راهنمای دانشگاه های لبنان

راهنمای دانشگاه های لبنان

مرکز اسلامی راهنمایی و آموزش عالی یک مرکز بسیار مفید برای کسانی است که می خواهند در دانشگاه های لبنان تحصیل کنند. این مرکز به ارائه اطلاعات کاملی از دانشگاه ها و دانشکده ها و رشته های هر کدام می پردازد. همچنین در طول سال دوره های آموزشی، کارگاه و نمایشگاه برگزار می کند. همچنین این مرکز قرض تحصیلی برای دانشجویان نیازمند در نظر گرفته و خصوصا برای مراحل تحصیلی بالا به آنها کمک می کند. انجام تست های هوش و ارزیابی شخصیت و مهارت و استعداد، از دیگر فعالیت های این مرکز است. راهنمای دانشگاه در لبنان، یک کتابچه کامل است که امسال به چاپ سیزدهم رسیده است. می توانید آنرا از سایت دانلود و مطالعه کنید. این سایت به زبان عربی است.

۰ ۰ ۹ نظر ۳۸۸۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۹)

پارسا سلیمانی

۱۸ مهر ۹۴ ، ۰۷:۰۰
سلام؛
آقا از سردار شهید حسین همدانی بهمون بگید. ظاهراً ایشون هم مثل بقیه ی سردارای شهیدمون خیلی گمنام بودن. پیام های تسلیتی که سران قوا و مسولان ارشد کشور صادر کردن نشون دهنده ی اینه که ایشون بسیار شخصیت مهم و تاثیر گذاری بودن. لطفاً اگه چیزی می دونید بفرمایید.

پاسخ:

۱۸ مهر ۹۴، ۰۹:۳۲
سلام
من شخصیت امنیتی نیستم که این دوستان رو بشناسم. عموما این نوع سرداران گمنام، تاثیر و اهمیت خاصی دارند که گمنامی آنها در انجام ماموریت هایشان تاثیرگذار است. اگر اطلاعاتی از دوستان لبنانی شنیدم برایتان می نویسم.

سلام

بارها دیدم درباره امام موسی صدر مطالب خوب و مستدلی نوشته اید می خواهم نظر شما را درباره  ادعای صادق خرازی مبنی بر دست دادن امام موسی صدر با زنان اهل کتاب  بدونم

 خرازی:((مرحوم بهشتی و امام موسی صدر، کسانی بودند که اگر خانم اهل کتابی دست دراز میکرد انجا تسامح در ادله سنن میکردند و دست می دادند.))

البته من که میدونم برای ماله کشی کارهای خاتمی داره از این دو بزرگوار مایه میزاره...خدا لعنتشون کنه

پاسخ:

۱۹ مهر ۹۴، ۱۱:۲۶
سلام
به عنوان کسی که کار تاریخ شفاهی در مورد امام موسی صدر انجام داده عرض میکنم هیچ کسی در لبنان چنین ادعایی را تایید نکرد. ایشان در افکار بسیار باز و روشن فکر بود اما در اعمال بسیار متشرع بود.

پارسا سلیمانی

۱۹ مهر ۹۴ ، ۰۶:۵۹
ممنونم و منتظرم برادر.

سلام ...مطمئن بودم ولی اونقدر این سخن برام سنگینه که دلم می خواد فریاد بزنم و انتظار داشتم صدای مخالفت با تحریف و ترور شخصیت بزرگان انقلاب و اسلام رو از همه طرف بشنوم ولی متاسفانه هیچ سایت و هیچ تریبون تاثیر گذاری به این موضوع نپرداخت و همه از کنارش رد شدن ..وقتی الان که خیلی ها شهید بهشتی و امام صدر رو دیدن در حضورشون این دروغ ها گفته می شه و عکس العمل خاصی هم از خانواده و یاران ایشون دیده نمیشه بعدها معلوم نیست چه چیزی از شخصیت واقعی بزرگان ما باقی می مونه

دیروز برای سایت امام موسی صدر (http://www.imam-sadr.com/) پیغام گذاشتم و به شماره پیامکشون پیامک زدم ولی ....


سلام علیکم و رحمة اللّه
ممنون از مطلب شما
راستش الان که موضوع دانشگاه مطرح شد خواستم سوال کنم
توی دانشگاه ها تشکل های دانشجویی با رویکردهای مختلف و جود داره مثل دانشگاههای ایران؟
یعنی کلا مثلا حزب اللّه توی دانشگاهها حضور داره؟
اصولا جوشون چطوره؟ از لحاظ فرهنگی

و اینکه راجب صحبت آقا یا خانم سلام
که شما لطف کردید پاسخ دادید راجب به امام موسی صدر در مورد شهید بهشتی هم چه کسی گفته که عکس العملی وجود نداشته با یه سرچ کوچک متن جوابیه فرزند شهید بهشتی راجب به این اظهار نظر در اکثر خبرگزاری ها موجوده.

پاسخ:

۲۱ مهر ۹۴، ۱۲:۱۳
سلام و درود بر شما
بله حزب اللهی ها در دانشگاه ها تشکل دارند و حتی در دانشگاه آمریکایی بیروت برنامه برگزار می کنند. در دانشگاه لبنانیه یک بار یک مسئول را با اسکورت تا دم درب سالن بردند و کلی اسلحه را در دو دقیقه روی میزهایی برای نمایشگاه قرار دادند.
جو حجاب در دانشگاه ها خصوصا دانشگاه آمریکایی و دانشگاه های مسیحی خوب نیست. دانشگاه اسلامیه جو خیلی خوبی داشت.

سلام.
قبلا اطلاعات کاملتری درباره دانشگاهها توی وبلاگتون داشتید.
کاش راهنماییتون دراین باره ارو دوباره میذاشتید

پاسخ:

۶ بهمن ۹۵، ۰۰:۵۱
هنوز هست. راهنمای گام به گام تحصیل در لبنان را بخوانید. کلا دسته تحصیل در لبنان کل مطالب پیشین در این مورد رو براتون نشون میده.

سلام.ببخشیدبنظرشما برای تحصیل در رشته پزشکی سطح علمی دانشگاه تهران بهترهست یا دانشگاه آمریکایی بیروت؟؟خواهش میکنم جواب بدین...

پاسخ:

۲۶ تیر ۹۶، ۱۲:۵۴
سلام
من نه پزشکی می دانم نه از سطح علمی این دو دانشگاه با خبرم. باید ببینید وزارت علوم در درجه بندی دانشگاه ها، چه درجه ای به دانشگاه آمریکایی داده است. آنطور که از دانشجوهای ایرانی شنیدم، دانشگاه آمریکایی آنچنان سطح بالایی ندارد و بیشتر اسم است.

با سلام و خسته نباشید . 
از مطالبتون استفاده خوبی میکنم و از این بابت متشکرم.
آیا دانشگاه آمریکایی بیروت رشته دندان پزشکی داره ؟
هزینه ش در سال چقدره؟
شرایط ثبت نامش چطوره؟

پاسخ:

۱۰ اسفند ۹۷، ۱۵:۲۱
علیکم السلام. ممنون از لطف شما. ظاهرا طبق این دفترچه راهنما و سایت دانشگاه، دندانپزشکی ندارند. فقط یک قسمت ارتودونسی دارد که دوره آموزشی 36 ماهه است. این لینک را خودتان چک کنید: https://www.aub.edu.lb/fm/orthodontics/Pages/default.aspx

سلام..

در صورت داشتن رزومه ی علمی قوی و تسلط به زبان،

امکانِ تدریس در دانشگاه های لبنان وجود داره؟

پاسخ:

۵ آبان ۹۸، ۱۷:۵۰
سلام. من ندیدم. هستند ایرانی الاصل هایی که تدریس دارند. اما عموما شناسنامه لبنانی دارند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها