انقلاب لبنان یا انقلاب آمریکا؟

انقلاب لبنان یا انقلاب آمریکا؟

خیلی ها برای ترجمه به من و همسرم مراجعه می کنند. از دارالترجمه های رسمی گرفته تا اشخاص مختلف جهت ترجمه کتابشان یا مقاله یا پایان نامه. اما این یکی از آن ها بود که اگر دقت نمی کردم، باعث خیانت به مردم و کشورم می شدم. بله؛ شرکتی برای ترجمه به فارسی، نیاز به مترجم داشت. از ما رزومه خواستند. از نوع کارشان پرسیدم. شرکتی بودند که چند پایگاه اینترنتی به عربی دارند. می خواستند سایتی به فارسی تاسیس کنند. وضعشان خیلی خوب است. عموما مطالب جوان پسند و خصوصا مورد علاقه دخترها، از جمله لوازم آرایش، مد، سلامت و بهداشت و غیره منتشر می کنند. تبلیغات مزاحم هم در سایتشان ندارند. کم کم شک کردم. از شکل صفحه کاملا مشخص بود که تلاش در القای نوع خاصی از سبک زندگی دارد. با کمی تحقیق مشخص شد مدیر این شرکت شخصی خارجی و صرب به نام ایوان پتروویچ است. دامنه سایت ها هم به نام او و با آدرس دفتر پاریس و دفتر لبنان ثبت شده است. اسم و آدرسها را به یکی از دوستان دادم. بعد از تحقیق چنین گفت: این شرکت مستقیما با جورج سوروس و برنارد هنری لوی که هر دو صهیونیست و فتنه برانگیز هستند در ارتباطند و برای آنها کار می کنند. کاملا مشخص است این افراد برای تخریب جامعه و فرهنگ ایران، بسیار تلاش می کنند. هدف گرفتن قشر جوان جامعه خصوصا دخترها و القای بی حجابی و رواج آرایش و تبرج، سریعترین و برنده ترین سلاح دشمنان اسلام برای نابودی جامعه بوده است. هرچند ما در این پروژه با آنها همکاری نکردیم و از بودجه های هنگفتی که به آنها می رسد چشم پوشی کردیم اما آیا بقیه مترجمین هم وطن پرستی و ایمانشان آنقدر هست که در تخریب جامعه خود همکاری نکنند؟ مسلما این شرکت هرطور شده سایت فارسی خود را راه خواهد انداخت اما آیا مسئولان و موسسات فرهنگی ایرانی هم با چنین برنامه ریزی و ارتباطات گسترده و بودجه ای برای نشر فرهنگ و اخلاق می کوشند؟ موسسات فرهنگی ما با بازده بسیار پایین، موازی کاری، رقابت منفی، و گاهی اوقات کج روی، نمی توانند هجمه شبیخون فرهنگی دشمن را پاسخگو باشند. با چهارتا سمینار و جشن و میوه و شیرینی دادن نمی شود کار اساسی کرد. مرحوم شرف الدین در لبنان و سوریه کار اساسی کرد. ایشان مدارسی تاسیس کرد و فرمود: لا ینتشر الهدی الا من حیث انتشرت الضلالة. یعنی هدایت منتشر نمی شود الا از همان راهی که ضلالت منتشر شد. اگر دشمن از شبکه های اجتماعی آمد ما هم باید همانجا حضور داشته باشیم و دفاع کنیم و پاتک بزنیم. توصیه های مقام معظم رهبری و فعالیت های سایت های وابسته به دفتر ایشان در این زمینه، کاملا دلسوزانه و آگاهانه است. چه خوب است تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش هم مورد اهمیت و تمرکز و برنامه ریزی ویژه ای قرار بگیرد.
متاسفانه امروز در لبنان شاهد تلاش بی سابقه دشمن برای آشوب و فتنه هستیم. در مطلب انقلاب پیمانکاران آمریکا!  اشاره شد که چگونه افراد و موسسات مختلف توسط بنیاد های دموکراسی (بخوانید استعمار نوین غربی) در حال فعالیت هستند تا لبنان به آشوب کشیده شود. مشتی انسان بی هویت و پول پرست هم آلت دست اجنبی ها می شوند و برای تخریب مملکت خودشان تلاش می کنند. جالب است تمام این موسسات و کمپین ها و افراد همگی به آمریکا و بنیاد های به اصطلاح آزادی و دموکراسی متصلند و در آنها آموزش دیده اند. رابطه کاملا آشکار مجله ضد حزب الله شئون جنوبیه با آمریکا و آموزشهای رسانه ای که در آمریکا دیدند، رابطه آنها با شرکتی که برای ترجمه به ما رجوع کرده بود، رابطه با شاخه های دیگر این جریانات مشکوک و مزدوران مختلف آمریکا نشان می دهد حجم دشمنی و تخریب بسیار بالاست. حالا یک عده در ایران از کمک به لبنان ناراضی اند! به جای آنکه از کم بودن کمک و کم بودن برنامه ها و فعالیت ها ناراضی باشند، در جهت اهداف دشمن و گوش به فرمان او، حاضرند به راحتی برنامه های جورج سوروس و دیگر صهیونیستها را که ذره ای برای ایران و ایرانی ارزش قائل نیستند گوش کنند و اجرا کنند. ایرانیت و وطن پرستی ای که از ماهواره های دشمن تبلیغ شود، پشیزی ارزش ندارد. این نوع ادعا ها تنها به خالکوبی و شعار نویسی و لاف زدن محدود می شود  هیچگاه واقعا برای ایران هیچ قدمی برنداشته است. هدف دشمن از طرح چنین موضوعاتی، در تقابل قرار دادن مردم با یکدیگر است. آنچه در کشورهای مختلف عربی به نام ربیع عربی اتفاق افتاد، و امروز تلاش می شود تا با تکرار آن توسط مزدورانشان، کشور لبنان را به جنگ و هرج و مرج بکشانند با این هدف است که قدرت حزب الله کاهش یافته و سرگرم مسائل داخلی شود.
لازم به ذکر است چندی پیش سفارت آمریکا فراخوانی برای برگزاری دوره مدیریت ارتباطات مجازی منتشر کرد و از لبنانی ها و حتی فلسطینی ها خواست در آن شرکت کنند. مباحث آموزشی این دوره به چگونگی نشر مطالب در جهت نشر اخبار عصیان مدنی و شورش مربوط می شود. همانطور که به داعش یاد دادند چگونه به بهترین وجه از شبکه های اجتماعی استفاده کند تا ترس و رعب در میان مردم حاکم شود، امروز هم عده ای را به اسم فساد دولت لبنان خام می کنند و پس از نابودی لبنان و رسیدن به خواسته ی خود، آنها را رها می کنند. از آنجا که لبنان مدل منحصر به فردی از نظام حکومتی دارد که بر اساس طوایف تشکیل شده و از آنجا که شیعیان بیشترین اتحاد و همبستگی را دارند، اقدامات برای تفرقه شیعه در حال گسترش است. چند روز پیش فردی در تظاهرات دو پلاکارد درست کرده بود. یکی عکس سید حسن نصرالله و امام موسی صدر که زیرش نوشته بود اینها نمادهای ما هستند. عکس دیگری از نبیه بری و حریری و جنبلاط گذاشته بود و آنها را فاسد و مجرم معرفی کرده بود. در این تظاهرات هایی که با هدایت موسسات دموکراسی خواهی در حال انجام است، شعار های بی ادبانه و فحش و ناسزاهای زشت گفته می شود. از آنجایی که مثل بقیه تحرکات در کشورهای عربی، این حرکتها رهبر واحدی ندارد، و همچنین با توجه به اسناد و مدارک، این حرکتها آلت دست استعمار شده اند تا کشور را به آشوب بکشند. چیزی که سید حسن نصرالله سال پیش مطرح کرد. وی گفته بود هدف آمریکا از خاورمیانه جدید، نابودی دولتها، از هم پاشیدن ارتشها، آوارگی مردم، نابودی اقتصاد و ایجاد ولایت های کوچک برای درگیری همیشگی با یکدیگر است. هدف آمریکا غرق شدن روزانه هزاران کودک لب ساحل هاست. در مدل جدید خاورمیانه که مد نظر آمریکاست، منابع قدرت که از مردم سرچشمه می گیرد باید نابود شود. دوست داران آمریکا آینده ی خود را در بهشت آمریکایی توهم نکنند، ببینند که آمریکا برای آنها چه نقشه ای ریخته. از این واضح تر نمی شود بیان کرد. کافی است کمی واقع بین باشیم.

خداوند کشور ما را از گزند دشمن و نادانهای آلت دست دشمن مصون بدارد.

۳ ۰ ۱۰ نظر ۲۹۹۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۰)

امیدوارم حرفای رییس جمهور که از کلمه تروریت استفاده میکنه ناظر بر کمک به آمریکا بر ضد جنگ داعش نباشه

سلام
آقا یک سوال داشتم.
آیا "اروپا" هم اختصاصا از داعش حمایت می کنه؟ یا کرده؟ جدای از آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه، آیا سندی هست که اروپا هم داعش رو حمایت کرده باشه؟

پاسخ:

۲ مهر ۹۴، ۱۳:۰۱
سلام
خیر. من چیزی ندیدم. البته قضیه ای مثل چارلی ابدو بی ارتباط به سازمانهای امنیتی اروپایی نیست. آنها با تشدید فشار بر مسلمانان پس از این حادثه باعث شدند تندروها به سوریه سفر کنند.

-- رجعت صدر --

۰۴ مهر ۹۴ ، ۱۱:۰۵
سلام
خیلی بی ارتباط به متن فکر کردم شاید وب سایت جنگاوران برای شما و دیگران می تواند جالب باشد
البته احتمالا این وب سایت را پیش از این مطالعه فرموده اید

-- رجعت صدر --

۰۴ مهر ۹۴ ، ۱۱:۱۳
عظم الله اجورکم لکوارث مفجعة منا

و چه خوب که پیش از پذیرفتن سفارش ترجمه، از قبل آن را بررسی می کنید
من بارها برایم رخ داده که یک سفارش ترجمه قبول کرده ام و بعد که در محتوا پیش رفته ام از پذیرفتن آن به سبب محتوای نامناسب پشیمان شده ام.
این اتفاق وقتی رخ داده که دیگر کار از کار گذشته بوده و من موظف بودم به تعهداتم عمل کنم:(
ولی خب همیشه که اینقدر راحت نیست....واقعا بعضی متون و ترجمه ها مثل هندوانه در بسته هستند...تا انسان به بدنه اصلی متن نرسد متوجه خوب یا بد بودن...مفید یا مضر بودن آن نمی شود

تاج الدین

۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۱۴
واقعیتش اینه که به نظر میاد یک تاثیر ملموس و هرچند خزنده ای رو همین موسسات و اینها گذاشته اند بر سبک زندگی جامعه شیعی و حزب الله لبنان که به سادگی نمیشه ازش گذشت.(جهت تاثیرگذاری:از غرب بیروت به شرق اون!)
خصوصا مدنظرم جوونای جامعه شیعی هستن که علیرغم داغ بودن تنور معنوی جبهه و جنگ سوریه،باز هم تحت تاثیر کلاسهای فراوون معتبر هنری و زبان و فلانی که در بیروت و جاهای دیگه براشون فراهمه،قرار میگیرن که این میتونه صدماتشو به نسل کلیددار بعدی حزب الله،یعنی نسلی که در نبود نسل موسس روی کار خواهند اومد،وارد کنه.
شاید امروز که میبینیم جوونا دسته به دسته عازم جبهاتن خوشحال باشیم،ولی واقعیتش اینه که بنظر میاد نسبت اونایی که با شور میرن نه با شعور بیشتر از اونایی هستش که با شور میرفتن جبهات 8ساله ایران،نه با شور. که البته الان داریم آسیب های سنگینش رو متحمل میشیم. هر چی نیروی معارض موثر الان در ایران داریم که اسماشونو گذاشتیم غربگرا،بی بصیرت،منافق ... نوعا از داخل همون بچه های جنگ و از همون فضان.

پاسخ:

۶ مهر ۹۴، ۰۰:۳۱
شما مطمئنید لبنان رو خوب می شناسید؟ اگر میشناختید و می دونستید، چنین ادعایی نمی کردید. کلاس هنر و زبان کجا بود! کسی که پول نون شبشو نداره کلاس زبان نمیره. اونم لبنانی ها که سرشون بره ناهارشون نمیره!
بنده خودم را در اندازه ای نمی دانم که میزان شور و شعور افراد رو بررسی و اعلام کنم. اما اطمینان دارم جوانهایی که الان برای دفاع می روند به سوریه، از شعور بسیار بالایی برخوردارند. جوانهای لبنانی به واسطه روبرو بودن با دشمن، شعور سیاسی بالایی دارند. برعکس خیلی از جوانهای ما که دشمنشان را نظام و انقلاب تصور می کنند و دوستشان را اسراییل و امریکا!

یاسر نیکوبیان

۰۶ مهر ۹۴ ، ۰۰:۵۷
سلام
یه سوال :
شما اگه جای بنده باشید و تعدادی لبنانی در محل تحصیل بیابید ، برای یاد گرفتن زبان ازشون از چه روشی استفاده می کنید؟! (منظورم روش ارتباط برقرار کردن و راضی کردن و اینا نیست ها ، منظور متد آموزشی هست)

پاسخ:

۶ مهر ۹۴، ۰۸:۵۶
سلام
بشینید با هم سریال ببینید جایی که نفهمیدید کلمه چی گفت ازش بپرسید و معناشو هم سوال کنید.

والا تا جایی که ما میدونیم جمعه سید این خواسته ها و مطالبات تظاهر کننده ها رو بر حق دونست و برای اونها ارزوی موفقیت کرد و گفت که ما به این تظاهرات نپیوستیم و نمی پیوندیم چون اعتراضات مردمی برچسب می خوره که 7 ایار جدید حزب الله هست....
شما لابد اینکه توو این تظاهرات شخص نبیه بری  حتی از جهت شیعیان روو سیبل هست ترسیدی و ناراحتی...راستش حق هم داری اینطور که من در شبکه های اجتماعی میدیدم شیعیان بیشتر از هر طایفه ای از نبیه بری گله و اعتراض داشتن...برام عجییب و جالب بود...از فساد و دزدی های نبیه بری و  ثروت میلیاردی خودشو زنش میگفتن....از مشکلات جنوب میگفتن! و از 30 سال ریاست مجلسش
راستش من تا حدودی عربی بلدم تا حالا لبنان هم نیومدم.....ولی شبکه های اجتماعی اینو بهم رسونده که نبیه بری از نظر محبوبیت در بین شیعیان لبنان وضع قابل قبولی نداره........در واقع اصلا با سید قابل مقایسه نیست.

پاسخ:

۶ مهر ۹۴، ۰۹:۰۵
همیشه تظاهرات مردم بر حق هست اما این گروه ها نفوذ میکنند و سوار بر جریان مردم شده و به سویی که نقشه کشیده شده هدایت می کنند. فساد در نظام حکومت لبنان زیاد است. تظاهرات بر ضد فساد خوب است اما اینکه این گروهک ها وارد شوند و با تحریک جوانها، فحشهای بی ادبی و به دور از اخلاق بدهند و تهمتهای گوناگونی که عموما قابل اثبات نیست بدهند، می شود همان جریان فتنه 88 در ایران.
ببخشید من برای چه باید بترسم و ناراحت باشم؟! نبیه بری فساد مالی زیادی دارد و این بر کسی پوشیده نیست. حتی خود جوانهای حرکت امل این را اعتراف می کنند. اما وقتی هیییچ سیاسی دیگری، مناطق شیعه را آباد نکرده، همین که این آقا پروژه های عمرانی مختلف را اجرا کرده، هرچند با فساد مالی، جای تشکر دارد. هرچه اتوبان و کارخانه در جنوب است توسط ایشان انجام شده. اگر ایشان نبود، شیعه هیچ چیز نداشت. حزب الله یک نیروی نظامی است و در امور دیگر دخالتی نمی کند. محبوبیت سید حسن با ایشان قابل مقایسه نیست. سید حسن را حتی جوانهای مسیحی هم دوست دارند.
ارزش این مرد را می توان از این جمله سید حسن نصرالله فهمید که فرمود: اگر نبیه بری نداشتیم، باید یک نبیه بری می ساختیم. البته کلام ایشان مربوط به فساد نبیه بری نیست، مربوط به حمایت از مردم و مقاومت و سیاست بسیار بالای وی است.
فکر نمی کنم مقاله ای که بنده فقط مترجم آن بوده ام نشاندهنده ناراحتی و ترس من باشد! مقاله ای را که لینک دادم اول بخوانید، سپس کمی فکر کنید و با نگاه بازتری به امور نگاه کنید.

یاسر نیکوبیان

۰۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۰
سلام مجدد
در مورد متد متشکر ، البته به جای سریال از کلیپ با موضوعات مختلف استفاده میکنم که اون بندگان خدا هم عاصی نشن ، به خصوص که خودشون داخل کنسولگری (مکانی در خوابگاه دانشکده که به علت وجود نسبتا پرتعداد لبنانی ها معروف شده!! به خصوص که دانشکده ما کلا بسیار خلوت هست و دانشجوی خارجی دیگری هم ندارد) تلویزیون ندارند و در عوض تستر ، مایکروویو ، قلیان !! و .... دارند و پروژه آتی شان هم تهیه دستگاه آبمیوه گیری و بستنی ساز هست که در حال تامین بودجه هستند! و از این 3 نکته برداشت میشه :
الف ) زیاد علاقه ای به سریال ندارند
ب ) صحبت های شما در مورد شکم پرستی ایشان نه تنها درست بلکه توام با آبرو داری !! بوده 
ج ) قلیان چنان در زندگی شان مهم هست که حاضرند عواقب استفاده در چنین جایی رو به جان بخرند


پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی

۰۳ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۱۳

موفق باشید


طراحی لوگو

۰۳ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۱۵

بسیار عاااااالی 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها