هجوم شبانه داعش به لبنان

هجوم شبانه داعش به لبنان

در چند سالی که از حضور حزب الله در جنگ سوریه می گذرد، رویه حزب الله عموما دفاع از اماکن متبرکه و گاه شرکت به عنوان نیروهای خط شکن در قالب ارتش سوریه بوده است. حزب الله و خصوصا روحانیون بلندپایه آن، تلاش داشتند تا جاییکه می شود کمترین درگیری و کشتار پیش بیاید تا هم مسلمان نماهای فریب خورده کمتر کشته شوند و هم به نیروهای حزب الله کمتر صدمه وارد آید. اما جنایت ها و بی دینی های جماعت های خارجی تکفیری کار را به آنجا رساند که تصمیم گرفته شد تا تمرکز روی اجرای عملیات و رسیدن به هدف عملیات و پاکسازی مناطق باشد. در این راستا عملیاتهای بزرگی مثل قلمون با مشارکت ارتش سوریه به اجرا درآمد. (البته باید گفت اجرای عملیات در واقع به عهده حزب الله است و پس از آن ارتش سوریه در مناطق عملیاتی جاگیر می شود. یعنی حالت سیاهی لشکر، آنهم پس از پایان درگیری!)
هفته پیش شاهد عملیات مقتدرانه و معجزه گونه حزب الله در رشته کوه های قلمون بودیم که مساحتی در حدود 300 کیلومتر مربع را در کمترین فاصله زمانی از لوث تکفیری های النصره پاک کردند.
دیشب طرفهای ساعت چهار صبح، تکفیری های داعش در شمال لبنان و جبهه ای متفاوت، با خیال اینکه حزب الله در قلمون سرگرم است، به طرف روستاهای راس بعلبک حمله کردند. آنها با شمار زیادی از ادوات نظامی سنگین و لودرها برای باز کردن راه، به همراه موتورسوارها و پیاده ها، به نقاط مختلف استراتژیک هجوم بردند. اجساد داعشاما حزب الله آماده بود. در اثر این درگیری ها که تا ساعاتی از صبح ادامه داشت، اقلا 80 تکفیری کشته و زخمی شدند. (آمار رسانه ها- داعش به کشته شدن 50 نفر از افرادش اعتراف کرده است) حزب الله اعلام کرد 14 جسد از تکفیری ها در دست نیروهایش باقی مانده.
امروز سید حسن نصرالله در دومین کنفرانس اجتهاد و نوآوری آیت الله خامنه‌ای (مد ظله) در دقایق آخر اشاره ای به این هجوم کرد و گفت ما و روحانیون حزب الله (که نگران ضوابط شرعی برای مقابله با تکفیری ها هستند)، خوشحالیم که داعش شروع کننده این حمله بود. جنگ با داعش آغاز شده است و مصممیم که این پدیده تکفیری را از میان برداریم. در این راه از هیچ فداکاری و جانفشانی دریغ نخواهیم کرد.
مطمئنا درگیر شدن حزب الله در چهار جبهه شمال لبنان، شرق لبنان، داخل سوریه و داخل عراق، موجب عصبانیت و ترس صهیونیستها است. این قدرت مانور، قدرت اداره میدان نبرد، و قدرت پشتیبانی و امداد، بی شک هراس صهیونیستها را صد چندان کرده است. آنها می دانند وقتی سید حسن نصرالله می گوید ما می توانیم در کنار جبهه های کنونی، جبهه جنوب علیه رژیم صهیونیستی را اداره کنیم، سخنی کاملا واقعی و حساب شده است.

۱ ۰ ۲۶ نظر ۴۵۰۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۶)

ماشالله حزب الله .... :))) دمشون گرم

پرورگارا......
به نیروی لایزال خود....حزب الله را یاری کن .....ودشمنانش را به خاک مذلت بکشان

سلام علیکم... روز جهار نزدیک است ما عاشق جهاد در راه خدا و عاشق شهادت هستیم . به فضل خدا در کنار رزمندگان حزب الله لبیک یا حسین و لبیک یا زینب سردهیم و جان بی مقدارمان را نثار مقاومت کنیم. برای سلامتی سید حسن نصرالله و فرماندهان مقاومت صلوت.

بیا حالا اونا که می گن به حزب الله کمک میدیم . کجان . بنده های خدا دارن جونشون رو میدن
اگه اینا نبودن الان داعشی ها با مادر خواهرشون سرگرم بودن

رامین مددلو

۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۸
"مطمئنا درگیر شدن حزب الله در چهار جبهه شمال لبنان، شرق لبنان، داخل سوریه و داخل عراق، موجب عصبانیت و ترس صهیونیستها است. این قدرت مانور، قدرت اداره میدان نبرد، و قدرت پشتیبانی و امداد، بی شک هراس صهیونیستها را صد چندان کرده است".
البته نگرانی ها را از کاهش توان رزمی حزب الله در میان دوستدارانش نیز بیشتر کرده. امیدوارم ایران بخشی از تلاش های حزب الله را خود بر عهده بگیرد.

پاسخ:

۲۱ خرداد ۹۴، ۱۱:۲۵
از این بابت، هم سید حسن گفت جای هیچ نگرانی نیست، هم من می گویم اصلا نگران نباشید. در جنگ 33 روزه کمتر از 2000 نفر در جنوب، اسراییل را زمینگیر کردند و عقب نشاندند. الان در سوریه شاید 1000 نفر نیرو بطور متناوب حضور دارند. بالاترین تعداد مشارکت در جبهه های سوریه در ادلب بود که حزب الله ناپرهیزی کرد و برخلاف همیشه، 200 نفر نیرو در آنجا گذاشت. اما به خاطر بی حالی و ترس و فرار ارتش سوریه، مجبور شدند عقب نشینی کنند.
هیچ نگران نباشید. توان رزمی حزب الله و توان مدیریت میدان نبرد بسیار افزایش یافته و با ترکیب سلاح های جدید و تاکتیک های رزمی نوین هر متجاوزی را سرکوب خواهد کرد.

سلام. با ذکر منبع، توی تلگرام نشر دادم. اگه جایی بدون منبع دیدی، من نبودم! :) یا علی ...

سلام
آقا چرا اینطوری ارتش سوریه را می کوبید؟ سابقه داره؟
اگر اینطوریه یه توضیح مبسوط لطفا بدید روشن بشیم چون در پست های دیگه هم این موضوع را گفتید که ارتش سوریه نمی تونه ضعیفه فلانه بهمانه ایضا در مورد عراقی ها هم همین طور...
ممنون

پاسخ:

۲۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۰۸
سلام
ارتش سوریه نه اراده لازم برای چنین جنگی رو داره نه آمادگی و آموزش لازم. هرچند هر کی بود دیگه توی این چهار سال یاد می گرفت!
دوست عزیز، بطور کلی سنی جماعت، با داعش و النصره راحت تره تا با ما. اینو باید بفهمیم. مورد دیگه اینکه به دستورات و تاکتیک های حزب الله گوش نمیدهند. مورد دیگه اینکه توشون خیلی دزد و خائن هست. تا میرسن یه جا میبینی افسرا روی تانک دارن یخچال فریزر مردمو می دزدند. خیلی از افسرا به خاطر پول خیانت کردن و عقب نشینی کردن یا فراری شدن. یا حداقلش سلاح و مهمات فروختن به تروریستا.
طرف تعریف می کرد نیروهاشون 500 نفر بودن با فرماندهی بچه های حزب الله. 50 تا داعشی حمله کردن. دو تا سرباز رو پایین تپه سر بریدن همه تا دیدن، داشتن در میرفتن. حزب اللهی ها هرکی رو میچسبیدن میگفت تو رو خدا بیخیال من شو. من بچه دارم!!! خاک برسرا اگه با چوب به داعش حمله میکردن میگرفتنشون!
ارتش عراق هم همینطوره. طایفه ایه و فرماندهی واحد و پشتیبانی سیاسی کافی نداره. تا یه جا بره صدای سنی هایی که تا دیروز با داعش بودن در میاد که آی این دولت عراق شیعه است و بر ضد ماست!

سلام
با این وضعیتی که در سوریه پیش اومده و تکفیری ها مرتبا در حال پیشروی هستند، فکر میکنید نظام سوریه و بشار اسد چقدر میتونه دوام بیاره؟ و در صورت سقوط دمشق سر حرم زینبیه چی میاد؟

پاسخ:

۲۲ خرداد ۹۴، ۱۰:۵۵
سلام
طرح استکبار برای منطقه تقسیم و تعدد ولایت های مخالف با هم است. در صورت تقسیم سوریه، کشور جدیدی با موجودیت اهل سنت، کشوری با موجودیت علوی و دروز و مسیحی (اقلیت ها) و کشوری کردی پدید خواهد آمد. تلاش ایران و محور مقاومت، جلوگیری از این طرح بوده و تا کنون موفق بوده اند. اما ارتش سوریه خیلی شل و بی بخار شده و اراده مقاومت ندارد. در صورت تقسیم، احتمالا دمشق دست علویان بماند و حرم هم حفظ شود. در غیر این صورت باید از خدا کمک خواست.

سلام.
مثل همیشه منحصر به فرد بود.
آقا چند روزیه عکس شخصی با هیبت شهید مغنیه روی مزار شهید عماد مغنیه منشر شده که توش ادعا شده اون شخص سید حسن نصرالله با لباس مبدله. آیا شما اصالت اون عکس رو تایید می کنید؟

پاسخ:

۲۲ خرداد ۹۴، ۱۰:۵۶
احتمالا همون عکسیه که پارسال اینجا منتشر شد! اون شخص بیشتر از اینکه شبیه سید حسن باشه، شبیه عماد مغنیه است. والبته وی، هیچکدام از آنها نیست.

@رامین مددلو : خیلی از برادرای پاسدار و بسیجی ما آمادگی اعزام به سوریه و عراق را دارند و آن را نیز اعلام کردند اما نمی ندام چه مصلحت و حکمتی است که یا نمی برند یا اگر می برند بصورت گزینشی است. در جنگ 33 روزه هم خیلی ها اعلام آمادگی کردن حتی تجمع هایی هم انجام شد اما متاسفانه به نیروی های ایرانی اجازه حضور ندادند. در هر صورت فرض محال اگر موجودیت حزب الله در خطر قرار بگیره و مقامات وسیله انتقال بچه های حزب اللهی رو آماده نکند مطمئنا خیلی ها پای پیاده هم که شده خود را به جبهه های حق علیه باطل می رسانند. گور پدر محافظ کار ها و حزب بادی ها !

پاسخ:

۲۲ خرداد ۹۴، ۱۰:۵۹
احسنت. تا الان سیاست این بوده که نیروهای ایرانی نروند و فقط برخی برای امور خاصی حضور پیدا کردند.

سلام فقط جهت یاداوری ابجی مهسا اخر کلامش فکر کنم نیاز به ستاره داشت. اما سوال چرا حزب الله خودش رو در جنگ عراق مشارکت میده با اینکه اونجا پر از شیعیان و حشد الشعبی هست !!؟ وقتی به جوانهای شهید شده حزب الله می اندیشم این فکر به ذهنم میرسه که ایا باعث بر هم زدن تعادل اجتماعی نمیشه یعنی تعداد دختران بسیار بیشتر ازپسران نمیشه.؟ متشکرم از شما

پاسخ:

۲۲ خرداد ۹۴، ۱۱:۱۱
:)
حضور حزب الله در عراق به چند علته. (اونهایی که من تحلیل میکنم). یکی اینکه برای راهبری و آموزش نظامی و فرماندهی. متاسفانه عراقی ها در دوران محاصره، مدرسه هم نمی رفتند و همه خانواده برای لقمه ای نان کار می کردند. اکثریت آنها بی سوادند. حتی اعداد و شمردن را بلد نیستند. در آموزش تک تیراندازی طرف شماره های توی دوربین رو نمی توانست بخواند!
دوم اینکه عراقی ها انسانهای خود بزرگ بینی هستند. آنها از یکدیگر حرف نمی شنوند. اما حرف یک حزب اللهی را می شنوند چون به توان نظامی او ایمان دارند. سوم اینکه آنها خیلی هم با ایرانی ها ردیف نیستند. تا وقتی نبینند یک حزب اللهی چطور قربون یک سپاهی می رود و احترام می گذارد، خودشان به سپاهی اهمیت نمی دهند. تازه پس از اینهمه سال همکاری سپاه با انها و این سالهای مبارزه با تروریسم، کم کم با سپاه ردیف دارند می شوند. لبنان و لبنانی در نظر آنها خیلی محبوبیت دارد و برای همین حزب الله نقش واسط را به خوبی بین ما و عراق بازی می کند. چهارم اینکه واقعا هیچ کس به اندازه حزب الله توانایی نظامی در جنگ شهری ندارد. حتی سپاه. عرب بودن آنها یکی از دلایل برتری حزب الله بر سپاه در عراق می باشد.
به شکل عادی تعداد دختران آماده به ازدواج در لبنان بسیار بیشتر از پسران است. چون دختر جهاز هم نمی دهد. از 17 سالگی آماده هستند تا وقتی که یکی آنها را بگیرد یا یکی را قانع کنند آنها را بگیرد :) با وجود شهدا، دختران شانس کمتری برای ازدواج پیدا می کنند. خصوصا اینکه همسران شهدا هم به جمع دختران اضافه می شوند. برخی روحانیون حزب تلاش دارند جوانان را قانع کنند با اختیار کردن همسر دوم، خانواده شهدا را پوشش دهند. اینکه چقدر این کار از نظر اجتماعی و روانی مفید یا مضر است جای بررسی دارد.

آقا از جاهای دیگه ی سوریه چه خبر؟
مثل این که یه پادگان 1200 هکتاری با کلی تجهیزات و آدوقه هم جدیداً توی درعا سقوط کرده. چه خبره تو سوریه؟
عملیات مثلث جنوب چی شد؟
اگه اطلاعی دارید بفرمایید لطفاً.
واقعاً درود بر شرف مقاومان در نبل و الزهرا (س) و فوعه و کفریا که به همه درس غیرت و مردانگی می دن.

پاسخ:

۲۲ خرداد ۹۴، ۱۱:۱۳
خبر درعا رو ندارم. فعلا توی سوریه مشکل اینه که ارتش مرض تنبلی و ترس گرفته. انگار فلج شده.

رامین مددلو

۲۲ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۷
به محمد:
بعد از دست دادن بلندی های جولان، ارتش سوریه که از قضا ارتش مجهزی هم هست کاری علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده. این رو با ارتش مصر مقایسه کنید که چهار بار علیه صهیونیست ها وارد جنگ شده. احساس می کنم روحیه سلحشوری عرب توی شامات به روحیه ترسویی تغییر موضع داده.
سوری ها بعد از دست دادن بلندی های جولان کارشون شده بود تشویق فلسطینی ها و حزب الله به مبارزه و از دور تماشا کردنشون. پس خیلی نمی شد به این ارتش مجهز ترسو دل بست.
نباید این ارتش را از اول جزو ارتش های مقاومت حساب می کردیم. سوری ها سالها از مقاومت، نه به عنوان ایدئولوژی و وظیفه دینی، بلکه تنها به عنوان منافع ملی حمایت کردند. به هر حال رژیم صهیونیستی دشمن میهنی مستقیمشون بود و به سبب قرار گرفتن در خط مقدم دشمن جهان عرب، هر ساله از کشورهای عربی مقداری پول برای مقاومت دریافت می کرد. جنس حمایت سوریه از مقاومت با جنس حمایت ایران متفاوت بود.

متشکرم ازاینکه وقتتون رو به من دادین . شاید به همین خاطر باشه سپاه از مشاوران اهوازی عرب زبان در عراق استفاده میکند
منتظر مطالب جدید و خواندنی شما هستیم

پاسخ:

۲۲ خرداد ۹۴، ۱۵:۲۶
خواهش میکنم. بله. نیروی قدس روی زبان خارجی حتی انگلیسی و روسی هم کار می کنند.

قربان بی نهایت سپاس گذارم که وقتتون رو برای من حقیر می گذارید.


سلام بصیر
خدا قوت
هم از خواندن پست ها استفاده نمودیم و هم از جواب هایی که با حوصله و اطلاعات کافی به کامنت دوستان داده اید لذت بردیم
در پناه حق باشید
یا علی

احتمال سقوط سوریه چقدر هست؟
زندگینامه و عکس هم از شهید یوسف حلاوی نزاشتی ها...

پاسخ:

۲۳ خرداد ۹۴، ۰۹:۳۲
اگر ایران و روسیه نتونند جلوی پروژه آمریکا رو با طرح های ابتکاری و ناگهانی بگیرند فاتحه را باید برای تقسیم سوریه خواند. روسیه که هنوز هم آنطور که باید پشتیبانی نمی کند. ظاهرا از تحریمهایشان خیلی وحشت کرده اند.
هنوز نتونستم ارتباط پیدا کنم و دسترسی نداشتم به افراد خانوادش. همین دیروز داشتم فکر می کردم بهش.

سلام اقاى علوى.. برداشتى که ازروایات اخرالزمان میشه اینه که سرانجام سوریه سقوط میکنه ولى به حول وقوه ى الهى یمن از این
نبردپیروز میشه و خروج یمانى اتفاق میفتت ....به قول حجت الاسلام پناهیان دراین شرایط حساس حتى نبایدخوابید

راستى الان شرایط امنیتى لبنان على الخصوص قسمتتاى شیعه نشینش چطورىه ؟؟؟



به امید
ظهورامام زمان علیه السلام ......

پاسخ:

۲۳ خرداد ۹۴، ۰۹:۳۵
علیکم السلام
شرایط لبنان بسیار خوب هست. شنیده ام طبق روایات پیش از ظهور، منطقه جبل عامل (جنوب لبنان) و قم تنها جاهایی هستند که در امنیت خواهند بود.

سوالی هست که چند وقته ذهنمو به خودش مشغول کرده. راز امنیت و آرامش در مناطقی مثل طرطوس در بحران چند ساله ی سوریه چیه؟
خیلی عجیبه در شرایطی که بدترین و سخت ترین فتنه ها و بحران ها توی سوریه در جریان بوده منطقه ای مثل طرطوس در امنیت بوده.

پاسخ:

۲۳ خرداد ۹۴، ۰۹:۳۶
خب طرطوس رو با وجود روسها باید هم منطقه امن به حساب آورد. ضمن اینکه عموما قسمتهای ساحل نشین، علویان حضور دارند و با بشار اسد هستند. مرزی هم از ترکیه یا عراق نداشته که داعش بهش برسه.

آقا دم شما گرم چه اطلاعات مفیدی

سلام علیک.خسته نباشی.اطلاعاتی درباره شهید حمزه ابراهیم حیدر دارین ؟ خواهشا زود جواب بدین.ممنون.برای ظهور امام مهدی (عج) صلوات

پاسخ:

۲۵ خرداد ۹۴، ۱۲:۰۲
علیکم السلام.
خیر نمیشناسم. چیزی هم نخوندم.

سلام. درباره روایت راجع به مرگ عبدالله پادشاه عربستان چی میدونید؟ صحت داره؟ آیا اینکه میگن بعد از عبدالله حکومتها یکساله و چند ماهه و حتی چند روزه میشه تو روایت اومده؟ اگه اینجوری باشه خب ملک سلمان نباید عمر حکومتش به یکسال قد بده انشاالله درسته؟

پاسخ:

۲۵ خرداد ۹۴، ۱۲:۰۷
سلام
روایت اگر از معصوم به درستی نقل شده باشد که در صحت آن شک نیست.
گاهی در تاریخ مواردی پیش آمده که تصور شده دیگر زمان ظهور نزدیک است و شرایط با پیش بینی ها تطبیق می کند. ولی می بینید که هنوز ظهور انجام نشده. احادیث صحیح، درست هستند اما اینکه آیا این عبدالله همان عبدالله باشد معلوم نیست. امیدوارم واقعا در زمان ظهور باشیم. هرچند برخی علما معتقدند هنوز به شرایط وحشتناک پیش از ظهور نرسیده ایم و وضع ما بسیار خوب هم هست. اینکه جوی خون در شهرها راه بیفتد یعنی در جمعیت های بالای ده هزار نفر در هر شهری آدم سر بریده شود و این هنوز اتفاق نیفتاده.

سلام
شما گفتید " در جمعیتهای بالای ده هزار نفر در هر شهری آدم سر بریده شود " یعنی چی؟ توی تمام شهرها؟ به وسیله کی؟ بیگانگان مثل داعش یا در حالت کلی مثل قتلهای معمولی؟ اگه قتلهای معمولی باشه همین الان در ایران زیاد اتفاق می افته ، همین چند وقت پیش ( کمتر از سه ماه ) در استانی که زندگی میکنم (نزدیک تهران ) چهار تا پنج مورد قتل اتفاق افتاده که یه زنی رو کشتند و تکه تکه کردنش ، یا مردی رو کشتند و خاکش کردن که کسی نفهمه ، یا در خیابان دعوا شد طرف زده با چاقو طرف مقابل را کشته ، یا زنه با شوهرش اختلاف داشته به یکی پول میده شوهرش را بکشه . یعنی بدتر از این وضع کنونی؟ البته این رو هم بگم الان دیگه نباید با کسی جر و بحث کنی چون هر لحظه ممکنه طرف چاقو در بیاره بهت بزنه یا سرت رو بکوبونه به دیوار .

پاسخ:

۲۵ خرداد ۹۴، ۱۵:۴۵
علیکم السلام
بله. شهرهایی که قراره در آخر الزمان جنگ و کشتار بشه. اگر قرار باشه مثل پیش بینی احادیث، جوی خون راه بیفته که تا زانوی اسب یا آدم برسه، چقدر آدم باید کشته بشن؟ مگر اینکه این تعبیر رو تعبیری مجازی از کثرت قتل تفسیر کنیم. با این حال هم، نسبت به جنگ جهانی، هنوز تعداد قتل و کشتار خیلی خیلی کمه.

سلام
دوستان توجه داشته باشن ، بسیاری از آنچه نشانه ظهور گفته میشه مربوط به اسرائیلیات میشه که عموما صحت نداره ولی متاسفانه در منابر ما به وفور استفاده میشه لذا ترجیحا بهتره دوستان به جای گمانه زنی های اینگونه به کتب موثق نشانه شناسی ظهور مراجعه کنندو خوبه بدونند در روایات ما تنها در بروز سه نشانه تردیدی نیست و در باقی اونها قطعیتی وجود نداره، و اینکه بدونیم لازمه خودمون رو درونی برای ظهور اماده داشته باشیم
ای دل اگر عاشقی درپی دلدار باش
بر در دل روز وشب منتظر یار باش
نیست کس آگه که یار کی بنماید جمال
شب همه شب همدم دیده ی بیدار باش

شما به نمایندگی ما ایرانی ها بگیدبه دخترای لبنانی که پسرای ایرانی مشتاق ازدواج با دخترای زیبای لبنانی هستن!!!خخخخخخخ! البته اگر اقدام جدی بشی مطمینم که حتما درصد بالای ازدواج ایرانی لبنانی صورت میگیره ..کاش مسیولین ما واقعا فکری برای آینده بکنن

یاسر نیکوبیان

۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۸
جناب صباح فقط امیدوارم جلوی یه لبنانی از این حرفا نزنی ، تا اونجا که من دریافتم اعصاب معصاب ندارن تو این قضیه...
البته با ازدواج مشکلی ندارن اما از این مدل حرفا خوششون نمیاد
ما یه جا گفتیم غالبا هرکی عربی لبنانی یاد میگیره یا عاشق مقاومته یا میخواد لبنان زن بگیره و تاکید هم کردم من از دسته اولم ، دهنمون آسفالت شد تا جمعش کنیم...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها