ماجرای بندگان لبنانی آل سعود

ماجرای بندگان لبنانی آل سعود

چند روز پیش #رژیم_اشغالگر_آل_سعود_در_شبه_جزیره_عربی اعلام کرد 3 میلیارد دلار کمک مالی که برای ارتش لبنان وعده داده بود و یک میلیارد دلار هدیه به پلیس امنیت داخلی لبنان را لغو کرده است. این اقدام در پی آن رخ داد که لبنان حاضر نشد در محکومیت ایران در اتفاق حمله به سفارت و کنسولگری عربستان با آن رژیم واکنش تند نشان دهد و قبول نکرد تا مانند برخی دیگر کشورهای عربی که گوسفند وار دنبال کیسه ی پول عربستان به راه افتادند در محکومیت و قطع رابطه و فشار به ایران چون بز اخفش سر خم کند و اطاعت کند.
در ادامه سیاستهای عربستان، وزیر خارجه بحرین از جانب ارباب خود اعلام کرد لبنان یا باید با امت عربی باشد یا با سازمانی تروریست!
با اعلام قطع کمک عربستان، نوچه ها و مزدوران آن رژیم در لبنان به جزع و فزع افتادند و داد و هوارشان به آسمان رفت که همه ی این بدبختی تقصیر ایران و حزب الله است. دستبوسان نادم و پشیمانتمام سلام نخست وزیر لبنان در پایان جلسه وزیران در بیانیه ای ضمن محکومیت حمله به سفارت سعودی در تهران اعلام کرد در راس هیئتی از وزرا به ریاض خواهد رفت تا رابطه با عربستان را به مسیر صحیح بازگردانند.

سعد حریری هم در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ما با برادران عرب خود خواهیم بود که در طول تاریخ در کنار لبنان بودند و به آن کمک کردند! او از تمام سیاسیون و مردم خواست تا طوماری را امضا کنند و برای عذرخواهی از ملک سلمان برای وی بفرستند. این اقدام وی با واکنش لبنانی ها روبرو شد و این ذلت و بندگی را محکوم کردند.

بیعت و عذرخواهی تجدید بیعت با پادشاه عربستان

اما پاسخ عربستان به عذرخواهی و بخشش طلبی نوچه های خود این بود: تمام عربستانی ها از سفر به لبنان منع شدند! امارات و بحرین هم در پی ارباب خود همین رویه را اتخاذ کردند. واکنش کاربران لبنانی به این اقدام جالب بود. حریری لبنانی یا سعودی؟برخی تصویر سعد حریری با لباس سعودی را منتشر کردند و گفتند چرا به خانه ات بر نمی گردی؟ برخی هم با شادی عنوان کردند بالاخره مشکل زباله ها حل شد و زباله ها از لبنان خواهند رفت! برخی نوشتند چرا برای مشکل زباله که بیش از یکسال است بوجود آمده جلسه تشکیل نمی دهید اما برای هدیه ای که از اول تا کنون وعده و وعید بود و دست دست کردند بسرعت جلسه تشکیل دادید؟
برخی افراد از اول در واقعی بودن این هدیه شک داشتند و آنرا مانند دیگر ادعاهای کمک به لبنان که هرگز محقق نشده بود، برای جنجال آفرینی و بازی سیاسی و رسانه ای می دانستند. به گفته آنان کنفرانس اتحادیه عرب در سال 1985 در قاهره قول کمک 5 میلیارد دلاری به لبنان داده بود که هرگز محقق نشد. کنفرانس اتحادیه عرب در سال 1989 در مغرب مصوب نمود تا 5 میلیارد دلار برای بازسازی لبنان هزینه شود که هرگز به لبنان نرسید. کنفرانس طائف در سال 1990 مصوبه ای با اکثریت آرا مبنی بر کمک 5 میلیاردی به لبنان داشت که ابدا محقق نشد. از پایان جنگ داخلی لبنان تا کنون نیز وعده های مختلفی برای کمک به لبنان اعلام شده که در مجموع بیش از 20 میلیون دلار برآورد می شود اما هرگز یک دلار آن به لبنان نرسیده است. در گذشته عربستان چند بار این کمک را لغو اعلام کرد مثلا در جریان بازداشت شاهزاده مواد مخدر عربستانی.
هرچند احزاب همپیمان با ایران و احزاب ملی و میهنی با عدم خضوع در برابر رژیم اشغالگر آل سعود در شبه جزیره عربی باعث بر انگیخته شدن خشم آن شده اند اما برخی تحلیلگران، ورشکستگی و کمبود بودجه عربستان را علت عمده قطع کمک به لبنان می دانند. عربستان در چند سال اخیر بیش از 250 میلیارد دلار برای اداره جنگ نیابتی توسط  گروه های تروریستی در منطقه بر ضد محور مقاومت و در راستای کمک مستقیم به رژیم صهیونیستی، و همچنین دخالت در بحرین و جنگ پر هزینه و بی فایده و شکست خورده در یمن هزینه کرده است که با مقاومت مردم عراق و لبنان و یمن و کمک ایران و روسیه، تمام نقشه هایش شکست خورده و هزینه هایی که انجام داده به باد فنا رفته است. لذا در این ورطه ی سقوط به هر شاخ و برگ و ریشه ی خشکی چنگ می زند تا خود را نجات دهد.

۱ ۰ ۱۷ نظر ۳۴۸۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۷)

در اینکه دول خلیج از دیرباز با لبنان رابطه ای گسترده داشتند شکی نیست. اما ای رفتارهای مثلا دیپلماتیک که سعودی از خود نشان می دهد، در دنیا بی سابقه بوده و تنها پیام این حرکات زبونی و ذلت این دویله های خلیجی و نوکرانشان برای ناظران خارجی است. من گمان می کنم شاید در تاریخ بی سابقه بوده ملت های مسلمان تا این حد ذلیل و خوار شده باشند. نبایعکم علی السمع و الطاعه؟؟؟؟!!!!! اینان بندگانِ بندگان نفط هستند.

سوره مبارکه فاطر آیه 10

مَن کانَ یُریدُ العِزَّةَ فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَمیعًا ۚ إِلَیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالعَمَلُ الصّالِحُ یَرفَعُهُ ۚ وَالَّذینَ یَمکُرونَ السَّیِّئَاتِ لَهُم عَذابٌ شَدیدٌ ۖ وَمَکرُ أُولٰئِکَ هُوَ یَبورُ
صدق الله العلی العظیم


سلام
امروز مستند شهید مدافع حریم انقلاب اسلامی رو از شبکه ی دو سیما دیدم.
خیلی عالی بود...
ایشان چندین سفر به لبنان داشتند.
می خواستم ببینم شما هم ایشان را می شناختید؟

پاسخ:

۵ اسفند ۹۴، ۱۷:۵۱
سلام علیکم. ایشان یعنی کی؟ من مستند رو ندیدم

والا ما موندیم آل سعود حقه یا باطل؟
مدیر این سایت اهل سنت لبنان چه فقهی هستن؟
نظرشون راجع آل سعود چیه؟

پاسخ:

۵ اسفند ۹۴، ۱۸:۰۵
آل سعود قطعا باطل و دشمن خدا و مسلمانان هستند. ریشه اونها یهودی بوده و اعتقاداتشون بسیار وحشیانه است. با اتکا به ثروت شبه جزیره عربی، سوار مسلمانها شدند.
سنی های لبنان ظاهرا اکثرشون شافعی هستند.اطلاع ندارم. از یک منبع خوندم. درصد کمی سلفی و وهابی شده اند با پولهای آل سعود. بیشترشون عربستان را ام القرای جهان اسلام می دانند اما در مقبولیت آل سعود و میزان اون اطلاع ندارم. لبنانی ها خود را برتر از سعودی ها می دانند و فرهنگ غربی خود را بهتر از فرهنگ صحرایی سعودی می دانند

حتی اگه این شجره ناپاک سعودی حق هم باشه بذار بهت بگم که حداقل از ایرانی بدش میاد.
مگه یکی از بزرگان سنت نبود که طرف تو حادثه منا زنده بود ولی سرباز سعودی گفته بود ولش کن بذار بمیره این ایرانیه!
ابو خالد یه جا حضرت علی به عثمان میگه
ناآگاه نیستی که آگاهت کنم.اون چه رو که من دیدم تو هم از رسول خدا دیدی...
حواست باشه خودتو به کوری نزنی که خدا کور محشورت کنه

سلام .یه لبنانی میگفت اکثریت سنی حنفی اند. برام عجیبه اکثریت سنی های لبنان شدیدا طرفدار سعودیه وهابین ،واقعاخوبه خجالت نمیکشن

پاسخ:

۶ اسفند ۹۴، ۰۸:۰۶
از قدیم اهل سنت لبنان مورد حمایت عثمانی و بعد هم مورد حمایت مصر و تا حدودی لیبی بودند. با رفتن جمال عبدالناصر و تضعیف مصر، به سوی عربستان چرخیدند. ممکن است یک اهل سنت لبنانی اصلا انسان مذهبی و دیدنداری هم نباشد اما خط مشی کلی و فتواهای جدید و اعیاد و تاریخهای مذهبی را از عربستان بگیرد.

سلام 
واکنش حزب الله نسبت به این کار های سعد حریری و 14 مارس چیه؟  
آیا هنوز سید حسن در این رابطه اظهار نظری نکرده؟ 

پاسخ:

۶ اسفند ۹۴، ۲۰:۰۰
سلام
خودش واکنشی نشون نمیده. راهکارها و سیاستهای کلی و مهم رو ایشون مورد بحث قرار میده. نمایندگان مسیحی و همپیمان های حزب الله واکنش نشون دادند. گفتند ما کار بدی نکردیم عذرخواهی کنیم از عربستان. آیا عذرخواهی ما موجب نجات عربستان از باتلاق یمن است؟

سعد حریری برا چی به عربستان فرار کرده وبه لبنان برنمیگرده .اصلا به لبنان هم میاد.

پاسخ:

۷ اسفند ۹۴، ۱۸:۰۸
ادعاش اینه که میخان ترورش کنن! البته رفته اونجا کاسه گدایی دست گرفته. هنوز پول کارمندان شرکت ها و موسسه ها و احزابشون رو نداده بود. ایندفعه که اومد مال یه سری رو داد!

#رژیم_اشغالگر_آل_سعود_در_شبه_جزیره_عربی
یادم رفت برای این عبارت از شما تشکر کنم. سپاس!
یا علی

یاسر نیکوبیان

۰۸ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۱۶
سلام
معنی لغوی شبیحة چیه؟

پاسخ:

۹ اسفند ۹۴، ۰۰:۵۴
کلمه فصیح عربی نیست. معادل شعبون بی مخه خودمونه

سلام می خواستم بپرسم وضع فنی و علمی بچه های حزب الله چقدر مثلا میتونن خودشون موشک بسازند البته اگه اطلاعی در این زمینه داشته باشید  با تشکر

پاسخ:

۹ اسفند ۹۴، ۰۰:۵۳
 تصور میکنم از زمان آقای رفسنجانی در لبنان کارخانه تولید سلاح برای حزب الله تاسیس شد. 

دختر مسلمان

۰۹ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۱۱
سلام 
ان شاالله به زودی شاهد فلاکت و فروپاشی آل سعود ملعون باشیم.

پس خوشا به سعادتمون که این آقای سعد رهبر امل وحزب الله نیستن وگرنه توپناهگاه استالین باید میرفتیم ملاقات این شیرمرد.
آقای باسیل گفتن که عربستان چیزای دیگه ازمون خواسته که ماقبول نکردیم ،حالا این چیزای دیگه چی بوده.

پاسخ:

۱۰ اسفند ۹۴، ۰۹:۲۹
اطلاع ندارم

یاسر نیکوبیان

۱۰ اسفند ۹۴ ، ۰۹:۳۸
متشکر بابت پاسخ
منم حدس زدم که همچین معانی میتونه داشته باشه
ولی این معنیش فکر می کنم نمی تونه مثل معادلی که گفتید چون کاملا منفی نیست
وقتی شعر می خونن تو حمایت از شبیحه و عده ای خودشون هم خودشون رو شبیحه می دونن ، یعنی معنی کاملا منفی نداره
دنبال یه معنی ثهستم که بخوره به این چیزا

آقا یاسر مطمئنید شبیحه منظورش نیروهای اسد تو تظاهرات پنج سال پیش نیست؟

پاسخ:

۱۰ اسفند ۹۴، ۱۹:۲۴
شبیحه فقط برای سوریه نیست که. تو انقلاب تونس و مصر هم میگفتن شبیحه. لیبی هم میگفتن.

با سلام واحترام.سایت خوبی داشتید.ما هم یک سایت آموزشی تازه طراحی کردیمودر صورت تمایل از سایت ما هم دیدن نمایید و نظرتون رو بیان کنید.در ضمن اگر با پیوند موافقید بگید.ممنون

یاسر نیکوبیان

۱۵ اسفند ۹۴ ، ۰۹:۲۴
این شبیحه ای که میگم شعر می خونن ازش و اینا دو جا دیدم
یکی همون شبیحه اسدیه
یکی هم شبیحه مالکیه
یه رپ هم هست به اسم شبیحه از colonist rap ، (که البته کلا فحشه و به رخ کشیدن شبیحه و یه تیکه هم خمینی ! نصر الله و بشار الاسد! ، کلا گوش دادنش رو به کسی که عربی بلده گوش نمی کنم به قول دوستان لبنانی "خیلی بی ادب" )


برادر موضوع جدید نمی زنی؟

پاسخ:

۲۱ اسفند ۹۴، ۲۳:۳۱
فرصت نکردم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها