گپی با تهیه کننده معروف المنار

گپی با تهیه کننده معروف المنار

دیروز توفیق شد با یکی از تهیه کننده های بزرگ المنار و رادیو نور گپی بزنم. وی بالای 25 سال سابقه تهیه کنندگی دارد و تا کنون حدود 11 جایزه بین المللی در زمینه تهیه کنندگی گرفته است. همچنین افراد زیادی را تعلیم داده که آنها هم در کار خود موفق هستند.

از آنجا که یکی از نیروهای قدیمی حزب الله در زمینه رسانه ای محسوب می شود اطلاعات خوبی هم دارد. بحث جنگ یمن بود و اینکه مردم بیگناه یمن درحال قتل عام هستند. نظر تحلیلگر لبنانی راجع به توافق ایران و آمریکا و پیش بینی او درباره حرکت تروریستی عربستان سعودی را به او گفتم. برایش جالب بود که کسی از شش ماه قبل پیش بینی جنگ را کرده باشد.

شروع کرد به صحبت درباره اوضاع و منطقه. (از آنجا که تصور می کرد لبنانی هستم راحت سخن می گفت و عادی؛ نه برای خشنودی من و ابراز ارادت به ایران). وی گفت: عربستان نسبت به ایران حقد و کینه و حسد دارد. زمان شاه هیچوقت نمی گفتند ایرانیها مجوسند و فُرس (فارس) و صوفی و کافر هستند! اما بعد از انقلاب یکباره ایران مورد هجوم آنها قرار گرفت. لبنان که در زمان گذشته عروس خاورمیانه و مرکز عیاشی بود، کسی تصور نمی کرد از بین کشورهای منطقه، آمادگی پذیرش انقلاب را داشته باشد. شاید کشور دهم بیستمی بود که می شد دوستی با ایران را برای آن تصور کرد. اما برخلاف تصور، شد اولین کشور منطقه که انقلاب ایران بطور وسیع و تاثیرگذار در آن رخنه کرد و ثمرات و نتایج خوبی به بار آورد. شاید دلیل آن وجود شیعیان جبل عامل باشند که مردمانی از قبیله عامله که شیعه شدگان یمن بودند و هنگام تبعید حضرت اباذر به لبنان به منطقه جبل عامل آمدند. برای همین است که در احادیث آمده هنگام ظهور منطقه جبل عامل بواسطه رشادت مردمان اش در امنیت است. مثلا در جنگ 2006 دیدیم جوان 19 ساله یازده تانک صهیونیستها را با موشک زد. وقتی پهپاد ارتش اشغالگر او را هدف قرار داد بعد از یک روز دوباره آمد روی بیسیم و گفت به گوشم. موشک اضافه می خواهم. علمای جبل عامل نقش اساسی در تشیع ایران داشتند. ارتباط ایران و پرچم خراسانی با شیعیان یمن و پرچم یمانی از الطاف وشگفتیهای الهی است.

موشک فضاییایران کشوری است که علیرغم تحریمهای سخت و طاقت فرسا، موشک ساخت و فضاپیما به فضا فرستاد اما کشورهای عربی در جهالت خودشان باقی مانده اند. عربستان افتخارش ثبت بزرگترین قبای زردوزی شده یا بزرگترین قفل جهان در گینس است! ایران برای خودش و مردمش اهمیت قائل است. الان با وجود تحریم و کارشکنی، برق ارزان و شبانه روزی دارد. حتی به روستاهای دوردست برق کشیده است. یک بار به یک منطقه کویری در ایران می رفتیم. تا کیلومترها، ردیف پشت سر هم و منظم، تیر برق گذاشته بودند و به روستای دور افتاده برق داده بودند. سیم تلفن کشیده بودند. ایران کشوری است که به مردمش احترام می گذارد. نه مثل کشورهای عربی که بغل پایتخت و داخل آن امکانات ضعیف است. ایران هرچه را لازم دارد و بخواهد می سازد. در تحقیقات علمی رتبه اول منطقه و جهان شد. هفت هزار مگاوات برق ذخیره دارد. چند هزار مگاوات به کشورهای همسایه می فروشد. ما در لبنان 1500 مگاوات تولید داریم که نصف احتیاج کشور هم نیست.پیشرفت ایران ایران تحقیقات هسته ای کرد و نیروگاه ساخت. در کشورهای عربی کسی اصلا مطالعه نمی کند. ایران کشوری است که به خودش احترام می گذارد و برای پیشرفت خودش تلاش می کند و برنامه دارد.

با کمک ایران، ما توانستیم بر دشمن پیروز شویم. در عراق با کمک ایران جلوی هجوم وحشیانه دشمن را گرفتند. جالب است عربها با ایران خوب نیستند. فلسطینی ها هیچ وقت از ایرانی ها دستور نمی پذیرند. سیاستی که ایران می خواهد را دنبال نمی کنند. اگر حزب الله به آنها بگوید شاید قبول کنند اما ایران، نه! در عراق هم با نسبت کمتری همینطور است. همیشه باید در میان فرمانده ایرانی و عراقی ها یک حزب اللهی باشد تا حرف گوش کنند. سلاح و مهمات و برنامه و نقشه و تاکتیک از ایران است اما زیر بار نمی روند. چون حزب الله عرب است و تجربه نظامی و آبروی خوبی دارد، حرفش را گوش می کنند.

بعد از تواق ایران با آمریکا و رفع تحریم ها، ایران چنان رشد اقتصادی عظیمی خواهد کرد که کسی نمی تواند تصور کند. پولهای بلوکه شده ایران باز می گردد و در چرخش می افتد. سرمایه گذاری خارجی رشد فزاینده ای می کند. صادرات تحت تاثیر قرار می گیرد. روابط تجاری گسترش پیدا می کند. راه تجاری آبهای آزاد به خاطر بسته بودن عراق و سوریه، تنها از ایران خواهد گذشت و تاثیر مهمی بر اقتصاد خواهد گذاشت. خب وقتی ایران رشد کند و از لحاظ اقتصادی راحت باشد هم پیمانان و دوستانش هم راحت خواهند بود.

چون عربستان زیر بار توافق نرفت، و ایران را به عنوان قدرت منطقه ای قبول نکرد، آمریکا آنها را تشویق کرد به یمن حمله کنند. به آنها اطمینان داده بودند که بیشتر کشورهای منطقه و خود امریکا مشارکت نظامی کنند. وقتی عربستان گوسفند وار وارد این باتلاق شد، آمریکا گفت من نیستم. کمک اطلاعاتی میکنم. اما چه کمکی؟! محل چهارده پانزده مقر ارتش یمن را به آنها داد. الان دارند خانه مردم را می زنند. تولیدی لبنیات را بمباران می کنند، مهد کودک و بیمارستان می زنند.

ایران پس از توافق، کل منطقه را در دست خود خواهد گرفت. تنگه هرمز و تنگه باب المندب زیر نظر ایران خواهد بود و حرکت تجاری و نظامی در کل منطقه با توافق ایران باید انجام شود. ایران قبول نخواهد کرد یمن و بحرین زیر یوغ وهابی های ظالم باشد. ایران اراده کند، کار آنها در یمن و بحرین را یکسره خواهد کرد.

در آخر چند جوک که درباره جنگ آل صهیون منتشر شده گفتیم و خندیدیم.

عربستان به یمن حمله کرده اما معلوم نیست چرا در سودان برای کشته ها عزاداری می شود!

۰ ۰ ۲۱ نظر ۴۳۵۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۱)

یاسر نیکوبیان

۲۷ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۵۲
سلام
مثل همیشه ، بلکه قشنگ تر از همیشه ، فوق العاده بود ، بعد از مدت ها در نت این مطلبی بود که واقعا هیجان زدم کرد ، چون از دل کاره ، نه تحلیل شبکه خبری!! ، راستی اون جوک ها رو هم بزارید متشکر میشم ، هنوزم اون جوکه اخطابوط رو یادمه....
این قضیه عرب و عجم رو هم باز گفتی داغ دل منو تازه کردی....

سلام برادر
صحبت های این آقا خیلی جالب بود کاش متن عربی ان را هم می گذاشتی تا در شبکه های اجتماعی عربی زبان به اشتراک بگذاریم.
در ضمن این اقا چطور با ٢٥ سال تجربه رسانه ایچطور متوجه لهجه ایرانی شما نشده.

پاسخ:

۲۹ فروردين ۹۴، ۰۹:۵۷
سلام
مصاحبه نبود و ضبط نکرده بودم که متن عربیشو بذارم. هرچی یادم موند نوشتم.
من لهجه ام خوبه. مقدار کمی بقول لبنانی ها بتق تق! یعنی ریپ می زنم تو حرف زدن که برای لبنانی ها خیلی عادیه. چون خیلی ها مدتها خارج زندگی کردن و لبنانی شون ضعیفه.

دقیقاً به همین دلایله که بعیده در نهایت توافقی انجام بشه، مگر این که داعش بیفته به جون عربستان. اونوقت، آمریکا محتاج میشه به ایران برای نابودی داعش عراق (ترکیه رو هم برای داعش سوریه آماده می کنه). اگه داعش بتونه به عربستان ضربه ای بزنه فکر می کنم، آمریکا به راحتی حاضر میشه قضیه ی هسته ای رو جمعش کنه تا بعدش از ایران بخواد تو قضیه ی داعش کمکش کنه. البته کمکی خیلی بیشتر از اینی که الان هست. فکر کنم آمریکا از ایران بخواد دخالت مستقیم بکنه.

تحلیل خوش خیالانه ای بود.......خوب شد نگفتید که ایرانی هستید و الا معلوم نبود اونموقع چی میگفتن!
ولی واقعیت اینه که در برهه حساسی هستیم...
امیدوارم این تهاجم به یمن پیروز نشه و الا امکان داره این ائتلاف برای سوریه و بعد شاید حزب الله و در نهایت ایران هم شکل بگیره.............
ترو خدا میبینید......2 ماه پیش....سعودی با قطر.....قطر با مصر.......مصر با ترکیه همه دشمنی داشتن.......دشمنی مشترکشون با ما چه اونا رو متحد کرده!!!
این زمانی خطرناک تره که امریکا و صهیونیزم هم طرف اونها خواهند بود.
دوستی بعد مرگ ملک عبدالله گفته بود که الکی خوشحالی نکنید.........وضعیت از این بدتر میشه.........این ملک عبدالله نسبت به بقیه برادراش فرشته بود!

البته تا زمانی که ما با امریکا و اسراییل دشمنی خونی داریم......وضع همینه وتندروی ها و دیوانگی های سعودی ها هم با حمایت امریکا مواجه میشه! کشورهای خلیجی پول بی نهایت دارن و امریکا هم با دادن مشروعیت از طریق نهادهای بین المللی که دستشونه و فروش بهترین سلاح ها ازشون حمایت میکنن...............هم پول به دست میارن از فروش سلاح و هم دشمنشون (ایران) ضعیف میشه!

خلاصه مطلب که باید دست از دشمنی با اسراییل برداریم.......................چرا میگم اسراییل چون اسراییل حل بشه همه حله!
کل عرب + خود فلسطینی ها متحدشدن با اسراییل بر ضد ما بعد ما به خاطر یه مشت عرب نمکنشناس(فلسطینی ها) خودمونو به کشتن و بدبختی بدیم؟
باید اسراییل رو به رسمیت بشناسییم بر اساس مرزهای 1967.........نباید کاسه داغ تر از اش بشیم............نمیگم بریم دست بوسی مثل اردن یا مصر............مثل ترکیه باشیم در رابطه با اسراییل کافیه!
شک ندارم اسراییل حاضره هر امتیازی رو بده که ایران به رسمیتش بشناسه..........بدون شک اسراییل شرط ایران برای ترک کامل جنوب لبنان رو میپذیره........ولی میرسیم به مشکلترین قسمت مسعله که حزب اله هست..........ایا حزب الله متونه با عقب نشینی اسراییل از جنوب لبنان.......اسراییل رو به رسمیت بشناسه(یعنی صلح کنه)؟
ایا حتی اگر حزب االه به این خواست تن بده و صلح کنه.........افکار عمومی شیعیان لبنان.......کسانی که عزیزانشون طی نیم قرن سال گذشته بخاطر اسراییل کشته شدن نظرشون چیه؟

ایا حزب الله طرفداراشو از دست نخواهد داد؟
بعد از صلح با اسراییل وضعیت سلاح حزب الله چگونه پیش میره؟
احزاب و طوایف دیگر باز هم این سلاح رو که دیگه با دشمن اسراییلی هم صلح کرده تحمل میکنن؟!!!
بدون شک صلح با اسراییل از همه بیشتر برای شیعیان لبنانی غیر قابل قبول تره.........و الا برای شیعیان ایران و یمن و عراق و بحرین و سوریه که فقط فایده داره!
بنده عربی تا حدودی بلدم..........در شبکه های اجتماعی حجم بسیار بالایی از گله شیعیان عراق رو میبینم که از سیاستهای ضد امریکایی و اسراییلی ایران و انتقالش به عراق ناراضین...و دوست ندارن کاسه داغتر از اش بشن برای کسایی که بیشترین عملیاتهای انتحاری رو اونها (فلسطینی الاصل ها) در عراق انجام میدن..............دوست دارن متحد و دوست قوی ترین کشور دنیا.....کشوری که قاتل فرزندانشون رو (صدام) سرنگون کرد بشن!

پاسخ:

۲۹ فروردين ۹۴، ۱۰:۵۴
خیلی خلاصه جواب می دهم: خب اگر ما رژیم صهیونیستی رو به رسمیت بشناسیم که دیگه هیچ مشکلی با ما نخواهند داشت. چون در اون صورت انسانیت و دین و اخلاق خودمونو فروختیم. و راحت سوارمون خواهند شد.
در مورد لبنانی ها باید عرض کنم آنها کاملا با چشم دیده اند صهیونیستها چه جانوران خونخوار ظالمی هستند. چه جنایتهایی در لبنان کردند. اونها مشکلشان فلسطین نیست. زیاده خواه و تمامیت طلب هستند و غیر از خودشان بقیه مردم دنیا را حیواناتی برای خدمت به یهود می پندارند و کشتن انها را جایز می دانند. لبنانی ها که زیر بار پذیرش نخواهند رفت. افراد آزاده ای در سراسر دنیا هم اکنون بر ضد این رژیم فعالیت می کنند و آن را به رسمیت نمی شناسند.

لعن الله علی آل سعود

پاسخ:

۲۹ فروردين ۹۴، ۱۰:۵۷
بیش باد

عربستان به یمن حمله کرده اما معلوم نیست چرا در سودان برای کشته ها عزاداری می شود!
یعنی چه؟

پاسخ:

۲۹ فروردين ۹۴، ۱۰:۵۷
یعنی ارتش عربستان از سودانی ها و خارجی ها تشکیل شده. یکی از ارتش عربستان که کشته می شود، خانواده اش در سودان عزاداری می کنند! 

سلام خوب هستید مدیر وبلاگ خاطرات و نظرات یک ایرانی ساکن لبنان؟
ببخشید میشه ادرس سایت مارو در لیست پیوندهاون قرار بدید؟
با اسم
نقشه کلش آف کلنز
http://www.mapclashofclans.ir

پاسخ:

۲۹ فروردين ۹۴، ۱۱:۰۱
سلام
این وبگاه در لینک دهی سیاست خاصی دارد. از تبلیغ معذورم.

سلام عزیز
به شدت از مطالبت استفاده می کنم
خیلی ممنون
در ضمن یه طرح لوگو برات زدم اگر خواستی استفاده کن
یا علی
لینک وفتو شاپ
http://bayanbox.ir/download/4542973389993969397/mahmood.psd
لینک خروجی عکس
http://bayanbox.ir/view/2089306555264696320/mahmood.jpg

پاسخ:

۲۹ فروردين ۹۴، ۱۱:۲۵
سلام برادر عزیز
ممنون از لطفتون
خیلی زیباست. حالا وقت شد پی اس دی رو باز می کنم چون یخورده حروف «م» و «و» خوب نیست از نظر خوشنویسی. من دقیقا می خواستم همچین طرحی دربیارم. دستت واقعا درد نکنه. ممنون

آقا هه رو فیلم میکردی مستند درست میکردی توی شبکه های ایران پخش میشد اون وقت ایرانیا اعتمادبه نفسشون کل دنیارو خفه میکرد ولی فعلا منو خفه کردن....هههههههههه....کامنت قبلی رو چرانذاشتین !!!مشکلی داشت!! اینم یه جوک از طرف ما

با دو قسمتش کلا موافق نیستم
اینکه فلسطینی ها دستور ایران رو قبول نمیکنن
در این باره سید حسن صحبت کرد گفت اصلا ایرانیها دستور نمیدن و آزادی گروهها براشون مهمه گفته حتی به ما هم دستور نمیدن
در مورد فرماندهان عراقی و ایرانی و وجود حزب اللهی هم باید بگم سالهاست شیعیان عراق انگیزه های قومی رو کنار گذاشتن و الان با روحیه اسلامی میجنگن اگر اینطور بود به حرف امام سیستانی که ایرانی بود گوش نمی کردن

پاسخ:

۲۹ فروردين ۹۴، ۱۱:۲۷
اینکه فلسطینی ها دستور و پیشنهاد ایران رو نمی پذیرند که شکی توش ندارم. اما در مورد عراقی ها، فقط سپاه بدر به خاطر قبول داشتن ولایت فقیه با ایران خیلی خوب هست و همکاری میکنه. همه اینطور نیستن. 

شما اجازه بده توافق بشه بعدا برا تمجید و تعریفش پست بزار!!
خیلی جالبه که هر کسی به یک اتفاق منطقه ای متوسل میشه تا از این توافق دفاع کنه اما هیچ کس توجه نداره که چه وسعتی از بازدیدها و محدودیت در فعالیت ها به ایران تحمیل شده...
بعضی وقتها ظریف یه جوری صحبت میکنه آدم باورش میشه که ایران یک خطر هسته ای بوده! واللا...

یاسر نیکوبیان

۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۴۴
جناب آقای سراب مثل اینکه واقعا تفکراتتون هم مثل آی دیتون سراب گونه هست ، اگه بر اساس شبکه اجتماعی بخوایم نظر بدیم الان 80 درصد مردم ایران ضد نظام،ضد دین و موافق آمریکا و اسراییل هستن!!!، تو انتخابات هم حداکثر 26 درصد شرکت می کنند ولی واقعیت 180 درجه متفاوته ، شما که اینقدر تحلیل گر زبر دستی هستین (تا این حد که نمی دونین عربستان که هیچ حتی اگه آمریکا هم به سوریه حمله کنه روسیه عربستان مادر مرده رو میزنه) ، واقعا نمیدونین پیج هایی که از آمریکا ستیزی حمایت یا به نحو جدی حامی مقاومت یا ضد اسراییل باشن فاتحشون هنوز احداث نشده خوندس؟ شما شبکه اجتماعی مخالف جنگ با آمریکا رو می بینید ، قاوم رو هم ببیند ، بعد نظر بدید....
راستی شما دقت کردین اگه 2-2 تا میشد 5 تا چه اتفاقاتی می افتاد؟ چه بلایی سر علوم مختلف میومد؟ اگه حاضر به تحلیل این اتفاقات هستین ، اتفاقات بعد صلح ایران و حزب الله رو با رژیم صهیونیستی رو هم تحلیل کنید
جمهوری که در قانون اساسیش رابطه با اسراییل ممنوع شده و حزبی که اساس تشکیلش مبارزه با این رژیم بوده ، در ضمن در مورد شیعیان یمن هم که میگید دوستی با آمریکا و اسراییل به نفعشونه ، توصیه میکنم یه نگاه به پرچم انصار الله بیندازید ، طبق عقیده زیدیه امام خمینی ، امام خامنه ای ، سید حسن نصرالله میتونن امام باشن ، اونم نه امام به معنی که ما به کار میبریم بلکه با مقامی مثل امام علی وامام حسین ، چون فاطمی ، عالم و قائم بالسیف هستن ، یعنی شرط اینکه این ها رو قبول دارن ، دشمنیشون با آمریکا ، اسراییل و یهوده ، عقیده زیدیه اصل رو در جهاد قرار میده و هرگونه استسلام رو نفی میکنه ، بعد شما دم از تسلیم شدن این ها میزنید؟

در جواب آقا یا خانم سراب می خوام بگم که آیا به نظر شما اسرائیل واقعا به مرزهای 1967 رضایت میده؟ اینها رویای از نیل تا فرات رو در سر دارند. به گواهی تاریخ در این 60 سال فقط به قلمرو خودشون اضافه کردن. این دو خط آبی که بالا و پایین پرچمشون حک کردن سمبل نیل و فراته. یعنی این ها تمامی این خاک رو می خوان. این زیاده خواهی در حدی بوده که حتی صدای دموکرات ها وشخص اوباما رو در اعتراض به ادامه شهرکسازی های بی بی(نتانیاهو) در آورده(همین چند ماه پیش). شما ببین دیگه آش چقدر شور شده که حتی صدای آشپز هم درومده.

وضعیت و حساب کار فلسطینی ها مشخصه یادمه سید حسن در یکی از سخنرانی ها فرمودند " حماس گفت اگر عربستان به جای ایران از ما حمایت کند با ایران قطع رابطه می‌کنیم " مطمئن هستم اگر فلسطینی ها هم بستگی و غیریت شیعیان را داشتند و عقلانی عمل می کردند الان به آزادی رسیده بودند ولی حماقت عجیبی دارند که قطعا به ضررشان تمام خواهد شد همین الان هم نه عزت دارند ، نه استقلال و نه عقیده ثابت و مشخصی ! واقعا فکر کنم خودشان هم به خط مقاومت اعتقاد ندارند ؟!!! ظاهرا این ها هم به نوعی گرفتار " پان عربیسم و نژاد پرستی " بی جا شده اند ؟! خود من به عنوان یک ایرانی دست سید حسن و بچه های حزب الله را می بوسم.

اما از عراق شنیدم ظاهرا گروه های شیعه زیادی در عراق جدیدا پیرو ولایت فقیه شدند ولی باز ملت تنبل و خود سری هستند علتش هم نمی دونم ؟!





پاسخ:

۳۱ فروردين ۹۴، ۱۲:۵۲
سلام
در مطلبی که راجع به شهید چمران در وبلاگ منتشر کرده بودم یکی از شاگردانش می گفت فلسطینی ها با ما دشمنی نداشتند، حسودی می کردند. آنها به اسم جنگ و آوارگی و مقاومت، داشتند ملت دنیا رو میدوشیدند اما یکی مثل دکتر چمران با اون عظمت علمی شغلشو ول کرده بود آمده بود برای مقاومت می جنگید. بله اگر فلسطینی ها غیرت و رهبری داشتند الان هفتاد سال آواره نبودند. لبنانی ها چند سال سزمینشون اشغال شد، جنگیدند طرفو انداختند بیرون.
عراقی ها خصوصیات خاصی دارند. آنها حتی در زمان حضرت علی هم مبارزان خوبی نبودند. حضرت چنین فرموده بود که کاش به جای همه شما ده تا آدم مثل نوکران معاویه داشتم! (به این مضمون). در زمان امام حسین هم کوفیان چه کردند. امروزه هم پس از سالها حکومت استبدادی صدام، نه تنها فرهنگ و ادب و سوادشون به زوال رفته بلکه تنبل تر و نا امیدتر شده اند. اگر ایران و حزب الله نبودند، الان عراق کامل سقوط کرده بود. عراقی ها ذاتا اینطور هستند که زیر بار سلطه یک عراقی دیگر نمی روند. حرف حزب الله رو گوش می کنند اما قبول نمی کنند یک عراقی دیگر فرمانده شان باشد. هرکسی خود را شیر می پندارد. این خصوصیت در ملت هایی در گذشته زیر یوغ حاکم مستبد بوده اند زیاد دیده می شود.

سلام دوست عزیز
از این سایت شما را یافته ام بسیار خوشحالم
آیا امکان دارد برخی از اصطلاحات لهجه ی لبنانی را هم آموزش دهید زیرا بدون آنها نمی شود سریال های لبنانی را متوجه شد حتی اگر فصیح را هم خوب بدانی یک چیزی هایی مثل : (زی الاطرش بالزفة) تو این مایه ها .....
خیلی ممنون میشم اگر این کار را انجام بدهید یا اگر حوصله ندارید یک راهنمایی بفرمایید که چطور می شود کار کرد تا سریال های شامی را درک کرد
بازهم ممنون از شما
یا علی ع

پاسخ:

۳۱ فروردين ۹۴، ۱۲:۵۶
سلام
متاسفانه علیرغم علاقه ام به این کار وقت ندارم.
زی الاطرش بالزفة یا مثل الاطرش بالزفة یعنی مثل آدم کر وسط رقص! یعنی هیچی از موضوع رو نمیفهمه.
باید یک نفر که بلد است راهنمایی کند. یا اینکه زیر نویس داشته باشد. سریالهای آی فیلم که به دو زبان پخش می شود، برای این کار خوب است. خصوصا آنها که با لهجه شامی دوبله می شود. اگر قبلا سریال را به زبان فارسی دیده باشید با دیدن دوبله عربی می توانید ارتباط برقرار کنید و کم کم یاد بگیرید.

سلام
ولی من تصور می کنم این اختلاف دیرینه تر از انقلاب باشد، هم اختلافات ایران با عراق و هم اختلافات ایران با عربستان، یا کشورهای خلیج
مثل همین مسئلۀ نام خلیج فارس؛ یا جزایر چندگانه، سهم خواهی نفت و گاز و ماهی و ...
و البته باید اعتراف کنم که از این طرف ایرانی ها هم چندان دل ِخوشی از این همسایگان دیرینه ندارند
به عبارت ساده تر دل به دل راه داره؛)

پاسخ:

۱ ارديبهشت ۹۴، ۱۱:۴۰
سلام
اعراب همیشه دربرابر امپراطوری پیشرفته ایران دچار سرخوردگی، ضعف و حسادت بودن. خصوصا برخی حکام که از طرف امپراطوری ایران بر آنها حکم رانده و به آنها ظلم کرده اند، هنوز در خاطره شان باقی هستند و از ما کینه به دل دارند. از طرفی پس از انقلاب این بحث رو به شدت دشمن روش کار کرد و در میان همه اعراب گسترش داد. وگرنه اون قدیمها که حاکم ظالم پارسی بر اونها حکم می راند اینقدر با ما بد نبودند!!! والا!
فیلم سفر شاه به عربستان رو ببینید کف می کنید! کم مونده کف پاشو بلیسند!

سلام...
اول اینکه چند روزه با وبلاگتون آشنا و شدم و تقریبا زیر و روش کردم مطالب و حرفایی هست که هیچ جا نمیشه خوند... عالی بود ... خیلی اطلاعات خوبی بدست آوردم و بعضی جاها مخصوصا قسمت مقایسه ای مردم ایران و لبنان کلی هم خندیدم ... ممنون از اینکه وقت میزارید و اطلاعات رو به اشتراک میزارید, من از وقتی با اینجا آشنا شدم روزی 3-4 دفعه سر میزنم :ا :))

یه خواهشی دارم اگه کمکم کنید لطف می کنید من چند وقت پیش یه جمله به عربی خوندم که نتونستم ترجمه کنم با مترجم گوگل هم کاری از پیش نبردم:ا یه ذره هم نفهمیدم چی نوشته , امکانش هست برام ترجمه کنید ...

«بس تستشهد دعیلی إلحقک وما طول بعدک...»

ببخشید واقعا وقتتون رو برای اینکار میگیرم :)

پاسخ:

۱ ارديبهشت ۹۴، ۱۱:۳۷
سلام
خیلی خوش اومدید. ممنون از لطفتون.
میگه: وقتی شهید شدی دعا کن منم به تو ملحق بشم و بعد از تو زیاد طول ندم (زیاد زنده نمونم)

ممنون ... خیلی ی ی ی ی

چه جمله قشنگی بود ... :(

سلام برادر عزیزم جناب اقای علوی از سایت بسیار عالی شما ممنون و سباسگزارم خدا به شما توفیق بیشتری عطا کند انشالله برای ما هم دعا کنید که لایق باشیم مثل شما سرباز امام زمان و سید حسن نصرالله باشیم اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک

پاسخ:

۵ ارديبهشت ۹۴، ۱۲:۱۱
سلام علیکم
ممنون از لطفتون. انشالله به دعای شما بنده هم مورد رضایت و قبول الهی قرار بگیرم

به نظرم زیادی خوش بینانه بود تحلیل هاش. توافق اینقدرها هم اثر مثبت نداره

حالا که سه سال از توافق ایران و امریکا گذشته بیا ببین اینجا چه بساطیه . مذاکره با دشمن هیچ سودی نداشته

پاسخ:

۲۵ ارديبهشت ۹۶، ۰۹:۰۷
جدا سه سال گذشت؟ چه سریع

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها