد که با اختلاف هفت هزار رای، پپیروز نشد. پیروزی حزب مستقبل هرچند درصد آرای آن نسبت به سال های گذشته بسیار افت داشت اما نشان داد تحرک های جوانان و کمپین های فیسبوکی نمی‌توانند در مقابل احزاب و روابط سیاسی ریشه دار در لبنان کاری از پیش ببرند. این در حالی ست که حزب الله در شمال، مشارکت بالای شصت درصد را برای طرفداران خود به ثبت رساند. در مناطق بیروت اقلا هزار شخص طرفدار حزب الله وجود دارند گذشته از اینکه اگر حزب الله از لیست مخالفان حریری حمایت می کرد، تعداد زیادی از رای های لیست حریری به صندوق دیگر می رفت و قطعا حریری شکست می خورد و این قطعا گامی برای یک فتنه و بلبشوی جدید بود. لذا حزب الله در این منطقه اعلام بی طرفی کرد و نامزدی معرفی نکرد و از نامزدهای دیگران هم حمایت نکرد.


از همه قشنگتر این بود:
نیکول: فکر کنید لیست بیارته با اختلاف یک رای ببازه! چه حالی پیدا میکنه حریری!

:)))))))))))))))))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها