پاسخ حزب الله به ترور سمیر قنطار چه خواهد بود

پاسخ حزب الله به ترور سمیر قنطار چه خواهد بود

چند روز پیش از ترور شهید سمیر قنطار گزارشهایی از تحرک های نظامی صهیونیستها در شمال فلسطین اشغالی در رسانه ها گزارش شد که باعث دلمشغولی حامیان صلح و طرفداران مقاومت شد. عده ای از افراد و رسانه ها گمانه زنی کردند این تحرکات برای شروع جنگ سوم لبنان است. جنگی که بارها دشمن صهیونیستی به آن وعده داده و تهدید کرده این بار همه ی مناطق لبنان را به آتش خواهد کشید و فقط به بمباران مناطق اقامت شیعیان بسنده نخواهد کرد. از همان اول هم معلوم بود جنگی در راه نخواهد بود و باید مسئولین مقاومت دقت بیشتری در نقل و انتقالات خود کنند.
اصولا رژیم اشغالگر قدس نیازی به جنگ افروزی نداشت. تمام کشورهای مسلمان منطقه، یا درگیر جنگ با تروریستها هستند یا مشغول حمایت آنها! و این امر باعث تضعیف قدرت نظامی و اقتصادی همه آنها شده است. امنیت آن رژیم در سایه این درگیری ها کاملا تامین شده است. تنها جایی که امنیتش به خطر افتاده همان جولان است که به دست شهید سمیر قنطار اقدامات اساسی و موفقی برای فعال سازی این جبهه بر علیه اشغالگران صورت می گرفت.
از طرف دیگر اکثر جنگهای اعراب با این رژیم جعلی در فصلهای تابستان بوده است. به گفته یک کارشناس نظامی، همیشه قبل از هر جنگی، آمریکا اقدام به فرستادن انواع سلاح و مهمات به این رژیم کرده و ارسال سلاح در زمستان مستلزم تلاش و دقت بیشتر است. حتی هواپیماها و هلی کوپترهای دشمن، برای آماده شدن در آب و هوای متغیر مدیترانه ای به دردسر می افتند. هواگردی که از لب ساحل بلند می شود و به ارتفاعات لبنان می رسد، با مشکل برودت ناگهانی هوا روبرو می شود. لذا تابستان وقت بهتری برای پرواز است. ضمن اینکه وقتی هلیکوپترهای اهدایی آمریکا به صهیونیستها، برای جلوگیری از زنگ زدگی به علت رطوبت دریا با روکش پلاستیکی و در واقع بسته بندی شده به دست آنها می رسد، فرایند انتقال سلاح، زمان بر و قابل مشاهده است و نمی توان ناگهانی جنگی را آغاز کرد.
از طرف دیگر، حضور روسیه در سوریه و توافقهایی که با رژیم صهیونیستی درباره دخالتش در سوریه کرده است مانع از آغاز جنگی تمام عیار علیه لبنان خواهد بود. روسیه بنا به مصالحش، به دنبال ریشه کن کردن تروریستها است و حمله صهیونیستها به لبنان، در واقع تضعیف جبهه روسیه خواهد بود. حمله موشکی صهیونیستها به ساختمانی در دمشق به نظر می رسد توافق روسیه با این رژیم را نقض نکرده است. آنها به آسمان سوریه تجاوز نکردند. روسیه در این مورد موضع گیری نخواهد داشت. دعوای اعراب و اسراییل برای آنها اهمیتی ندارد. روسیه برای ماموریت دیگری در سوریه است نه حمایت فرماندهان مقاومت. هرچند از مشخصات تکنیکی سامانه اس400 که در لاذقیه نصب شده است چنین بر می آید که باید دمشق را هم تحت پوشش خود داشته باشد اما تنها موشک 40N6 می تواند در این سامانه به برد 400 کیلومتر برسد. فاصله لاذقیه که در شمال سوریه قرار گرفته تا دمشق لااقل 230 کیلومتر است و کشف موشکی که از طرف جنوب به سمت دمشق می رفته تا حدودی خارج از برد موثر آن است. ضمن آنکه بر فرض رهگیری در لبه ی 400 کیلومتری برد راداری، ارسال موشک ضد موشک،شانس چندانی برای مقابله با آن را نداشته است. چرا که موشکهای دشمن، در فاصله کمی از هدف شلیک شدند و به سرعت به آن رسیدند. هرچند سیستم های دفاع هوایی ارتش عربی سوریه توانستند در فاصله 15 کیلومتری دمشق موشکهای دشمن را رهگیری کنند اما چنین فاصله ای تنها چند دقیقه و بلکه ثانیه فرصت می دهد تا اقدامی صورت گیرد. از طرف دیگر مکان فرماندهان مقاومت در اطلاع همه واحدهای ارتش سوریه نیست تا به آنها هشدار دهد.
از شبی که سمیر قنطار ترور شد، دشمن در ترس و وحشت است. این را از رسانه های دشمن می توان فهمید. آنها نیروهای زیادی را برای دفع هرگونه اقدام تلافی جویانه مقاومت به میدان آوردند و در آماده باش صد در صد قرار گرفتند. با صحبت دیشب سید حسن نصرالله، که برخلاف توقع صهیونیستها بسیار آرام و خونسرد بود، نه تنها چیز زیادی دستگیرشان نشد، بلکه بر وحشتشان افزود. وی برگه ی سخنرانی سال پیشش را برداشت و دقیقا جمله ای را که قبلا گفته بود تکرار کرد و گفت این معادله هنوز بر سر جای خود باقی است. مقاومت حق دارد در هر زمان و مکانی که لازم بداند به شکلی که صلاح می داند پاسخ دهد. اکنون، دشمن زبون نه تنها در مرزهای شمالی با لبنان، که در مرزهای سوریه، باید نیرو متمرکز کند. ضمن اینکه اقدامات امنیتی حفاظتی برای سران مختلف سیاسی نظامی خود را افزایش دهد. دیگر زمان و جبهه درگیری مشخص نیست.
به نظر می رسد اکنون با توجه به اوضاع سیاسی لبنان و پرونده هسته ای ایران، حزب الله لااقل از خاک لبنان اقدامی در پاسخ به جنایت صهیونیستها نداشته باشد. اما حتما به خاطر اینکه صهیونیستها بدانند معادله زدی ضربتی ضربتی نوش کن سر جای خودش است، حتما جوابی خواهد داد. لحن و آرامش سید حسن نصرالله دقیقا مشابه وقتی بود که ناوچه دشمن را زدند و با کمال آرامش گفت بروید روی بالکن های منازل و ببینید چگونه ناوچه دشمن می سوزد. لذا وقتی سید هاشم صفی الدین در مراسم تشییع شهید سمیر قنطار گفت اسراییل درهای جهنم را به روی خود گشود حتما برنامه سنگینی تدارک دیده شده است.

۲ ۰ ۲۴ نظر ۴۰۰۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۴)

میثم رشیدی

۰۲ دی ۹۴ ، ۱۵:۵۶
تهش اینه که حضرات مثل قضیه‌ی تررو شهید جهاد مغنیه، دوتا سرباز سوار بر یه جیپ رو میزنن و بعدش هم میگن دوتا ژنرال فرمانده‌ی موساد بودن که بدون راننده داشتن تو مرز گشت میزدن و ما زدیمشون! :)
بعدشم با افتخار اعلام میکنن که پاسخ دندان شکن دادیم و اسرائیلی ها ترسیدن...
بعدم تموم میشه و میره تا مرحله‌ بعدی و حمله بعدی صهیونیست ها...

پاسخ:

۳ دی ۹۴، ۱۸:۳۲
حزب الله دروغ نمیگه. مزیتش همینه. شاید شما ندونید ولی گاهی ژنرال میاد بازدید و خود پادگان خبر ندارن اما حزب الله خبر داره.

محمد نائینی

۰۲ دی ۹۴ ، ۱۷:۱۹
سلام. تحلیل شما بسیار عالی و منطقی و بدور از هرگونه احساسات بود. واقعا لذت بردم. از ماجرای فرودگاه متروکه ای که در حیفا طی یک ماه اخیر اماده سازی شده و خبر اون توی برخی گروه های تلگرام انتشار یافته چیزی میدونید؟ طیب الله قلمکم

پاسخ:

۳ دی ۹۴، ۱۸:۳۳
اطلاعاتی بیش از رسانه ها ندارم.

آآآآآآآآآآآآآآآخ جون

پارسا سلیمانی

۰۲ دی ۹۴ ، ۱۹:۲۱
بی صبرانه منتظر دیدن جهنم صهیونیست ها هستیم.

پاسخ:

۳ دی ۹۴، ۱۸:۳۵
جهنم را باید ساخت

سلام 
چرا اسرائیل ترور هایی که انجام می دهد را به عهده نمی گیرد و اعلام نمی کند؟  
دلیل خاصی داره؟ 

پاسخ:

۳ دی ۹۴، ۱۸:۳۶
سلام
خیلی ها را اعلام می کند. انهایی را هم که نکند برای ترس از مقابله به مثل و تعقیب قضایی در کشورهای خارجی است

سلام علیکم
کان النص جیدا....
شکرا جزیلا لسعیکم و طموحکم لنا و لمتابعی موقعکم. جزاک الله خیرا..

رایت فلما قصیرا حول سمیر قنظار فی قنات «افق». کان اسمه «داستان سمیر»
کان هذا الفلم جیدا و تحولت وجه نظری حول سمیر
و فهمت سمیر کان رجلا عظیما و ذا روح عظیم و  دا قلب واسع و سعی متواصل

عذرا لتدریب تکلم العربیه هنا...

سلام-
مصطفی مغنیه کیه؟
واقعا فرزند شهید عماد مغنیه است؟
چند سالشه؟

پاسخ:

۵ دی ۹۴، ۰۳:۰۸
نمیشناسم

میثم رشیدی

۰۴ دی ۹۴ ، ۲۳:۲۵
منم تا حالا از حزب‌الله دروغ نشنیدم و اعتماد دارم به این سازمان، ولی متاسفانه دارن به بلای خانمان سوز غلو و اغراق که سپاه به اون گرفتار شده گرفتار میشن... البته این پروسه از زمان جنگ ۲۰۰۶ شروع شده متاسفانه که صحبت از غرق ناوچه اسرائیلی کردن...
و هنوز ادامه داره بنا به دلایلی مشخص و واضح که همه میدونیم...

پاسخ:

۵ دی ۹۴، ۰۳:۰۸
حزب الله نگفت غرق کردیم. گفت زدیم. یک متر اینورتر خورده بود غرق میشد چون میخورد انبار مهمات

سرباز خدا

۰۶ دی ۹۴ ، ۰۰:۳۰
دفعه قبل که حزب الله انتقام گرفت هفده نفرو کشت یا دو نفر از صهیون هارو؟

پاسخ:

۶ دی ۹۴، ۰۲:۰۷
دفعه قبل کلی صهیونیست کشتن اما اونا دروغکی گفتن دوتا! چون دوتاشون اونقدر جزغاله شده بودن که پیداشون نکردن! اونایی که به هر ماشین سه تا کورنت شلیک کردن میدونن چندتا کشته گذاشتن رو دست دشمن. یه کورنت یک تانکو از پا در میاره چه بره به هاموی!

مگه غرق نشد؟؟ لاشه شو که بعدا درآوردن.... چی شده!؟!؟

پاسخ:

۷ دی ۹۴، ۰۰:۴۴
غرق نشد. آسیب جدی دید و از خدمت خارج شد. رفت تعمیر و دوباره قابل استفاده شد

سلام منتظر تحلیلتون هستیم.

سلام 
یه سؤال بیربط دارم این جشنواره طیبه در لبنان  که تو ای فیلم نشون میده موضوعش چیه

پاسخ:

۷ دی ۹۴، ۰۰:۴۵
نمیدونم! آی فیلم ندیدم! اینجا هم ندیدم چیزی.

سلام.
در پاسخ به "سما"
جشنواره طیبه تا اونجاییکه اطلاع دارم (گویا) جشن تکلیف دختراس.

آقا محمود اگر نکته ای هم پیرامون سخنرانی امشب سیدحسن داشتید مشتاقانه منتظر خوندنش هستیم.

پاسخ:

۷ دی ۹۴، ۱۱:۲۵
سلام
سخنرانی سید رو نشد کامل گوش کنم. هرچند صحبت سید حسن بسیار واضح است و نیاز به تفسیر و تحلیل ندارد.

در قبال این داستان چیزی نگفتید .
این رو توی یکی از روضه های مداح معروف شنیدم حتی نوارش رو هم دارم 

پاسخ:

۱۰ دی ۹۴، ۱۲:۱۲
کدام داستان؟ متاسفانه خیلی از مداح ها گاهی داستانهای بی سند نقل میکنن یا ماجراهای واقعی رو با تغییر میگن. حالا عمدا و برای اشک گرفتن یا یک کلاغ چهل کلاغ و تغییر جزئیات در مرور زمان. هر دوش بده برای یک مداح. مداح باید صاف از روی مقتل یا کتاب حدیث بخونه. نه اینکه بگه فلانی خواب دید ....

از تبادل اسرا فوعه و... هم بنویسید لطفا

پاسخ:

۱۰ دی ۹۴، ۱۲:۱۳
این طرح مربوط به مدتها پیش است که با نظارت و پیگیری شخصی سید حسن نصرالله برنامه ریزی و اجرا شد. مدتها است سید حسن برای رهایی شیعیان محاصره شده فوعه و کفریا شب و روز غصه می خورد و دعا می کند و التماس دعا دارد و نقشه می کشد و عملیات طراحی می کند.

سلام جریان حمله سایبری حزب الله به اسرائیل صادقه؟ میشه آهنگ علی برکات رو برای سردار سلیمانی ترجمه کنید ودر وبلاگ  بگذارید

پاسخ:

۱۰ دی ۹۴، ۱۲:۱۰
سلام بله چند روز پیش یک حمله سایبری شده بود. علی برکات تند تند چیز میخونه آدم فرصت نمیکنه حتی گوش بده چه برسه ترجمه کنه! laugh

یاسر نیکوبیان

۰۹ دی ۹۴ ، ۲۰:۵۹
من تو کنسولگری !(اتاق لبنانی ها) دیدم سخنرانی رو ، تو مهمونی بچه های خوابگاه بودیم علی گفت پاشو بریم سید حسن سخنرانی داره ممکنه جنگ بشه!!! من برق از سرم پرید ، پاشدم رفتیم ، لبنانی ها بودند و یه یمنی و عراقی و انار شب یلدا و ارگلیه البته!!!
چیز خاص دیگه ای دستگیرم نشد
سید قربون جدش هر مکانی ، هر زمانی ، هر طوری!! ، بعد هم که صحبت از تحریم و. . .
جالبه اینا یا الله یا الله می کردن و ذوق هم!
و وسطش هم هی میخواستن شکم ما رو پر کنن
کنف شدیم رفت



سلام علیکم آقای علوی 
کجایی ؟
دلم برات تنگ شده!! بیاید یه پست بذارید.
اگر درگیر امتحانتون هستید امیدوارم هم رو 20  بگیرید
منتظرتون هستم برادر

پاسخ:

۱۰ دی ۹۴، ۱۲:۱۴
سلام. خیلی مشغول هستم. الان بعد از چند روز اولین بار است پشت کامپیوتر می نشینم.

حسین کاظمی

۱۲ دی ۹۴ ، ۲۱:۱۷
سلام ببخشید که نظرم  ربطی به این پست نداره . ولی فیلم سازی در لبنان چه شرایطی داره یعنی نیاز به مجوز خاصی داره؟ البته منظورم فیلم مستقل هستش

پاسخ:

۱۳ دی ۹۴، ۱۲:۳۷
خب قطعا هرجایی نمیشه فیلمبرداری کرد.

پشتم گرمه

۱۴ دی ۹۴ ، ۲۱:۴۶
پاسخ حزب الله امروز داده شد، سلامتی برادر ؟

پاسخ:

۱۵ دی ۹۴، ۰۰:۲۲
پاسخ خیلی خوبی نبود. به نظرم به خاطر قضیه ایران مجبور شدند که توجه رسانه ای از ایران و اشغال سفارت کم بشه.

سرباز خدا

۱۵ دی ۹۴ ، ۰۱:۳۴
برادر!
واکنش مردم لبنان از اشغال سفارت سعودی ها چطور بود؟

پاسخ:

۱۵ دی ۹۴، ۰۲:۲۴
اینجا چند مردم داریم. خب شیعیان بیشترشون همدردی کردن و گفتن حقشونه که بریزن تو سفارت. بقیه خصوصا مزدورای عربستان بدجور دارن فشار میارن.

یاسر نیکوبیان

۱۵ دی ۹۴ ، ۰۱:۴۲
سلام
یعنی به نظرتون اشغال تا این حد بد و منفی بود؟
و چرا پاسخ رو خوب ارزیابی نمی کنید؟

پاسخ:

۱۵ دی ۹۴، ۰۲:۲۵
مطلب جدید رو بخونید

پشتم گرمه

۱۶ دی ۹۴ ، ۰۳:۰۱
"توجه رسانه ای از ایران و اشغال سفارت کم بشه. " به نظرم اشغال سفارت کار نفوذی ها بود... قبل از ورود مردم به سفارت، بخش هایی از آن به آتش کشیده شده بود. گرچه دولت نقش زیادی در ایجاد این اتفاقات داشت... عدم پاسخگویی مناسب به تحولات یمن، کشته شدن 500 نفر از هم وطنان و و تودهنی نزدن به یاوه گویی های سعودی ها در خشمگین شدن مردم تاثیر زیادی داشت...

یاسر نیکوبیان

۲۱ دی ۹۴ ، ۰۰:۰۷
کوکتل مولوتف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها