از دست بعضی هم وطنهای جوان چه کنیم؟

از دست بعضی هم وطنهای جوان چه کنیم؟

ایرانیان از دیرباز، ملتی غیور و قدرتمند بوده اند. حتی متجاوزان مغول، که در نبود حکومتی قوی توانستند به ایران حمله کنند، رفته رفته در فرهنگ ایرانی مضمحل شدند. متاسفانه، امروزه بسیاری از جوانهای ما با داشتن اطلاعات تاریخی این چنینی، دچار فخرفروشی و خودبرتر بینی هستند. سالهاست در سایتها و شبکه های اجتماعی، نظرات مستکبرانه ای در مورد کشورهای همسایه درج می کنند. هرگاه خبری ناخوشایند از عربستان منتشر می شود، برخی جوانها فحاشی می کنند، برخی تهدید می کنند که یک روزه خدمت ارتش شکم گنده عربستان می رسند، و...
اما جدای از عرق ملی و وطن دوستی، آیا واقعا ایران می تواند ارتش عربستان را یک روزه شکست دهد؟
پیش از هر چیز باید گفت ایران کشور صلح طلبی است که همواره از هنگام انقلاب اسلامی تا به امروز دست دوستی و وحدت به سوی همسایگانش دراز کرده است. لذا استراتژی نظامی ایران مبتنی بر دفاع است نه جنگ و حمله.
نکته بعد این است که قدرت نظامی هر کشور بطور کلاسیک و علمی، بر اساس معادلات خاصی برآورد می شود. قطعا هیچ کشوری قادر به شکست کشور همسایه خودش در یک روز، بلکه یک ماه نیست. آن هم کشوری با جنگ افزارهای مدرن تر، بودجه نظامی بسیار بسیار بیشتر، و دارا بودن حمایت قدرتهای فرامنطقه ای مثل آمریکا.
این روزها که مردم مظلوم یمن زیر ظالمانه ترین حملات وحشیانه ی مزدوران آمریکایی آل سعود قرار دارند، قدرت عملیاتی آل سعود در تخریب و آدمکشی نمایان است. آنها به خوبی توانسته اند مراکز ارتش یمن، بیمارستانها، نیروگاه ها، تصفیه خانه ها، حتی حلقه های چاه آب تکی را منهدم کنند. پس این ارتش یک ارتش عقب افتاده و شکم گنده نیست. اطلاعات کافی دارد، قدرت فرماندهی عملیات و رسیدن به اهداف آن را هم دارد. تصور کنید ایران روزی بیش از 50 بار مورد هجوم هواپیماهای دشمن قرار بگیرد، آب برای نوشیدن نباشد، برق نباشد، هر روز خانواده هایی در بمباران کشته شوند. هدف هم شکستن اراده ی مردم باشد. هرچند عربستان در رسیدن به این هدف در یمن ناتوان است اما آمریکای خبیث، بدون حرکت دادن عربستان به سمت ایران، کاری کرده که عده ای از همین حالا دستشان را بالا بگیرند و تسلیم شوند.
ایران هرچند از لحاظ دفاعی بسیار بسیار قوی تر از یمن است و به همین سبب، آمریکا تا کنون نتوانسته از گزینه نظامی بهره ببرد، اما از لحاظ اراده ی عمومی، از یمن ضعیف تر است. برخی از مردم ما زیر فشار تحریم، دادشان به آسمان رفته اما مردم یمن که به خاطر دوستی با ما به این روز افتاده اند، محکم و استوار ایستاده اند. مشکلشان نبود قطعات خودرو و صنعتی و اجناس خارجی نیست، از آب و برق و خوراک محرومند ولی ایستاده اند، اما برخی از ایرانی ها با شکمهای پر و موبایلهای گرانقیمت، ننه من غریبم در می آورند که وای کشور به فنا رفت!
با این حال از حق نباید گذشت. شیرمردان دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سد محکمی در برابر تجاوز بیگانگان هستند و اگر این نیروها و فرماندهی فرمانده کل قوا، این رهبر با سیاست و بصیر نبود، شاید ما اکنون درگیر جنگی بودیم که وضعمان از سوریه و عراق و یمن بهتر نبود.  
حزب الله و ایراناز طرف دیگر، خیلی از همین نوع جوانها می گویند اگر ایران نبود، حزب الله هم نبود. گویی از پول ساندویچ و تاکسی ایشان برداشته اند داده اند به حزب الله! این افراد اطلاع ندارند، اولین گروهی در تاریخ که جلوی حمله رژیم صهیونیستی را گرفت، رزمنده های حرکت امل بودند که از هیچ کمک خارجی برخوردار نبودند. پس اگر ایران نبود، لبنانی ها می توانستند از مملکتشان دفاع کنند. ولی امروز با کمک ایران، بهتر دفاع می کنند و از ما هم دفاع می کنند. به این افراد باید گفت، اگر حزب الله نبود، الان از امنیت امروزتان خبری نبود.

۲ ۰ ۳۹ نظر ۳۹۰۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳۹)

تیکه پروندن هم وطنان به شما در سفرت به ایران ؟
درک کنید اونها رو.......اینها همه از ضعف رسانه ای دولت و صدا و سیما هست..........در نتیجه منبعد اطلاعات یه عده شده اخبار بی بی سی و صدای امریکا و رادیو فردا............اونها هم در مورد حزب الله خبری نمیزارن جز حمایت مالی ایران از حزب الله و دولت لبنان...در نتیجه این چیزایی که میبینیم جا میفته!
اتفاقا اتش شکم گنده هست......فرمانده نیروی زمینی ارتش راست میگفت.......که سعودی ها تجربه جنگهای زمینی و فرسایشی رو ندارن و بد ضربه خواهند خورند.اونها هم میدونن که جرات ندارن دخالت زمینی متقیم کنن و کلک کار رو یکسره کنن!


پارسا سلیمانی

۱۰ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۲۴
حرف حق همیشه به دل می شینه برادر.

متاسفانه همیشه ما باید از یک طرف بوم بیفتیم....
یکی تو بغل اوباما غش میکنه یکی میخواد یه روزه کل خاورمیانه را بگیره!!




سلام  برادر. واقعا احسنت مشکل ما همینه که نیروهای عربستانی رو از روی شرطه های شکم گنده شهرهای مدینه و مکه میشناسیم و همین باعث میشه الکی شاخ و شونه بکشیمه علاوه بر نیروی نظامی سازماندهی شده توسط غرب و امریکا باید به لشگر های زامبی  شمال افریقا  هم  که توسط مفتی های وهابی شستشوی مغزی شده اند توجه داشت.

با عرض سلام
متاسفانه قبلا هم به شما و نوشته هایتان اعتراض و انتقاد کرده ام که ضعف اطلاعاتی و نظامی دارد اگرچه نوشته هایتان در مورد لبنان را قبول دارم ولی درباره ی ایران را نه. این اشکالات به مطلب شما وارد است:
1.آن جایی که گفتید( آن هم کشوری که جنگ افزار های مدرن تر و بودجه ی نظامی بیشتر دارد)
در قدرت نظامی اگرچه جنگ افزار مدرنتر و بودجه تاثیر دارد، اما آنچه که الان مهمتر است بحث مدیریت جنگ و چگونگی استفاده از منبع انسانی و نظامی است لذا یکی از موسسه های اطلاعاتی آمریکا (نتیجه مطالعات این آژانس ها و موسسه ها در اختیار CIA و دیگر بخش های نظامی و عملیاتی آمریکا قرار میگیردلذا مطالعات آنها دقیق و مهم میباشد.) اقرار کرد که ایران توانسته با بودجه ی بسیار کمتر بسیاری از کشورهای خاورمیانه را کنترل و قدرت نظامی بیشتری داشته باشد و دومین شاهد در نبرد جرف الصخر بود که آمریکایی ها باآن همه تجهیزات مدرن نتوانستند آنرا از دست تروریست ها در بیاورند و سالها این مکان محل و اردوگاه تروریست ها بود اما چندی پیش عراقی ها با فرماندهی حاج قاسم توانستند آن را به طور کامل پاک سازی کنند این خبر را هم خود منابع عربی و عراقی گفتند که سردار سلیمانی این نبرد را مدیریت میکرد.لذا این دیدگاه کاملا اشتباه که تجهیزات مدرن تر دلیل بر برتری نظامی است . ایران اگرچه در زمینه ی جنگنده ها عقب تر از بقیه است اما تنها کشوری است که توانستهf14 را که برای 35 سال پیش است را اورهال کند و یکی از نظامیان آمریکایی(اسمش یادم نیست) گفته که الآن هم آمریکایی ها از این جنگنده میترسند .چون این جنگنده ها بسیار پیشرفته هستند و فقط آمریکا و ایران آن ها را دارد و در  ایران هم از زمان شاه مانده. و ایران  در آنها تغییرات اساسی ایجاد کرده از جمله در رادارهای آن. و این در هیچ جای دنیا سابقه ندارد مگر در ایران و برادر عزیز این جمله ی یکی از مسئولان آمریکایی را یادت نره که چند ماه پیش گفت:اگر ایران به عربستان حمله کند ،عربستان به چهل سال قبل باز میگردد.این رو یک آمریکایی گفته نه یک ایرانی.
2.اینکه عریستان به یمن حمله کرده نشانه ی قدرت است!!! یمنی که اصلا پدافند هوایی ندارد، یک کشور عقب افتاده هم یک جنگنده داشته باشد میتواند به آن حمله کند. نبرد هوایی یعنی نبرد H3 که ایران علیه عراق با آنهمه تجهیزات انجام داد. قدرت نظامی موقعی معنا پیدا میکند که کشور مقابل هم قدرت نظامی نسبی داشته باشد اگرچه یمنی ها چون انسان های شجاعی هستنددر نبرد های زمینی بسیار موفق بوده اند.و ثانیا بسیاری از اطلاعات و مدیریت نظامی عربستان را آمریکایی ها انجام می دهند. به جز 2 یا 3 کشور در منطقه بقیه کشور ها همگی صنایع نظامیشان کاملا وابسته ی آمریکا و روسیه است.
3. اول اینکه شرایط یمن رو نباید با ایران مقایسه کرد، آنها در جنگ بسر میبرند لذا باید برای حفظ جان خود کاریی کنند.و ایرانیان همیشه نشان دا ه اند که در روز های سخت مرد عملند و بار ها گفته ام که رهبری فرمود اگه جوانان ما از جوانان زمان انقلاب بهتر نباشند کمتر نیستند. آذا قبلا هم گفتم که شما رفتار چند نفر را به حساب همه نگذارید و البته این رو قبلا هم گفته بودم که شما هنوز ملت ایران رو نشناختید!
3.تمام قدرت بازدارندگی حزب الله به موشک هایش است. این رو من نمیگویم بلکه آژانس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل میگویند که حزب الله فلان قدر موشک دارد وووو و اصلا در نبرد های جهان امروز این موشک ها هستند که کشور پیروز را مشخص میکننداگرچه نیرو زمینی نیز از اساسی ترین نیروهاست اما نیرو هوایی به قدری باز دارندگی دارد که الآن اکثر کشور ها روی موشک های دوربرد حساسند و روی آن کار میکنند. و اکثر موشک های حزب الله هم ایرانی هستن و آخرین آنها هم موشک فاتح 110 میباشد که در خبر ها بسیار پیچید. البته اگر ایران هیچ کمکی به حزب الله نکرده باشد همین موشک ها هزینه های سرسام آور دارد اگرچه بعضی فکر میکنند که حزب الله خودش موشک تولید میکند و پهپاد میسازد و.. در جواب این ها هم باید گفت الان در علم مهندسی پیچیده ترین و حساس ترین صنعت مهندسی ، صنعت هوا و فضا است و عربستان با آن همه دبدبه و کبکبه نتوانسته خودش موشک تولید کند. اگرچه حزبالله خودش مونتاژ میکند. بعضی فکر میکنند که صنایع نظامی مثله پفکه که هر کشوری و هر گروهی بتونه بسازه. ایران هم اگه به اینجا رسیده با منابع انسانی خبره و بودجه کلان بوده.
در پایان باید بگم که منظور من این نیست که ایران همه جا رو میتونه یه روزه فتح کنه ولی قدرت نظامی مستقل میباشد که در دنیا فقط چند کشور میباشد. ومن هم با بعضی از این بزرگ نمایی های کاذب مخالفم اگرچه مطلب شما( با عرض معذرت) سرتاسر پر از ضعف است و کمی هم تعصب لبنانی(اگرچه یه رگ ایرانی هم دارید) بودنتان هم به آن اضافه شده.

پاسخ:

۱۱ شهریور ۹۴، ۱۴:۵۰
سلام
این مواردی رو که فرمودید بنده هم اطلاع دارم. چندان هم بی اطلاع نیستم. اما چند نکته اینجا هست: در ناکارامدی جنگ افزار های قدیمی ما شکی نیست. مطمئنا یک اف4 ما نمی تواند در برابر اف16 برابری کند. این یک معادله نظامی است. تصور کنید کسی با پنتیوم 3 بخواهد انیمیشن بسازد و دیگری با سریعترین کامپیوتر روز. در دنیای رزم هوایی رادار و موشک و کامپیوتر هواپیما مهم است. وقتی موشک دشمن دوربردتر باشد، هواپیمایش اتوماتیک، قفل موشک شما را بشکند و با جنگال موشک شما را منحرف کند، شما شکست خورده اید. متاسفانه در هواپیماهای قدیمی ما کلیه عملیات شناسایی موشک و تلاش برای جنگ الکترونیک و انحراف آن توسط خلبان انجام می شود.
نکته دیگر اینکه قدرت عملیاتی ایران در مدیریت نبرد عراق، ربطی به قدرت نظامی داخلی ندارد. در عراق که عراقی ها جنگیدند و از ادوات خودشان و برخی ادوات اهدایی ما استفاده کردند، در سوریه هم ارتش سوریه و حزب الله بودند. پس ما در مقابل جنگ واقعی قرار نداشتیم. فقط یک بازی استراتژیک را مدیریت می کردیم.
درست است پشتوانه ارتش سعودی مستشاران امریکایی هستند اما به هر حال، هستند! اگر جنگی در بگیرد آمریکا کاملا پشت عربستان است.
متاسفانه خودبرتر بینی و خوار شمردن دشمن و دست کم گرفتن او از منطق و اصول نظامی به دور است. به لطف خدا، مسئولین بلندپایه نیروهای مسلح ما، از توان خود و نیروهای خود، و همینطور توان ارتش کشورهای همسایه اطلاع کافی و دقیق دارند و اصلا مانند شما فکر نمی کنند. در مدیریت یک صحنه نبرد باید تمام نقاط قوت و ضعف آشکار و پنهان و احتمالی حریف را در نظر گرفت. آنهم نه فقط در حیطه نظامی، حتی در بحث اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و داخلی. و اینجاست که ما مزیتی بر عربستان نخواهیم داشت. اصحاب فتنه، منافقین، جدایی طلبان، گروهک های خفته ضد نظام، همگی علاوه بر ضربه زدن به کشور، تلاش میکنند مردم را بر علیه نظام به شورش بکشانند. اقتصاد بیمار ما هم قطعا توانایی یک جنگ بلند مدت با این غول نفتی، و گرداننده گروهک های تروریست سلفی و وهابی را نخواهد داشت.
دوست عزیز، بهتر است به جای متهم کردن بنده به بی اطلاعی از امور نظامی (که البته بنده کارشناس نیستم ولی عقل که دارم!) یادتان باشد عربستان اقلا سی چهل سال است در تمام کشورهای مسلمان در حال تبلیغ وهابیت بوده و سالیانه میلیونها دلار، خرج تبلیغ در هر کشور کرده است. هرچقدر ما قوی باشیم، در مقابل موج تکفیری ها که سالهاست درحال گسترشند، دوام نخواهیم اورد. امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران که حاصل خون شهدا و فداکاری نیروهای مسلح و مردم است، شما را غره نکند. ما هنوز هفتاد میلیون شیعه هستیم که چند صد میلیون مسلمان به واسطه تلاش تاریخی آل سعود، آرزوی نابودیمان را دارند و کشورهای استکباری هم که وضعشان مشخص است.

سلام علیکم.
یکی از بزرگ ترین مشکلای اطرافیان من خود برتر بینیه! خیلی متکبر شدن! تکبر همون صفتیه که شیطان رو رجیم کرد، وقتی نژاد پرستانه و از روی تکبر گفت من از آتیشم این گله ((آب و خاک))!! الآن تا تقی به توقی میخوره آااای نژاد من آریایی ه واااای من از نسل کوروشم و و و ... بعد تا میگم باشه عزیز من! ملاک خدا برای برتری تو نژادت نیست یه چیز دیگه س! اصن دوروبرو نمیبینن! از عربستان یه آدم پا پتی و بی دست و پا تو ذهشونه که همین جوری وایمیسه تا این بره بگه پخخخخخ اونم گور به گور شه! اینو در نظر نمیگیره همین عربستانی وهابی با یه فتوا آماده س که سر آدمو ببره باهاش کله پاچه بپزه و بخوره
در حالی که همین آدم منتظره ببینه فلان فوتبالیست و خواننده چی پوشیده و موهاشو چطور زده که این بره رو خودش خالی کنه دو نفرم باشن که منتظر فرمان آقان رو مسخره کنن و متعصب جاهل و ناآگاه و و غیره ازش تو ذهنشون بسازن و تازه بدبختی من اونجاس که ''کرد'' هستم از افغان ها و عراقیای مجاهد و بشار و حزب الله و آقا دفاع میکنم بهم میگن حیف کرد بودنت! تو خودتو فروختی که از عربا دفاع میکنی! متوجه نیست به قول حاج آقا مهدی طائب (حفظه الله تعالی):اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم.
بعضیا نمیفهمن گاهی وقتا که سکوت میکنم # با وجود داشتن جواب# فقط بخاطر اینه که احترامشونو نگه دارم و میزان پای اینکه موضعشون درسته و من کم آوردم!!
دلم خون ه خووووون ! می فهمی؟!؟
یاعلی

پاسخ:

۱۱ شهریور ۹۴، ۱۴:۲۴
سلام
رحمت به شیری که خوردی. اگه امثال شما نبودن الان مملکت صد در صد آمریکایی شده بود، بدتر از زمان شاه. همین یارانه رو هم که گیر مردم نمیومد، باید مالیاتهایی مثل آمریکا به دولت امریکایی میدادن.

سلام

شرایط کشور ها در موقع جنگ فرق می کند،مثلا در زمان  جنگ تحمیلی ایران  هم عده ای که جنگ گریز بودند همان اول از ایران رفتند و آن هایی که همیشه  در صحنه بودند باقی ماندند ومقاومت کردند.

الان هم اگر شرایط آن روز ها پیش بیاید باز هم امثال چمران ها هستند که می مانندو امثال همان دنیا طلب  ها هم که رفتند دوباره  می روند.

حالا بگذریم که موقع جنگ یک عده فقط برای این ماندند تا یک عکس یادگاری در جبهه بگیرند وبعدها ازش استفاده کنند.

به هر حال مردم ما همیشه نشان داده اند که در شرایط سختی  اگر اختلاف هم با هم داشته باشند باز هم یکدل و یک صدا می شوند البته یک ایرانی همیشه  نق هایشان سر جایش هست  .


سلام
میخوام یه نقدی از نوشته هاتون بکنم امیدوارم ناراحت نشین،توی قسمت قبل هم میخواستم بگم ولی پشیمون شدم ولی دیدم دوباره نوشتین،توی این قسمت نوشتین:(اما مردم یمن که به خاطر دوستی با ما به این روز افتاده اند، محکم و استوار ایستاده اند.)
آیا مردم یمن به خاطر دوستی ما دچار مشکل شدن؟آیا علتش اهداف و ایدئولوژی خودشون نیست؟آیا خودشون آرمانی ندارن و به خاطر آرمان های شیعی و انقلابی خودشون نیست که عربستان ناجوانمردانه داره به خاک و خون میکشدشون؟یا مثلا حزب الله لبنان به خاطر مردم ایران داره می جنگه یا به خاطر اهداف و آرمان های اسلامی؟این ما که میگین کیه؟ آیا غیر اینه که خود ایران هم به خاطر آرمان ها و ارزش های اسلامی داره مبارزه می کنه؟و فقط فرقش با بقیه اینه که  زودتر شروع کرده و به عنوان پایگاه اصلی شناخته میشه و بقیه اون رو الگوی خودشون میدونن.
کسی به خاطر کس دیگه ای نمی جنگه همه برای خدا دارن مبارزه میکنن و مسلما دوستان خدا همه در یک جبهه هستن و همدیگه رو دوست دارن و از همدیگه هم دفاع میکنن.
کار حزب الله درسته و ما هم صمیمانه دوستشون داریم و تحسینشون میکنیم و میدونیم که خالصانه دارن توی جبهه حق تلاش میکنن.ولی آقای علوی برای امنیت ما قبلا جوونهای زیادی شهید شدن،زحمات زیادی امام و مردم کشیدن،بی انصافی اگه به خاطر یکسری آدم غفلت زده زحمات و تلاش های قاطبه مردم نادیده گرفته بشه.
ببخشید که خیلی طولانی شد.

پاسخ:

۱۱ شهریور ۹۴، ۱۴:۲۱
سلام
درسته که اونها برای خدا و ایدئولوژی خودشون قیام کردن و مورد حمله قرار گرفتن اما در بازی سیاسی منطقه، آمریکا از این که برگ برنده ای ناگهانی و بدون خواست و تلاش ایران، یکهو وارد جبهه ایران شد، عصبانی است و تلاش دارد آن را بسوزاند. پس یمنی ها برای اینکه به انقلاب اسلامی دومی تبدیل نشوند مورد حمله قرار گرفته اند. عربستان و دشمنان دیگر ما، مدام ایران را متهم می کنند که یمن را به نا آرامی کشانده و این درحالی است که واقعا ایران هیچ دخالتی نداشت.

یاسر نیکوبیان

۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۵
سلام
فقط چند نکته رو به یاد داشته باشیم:
1- خوشی واقعا زیر دل میزنه ، یعنی معلوم نیست اگه 3 نسل یمنی ها مثل ما بزرگ شده بودن وضعشون چی بود.... و اینکه در شرایط سختی مردم کمتر غرغرو میشن.
2- یه عده هرکاریشون کنی بزدل و خائن هستن و اتفاقا همین عده به افراد دلسوز و شجاع میگن "بزدل سیاسی" !!! خداوند یگان های امنیتی رو برای همین آفرید و به همین دلیل هست که هر رزمایش الی بیت المقدسی که برگزار میشه ، این یگان ها علاوه بر تمرین تاکتیکی خودشون در اون هم شرکت میکنن ، به هر حال باید با هرکس با زبون خودش صحبت کرد و به یه عده باید فهموند اگه توان مقاومت در خودشون نمی بینن جنگل ها و بیابان های امنی داریم که انتظارشون رو میکشه و بهتره خداحافظی کنن...
3- چرا مثلا مینی کشور کویت رو تو چند روز می شد اشغال کرد و داعش هم قسمت بسیار زیادی از عراق رو خیلی زود گرفت .... کلا ارتشی که فرار میکنه رو کافیه دنبال کنی اما :
*عربستان بیابونی و دارای دشت های وسیع هست و ما به دلیل ضعف زرهی قادر به جنگ کلاسیک با تلفات پایین نیستیم
**متحد اصلی عربستان بیخ (گوش که نیست یه عضو دیگه هست که من روم نمیشه بگم خودتون پیداش کنید!!) ماست و متاسفانه جمعیتی همراه با عربستان هم اونجا می زین (زیست می کنن)
***مجبوریم بخشی از توان استراتژیکی که برای فلسطین اشغالی کنار گذاشته بودیم رو رو عربستان تخلیه کنیم
****فتنه شیعه و سنی اوج خواهد گرفت
*****این بربر ها ثابت کردن عقلشون قد یه کره خر هم کار نمیکنه و ممکنه یهو به جاهایی جفتک بندازن که هزینش برای ما از پول خونشون هم بیشتر بشه
و اما از طرف دیگه :
# جنگ هوایی با سرزمین بی دفاع هوایی کار شاقی نیست ولی نسل جنگنده هایی که عربستان استفاده میکنه در برابر پدافند ما آسیب پذیر هستن ، حالا اگه این رو با بزدلی اون ها جمع کنیم تقریبا فلج خواهند شد
## در صورتی که عربستان بخواد از نودونگ هاش استفاده کنه با این وحشی بازی که اینا در میارن ظرف 20 دقیقه 30 تاش رو میزنه میره پی کارش ، و بعد باید تا میخوره - بخوره
### موشک های دیگه هم با فرض این که تعداد بالا داشته باشه ، فکر نمی کنم متخصص برای استفاده بهینه به تعداد کافی داشته باشه ، البته اگه غرب واسش این مشکل رو حل نکنه ، تو این شرایط هم بهترین کار بستن تنگه هست که غربی ها برای اتمام جنگ مستاصل بشن و به عربستان کمک نکنن (البته در این صورت با شیطان بزرگ طرف خواهیم بود)
#### احتمالا طرفدارن ما در یمن و خود عربستان و عراق و حتی بحرین و کویت خیلی خوششون نمیاد از اینکه عربستان به ما حمله کنه و ...... (نقطه ها را نخوانید ، عبارت بسیار زشتی است)
##### در نهایت اگر بخشی از عربستان رو بگیریم میتونیم با قیمت خیلی خوبی بهشون بعدا بفروشیم ، همونطور که تانک های خودشون رو تو جنگ ششم از انصارالله خریدن ... ماشاالله من نمی دونم چه رمزی وارد کردن که پولشون بی نهایت شده تو بازی منطقه و همه چی رو میخرن

پاسخ:

۱۱ شهریور ۹۴، ۱۴:۱۶
احسنت.
رمز رو خوب اومدی

یاسر نیکوبیان

۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۴
در مورد پاراگراف آخر هم از همین جا طبق سنت دیرینه خودم ! سلامی به عمه گرامیشون میکنم و همون آهو!! ی زیبای بالدار معروف رو به سوی ملکوت روحشون پرواز میدم...
اینا واقعا آدم هایی هستن که بنده (نوعی) سالهاست نتاوه لیل نهار ، شوقا برای پیچوندن گوش اینا...

زبدانی ازاد شده یانه  المنار  خبری نداده

پاسخ:

۱۱ شهریور ۹۴، ۱۴:۵۱
المنار اعلام کرد شایعه ازادی زبدانی صحیح نیست.

پارسا سلیمانی

۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۵۳
سلام.
آقا تو اخبار خوندم زبدانی آزاد شده.
واقعیت داره؟؟؟؟

پاسخ:

۱۱ شهریور ۹۴، ۱۵:۲۲
فکر نمی کنم. المنار تکذیب کرد.

پارسا سلیمانی

۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۵۵
عجب ضد حالی خوردیم ):

بنده اشکالاتی که وارد کردم فقط بخاطر این بود که از انصاف خارج نشوید و یه مقدار واقع بینانه نگاه کنید. توصیه میکنم یه مقدار مطالبم را با دقت بخوانید و جواب اشکال هایم را بهتر بدهید و از طرفی بنده ی حقیر بیشتر مطالبم رو نقل قول کردم،از خودم حرف نزدم. قبلا هم در یکی از مطالبتان انتقاد کرده بودم و گفتم حداقل در میان طیفی از نظامیان و سیاسیون قرار دارم که شما قرار ندارید و اتفاقا بعضی رو هم نام بردم که شما بخاطر مسائل امنیتی آن قسمت را حذف کردید. آن اطلاعاتی که من در مورد عراق و حزب الله دارم و اینکه سپاه برای آنها جدیدا چکار کرده، اگر بگویم شاخ در میاورید.! به همین دلیل میگویم نگاه واقع بینانه ای ندارید، البته سوء تفاهم نشود من به شما بدبین نیستم ولی چندین مطلب شما ناقص بود لذا انتقاد کردم اینکه هرچی میگید غلط است.

پاسخ:

۱۲ شهریور ۹۴، ۱۵:۴۸
از انتقاد شما ممنونم. بنده هم آرزوی تعالی و اقتدار ایران را دارم و چنین نوشته هایی برای خدشه زدن و ضعیف نمایی نیست. برای این است که برخی فکر میکنند به خاطر پیروزی های تاریخی امپراطوری ایران، ما همه را حریفیم و مثل فیلم هندی نابودشان می کنیم. این احساس کمی ریشه در نژادپرستی و عرب ستیزی هم دارد. اظهار کردن عباراتی مثل ارتش شکم گنده و سوسمار خور نشان می دهد علاوه بر ضعف اطلاعات از دشمن، دچار نژادپرستی هم هستیم.
در عقل من نمی گنجد که نیروهای مسلح ما که با بسیج و سپاه و ارتش و مرزبانی و نیروی انتظامی روی هم نیم میلیون نفرند بتوانند با پنجاه میلیون تکفیری که وهابی ها برای خودشان جمع کرده اند و خیلی هایشان از بسیجی های ما مشتاق تر به شهادتند بجنگند و سرزمین مکه را هم آزاد کنند!

سعید اصلانی

۱۲ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۰۳
گاهی حقیقت آنقدر تلخ است که سیاهنمایی به نظر می رسد درود بر قلمت

امید داشتن به غرب ، بزدلی سیاسی ، زدن ارگان های انقلابی هم راستا با آنچه آمریکا می خواهد ، کاهش بودجه دفاعی ، فشار سیاسی و اقتصادی روی سپاه ، کابینه خائن و ... باعث شده در مقابل بمب لبخند بزنیم و با یزید زمان دست دوستی بدهیم. هیچگاه فراموش نخواهیم کرد با یک گوشه نگاه آمریکا مسیر کشتی حامل کمک های انسانی و نه تسلیحات که از قبل هم مشخص شده بود به یکباره به آنچه مد نظر آمریکا و سعودی ها بود تغییر پیدا کرد و ضربه بزرگی را به عزت ملی ما زد. تمام ارزش های انقلاب را بخاطر دست دادن با یک بی شرف تر از خودشان به لجن کشیده اند طوری که امروز می گویند مواضع ایران در مقابل اسرائیل تغییر کرده و دشمنی ما با آن ها کمتر شده است ! فکر کرده اند با توافق خطر حمله نظامی رفع شده و دنیا به گل و بلبل تبدیل شده است ولی بیشعور ها متوجه نیستند که خطر نه تنها کاهش نیافته بلکه بستر بهتر و بهتر شده طوری که برخی ارگان های انقلابی نامحسوس گردان گردان نیرو آموزش و آماده می کنند. می گویند اسرائیل نیز مخالف این توافق است و هر کاری از دستش بر می آمد برای بهم زدن آن انجام داد ! می گوییم اگر اسرائیل مخالف مذاکرات بود مطمئنا آمریکایی ها سمت آن هم نمی آمدند چه رسد به آنکه با دلسوزی تمام آن را تا آخر پیش ببرند و در آخر با یک فیلم هندی در کنگره تصویب کنند ! چقدر زیبا اسرائیل نقش آفرینی کرد که مردم متوجه نشدند این داستان همان داستان معروف پلیس خوب و پلیس بد است ! بنی صدر جدید چند وقت پیش گفت چیزی را امضا نکرده ایم که بخواهد در مجلس بررسی شود ! می پرسیم اگر امضا نشده است پس دلیل این همه پیش دستی برای اعمال محدودیت و وعده وعید پساتوافق و ... چیست ؟ می گوید محدودیت ها فقط سر موشک هایی است که توانایی حمل کلاهک هسته ای را دارند ! می گوییم هر موشکی که قابلیت حمل کلاهک 200 کیلویی به بالا را دارد می تواند به راحتی کلاهک هسته ای هم حمل کند ! در پاسخ به این پرسش ها پاسخی جز یکی سری کلمات معروف نشنیدیم ! اگر واقعا در برجام خیانت نشده است چرا از بررسی قانونی آن حراس دارید و طفره می روید ؟! والله قسم دلمون خیلی گرفته است.
اما در رابطه با موضوع اصلی پست شما یمن با ایران از هیچ لحاظ قابل مقایسه نیست چه از نظر تسلیحات و چه از نظر موقعیت جغرافیایی و چه از تاکتیک و اطلاع از فنون نظامی. من از برنامه های ارتش بی اطلاع هستم اما بطور قاطع به شما می گم اگر یکی از نیروی های ما بطور کامل فلج شود کوچک ترین اختلالی برای هیچکدام از بخش های دیگر سپاه مانند نیروی زمینی یا موشکی یا پدافند ما پیش نمی آید یعنی برنامه همین است که هیچ نیرویی وابسته به نیروی دیگر نباشد لذا فرض مثال اگر نیروی هوایی ما بطور کل فلج شود حتی یک جنگنده آن ها هم نمی تواند از پدافند ما عبور کند بگذریم از اینکه F14 که شما می بینی آن F14 زمان جنگ نیست و کاملا بروز است و خلبانان و نیروی های مسلح ما هم همانند سعودی ها اجاره ای نیست و تجربه جنگ 8 ساله را دارند برادر ضمن اینکه نه آمریکا و نه عربستان هیچ کدام توانایی جنگ فرسایشی در منطقه را ندارند و طی چند هفته می توان کمر اقتصادی سعودی ها را شکست.
اما در رابطه عراق برادر مطمئن باش اگر سیخ زدن ما به شیعیان این کشور نبود و چه از نظر آموزش و چه از نظر تسلیحات حمایت ما نبود خیلی راحت تر از آنچه فکر می کنید بغداد نیز اشغال شده بود در سوریه هم روال همین بوده و هست و این هم فراموش نکنیم اگر در سوریه تا این حد پیش روی کردند یکی از بزرگترین عواملش خیانت و ترس از درگیری خود ارتش سوریه است ! خیلی وقت ها شده تسلیحات را زمین گذاشته و خط را رها کردند فی امان الله ! وگرنه خود این بی شرف ها به خطی که ایرانی در آنجا است تک نمی زنند زیرا می دانند تلفات می دهند و دست از پا دراز تر به عقب بر می گردند.
اما در خصوص لبنان کاملا با شما هم عقیده هستم داستان حزب الله داستان دیگریست شاید خیلی ها باور نکنند امروزه تکنیک های حزب اللهی که توسط خود سپاه تشکیل و آموزش داده شد در کلاس های درس این ارگان و گردان های ویژه بسیج درس داده می شود. احسنت واقعا احسنت




سلام 
دارین حمزه و نانسی عجرم و خیلی از بازیگران و خواننده ها ی لبنان(حتی مرد های بازیگر و خواننده)مسیحی هستند و اصلا یه مسلمون بینشون نیست؟

پاسخ:

۱۲ شهریور ۹۴، ۱۵:۲۷
سلام
اطلاعاتی در این زمینه ندارم. همون بهتر که مسلمون نباشه بینشون. البته خانم وهبی هست که پدرش شیعه و برادر ناتنی اش هم شهید هست!

شما دارید ارتش پوک عربستان را بزرگنمایی میکنید . این ارتشهای به ظاهر مدرن و مجهز در جنگ خلیج نشان داده اند که چگونه مواضع صدام رو هدف قرار میدادند و جرات برگشت به میهن خود را نداشتن و در فرودگاه کشور همسایه فرود می امدند . ما با یک یا علی گفتن عربستان را به زمان ماقبل تاریخ برمیگردانیم بهتره شما هم از ارتشهای نفهم و کودن یه غول نسازید

پاسخ:

۱۲ شهریور ۹۴، ۱۵:۲۵
جهت دشمن شناسی این متن را نوشتم و به جهت اینکه دوستان فکر نکنند همچین هم پوک است.

یاسر نیکوبیان

۱۲ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۰۷
سلام
ببخشید بنده این قسمت آمارتون رو متوجه نشدم:
بسیجی ها و ارتشی ها و پاسداران و مرزبانی و نیروهای انتظامی: جمعا نیم میلیون نفر!!!
تکفیری ها : 50 میلیون نفر
آقا محمود عزیز اولا احتمالا منظورتون از نیم میلیون تعداد حقوق بگیر ها (بسیج ویژه ، پاسدار ، ارتشی و..) بوده؟! چون حتی اگه تعداد بسیجی های "پای کار" رو هم در نظر بگیرید به تنهایی مقداری از این عدد بالاتر میزنه ، افراد بسیاری هم هستن که فعالیت جدی در مواقع عادی نمی کنن اما به محض احساس تهدید و خطر خودشون رو نشون میدن و این ثابت شده هست
دوما فکر نمی کنید مقایسه اصلا به دو صورت زیر درست هست:
1- تعداد ارتش اصلی عربستان : چند ده هزار
2- نیرو های مسلح اصلی ما : چند صد هزار
یا
1-افراد تحت نفوذ شبه تفکر تکفیری : ؟؟
2-افراد تحت نفوذ تفکر ولایت فقیه و اسلام سیاسی : ؟؟
چون مسلما با فرض تاثیر گذاری برابر در جمعیت هدف ، تعداد شیعیان یک صدم تعداد اهل تسنن نیست.
این مقایسه شما درست مثل این هست که بگیم ارتش آمریکا حدود 270 هزار نفر - تعداد شیعیان حدود 200 میلیون نفر!! 
و اما بعد:
آقا میثم عزیز
کلا در نیرو های مسلح (تمام دنیا) جوی حاکم هست که سعی در شاهکار نمایی دارن و برای همین اغراق و توریه زیاد میشه و البته این نحوه صحبت عمومی (منظور غیر محرمانه) هست ولی وقتی بحث تخصصی میشه واقعیت ها به دست میاد ، چون اهل دروغ گویی نیستند و اعداد ها هم فی النفسه رسا هستند ، بیشتر از این رو بنده به دلیل حفظ حرمت ها توضیح نمی دم فعلا ، چون احتمالا خودتونم می دونید منظورم چیه و امیدوارم استنادتون در صحبت هایی که میفرمایید بیانات نوع دوم مسئولان باشه 
و در مورد بحث صرف هزینه کلان برای پروژه های دفاعی در سطح غالب موشک های حزب الله هم بهتر میدونید که قسمت اعظمش هزینه ساعت ها کار متخصصین هست و در کار جهادی دیگه بحث این هزینه ها مطرح نیست..
و در مورد موشک های پیشرفته تر و پهپاد هم با این که مقداری قضیه به خاطر هزینه سرسام آور قطعات کنترلی نظامی (هدایت) فرق داره ولی باز هم بخش زیادی از بودجه "کنده" میشه 



یاسر نیکوبیان

۱۲ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۱۳
در ضمن برخی که فکر می کنند جنگ خاله بازی هست و احتمالا نه چیزی از هنر میدانی جنگ می دانند و نه راهبرد آن و می خواهند 2 سوته همه رو ناک اوت کنند
ما عاقلانه فکر میکنیم و عاشقانه عمل می کنیم : شهید علم الهدی
ما عاشقانه فکر می کنیم و بزدلانه عمل می کنیم : بعضی ها در امروز

پاسخ:

۱۳ شهریور ۹۴، ۱۵:۴۹
جمله دوم که قاعدتا از خودته واقعا عالی بود :)

سلام علیکم و رحمة الله.
شهید مدافع حرم سیدتی زینب علیها سلام الله، محمودرضا بیضایی *حسین نصرتی* تویکی از دست نوشته هاشون نوشتن: ((تمام دنیا جمع شده اند؛ تمام استکبار، کفار، صهیونیست ها، مدعیان اسلام آمریکایی، وهابیون آدمکش بی شرف، همه و همه جبهه ی واحدی تشکیل داده اند و هدفشان شکست اسلام حقیقی و عاشورایی، رهبری ایران و هدفشان شکست نهضت زمینه سازان ظهور است و بس. و در این فضای فتنه آلود، متأسفانه بسیاری از مسلمین ناآگاه و افراطی نیز همراه شده اند تا این علم (پرچم) و این نهضت زمینه ساز را به شکست بکشانند که اگر این اتفاق بیفتد، سال ها و شاید صدها سال دیگر باید شیعه خون دل بخورد تا تحقق وعده ی الهی را نزدیک ببیند.))
.
.
گفتند و شنیدند به تدبیر و امیدی
در سایه ی تهدید, چرا گفت و شنیدی؟
رفتند شبانگاه به مهمانی دزدان
آنانکه در این خانه نجستند کلیدی
با گردن کج, تا به کی اینگونه نشستن؟
تا پول سیاهی بدهد کاخ سفیدی
افسوس بر این سال که سازش شده سینش
قران به میان نیست!عجب سفره ی عیدی
باران فراوانی از این ابر,نبارد
جز آنکه دل خلق بسوزد به اسیدی
در کرب و بلا, بی طرفان, بی شرفان اند
تاریخ همان است ,حسینی و یزیدی
هرگز ندهد تن به نظربازی دشمن
خاکی که درآمیخته با خون شهیدی
ما آینه هاییم, شکستن هنر ماست
با ماست هرآیینه شهیدان جدیدی
((شاعر : میلاد عرفان پور))
.
پ.ن ۱ : ملیت اون شهید مهم نیست ، اصل هدف مقدسشه.

پ.ن ۲ : من واقعا به این اعتقاد دارم که ( تاریخ در تکرار و در تکرار و در تکرار خواهد رفت / صد بار اگر شب آمده باشد بدان صدبار خواهد رفت )
یاعلی

-- رجعت صدر --

۱۳ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۳۳
سلام
مثل این که بعد از پست های مربوط به حجاب که خیلی با استقبال مواجه شد،

حالا باید به پست های  دفاعی هم بیشتر بپردازید:) مخالفان و موافقانتان وارد بحث های کارشناسی سنگینی شده اند که البته ما از آن ها خیلی سردرنیاوردیم!!!!

یک دوره کلاس دافوس بگذارید ما هم بفهمیم اینجا چه خبر است؟

ولی به نظرم با توجه به این که استراتژی دشمن جنگ های نامتقارن است خوب است اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید به آن هم بپردازید

(من فکر می کنم اگر مقاومت در منطقه پیروز شده یکی از دلایلش می تواند همین اختلاف استراتژی باشد
یعنی مقاومت از همان ابتدا به صورت پاتیزانی و چریکی شکل گرفته به همین خاطر هم یک ارتش کارآزموده منظم نمی تواند در برابر آن خیلی عرض اندام کند...
برای همین هم هست که "به اصطلاح" ابرقدرت ها حالا به این فکر افتاده اند که یک گروه با همین روش علم کنند و خودشان بکشند کنار تا دواعش در برابر مقاومت بجنگند...
با این فرض... فارغ از اطلاعات، امکانات و توانایی ها...هیچ ضمانتی وجود ندارد که یک ارتش منظم مثل ارتش ایران در برابر یک ارتش منظم دیگر بتواند به راحتی جنگ را در دست بگیرد!-البته این عدم ضمانت برای طرف مقابل هم هست:)

و حالا که بحث به اینجا رسیده بهتر است عوامل دیگر مثل پدافند غیرعامل را هم فراموش نکنیم
و این که جنگِ این عصر؛ جنگِ اطلاعات است و هیچ کشوری تا زمانی که مطمئن به تسلط اطلاعاتی و احتمال پیروزی حتمی نباشد ریسک جنگ مستقیم را نمی پذیرد: مگر این که عقل سردمدارانش تاب برداشته باشدD: که دور و بر ما هم کم نیستند:)

مخلص کلام این که بحث ابعاد پیچیده ای دارد که من(بالاخص:) به دلیل کم دانستن و ندانستن، ترجیح می دهم خیلی وارد آن نشوم

با همۀ این تفاسیر شکی نیست که :
 «وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا »

پاسخ:

۱۴ شهریور ۹۴، ۰۳:۰۸
سلام
ماشالله شما که خودتان استادید. نکاتی که فرمودید کاملا درسته و باید اضافه کنم عربستان به دلیل ضعف گروهک های وابسته اش، خودش وارد جنگ مستقیم شده. اما ایران به خوبی با مدیریت جنگ نیابتی با هزینه بسیار اندکی جلوی سیاستهای آنها را گرفته و سیاست خود را پیروزمندانه پیش میبرد.

احمد شیرازی

۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۵۸
آفرین دمت گرم خوب بود ی چیزهایی دست گیرم شد ممنون بازم بنویس.
از ماهم سری بزن با تشکر

یاسر نیکوبیان

۱۴ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۳۴
سلام 
یه سوال فنی :
مارسیل خیلفه رو میشناسید؟ فازش چیه؟
چون ظاهرا در مورد فلسطین فعال هست ولی اتهام ضد مذهبی داره ، یه تحقیقی می کنید کیا این اتهام (به کاربردن عبارت انا یوسف رو به خاطر این که در قرآن هم هست ، با عود ، توهین حساب کردن) رو مطرح کردن؟! یعنی سنی ها بودن که خوب تکلیفشون معلومه ، و اگه شیعه ها بودن که جای تعجب هست و البته احتیاط....
و در ضمن یعنی این عبارت انایوسف اینقدر شاذ هست اونجا؟!
لامصب خیلی جالب خونده انا یوسف رو و زیباترین کنایه رو به جهان عرب زده ولی به خاطر این شبهه عظیم ، کوفتمون شد...
ببخشید بی ربطه ، متشکر 

پاسخ:

۱۵ شهریور ۹۴، ۱۰:۵۴
سلام
باید تحقیق کنم


علیرضا مطالب و دیدگاهها بسیار جالب بود... فقط دوستان دقت داشته باشند که حرف هیچکس وحی منزل نیست وقابل رد و یاحداقل استثنا وجوددارد..درایران هستند جوونای افراطی و متعصب که گاهی همچین حرفهایی رو میزنن و ازاین طرف خیلی جوونای بابصیرت و ولایی هم هستند که نگاهشون به این مسایل روشن تر و وسیع تره  .. ازطرفی اقای علوی به عنوان یه فرد دلسوز این مطلب رو گذاشتن و بی غرض  درراه اصلاح این نگاههای نژاد پرستانه  ......فقط یادمون باشه همه توی یه جبهه هستیم چه ایرانی چه عرب    درمورد کم و زیاد بودن و ادوات و تجهیزات دشمن و مدرن بودن اونها جای ترس و وحشتی نیست حالا شماتصور کنید آمریکا و 5+1هم به عربستان ملحق بشن اصلا مهم نیست.وماباید به و عده ی الهی ایمان داشته باشیم که فرمود الا ان حزب الله هم المفلحون حالا تمام دنیا یک جبهه بشه و تشیع یک جبهه.... اصلا مهم نیست چون ما به حرکت امام حسین علیه السلام ایمان داریم که حضرت به ما نشان دادند که تعدد و تجهیزات سپاه دشمن مهم نیست اگر ایمان داشته باشیم به قدرت لایزال الهی.......   درآخر هم باید بگم که محرم نزدیکه دوستان هرکجا هستند و زیر پرچم اما م حسین ع خدمت میکنن اول ااز همه دعا برای فرج امام زمان و بعدش دعا برای تمام مظلومان دنیا یمن. سوریه. لبنان.فلسطین...... فراموش نکنن... یاعلی

سلام ازبحران زباله وبحران سیاسی درلبنان چه خبر....شماخیلی سنگ لبنان روبه سینه میزنی ....برادرررررربجای نقدمردم مملکت خودت ازاونجاهم انتقادی بنویس جوگیر نباش داداش....

یاسر نیکوبیان

۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۴۹
متاسفم واقعا برای بعضی....
چون تو روایت داریم افرادی که هیچ عیبی تو خودشون نمی بینن و فقط تو دیگرون دنبال عیب هستن خدا نظر رحمتشو ازشون برگردونده ، ویژگی بارز این افراد هم اینه که به محض دادن تذکر در مورد یک اشتباه ، سریع مشکلات و خطاهایی که (از نظر خودشون) تو فرد متذکر هست رو به رخش می کشونن....
کی میخوایم بفهمیم به خاطر این که خودمون رو بچه شیعه خطاب میکنیم ، خدا بهمون چک سفید امضا نداده ، کی میخوایم بفهمیم که ایرانی بودن ما تا وقتی منش سلمان رو فراموش کردیم پشیزی نمی ارزه ، سلمان همون کسی بود که فرماندار بود اما موقع مرگ از داشتن یک پیرهن کهنه و یه خونه گلی احساس سنگینی میکرد و میگفت من چطور باید جواب این رو بدم !!! در حالی که همون رو هم با کارگری به دست آورده بود و بار ها اموالش رو بخشیده بود!! این عدم تعلق به دنیا و بزرگواری سلمانه که سلمانش میکنه ، روایاتی که در مورد ما اومده واسه امثال سلمانه ، نه واسه یه مش گدا گدوله که مملکتم مملکتم راه انداختن ، حزب الله واس ماس حزب الله واس ماس میگن ، بعد جهادی ترین حرکتشون انداختن یه 500 تومنی تو صندوق کمک به فلسطین تو راه پیمایی بوده....
اصلا لبنانی ها همه داغون ، اگه هدف تذکره چه معنی داره بیاد فارسی لبنانی ها رو نقد کنه ؟! مگه اونا مخاطب این وبلاگ هستن؟!
آقا محمود خدا صبرت بده!!!
و خیلی هم متشکر بابت تحقیق...

سلام.چند وقتی هست که چند صفحه در نرم افزار های گروهی و ساست های اشتراک گذاری به نام  شهید یوسف حلاوی تشکیل شده است
فکر میکنم این شهید اهل لبنان باشه
اگه ممکن هست یه پست از بیوگرافی و عکس های این شهید درون وبتون قرار بدهید
فکر کنم شهید معروفی میباشند

پاسخ:

۱۶ شهریور ۹۴، ۰۲:۴۹
سلام
بله. اهل لبنان هستند. مطالبی جمع کرده ام که دوست داشتم کامل تر بشه خصوصا اگه بشه مصاحبه با برادرش، اما فعلا نشده.
ایشان هم مانند بقیه شهدا هستند اما چون عکسهای آتلیه ای خوبی داشتند، بین ایرانی ها معروف شده اند.

سلام علیکم
در ادامه حرفای یاسر نیکو بیان باید بگم چیزی سلمان بخاطر ایرانی بودنش سلمان نشد ، سلمان بخاطر ((محمدی)) بودنش ''سلمان'' شد.
یاعلی

پارسا سلیمانی

۱۶ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۵۵
دمت گرم علیرضا.
کلی حال کردم با کامنت آخریت.
آقا یاسر چشممون به جمالت روشن شد. چند وقت نبودی نگرانت شده بودیم.
مطالب و نظرات رو پیگیری می کنم. جدای از بعضی نظرات بی اهمیت، بسیار پست جذابی شده و پر از مطالبه برای یادگیری.

آقا اگه درباره شهدا مطلب گذاشتین مرحمت بفرمایید نشید قومی اماه و مهداة الشهدا رو با متن عربی و ترجمه pdf ضمیمه ش کنین.
راستی این لینک دانلود یه نسخه اندروئیدی که واسه شهید محمودرضا بیضایی ساختن خواستین دانلودش کننین
http://www.mstabriz.ir/450041916446.apk 

سلام دوست عزیز
مطلب شما و نظرات رو خوندم
شما اومدی یه حقیقتی درستی رو بگی
 ولی طرز بیانت جالب نیست

 فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَینًا لَعَلَّهُ یتَذَکَّرُ أَوْ یخْشَى(طه/44)
اما بنرمی با او سخن بگویید؛ شاید متذکر شود، یا (از خدا) بترسد!

یاعلی

علیکم منى آلاف تحیة و السلام...
خوبین؟ هوا خوب شده اونجا؟!
جایی که من هستم غبارآلود هنوز گرد و خاک نرسیده ولی پیشاپیشش چشمام میشن کاسه خون و درد می کنن

پاسخ:

۱۸ شهریور ۹۴، ۱۹:۱۴
وعلیکم السلام برادر
من خوبم یا اقلا فکر میکنم که خوبم :)
هوا بشدت غبار آلود هست. از اتاق محل کارم دریا همیشه معلوم بود با اینکه فاصله زیادی داریم. اما الان تابلوی تبلیغات سرکوچه هم دیده نمیشه.

اوایل خیلی طرز نوشتنتون را دوست داشتم ولی این اواخر اون تعصب نیمه لبنانی بودنتون به انصافتون لطمه زده است. به محض شنیدن یک حرف  نا بجا به کل مردم این سرزمین می تازید و همه را با یک چوب می رانید. یک روز از بخیل بودن ایرانی ها مطلب می نویسید روز دیگر با دیدن چند خانم بیحجاب در یک مرکز خرید بی حجابی را به کل زنان پاکدامن  این کشور نسبت می دهید و....... .

 

به موقع جنگ ما ایرانی ها خوب بلدیم چطور از سرزمین مادریمان دفاع کنیم همانطور که در طی این چند هزار سال تاریخمان ثابت کرده ایم. هیچگاه هم دشمنمان را دست کم نگرفته ایم و همیشه این سخن مولایمان علی در مقابل چشمانمان است که فرمودند ذلت نصیب ملتی است که در خانه خود با دشمنش جنگید. برای همین است که جوانان رعنای این مرز و بوم کیلومتر ها دروتر از مرزها در گمنامی محض در حال نبرد هستند و آنوقت شما اجر تمام این مقاومت ها را به حساب حزب الله و ارتش سوریه و ... می گذارید. هزاران چمران و همت و خرازی و باکری و زین الدین وفکوری  منتظر یک اشاره رهبر هستند. 

 

 درود به روح قدسی تمام مدافعان حرم آل الله از شهدای دلاور لبنانی تا شهدای گمنام افغانستانی و پاکستانی  تا شهدای ایرانی و عراقی.  

 

 

 

پاسخ:

۲۷ شهریور ۹۴، ۱۰:۲۲
دوست عزیز، تعصبی ندارم و نیمه لبنانی هم نیستم. متاسفانه فضای جامعه ایران (اقلا ظاهر آن) مملو از افرادی شده که مخالف نظام و مخالف دین هستند. نمود و بروز این افراد در شبکه های اجتماعی که صد برابر جامعه است. باز هم متاسفانه باید عرض کنم بی حجابی محدود به چند مرکز خرید نمی شود و هرجای تهران و مشهد و قم که رفتیم همین وضع را مشاهده کردیم. درست است شهرهای کوچک و شهرستانها وضعیتشان متفاوت و از جهاتی بهتر است اما نمود و ظاهر شدن وفاداران به انقلاب و خون شهیدان، فقط محدود به نماز جمعه و راهپیمایی است. بقیه روزها میدان دست مخالفان است. شاید شما این حرف را قبول نداشته باشید اما به هر حال افراد زیادی با بنده هم عقیده اند و در این مورد نگران هستند.
در مورد دفاع، بنده تعصبی ندارم. اما وقتی ایران نمی گذارد بجز تعداد بسیار محدود و گزینش شده ای از نیروهای سپاه، کسی به عراق و سوریه برود و اگر برود مورد بازخواست قرار گرفته و دیپورت می شود، حقیقت این می شود که بچه های پای کار، فقط همین حزب اللهی ها هستند. در عراق اگر نباشند، عراقی ها به خاطر روحیات خودشان، با یکدیگر دعوایشان می شود و هماهنگ عمل نمی کنند. در سوریه اگر حزب الله نباشد ارتش سوریه از پس دشمنان بر نمی آید. خب من وقتی خاطرات این جوانها را می شنوم و عملکرد ضعیف ارتش عراق و سوریه را متوجه می شوم، چرا باید حقیقت را فدای وطن پرستی کنم؟ چرا فکر می کنیم ما ابرقدرتیم و تمام خوبیها از ایران است و به لطف نیروهای ماست که این دو کشور سقوط نکرده؟ ضمن اینکه بنده از نقش ایران و ایرانی ها آگاهم و اگر مطلبی می بینید که نقش ایران کمرنگ شده، هدف تشویق ایرانی ها برای مطالبه عمومی از نظام است که به هزاران جوانی که حاضر به دفاع از حرم اهل بیت هستند اجازه مشارکت دهد. جالب است عربستان که نقش مخرب آن در تقویت و پشتیبانی و ارسال تروریست به کشورهای جهان بر کسی پوشیده نیست آنقدر زیرزیرکی کار می کند و آدم می فرستد که خیلی از کشورهای جهان قبول ندارند عربستان منبع و مصدر تروریسم منطقه ای است. اما ما با اینکه نمی گذاریم جوانهایمان برای دفاع بروند، نوک پیکان تهمتها هستیم و ایران را عامل تروریسم و جنگ در منطقه معرفی می کنند.
در نوشتار بالا، هدف تضعیف قدرت نظامی ایران نیست. اما بعضی از جوانهای پای اینترنت نشین که معنی جنگ را نمی فهمند، هیاهو راه می اندازند که ما یکروزه عربستان را قیمه قورمه می کنیم. ما هنوز جواب امارات جغله را نداده ایم که ایران را بارها تهدید به حمله نظامی کرده. از آبروی هموطنانی که در آنجا بارها مورد ستم و آزار و اذیت و اهانت قرار گرفتند دفاع نکرده ایم. این کشورها نیروی نظامی به یمن فرستادند اما ما کشتی کمک غذایی مان را که کلی هم تبلیغات کردیم، با یک تلفن از آمریکا دستور بازگشت دادیم! همیشه می گویند عربستان در برابر ما هیچ غلطی نمی تواند بکند و همه ارتششان مزدور خارجی اند! خب سفارت ما را که ترکاندند، نیرو به سوریه و عراق فرستادند و قسمت عظیمی از این کشورها را گرفتند. اقلا پنجاه میلیون وهابی مسلح در سراسر کشورهای مسلمان تعلیم داده اند. ما چه کرده ایم؟ به اقرار سردار حاج قاسم سلیمانی ما اگر حزب الله را نداشتیم نمی دانستیم چه باید بکنیم. در معادلات نظامی، نیروی حزب الله افسر جنگی محسوب می شود. حتی همان جوانهای یبست و سه چهار ساله. پس تعریف بنده از حزب الله نه از روی تعصب بلکه از روی واقع بینی است. و این نباید شما را ناراحت کند.

سیدمحمدحسن لواسانی

۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۷
مرگ بر مصدق!
درود بر حزب الله و صدام
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی، این محمودو نگه دار...

پاسخ:

۲۹ شهریور ۹۴، ۲۲:۵۵
صدام؟!  سید اشتباه لپی بود یا تایپی؟! 

آقای سید محمدحسن سلام
متوجه پیامتون نمی شم اگه صدام رو یه سوتی در نظر بگیریم ، لازم نیست برا نشون دادن ایمان واعتقادت وطنتو بفروشی وبه آقای مصدق توهین کنی . ایمان وعقیده باید تو قلب مردم باشه نه روی کاغذ سیاستمداران .

سلام به دوست عزیز . من یه نظامی سابق ایران هستم پنج سال درسیستم نظامی کشور خدمت کردم و اوضاع نظامی ایران رورمیدونم این چیزهایی که شما درباره ایران و عربستان گفتید دارای اشکالات زیادیست اول درسته عربستان ارتش خوبی داره و مناسب مجهزه و قوی هست البته برای مقابله با کشورهایی مانند یمن که البته توی همون یمنش هم مونده و حسابی تلفات و خسارت داده و بیعرضگی این ارتش دیگه کاملا مشخص شده دوم ارتش قوی عربستان درمقابل توان نظامی ایران حرفی برای گفتن نداره و براساس امار هم تمام کشورهای عربی حوزه خلیج فارس توان نظامیشون رو روی هم بزارن به اندازه نصف ایران هم نمیرسه سوم عربستان یه ارتش اجاره ای و کاملا وابسته و کاملا بنده به واردات ولی ایران سیستم نظامی پیشرفته کاملا بومی و مستقل داره و متکی به خود چهارم تجهیزات عربستان پیشرفته تر از مانیست و درمعادلات نظامی تفاوت اساسی بین یک کشور مستقل و خوداتکا با یک کشور وابسته است تفاوت اساسی بین یک کشور تولید کننده سلاح و وارد کننده سلاح است در ضمن در دنیا و بین متخصصان ایران یکی از کشورهایی است که یکی از بزرگترین مقدرترین صنایع نظلمی کلاسیک رو داره و جز ده کشور اول تولید کننده و صادر کننده سلاح است همین الان ایران به بیش از پنجاه کشور جهان صادرات محصولات نظامی داره برادر عزیز حالا عربستان کجا قرار داره صرف خرید بالای نظامی یه کشور قدرتمند نمیشه درضمن اپه عربستان تونست به تنهایی ناوشکن بسازه بگه قدرتمنده اگه تونست فقط،یه پیچ موشکهای مارو بسازه قوی شده البته این دلیل نیست ما دشمنمون رو دست کم میگیریم اصلا ولی اینو بدون سیستم نظامی ایران طراحی شده برای جنگ و مقابله با ارتش امریکا و ناتو و کشورهای طراز اول عربستان که جای خود دارد . تفاوت اساسی بین یک کشور مستقل و تولید کننده و صاحب سبک در صنایع نظامی در دنیا و صادر کننده مانتد ایران و یک کشور صرف وارد کننده بوجود داره که از لحاظ نظامی قابل مقایسه نیستن وخیلی چیزهای دیگه که نمیشه اینجا گفتش.

پاسخ:

۱۶ دی ۹۴، ۱۳:۵۸
علیکم السلام
حرف شما درست، و من هم این موضوع رو میدونم. اما این موضوع وقتی مطرح میشه که اگر جنگی اتفاق افتاد، اون طرف رو بتونیم محاصره کنیم. عربستان در موقعیت ما نیست. ما محاصره هستیم. عربستان از تمام کشورهای عربی و اسلامی و همسایه هایش کمک دریافت خواهد کرد. آمریکا قطعا کمک خواهد کرد. چنانچه در قضیه حمله قایق های سپاه به بندر نفتی عربستان در زمان جنگ، به دلیل ناکارامدی عربستان، آمریکا وارد کار شد و قایق های ما رو زد. موضوعی که شما مطرح می کنید هیچ مزیتی برای ایران محسوب نمیشه. این ماییم که محاصره ایم و. باید تولید بومی داشته باشیم. عربستان محاصره نیست و به تولید بومی هم نیازی ندارد. هیچ تحلیلگر موافق یا مخالف ایران، در شرایط کنونی جنگ رو به صلاح ایران نمی دونه و همه یقین دارند خسارت ایران در جنگ بیشتر از عربستان خواهد بود. قضیه فقط نظامی نیست، با شکل گرفتن چنین جنگی، در تمام کشورهای دنیا شیعیان را قتل عام خواهند کرد. تمام صبر و تحمل های ایران در این چند سال هم برای همین است. حتی اگر در زمینه نظامی پیروز شویم از لحاظ استراتژیک شکست خورده ایم.

ُســــــــــــــید عاــــــــــــی

۰۸ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۵۶
خیلی تند رفتید اتفاقا من نظر برعکس دارم ایران میتونه سه ماه ریاض رو به آتیش بکشه
پدر من متخصص شلیک ام 60 پاتون بود تو 9 تا عملیات هم شرکت کرد پدرم میگه اوایل جنگ وعض خوب بود انواع توپ داشتیم ما بعد از دو سال دیگه انبار ها خالی شده بود فقط به ما توپ HE میدادن که خصوص زدن خاکریز و ساختمون هاست و در مقاب تانک هیچ اثری نداره ما تانک های عراقی رو با این توپ ها میزدیم به امید اینکه صدا انفجار افراد و تانک رو بکشه (پدرم سال 64 در اثر برخورد ترکش قطع نخاع شد دیگه نتونست راه بره) حمایت توپ خانه ای ضعیف بود هواپیما ها ضعیف بود مجبور بودن شب یا هتگام بارون عملیات کنن تا جت های فوق پیشرفته ی فرانسوی و آمریکایی و انگلیسی عراق تیکه تیکشون نکنه تنها نیروی کار آمد نیروی پیاده بود که اوناهم  با تعداد زیاد (پانصد هزار نفر مثل جنگ های قرون وسطی) با کمترین آموزش (دو ماه)در برابر عراقی هایی که پنج تا هفت سال سربازی شون بود و دوره های آموزشی کامل داشتن با طراح های عملیات خارجی (بماند که مصر و سعودیه و بقیه ی شیوخ خلیج هم نیرو میدادن)  و با سلاح های ضد هوایی نیرو های ایرانی رو سلاخی میکردن در قبال یک تیر هفت ساعت با توپخونشون جر و واجر میدادن مقر هارو و ... ولی با اینحال خئلی خوب کار کردیم و یک جنگ فرسایشی رو با اختلاف کم پیروز شدیم

سلام آقای علوی عزیز که سایتتون خیلی لذت بردم یه نظری راجع به این متن شما دارم و اون اینه که اگر واقعا توان نظامی ایران در حدی است که حتی عربستان حریف قدری براش به حساب میاد قطعا در مقابل آمریکا و متحدان اروپائیش هیچ به حساب میاد پس دقیقا چرا آمریکاییها سالهاست که از جنگیدن با ایران واهمه دارند و همه ساله ژنرالهای آمریکایی از توان ویرانگر ایران در مقابل ارتش آمریکا میگن؟ بله اگر عربستان هواپیما داره ما سلاحی داریم که هزاران هزار هواپیما در برابرش کاری از پیش نخواهند برد و هواپیماها رو با فرودگاههاشون نابود میکنه و اون توان عظیم موشکی ماست قطعا هواپیما در برابر موشک هیچ شانسی نداره دوم اینکه میخواستم از توان نیروی دریایی و زمینی ایران اطلاعاتی بدم که الآن فرصتش نیست ولی همینقدر بدونید که ارتش عربستان جلوش شوخیه

پاسخ:

۱۴ تیر ۹۶، ۱۳:۳۲
سلام
ممنون از لطفتون. كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّـهِ
داستان اینکه آمریکا به ما حمله نمی کند این آیه است. نه قدرت نظامی ما. آنها از قدرت ایمان ما می ترسند و آن را هدف قرار داده اند و در حال پیروزی هم هستند.
عربستان هم همین وضعیت را دارد. برتری نظامی عربستان بر ما، قابل انکار نیست اما ارتش عربستان، بیشتر با مزدوران پاکستانی و سودانی و خارجی تشکیل شده و کسی حاضر به جانبازی نیست. شما فقط بودجه های نظامی ما را مقایسه کنید، کیفیت و به روز بودن سلاح ها را مقایسه کنید، مقدار عظیم حمایت رسانه ای و در اختیار داشتن رسانه های بین المللی را مقایسه کنید، اصلا قابل مقایسه نیست. فقط امام زمان ما را نگه داشته. ما مثل عربستان ماهواره عرب ست داریم که هزاران شبکه روی آن است و با یک فشار، خیلی راحت شبکه های ایرانی و لبنانی تابع ما را حذف کرد؟ ما با هم اصلا برابر نیستیم. عربستان به حامیان خودش آنقدر پول می دهد که دارند می ترکند. ما حامیان کشورمان، ضعیف ترین و فقیر ترین قشرهای جامعه هستند. تقابل ما با عربستان را در مقیاس تفکر امادی شکست خورده باید دید. تنها تفکر شهادت طلبی و آخرت خواهی است که ما را نگه داشته. که آنهم به لطف آمریکا و صهیونیسم و اذناب داخلیشان در ایران رنگ باخته و چند سالی است عامدانه در حال پاک کردن این مفاهیم و نمادهای آن هستند.
ضمنا عربستان میتونه کشورهای عربی رو علیه ما متحد کنه. آمریکا هم پشتشه. فکر نمی کنم در یک رویارویی مستقیم، کشورهای جهان، پشت ما را بگیرند. همانطور که در مقابل جنایات زشت و غیر انسانی عربستان در یمن همه خفه شده اند، در رویارویی با ایران هم، قطعا اگر کمکش نکنند، جلویش را نخواهند گرفت.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها