پخش شربت شهادت در لبنان

پخش شربت شهادت در لبنان

شنبه گذشته قرار بود سید حسن نصرالله صحبت کند. با انتشار خبر پیروزی های پله پله و مرحله ای در منطقه کوهستانی قلمون بین لبنان و سوریه، مردم می گفتند معلوم است سید حسن که قرار است شنبه صحبت کند، می خواهد پیروزی در این جنگ را اعلام کند. بعضی هم به شوخی می گفتند: بله، سید به جوانهای حزب الله گفته تا شنبه بزنید تمومش کنید کار رو!
پیروزی در قلمون از لحاظ نظامی، موفقیت بسیار بزرگی است. مناطق کوهستانی صعب العبور در منطقه ای به وسعت حدودا 300 کیلومتر مربع، با داشتن استحکامات و سنگر و تونل و غارهای طبیعی، به ادعای تروریستها و کری خوانی های قبلیشان، قرار بود مقبره مبارزان حزب الله شود! برای همین هم بود که وقتی در کمال ناباوریِ افسران اطلاعاتی خارجی حامی داعش و تروریستها، حزب الله مناطق وسیعی را به سرعت آزاد و پاکسازی کرد، شبکه های دروغ ساز حامی تروریسم مثل الجزیره و العربیه آمار عجیب و غریبی از تعداد بالای شهدای حزب الله در این درگیری جعل و منتشر کردند.
با این حال وقتی سید حسن نصر الله روز شنبه از این دستاورد غیر قابل باور و معجزه گونه پرده برداشت، حقایق را اعلام کرد. کل عملیات با آن وسعت و با آن سختی، تنها 13 شهید تقدیم کرده بود. 13 نفر از شیعیان علی در ماه مبارک رجب که در روز 13 ام آن مولایشان در کعبه، قبله دلها و جانها متولد شده، در راه دفاع از انسانیت جان خود را تقدیم کردند.
وقتی سید حسن داشت سخنرانی می کرد لیوانی از شربت آبلیمو یا بقول لبنانی ها لیموناضه (لیموناد) بر روی میز داشت که گاه در کمال آرامش جرعه ای می نوشید.
از همان شب مردم درباره لیموناد، مطالب جالبی منتشر کردند:

- لیموناد شربت رسمی حزب الله است!

لیموناد حزب الله

- می دانید چرا لیموناد مصرف می کنیم؟ چون زرد است! (رنگ پرچم حزب الله)
- الان زمان مصرف قلموناد است (لیموناد به سلامتی پیروزی در قلمون)

قلموناد

- اصلا لیموناد از زمان تاسیس حزب الله توسط ایرانی ها وارد لبنان شد! قبلا در جبهه های ایران با نام شربت شهادت بین مجاهدین پخش می شد.
- حتی تصویری از رهبر انقلاب در زمان جنگ در حال نوشیدن شربت آبلیمو منتشر شد.

رهبر انقلاب

دیروز دوشنبه، اولین روز هفته، در مدارس المهدی بچه ها لیموترش لبنانی آب گرفتند و با آن شربت آبلیمو درست کرده و نوشیدند.

شربت آبلیمو

۰ ۰ ۳۰ نظر ۷۶۵۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳۰)

عجبا .پس شربت شهادت بسیجی های ما به دست سید حسن و بچه های حزب الله رسیده . ان شالله شهید میشن البته به قول بچه ها اگه دوتا بخورن مفقودلاثر میشن !!!!!!!!!!!!!!1

سلام
عاشقشم به مولا!
این هم لینک ویدئوش :
http://fa.alalam.ir/news/1704181

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۴، ۱۵:۵۰
سلام
بله. بعد از انتشار مطلبم در العالم دیدم

یاسر نیکوبیان

۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۱
سلام
پس بچه حزب اللهی های اونور هم عین اینوریا سردرد دست انداختن دارن. حالا اولشه قضیه ساندیس خور رو یادتونه 88؟.الان اینقدر کشش میدن که العربیه به چیز خوردم بیفته که چرا بی خود برند سازی کرد واسه اینا به خصوص اگه به ایران برسه. ...
حالا بیخیال دمتون مکگرم کلی خندیدم

داستان این مدارس المهدی چیه؟وابسته به ایرانه؟


پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۴، ۱۵:۴۸
مدارس المهدی، مدرسه هایی هستند در شهر ها و دهکده های مختلف لبنان که وابسته به حزب الله هستند. شعبه ای هم در قم دارند.

مطلب شما در فرهنگ نیوز منتشر شد
http://www.farhangnews.ir/link/2084
یا علی

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۴، ۱۵:۴۸
ممنون. علی یار شما باد

خیلی جالب بود.
دو شب پیش خواب بسیار شیرینی دیدم. در یکی از حرم های مطهر که فکر می کنم حرم حضرت فاطمه ی معصومه (سلام الله علیها) در قم بود سید حسن نصر الله (سید راستگو) رو دیدم که به یکی از دیوارهای حرم تکیه زده بود و داشت کتابی که به نظرم کتاب دعا بود می خوند. رفتم جلو و باهاش کمی صحبت کردم که دقیقاً یادم نیست چه صحبتایی بود؛ آخرش هم که می خواستم ازش جدا شم گفتم کف پوتین رزمنده های حزب الله رو می بوسم و دست سید حسن عزیز رو بوسیدم.
ان شا الله در واقعیت هم بتونم این شیر مرد علوی رو ببینم.

روحی فداک یا سید حسن

یاسر نیکوبیان

۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۲۵
مسالةمدارس المهدی مختلطه؟تو ایران میخواستن ابتدایی ها رو همچین کاری کنند انصار لباس زیر! آ موزش پرورش رو به اهتزاز در آ ورد،المهدی که میگن سختگیره؟

پاسخ:

۳۱ ارديبهشت ۹۴، ۱۵:۵۰
سلام
دبستان مختلطه چون بچه ها چیزی حالیشون نیست.

یاسر نیکوبیان

۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۰۸
آها ، پس مشکل در واقع از ایرانی هاست که بچه های فهمیده!! ای دارن...
*ولی جالبه چطور بچه ها تو ایران با وجود اینهمه محدودیت و فیلترینگ و روش های راپل و نردبانی جمع آوری ماهواره ، یه چیزایی حالیشونه ولی تو لبنان که آزاده چیزی حالیشون نیست.
** یادمه وقتی اون طرح رو آموزش و پرورش میخواست بذاره ، یالثارات تیتر زده بود "به زودی شاهد آموز شنا به دختران دبیرستانی توسط مردان خواهیم بود" و گفته بود این بدعت بسیار خطرناکه!!!

پاسخ:

۳۱ ارديبهشت ۹۴، ۱۷:۴۹
اتفاقا فرهنگ مردم لبنان با وجود آزادی اینترنت و ماهواره بسیار سالم تر و پاک تر هست. بچه ها چون از کوچیکی به شکل طبیعی مردم مختلف رو در اشکال مختلف می بینند، پس از بلوغ یکهو دچار مشکلات نمی شوند. همانطور که بچه های روستایی ما براشون جفت گیری حیوانات یک چیز خیلی پیش پا افتاده و طبیعی است، بچه لبنانی هم دیدن یک خانم بی حجاب برایش عادی و طبیعی است. آنقدر که در ایران فیلم های ناجور و عکسهای ناجور بین نوجوانها و جوانها پخش می شود و با عطش سیری ناپذیر دنبالش هستند، لبنانی ها اصلا دچار چنین حالتی نیستند. یک لبنانی ممکن است فلان خواننده نیمه لخت را تماشا کند و به صدایش گوش بدهد اما دنبال فیلم ....... نیست.
عناوینی مثل فیلم های لو رفته خصوصی فلان خواننده و پخش ناگهانی آن در مقیاس وسیع بین مردم لبنان وجود نداره. اما همه یادشون هست در ایران فیلمهای ناجوری که منتسب به برخی بازیگران شد چه راحت منتشر شد و همه هم بدون هیچ قید و بندی دیدند.

هههههههههه بچه های امروزی از منو تو بیشتر میفهمند

اتفاقا بچه ها خیلی هم حالیشونه، من چندین ساله که دارم بهشون درس می دم و خوب هم می فهمنن و تا الان دردسر های زیادی هم در مورد اینکه خیلی می فهمن داشتیم و خیلی هم تلاش کردیم که مدرسه رو از حالت اختلاط در بیاریم ولی متاسفانه نمیشه. کلاس ها را جدا کردیم، اما بچه ها باهوش تر از اونی هستن که بشه جلوشون و گرفت.

پاسخ:

۱ خرداد ۹۴، ۱۵:۵۱
مدرسه مختلط دارید تو ایران؟! خب غیر از بحث فهمیدن، باید سراغ این رفت که از کجا فهمیدن! متاسفانه پدر نادانی که برای لذت خودش ماهواره برده در خانه، باعث شده بچه هفت ساله هم بفهمد چی به چی است.

یاسر نیکوبیان

۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۱۵
بله متاسفانه در ایران به پدیده ای داریم به نام حرص و ولع تجاوز به حریم خصوصی دیگرون!!! هرچند کاملا غریزه ای هست و همه در بحث منطقی اون رو محکوم میکنند ، دلیل اصلیش هم به نظر من فرهنگ شترگاوپلنگ ماست که میخوایم مثل صدر اسلام روابط در اوج حیا و عفت باشه و در عین حال به سن آمریکایی ازدواج کنیم!! میخوایم مثل تام کروز و جنیفر لوپز خودنمایی کنیم و مثل علی و فاطمه غیرت و عفت و عشق داشته باشیم ، و در بهترین حالت در خانواده های مذهبیمون انتظار ریاضت از جوان ها رو داریم که 10 سال که چیزی نیست ، برای روزه ی غریزی و دوست داریم بدون عمل به سفارش اکید خدا و رسول ، به احکام اون ها عمل کنیم
خلاصه بماند که اگر نماند زفیر است و من باید بشینم اینجا هی مثنوی بنویسم که تا تموم میشه با اشک چشم دوباره خمیر میشه و از اول...

پاسخ:

۱ خرداد ۹۴، ۱۵:۵۰
احسنت. عالی گفتی. همینطوره. یک عده هم خدا را می خواهند هم خرمای آمریکایی.

البته همه فیلم های لورفته را بدون هیچ قید وبندی که فرمودید ندیدند
همه جا انسان های هوا پرست وجود دارد چه در لبنان چه در ایران وچه ....
ایمان واقعی این است که انسان با همه ی محدودیت هاو ندیدن ها ونشنیدن ها رشد کند
چرا همیشه برایتان مرغ همسایه غاز است
چند بی سروپا که برای دیدن تن وبدن های عریان له له می زنند نماد یک ملت نیستند هر چند تعدادشان زیاد باشد... خدا همه ی ما را هدایت نمایید............

پاسخ:

۱ خرداد ۹۴، ۱۵:۴۸
بله من هم ندیدم. اما وقتی در مدرسه اسلامی و دانشگاه و محل کار که عموما فرهنگی و مومن و نمازخوان هستند، درصد زیادی از آدمها دیده باشند، پس مردم عادی حتما اغلبشان دیده اند.
مرغ همسایه برای من غاز نیست. این یک اصل روانشناسی و تربیتی است که انسان نسبت به آنچه منع شود حریص می شود. متاسفانه جوانهای ایرانی بشدت از تهاجم فرهنگی برنامه ریزی شده و هدفمند، تاثیر پذیرفته اند. کافی است نگاهی به آمار سرچ و صفحات باز شده توسط ایرانی ها بیاندازیم تا بفهمیم کجای کاریم. بنده صرفا نگاه مردم شناسانه داشتم و فقط توصیف کردم.

منظورم مدرسه المهدی بود وگرنه تو ایران مدرسه مختلط پیدا نمیشه!

در ضمن فرهنگ لبنانی ها در مسایل اعتقادی و احترام به عقاید یکدیگر خیلی بالاست، اون قدری که من در قم از آدمای مذهبی متلک شنیدم ( با اینکه حجاب ما کامل هست عبا و روسری مشکی) در مناطق مسیحی نشین لبنان نشنیدم، وهمه با احتزام رفتار میکردند.

کسی چند وقت در لبنان زندگی کنه این مساله رو خواهد فهمید و لمس میکنه.

دغدغه های تربیت

۰۱ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۸
پس قضیه‌ی قلموناضة این بود. می‌گفتیم خدایا این لیموناد چیه رفقای مجازی ما گیر دادن بهش!

پاسخ:

۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۰۴
بله. بقول لبنانیه لیموناضا!

دغدغه های تربیت

۰۱ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۰
این نکته که بچه‌های دبستانی لبنانی هم به اصطلاح "می‌فهمند" و مشکلاتی هم به این دلیل ایجاد شده، خیلی جالب و مهم بود. ثبت دقیق و انتقال صحیح تجربیات اینچنینی می‌تواند به واقعی تر شدن دعوای دامنه‌دارِ "اختلاط در مقابل تفکیک جنسیتی" در مدارس (co-ed vs. single-sex schooling) کمک کند.

پاسخ:

۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۳۴
البته همه بچه ها اینطوری نیستند. به محل مدرسه که در شهر باشد یا دهکده ربط داره، به خانواده ها و فرهنگ و التزام دینی شون ربط داره. به داشتن و میزان دیدن ماهواره ربط داره و....

البته محض اطلاعتون در روستاهای ایران اکثرا کلاس های ابتدایی مختلطند وهیچ مشکلی هم پیش نیومده باور کنید

پاسخ:

۱ خرداد ۹۴، ۱۸:۳۳
بله در جاهایی که از نظر تعداد کلاس و امکانات، نمی توان جدا کرد حتی مقاطع بالاتر هم مختلط است. و البته به خاطر فرهنگ خاص منطقه، اتفاقا مشکلاتشان در زمینه بلوغ و اختلاط جنس مخالف از مشکلات مدارس شهری خیلی کمتر است.

یاسر نیکوبیان

۰۱ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۴۸
2 نکته شاید خالی از لطف نباشه......
1-توی محیط روستایی هم من خیلی فهم! دیدم ولی جالبه هیچ کس تو مدرسه دنبال تفهیم نیست ،شاید چون همه هم رو میشناسن و تابلو میشه و شایدم چون تو روستا اونقدر فضا برای ارتباط گیری هست که مدرسه توش گمه ولی کلا اینکه بچه های روستا همه صاف و سادن خیلی صادق نیست البته ساده چرا ولی صاف لزوما نه!
2-اون فرد عزیزی که میفرمایند قاطبه ملت ما دنبال این جور حواشی نیستن احیانا کلمه لامپ شما رو یاد چیز خاصی نمیندازه؟! بنده یادمه از 10 استادی که داشتیم 5-6 تاشون نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه وقت به واکاوی موضوع اختصاص دادن و تا چند هفته سوژه اون ها بود و یکیشون هم البته به شدت جنجال سازی برای این قضیه رومحکوم وا از طرحش به هر نحو جلوگیری می کرد ،و یکی از همین 5-6 استاد که از قضی خیلی هم با سواد و از لحاظ سنی هم سن پدر بنده و شاید مسن تر هستن می فرمودند که این مدل فیلم ها رو تماشا می کنند و به شاگردانشون هم توصیه می فر مودند که دیدنش بلا اشکال لکن انتشارش محل اشکال است!

شهید یوسف حلمی حلاوی؟

استغفرالله
نعوذباالله من شر نفسی
خدایا تا چه اندازه انحراف از تو!
ایاک نعبدو را همه کنار گذاشتند!
هر کس برای خودش خدایی می پرستد از جنس انسان!
و این شرک را چگونه می توان توجیه کرد؟
میشود، همیشه شرک خواهد بود، بهانه ها برای شرک زیاد است،

درجواب این که فرمودید کلمه ی لامپ منو یاد چیزی نمیندازه ،باید عرض کنم باشنیدنش یادم افتاد روشنم :-)
خودشما می فرمایید 5-6 استاد فیلم ها رو دیدندونظر دادند واحتمالا 4-5 نفرشون چیزی نگفتند این صداقت شما جای تحسین دارد.
بنده اگر دقت کرده باشید نگفتم قاطبه ملت از این مسایل به دور هستند،موضوعی هم نیست که قابل پنهان کردن باشد،وهمه می دانیم با وجود ماهواره و برخی فضاهای آلوده ی مجازی بسیاری از جوانان به انحراف کشیده شده اند.
خود من چند وقت پیش بی حیایی آشکاری از دختر پسر های دبیرستانی در اتوبوس شرکت واحد دیدم که در آخر هم باعث درگیری یک فرد مانتویی مقید با آن ها شد ودختران بی حیا جلوی چشم همه روسری ازسرش کشیدند وبقیه غیر از دوسه نفرسکوت پیشه کردند واز سیاست لبخند پیروی کردند!
بنده منظورم این است که درست است که به علت شرایط آخرالزمانی فساد آشکار شده است اما این که بخواهیم فقط سیاهی ها را ببینیم درست نیست ...
بنده نظرم راگفتم وبا این حساب متوجه شدم نمی گفتم شاید بهتر بود...
ما خودمان با همین برخودهایمان با افرادی که بر خلاف جریان آب که ظاهرا بی حیایی است حرکت می کنند ،باعث شده ایم افرادی که با این حرکت ها موافق نیستند سکوت پیشه کنند وبه علت همین سکوت جامعه فکرکند همه باجریان آب همراه هستند.
البته بنده با این صحبت نمی خواهم در مورد خودم صحبت کنم وبگوییم که مثلا در این بحث من خوبم ودیگری بد است.
این که فکر کنیم این مسایل که در جامعه وجود دارد با حذف شدن محدودیت ها واختلات دختر وپسرها در مدارس حل می شود از نظرم جز بدتر کردن وضع موجود چیزی نیست.
بایددر مقابل جنگ فرهنگی با کار فرهنگی ایستاد نه این که در زمین خودی با فکر القایی دشمن بیدار بازی کنیم .
اگر بخواهیم با حکومت اسلامی ضمینه ساز ظهور حضرت حجت باشیم باید باشرایط یک جامعه اسلامی جلوبرویم .
در پناه خداباشید.

شرمنده فراموش کردم بگوییم مطلب واقعا زیبا بود
خدا سید حسن ورهبر عزیزمان را حفظ کند.

یاسر نیکوبیان

۰۲ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۹
ببینید خواهر عزیز ،به قول یه مسئولی بنده که پشت منبر نماز جمعه حرف نمی زنم ،اینکه می فرمایید چند بی سر و پا دو معنی ضمنی داره ،اولا اینکه نسبتا کم هستن حتی اگه مطلقا زیاد باشن به عبارت دیگه اقلیت هستن و اینکه اصولا بی فرهنگ هستن که من مثال نقض آ وردم ،موقعی که تو همچین فضای غیر رسمی صحبت میکنیم و خیلی هامون به واسطه همین وبلاگ با هم دیگه و نظرات هم آ شنایی نسبی داریم ،سیاه ندیدن تعریفش فرق میکنه ،بنده هم نگفتم همه جا سیاهه و محض اطلاع شما اصلا به سیاه. سفید در جامعه اعتقادی ندارم و منطق فازی رو بیش تر می پسندم ،جامعه ما سه بخش داره که اولی خاکستری پررنگه و با اسلام و انقلاب پدر کشتگی دارن مثل خانواده های نفاق ،گروه دوم خاکستری کمرنگه که اصطلاحا بهشون میگیم حزب اللهی و گروه سوم که خاکستری هستن و بسیار از هر دو گروه قبلی بیش ترن افرادی هستن که میان حق و باطل حرکت میکنن و خاکستری هستن این افراد همون هایی هستند که تو گوشیشون هم فیلم لامپ هست هم مداحی و هم به کربلا و هم به آ نتالیا سفر می کنند و ویژگی بارزش ن هم اینه که جهت گیری قوی ندارن و تنها با موج به حرکت میشه انداختشون ،مثلا اول توافق لوزان خیلی از همینا عروسی گرفت بودن ولی حالا با تدبیر نظام در آ شکار کردن نیات امریکا 180 درجه برگشتن خیلی هاشون.
و اما در مورد وقاحت و امر به معروف و نهی از منکر باید بگم اتفاقا مثالی زدید که جامعه ما توش خاکستری خیلی پررنگه ،یادمه موقع برشت از تظاهرات عفاف و هجاب یه خانومی با وضع افتضاح حجاب برعکس جمعیت هزعران نفری داشت میرفت یکی پیدا نشد بهش. چیزی بگه ، مهم ترین مشکلمون هم اینه که برای اصلاح ابرو چشم رو کور کردیم و از ترس افراط و درگیری کلا بی خیال فریضه شدیم
بنده هم همیشه سعی کردم خدای ناکرده کرده حداقل با قلمم کسی رو نرنجونم و اینکه شما می فرمایید نظر نمی دادید بهتر بود حقا نمیدونم رو چه حسابی هست
مورد بعدی که فرمودید این برخورد ها نفهمیدم کدام برخورد ها؟!
و در آ خر هم دقت می فرمودید نظر بنده و طبق تایید آ قا محمود این هست که مشکل پیوند غلط فرهنگی هست که شتر سواری دولا دولا نتیجش میشه این وضعیت الان ما ،برای مثال در خصوص مورد بی حجابی مردم ما مثل ابرار انتقاد دارند و مثل فجار انفعال
در ضمن بابت مثالی هم که تو نظر قبلیم زدم عذر میخوام حواسم به اسمتون نبود.....

باسلام
خواهش می کنم بنده نظرم را نوشتم وشما هم نظرتان را.
برخوردهایی که نوشتم کلی بوددر مورد همه ی افراد جامعه که تا می بینند کسی مخالف نظرشان کلامی می گوید فورابا تحقیر واستهزا می خواهند دیگر نشنوند.قصدم بی احترامی به شما نبود.
ناراحتی بنده از این بود که با آن لحن سوال پرسیده بودید،
که باتوضیح آخرتان متوجه شدم علتش چه بوده .
این اولین باری بود که به واسطه ی این مطلب با سایت آقای علوی آشنا شدم ومتاسفانه با نظرات شما آشنایی نداشتم که بدانم غالبا در نظرهایتان رک صحبت می کنید .
در ضمن سیاه ندیدن را درجواب نظر آقای علوی گفتم اما چون هر دو را یکجا نوشتم این طور برداشت شده .

سلام و عرض خسته نباشید
وبلاگ زیبا و جامعی دارید اگر بخواهیم از لبنان در حد دو ، سه لیتر روغن زیتون ببریم ، آیا امکانش وجود دارد و یا هنگام پرواز و در فرودگاه ایراد میگیرند؟لطفا راهنمایی کنید.
ممنون

پاسخ:

۱۱ خرداد ۹۴، ۲۱:۱۲
لبنانی ها دبه بیست لیتری را مهر و موم می کنند و به نجاری می برند. برایش جعبه چوبی بسیار محکم ساخته میشه و داخل بار می‌فرستند.
در حد دو سه لیتر رو بریزید داخل بطری نوشابه خانواده و داخل چمدان بگذارید.   

گوارایت باد مرد بزرگ نوش جانت..... اللهم احفظ قایدنا... الخامنه اى.... اللهم احفظ سید حسن نصرالله

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها