هجوم وحشیانه و کور سلطنت وهابیون به مردم یمن

هجوم وحشیانه و کور سلطنت وهابیون به مردم یمن

در پی پیروزی های پی در پی انقلابیون یمن، عربستان صهیو وهابی دقیقا بنا بر پیش بینی های سیاستمداران لبنانی، دست به وحشیگری و اقدامات تروریستی زد. ریشه این اقدام، توافق غیر منتظره ایران و آمریکا بود. عربستان برای آنکه ثابت کند هنوز رهبر جهان عرب است در این مدت بسیار با کشورهای هم پیمان خود و حتی با پاکستان بطور فشرده رایزنی کرد و ماه گذشته ریاض چهار راه شلوغی برای سیاستمداران کشورهای مختلف بود.
عربستان که بنا بر شواهد و مدارک، منبع صدور تروریسم به عراق و لبنان و سوریه بوده، هم اکنون با همراه ساختن یک اتحاد عربی (بخوانید نوکران در حال سقوط آمریکا) تلاش دارد تا با مقابله با انقلابیون یمن، از گسترش بهار عربی به کشور خود جلوگیری کند.
عربستان که تحولات یمن را با نگرانی دنبال می کرد و آن را نتیجه دخالت ایران در یمن می نامید باور نمی کند جنبش انصار الله، برخلاف توصیه های ایران، دامنه فعالیت خود را تا این حد گسترش داده باشد. بنا بر گفته یکی از مقامات حزب الله لبنان، ایران در قضیه یمن دخالتی نداشته و ازدیاد فعالیت های انقلابی را صلاح ندانسته است. اما حوثی ها با سرعتی بی نظیر و عجیب، انقلاب را بدون خونریزی پیش بردند. دیروز که به همراه ارتش، شهر عدن را بدون کشتار مخالفان یا تعدی به آنان، تحت سیطره خود در آوردند ثابت کردند یک انقلاب مردمی و پاک درحال پیروزی است.
امروز بامداد جنگنده های عربستان صهیو وهابی مناطق مسکونی در پایتخت یمن را بمباران کردند که بنا به گزارش اورژانس یمن، تا کنون 15 نفر که عمده آنان زنان و کودکان هستند به شهادت رسیدند. برخی تحلیلگران از آمادگی دخالت صدها جنگنده اتحاد صهیو وهابی برای سرکوب انقلاب یمن سخن گفتند و برخی حتی پای ایران و روسیه و چین را وسط کشیدند که برای مداخله و کمک به یمن اقدام نظامی خواهند کرد. تصور می کنم ایران در این مرحله از زندگی سیاسی خود، کمک عمده ای به یمن نخواهد نمود. وقتی حتی مصر آماده ارسال کشتی های جنگی و هواپیما و نیرو به یمن شده، ورود ایران، افتادن به چاهی است که آمریکا سالهاست تلاش می کند به وقوع بپیوندد و ایران را در تقابل با اعراب و اهل سنت نشان دهد.
تا کنون، خبر ورود تانکها و نیروی زمینی اتحاد صهیو وهابی به یمن توسط مقامات یمنی تکذیب شده اما تعداد زیادی چترباز در شهر عدن فرود آمده اند و با کمک پیروان رییس جمهور فراری، فرودگاه این شهر را دوباره به دست گرفتند. دو جنگنده وهابی ها هم در یمن ساقط شد.
در این میان کاخ سفید عنوان کرده است که بطور مستقیم در درگیری ها دخالت نخواهد کرد! هرچند دخالت مستقیم آنها در افغانستان و عراق، تنها به کشتار غیر نظامی ها می انجامید و فایده خاصی نداشته است. به هر حال دخالت امریکا در یمن تنها به نفع حکمرانان وهابی عربستان خواهد بود نه مردم یمن.
در پی تهاجم عربستان به یمن و نقض آشکار قوانین بین المللی، کمیته انقلاب یمن، مردم را به شرکت در راهپیمایی عظیمی برای محکوم کردن تهاجم خلیجی دعوت کرده است.
به دنبال هجوم تروریستی عربستان به یمن، جیره خوار سلاطین وهابی، سعد حریری اظهار داشت تصمیم سلطان سلمان بن عبدالعزیز به دخالت نظامی در یمن تصمیمی شجاعانه و بادرایت است! وی که پس از درگذشت شاه پیشین ظاهرا مورد بی مهری و کم توجهی دربار جدید قرار گرفته و به اندازه لازم برای خوشگذرانی و مفت گذرانی ایشان در عربستان مایه نمی گذارند، تلاش دارد تا با حمایت های کورکورانه از تصمیمات شاه الزایمری عربستان، برای خود ارزش و جایگاهی کسب کند. جالب است شعار ایشان و جریان سیاسی تحت حاکمیت ایشان (المستقبل) در جنگ سوریه، عدم دخالت بود (هرچند پنهانی کمک های فراوانی به تروریستهای ضد نظام سوریه انجام دادند). اما در قضیه یمن قصد دارد با دخالت و تشویق سرکوب انقلاب مردمی، بار دیگر جیره خواری و وابستگی خود به سلطنت وهابیون را نشان دهد. حمایت ایشان و دار و دسته اش از آنچه انقلابیون سوریه می نامیدند، و حمایت از نظام فاسد سابق یمن، واقعا خنده دار و بچه گانه است.
پ.ن: انقلاب سریع الوقوع مردم یمن، خیلی مرا به ظهور یمانی امیدوار کرد. هرچند نمی توان وقایع را تطبیق داد اما به هر حال برای مردم مظلوم یمن دعا کنید. خدا امام زمان را برساند تا از شر وهابی های تروریست خلاص شویم. اللهم عجل لولیک الفرج
 

۰ ۰ ۱۲ نظر ۳۱۳۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۲)

وبلاگ خیلی خوبیه آقای علوی
تمایل به تبادل لینک دارید؟

پاسخ:

۶ فروردين ۹۴، ۱۲:۳۴
در قرار دادن لینک دوستان، سیاست خاصی وجود دارد. هرکسی که دوست داشت می تواند این وبلاگ را لینک کند.

قلب ما برای برادر و خواهرهای یمنی، لبنانی، سوری و عراقیمون و همه ی آزادی خواه ها می تپه.
ننگ و نفرین بر آل سعود مزدور خبیث و نوچه های بی وجودش.
مرگ بر آمریکا و اسرائیل که صحنه گردان های اصلی همه ی شرارت ها و خباثت هان.
افسوس که نمی تونیم اقدامی عملی در حمایت از مظلومان و مستضعفان انجام بدیم.

عربستان علنا یمن رو بمب باران میکنه.............به بحرین لشکرکشی میکنه.....با حمایت قدرت های جهانی هر کار خلاف عرفی میکنه......از تکفیری ها و تروریست های بین المللی حمایت میکنه.....ولی ایران حتی حضورش در عراق رو که داره با تروریستهای داعشی میجنگه......مخفی میکنه!
دوستی و تلاش برای نزدیکی با اهل سنت ایران 36 ساله که از همون روز اول پاسخی جز شکست نداده و فقط و فقط ضرر های مادی به ایران زده.....
از دوستی بحرینی که مدتی در ایران بودن میگفت اعراب سنی حتی سکولارهای اونها شاید ضد داعش و تکفیری ها باشن......ولی وقتی این جانی ها در مقابل شیعه قرار میگیرن تروریستهای داعشی سنی رو نمیزارن بیان از شیعه دفاع کنن!
جالبه الجزیره که مدام ضد عربستان و مصر توو سایتش مطلب میزاشت.....امروز از ملک سلمان و جیش مصری تعریف میکنه.................حتی اون اخوانی هایی که عربستان با دلاراش چه در مصر و لیبی و تونس و مغرب بهشون فشار میاره هم وقتی دیدن جنگ ضد شیعه هست متحد شدن......حوثی ها توو شعاراشون مرگ بر اسراییل و یهود میگن..و خودشونو در مقابل قدرتهای جهانی قرار میدن با این شعارها....ولی رییس دولت فلسطین محمود عباس و حماس از حملات ضد اونها حمایت میکنن!!
متاسفانه سالهاست که شیعیان منطقه قربانی عقیده شوم و شکست خورده اتحاد شیعه و سنی هستن که ایت الله ها محمد باقر صدر و خمینی و موسی صدر اینو ترویج دادن.......الانم که ایران رهبری کلی این جریان رو بر عهده داره و متاسفانه ضررش رو از جمله مردم ایران از نظر مادی.....و شیعیان منطقه از نظر جانی پرداخت می کنن.

پاسخ:

۷ فروردين ۹۴، ۱۹:۲۶
با کلیت حرفتون موافقم. اما اگر امام موسی صدر ناپدید نشده بود و اتحاد شیعه و سنی رو دنبال نمی کردیم از سالها پیش تکفیری ها زده بودن همه مون رو نابود کرده بودن. الان فرقش اینه که ما قوی شده ایم و اونا ضعیف.
اینهمه سال هی همه شیعه ها خواب بودن و تکفیری ها و وهابی ها بر ضد شیعه کار کردن و جون کندن و تلاش کردن و پول خرج کردن اما یه عده از شیعه فقط دنبال این بودن که زیر سایه امنیت جمهوری اسلامی، قمه زدن و لعنت کردن خلفا رو واجب و همگانی کنن! لعنت خدا به باعث و بانی های تکفیر شیعه. چه عمامه به سرهای نادان وهابی مزدور و چه شیعیان قالتاق که دانسته یا نادانسته تنور شیعه کشی و تکفیر شیعه رو گرم تر کردن.

سلام
حالا با توجه به شرایط موجود ایران چه کار باید بکنه یا بهتر بگیم چه کار میتونه بکنه؟
یعنی باید بشینیم و نگاه کنیم تا عربستان و دار و دسته ش همه انقلابیون رو قتل عام کنن؟

پاسخ:

۷ فروردين ۹۴، ۱۹:۲۹
عربستان بودجه های میلیاردی نظامی داشته این چند سال. اما همون حوثی ها بقول لبنانی ها کله سعودی ها رو میشکونن (پوزه شون رو به خاک می مالند). یمنی ها قادرند بخشهای وسیعی از عربستان را از چنگ آل یهود درآورند.
مطمئنم همانند جنگ 2006 لبنان، حتی شخص رهبر انقلاب هم حاضر به فرستادن نیرو برای کمک نخواهد بود تا جهان بفهمد در افتادن با شیعه، حتی اگر اندک باشند چه نتیجه ای دارد.

اینکه برادران سپاه قدس برای حمایت از شیعیان مظلوم یمن در آنجا هستند اصلا شک نکن ان.شاالله یمن نجات پیدا کند بعدی نوبت بحرین خواهد بود.

پاسخ:

۷ فروردين ۹۴، ۱۹:۳۰
بعید می دانم جز یکی دونفر مشاور، آقا اجازه حضور نیرو داده باشند.

بنده متوجه ی این بخش از صحبتتون که فرموده بودید "مطمئنم همانند جنگ 2006 لبنان، حتی شخص رهبر انقلاب هم حاضر به فرستادن نیرو برای کمک نخواهد بود تا جهان بفهمد در افتادن با شیعه، حتی اگر اندک باشند چه نتیجه ای دارد." نشدم؛ اگه امکان داره بیشتر توضیح بدید.
چرا آقا اجازه ی حضور نیرو رو نمی دن؟

پاسخ:

۹ فروردين ۹۴، ۲۲:۵۴
در سال 2006 رهبر انقلاب اجازه مشارکت نیروهای ایرانی رو در جمگ با رژیم صهیونیستی ندادن و جلوی رفتن هر نیروی داوطب هم گرفته شد حتی دانشجوهایی که خودشان تجمع کرده بودند تا بروند لبنان.
مشارکت ایران در این جنگ، آتش فتنه شیعه سنی رو تا ته بالا خواهد برد. و کسانی هم که با ما همراه بودند به ما پشت خواهند کرد.

باسلام باتشکرازمطالب وتحلیل های خوبتون ....منتظر مطالب جدیدهستیم

تشکر و سپاس از پاسختون.

سلام
آیا به نظر شما انصار الله در این مرحله بد عمل نکرد؟ آیا نمی تونست طور دیگه ای رفتار کنه که کار به اینجا نرسه که همه کشور های عربی علیه شون بسیج بشن؟
آیا مجبور بودن به عدن حمله کنن؟

پاسخ:

۱۰ فروردين ۹۴، ۱۵:۰۱
سلام. چون از شرایط داخلی یمن اطلاع دقیقی ندارم نمی توانم قضاوتی کنم. شاید مجبور بودند. و حتما همینطور است. سالهاست حاکم دست نشانده عربستان یهودی در یمن حکمرانی کرده و جز فقر و بدبختی چیزی برای مردم نداشته. حتی عراق در برابر یمن کشوری پیشرفته و ثروتمند محسوب می شود.
یمن سرزمین مردمان عجیبی است. مقاومت آنان در تاریخ زبانزد بوده است. جالب است بدانید در گذشته دور ترکیه (عثمانی) 80 هزار نفر برای اشغال یمن فرستان و از آنان فقط 7000 نفرشان زنده برگشتند. مصر هم 70 هزار سرباز فرستاده بود تا یمن را اشغال کند ولی از آنان 15 هزار نفر برگشتند.

یاسر نیکوبیان

۱۳ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۱۳
جوابتون به شکست خورده هوشمندانه بود....
در مورد حریری هم فقط میتونم بگم به نظر من حرکات عزیزان المستقبل در 30 سال مواجهه با اسراییل به خصوص شاهکارشون در مرجعیون ، از این حرکت هم شجاعانه تر بود و آقای حریری بنده نوازی و شکسته نفسی می کنن که از این حرکات ساده تقدیر میکنن ، اصلا کلا شجاعت تو خون این 14 آذاری ها جریان داره
راستی شما دوست نداشتین وضعیت جوامع (چه ایران ، چه لبنان و چه ملت های دیگه شیعه) به صورتی باشه که بتونیم بدون این همه ملاحظه به کمک هم بریم ؟! آخه این چه اوضاعیه برادر نمیتونه به برادرش کمک کنه ، خود حضرت آقا فرمودن که آمریکا در جنگ 33 روزه به صورت مستقیم وارد شد ، اما ما چی؟
هر چند این عدم حضور باعث شد هم خودباوری حزب بالا بره ، هم دشمن حساب کار دستش بیاد و هم گزک دست دشمن ندادیم ولی خیلی احساس بدیه ، مثل اینکه یکی داداشت رو بگیره جلوت تا میخوره بزنه و بعد تو...
به نظرتون چرا نمیشه؟ چرا یه عده مفت خور تو هر دو طرف باید به نیروهای جهادی انگ بیگانه بودن بزنن؟ اینا رو انصافا نباید چوب تو آستینشون کرد؟
راستی شما قرار بود یه روش مستقیم واسه کمک به مقاومت (مالی) پیدا کنید؟ یادتون هست؟ چی شد ؟

در جواب نیکوییان
از این بدتر نیست که که دستهای یک ابرمرد را ببندند و در مقابل چشمانش به همسرش سیلی و لگد بزنند و او مجبور باشد مظلومانه تحمل کند این داغ را!
سرنوشت حق و حقیقت از این دردها زیاد داشته است. هنوز آنقدرها شعور و معرفت حق در ما فراگیر نشده است که بتوانیم شجاعانه در همه جوانب حقیقت را یاری کنیم. ولی مطمئنیم همان گونه که به قول حضرت امام جنگ برای ما نعمت بود، چرا که ما را به بلوغ فکری عقیدتی رساند این مبارزات هم رشد و تحکیم عقیده را در پی خواهد داشت و وحدت قلوب مستضعفان عالم را نتیجه خواهد داد. تا انشاءالله زمینه ظهور حضرتش فراهم شود.

یاسر نیکوبیان

۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۱۸
سلام
متشکر از تایید ولی سوال بودا!!!
پیدا کردید دریچه کمک مالی رو یا هنوز می گردید یا فراموش کردید؟
متشکر

پاسخ:

۱۷ فروردين ۹۴، ۲۲:۴۰
سلام بله متوجه بودم
هنوز جواب نداده اند

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها